Открытый урок по теме "Удивительные природные места в России и в англоговорящих странах."
план-конспект урока по английскому языку (8 класс) на тему

Литау Виктория Леонидовна

Цели урока:

 образовательные:

- обеспечить в ходе урока закрепление изученной лексики;

- создать условия для отработки навыков поискового чтения, говорения, письма;

- создать условия для закрепления навыков такого грамматического явления, как времена английского глагола;

- расширить общий кругозор учащихся по теме «Удивительные природные места»;

развивающая:

- содействовать формированию самостоятельной познавательной деятельности учащихся;

воспитательные:

- способствовать развитию культуры взаимоотношений при работе в парах;

- содействовать воспитанию следующих нравственных качеств учащихся, как любовь к природе и окружающему миру.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл otkrytyy_urok_8_klass_udivitelnye_prirodnye_mesta.docx29.06 КБ

Предварительный просмотр:

Класс: 8

Тема: Удивительные природные места в России и в англоговорящих странах.

Цели урока:

 образовательные:

- обеспечить в ходе урока закрепление изученной лексики;

- создать условия для отработки навыков поискового чтения, говорения, письма;

- создать условия для закрепления навыков такого грамматического явления, как времена английского глагола;

- расширить общий кругозор учащихся по теме «Удивительные природные места»;

развивающая:

- содействовать формированию самостоятельной познавательной деятельности учащихся;

воспитательные:

- способствовать развитию культуры взаимоотношений при работе в парах;

- содействовать воспитанию следующих нравственных качеств учащихся, как любовь к природе и окружающему миру.

Ход урока:

Этап

Деятельность учителя и учащихся

1. Орг. момент

Good afternoon, boys and girls! I am glad to see you. The theme of our lesson is “This Earth was made for you and me”. You will learn some new information about nature and wildlife in Russia and in the English-speaking countries. We’ll remember the words on this theme and review the English tenses. Besides, we will try to protect wildlife and take part in the creation of national park in our town. Let’s start our lesson.

2.Актуализация

Look at the blackboard. You can see the chat there. Listen to the recording and match the facts and the places.

Запись на доске:

Слова на доске:

Russia / Antarctica/ the Sahara Desert / the Pacific Ocean/ the Caspian Sea/ Lake Baikal/ the Nile/ Challenger Deep/ Mountain Everest

(Учитель обращает внимание учащихся к схеме и словам на доске. Учащиеся прослушивают аудиозапись и соединяют название мест и их описание. Работа осуществляется по цепочке).

We have remember some facts about world records. Now it’s time to use these information. Look at the sentences on the cards. First of all read the words from the box and translate them. We will work in a chain.

Fill in the gaps using these words. You have 5 minutes to do this task.

Карточка:

Fill in the gaps using the following words:

largest/ the Nile/ went/ hottest/the mountain Everest/ human beings/ Lake Baikal /amazed (2)/ the Caspian Sea/ attraction/ attracted

1)Last summer my friend and I ______________ on holiday to ______________, the largest lake in the world.

2)_________________, the longest river in the world, has always been a popular tourist __________________.

3) When a group of tourist arrived at _____________, the deepest lake, everyone was ___________________ by the variety of wildlife there.

4) The Sahara Desert is the ___________________ place in the world, and it’s very unsuitable for ________________________ to live there.

5) The peak of _________________ , the highest point in the world, has always _______________________ brave and strong mountain climbers.

6. Students in their Geography class were ___________________ to learn, that the Pacific Ocean, the  ___________________ ocean in the world, covers about 165, 200, 000 square kilometres.

(Учитель раздает учащимся карточки с предложениями. сначала отрабатываются слова. Затем учащиеся самостоятельно в течение 3 минут заполняют пропуски в предложениях. По истечении отведенного времени один из учеников зачитывает предложения, остальные учащиеся осуществляют самопроверку.)

3. Изучение нового материала и первичное закрепление

Look at the blackboard. Who can match the names of the countries and their description?

Запись на доске:

The USA                          Kingdom of Birds

New Zealand                   The Roaring Water

Russia                              The Peak District

Australia                         Where the North begins

Great Britain                     Hot and dangerous

-I’d like you to open your textbook on page 32, ex. 120. Read through the texts and find out if you were right.

- Look through text 1 “Kingdom of Birds” and be ready to agree or disagree with my statements..

True or false statements.

There were over 200 different species of birds before the first human beings arrived.

Today only a few of birds survive.

The kiwi is the national bird and emblem of Australia.

English spoken in New Zealand is often called Kiwi English.

- Read text 2 “Hot and Dangerous” and match the sentences.

1)Australia has an amazing set of …

2)There are 140 …

3)Not all animals are …

4)Sharks, poisonous fish and salt water crocodiles are …

a) dangerous.

b) harmless.

c) natural environments and wildlife.

d) types of snakes.

Irina, your task is text 3 “The Roaring Waters” carefully and make up your own questions.

Olesya, your text is “Where the North begins”. You have the same task. (Нефедова Ирина, Кузьмина Олеся работают индивидуально с текстами 3 и 5. Задача данных учеников прочитать текст и составить к нему 5 вопросов).

-Watch the video about the Peak District and answer these questions. Give the full answers, please.

How large is the Peak District National Park?

What percentage of the British population live in towns and cities?

How many people can reach the Peak District in less than an hour?

How many people visit the Peak District every year?

(Учащиеся просматривают видео о национальном парке в Англии и дают полные ответы на предложенные вопросы.)

4. Закрепление

Let’s review the English tenses.

Present Simple/ Past Simple/ Future Simple

Present Continuous/ Past Continuous

Present Perfect/ Past Perfect

Present Perfect Continuous

You see some sentences on the blackboard. Your task is to decide what tense is used in each sentence.

Most of New Zealand’s unique birds have become extinct.

The trip to the Niagara Falls will take place in three months.

The Peak District attracts many visitors from Manchester and Sheffield.

Different species of birds inhabited New Zealand.

Our teacher is describing the Peak District at the moment.

My parents were watching a film about Kingdom of Birds, when I came in.

My friend has been living in the USA since 2011.

My friend had answered all my questions about America’s climate before the film began.

5. Обобщение и систематизация

It’s very important to protect our planet. That’s why people create national parks. I’d like you to read the letter from Sharon Green and fill in the form.

6. Информация о домашнем задании

Open your record-books and write down your homework for the next lesson. Your task is ex. 125, page 33. Think of your local environment. What would you show to your visitors from other countries? Write a story about it. Use ex.120 as a model.

7. Подведение итогов. Выставление оценок.

That’s all we have time for. Say which text you have found the most interesting? Have you learned anything new? What?

 You were very active. Thank you for your work. Your marks are …


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

План-конспект открытого урока на тему: «Путешествие по англоговорящим странам» 7 класс

Цели:образовательная- формирование интереса к культуре англо-говорящих стран, совершенствование коммуникативных навыков обучающихся, лексических навыков по теме «Англоговорящие страны», «Транспорт»;ра...

Внеклассное мероприятие по английскому языку и географии на тему « Journey to English speaking countries. Путешествие по англоговорящим странам »

Задачи:Образовательная: развивать компетентность в учебной деятельности, обучение работе с картой на английском языке.Воспитательная: воспитать в учениках готовность к общению на иностранном языке, во...

Открытое мероприятие к неделе иностранного языка по теме: "Англоговорящие страны"

Внеклассное мероприятие по теме: "Англоговорящие страны"...

Открытый урок на тему "Англоговорящие страны"

Урок посвящен англо-говорящим странах в рамках изучения страноведения...

Конспект открытого урока по теме "Англоговорящие страны, наиболее развитые отрасли экономики, достопримечательности Лондона».

Конспект открытого занятия по английскому языку по теме " Англоговорящие страны,наиболе развитые отрасли экономики,достопримечательности Лондона"...

История празднования Нового года в России и в Англоговорящих странах

История празднования Нового года в России и в Англоговорящих странах...

История празднования Нового года в России и в Англоговорящих странах

История празднования Нового года в России и в Англоговорящих странах...