Текст для чтения "An unlucky traveller" для 6 кл по теме "Путешествия"
методическая разработка по английскому языку (6 класс) на тему

Альзинская Татьяна Владимировна

Текст для чтения для 6 класса по УМК М.З. Биболетовой "Английский с удовольствием" по теме "Путешествия" с заданиями.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon an_unlucky_traveller.doc48 КБ

Предварительный просмотр:

  1. Do you like travelling? Why/ Why not?
  2. What ways of travelling do you know?
  3. Read the title and try to guess what the text is about.

An unlucky traveller.

by T. V. Alzinskaya

   Do you like travelling?  I do.  I have made so many trips in my life that you can’t even imagine. I’ve visited a lot of foreign countries, climbed the highest peaks of the world and seen endangered species. I think that I’m lucky not because of all my experience but I haven’t been eaten, poisoned or injured in any way.

   It goes without saying I’m fond of travelling but I still remember one trip I took part in when I was a child. That trip showed me how it is important to be prepared to anything that might happen to you while travelling.

   Well, my story begins…

    I was the only child in the family and my parents tried to protect me from the dangers of the world. So, when I was at school I was afraid of doing many things. But one day we had a cross-county trip with the best friend of mine. His name was Tom and he lived next door. Tom was older than me, taller and stronger. He had fair hair and grey eyes. I always envied him because of his courage and ability to cope with difficulties.

   So, we took all the things we needed to succeed in our campaign: matches,  food, water, a tent, medicines, some warm clothes and so on. We got up very early to come back home before the sun went down. We walked very long and I got tired very soon. Tom offered me to have a rest. We made a fire and set up a tent. When everything had been done I suggested him to roam about the place.

  While walking I saw bushes covered with beautiful berries and picked up some. Tom said, “I don’t think they are eatable. Look, they are strange!” But I was so hungry and we went too far so I ate them. In a few minutes I felt terrible. My belly was like a stone and I had a terrible stomachache.  Tom said, “I knew that it was not a good idea. Let’s come back”. The way to the place we stayed seemed endless to me. At last we came up and Tom told me to drink a lot of water and take a medicine. So I was saved. In the evening we wrote a song devoted to all unlucky travelers like me.

   

When you are travelling alone

You should follow some of laws:

Don’t try them, don’t play with them

And you’ll stay a healthy man.

If you want to go somewhere,

You should take a lot of care

Just nick it down, keep in your mind

And then maybe you’ll stay alive.

    Since that time I have read a lot of books on plants and animals. But I still remember how careless I was and always try to be prepared for any extreme situation.

  1. What is this text about?
  2. Who are the main characters?
  3. Where did they go?
  4. What did they take with them? Name things that you would take with you if you went for a trip.
  5. Make a list of instructions for a cross- country traveler.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

План-конспект открытого урока по английскому языку в 10 классе по теме “Travellers and Travelling”

Цель урока:  Развитие коммуникативной компетенции учащихся на   базе  изученной  лексики и грамматического материала по изучаемой теме,расширение общего кругозора; углубление ...

Открытый урок по теме "Работа с текстом (в плане подготовки к ЕГЭ). Основные проблемы текста. Авторская позиция. Составление вторичного текста"

Этот урок поможет учителям, готовящим детей к ЕГЭ, на любом открытом материале составить вторичный текст....

Учебный текст как фактор смыслообразования учащихся (публикации о работе с текстом учебника и текстом задачи на уроке физики) (часть 2)

               В современной педагогической науке наряду с традиционными методами обучения используются и инновационные, одним из которых являе...

Учебный текст как фактор смыслообразования учащихся (публикации о работе с текстом учебника и текстом задачи на уроке физики) (часть 1)

В современной педагогической науке наряду с традиционными методами обучения используются и инновационные, одним из которых является метод графического моделирования. В инновационном образовании ...

Урок развития речи в 6 классе «Текст .Признаки текста .Способы связи предложений в тексте".

Урок развития речи в 6 классе«Текст .Признаки текста  .Способы связи предложений в тексте". Урок разработан и проведён Петровой Натальей Николаевной, учителем  МОУ СШ № 6 Центрального района...

Методическая разработка урока английского языка в 5 м классе. Тема урока: Travelling and transport: choosing the mean of travelling (Путешествия и транспорт: выбор вида путешествия)

Тема урока: Путешествия и транспорт5-й класс, углублённый уровень. Место урока: повторение лексики по теме «Путешествия и транспорт» Учебник: Верещагина И.Н., Афанасьева О.В. Английс...

Текст. Структуры текста. Способы построения текста. Методы построения текста(индуктивный, дедуктивный методы)

На уроках родного русского языка (7 класс) изучается очень интересная тема о методах постоения текста...