Открытый урок в 6 классе по теме "Responsibilities at home" ("Обязанности по дому")
план-конспект урока по английскому языку (6 класс) на тему

Сайт для учителей английского языка

Урок для средней школы с использованием презентации и применением коммуникативно-деятельностного подхода

Скачать:

ВложениеРазмер
Office presentation icon презентация к уроку1.49 МБ
Microsoft Office document icon plan_uroka.doc46 КБ
Microsoft Office document icon angliyskiy_s_kartinkami_2.doc1.33 МБ

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Welcome to class

Слайд 2

Helping mother Help your mother set the table With a knife and fork and spoon Help your mother set the table Every afternoon. Help your mother clear the table Take the knife and spoon Help your mother clear the table Morning, night and noon.

Слайд 3

How do you think? What will we speak about? О чем мы будем говорить сегодня? What is the topic of our lesson? Какой будет тема нашего урока? Как вы думаете?

Слайд 4

Responsibilities at home

Слайд 5

Responsibilities at home Go shopping Do the wash up Water plants Clean the table Make the bed Walk the dog Sweep the floor Take the rubbish out

Слайд 6

I must walk the dog. And I like to walk my dog.

Слайд 7

I must do the washing-up. But I don’t like to do the washing-up.



Предварительный просмотр:

План урока английского языка

Тема урока: Responsibilities at home. Обязанности по дому.

Тип урока: урок формирования первоначальных предметных навыков, овладения предметными умениями. Целевым назначением моего урока является применение усваиваемых знаний и способов учебных действий в условиях решения различных учебных задач.

Цель урока: научить рассказывать о домашних обязанностях, используя

                     модальные глаголы can, must, should и структуры и I like… I

                     don’t like…

Практические задачи: 1. образовательные:

  • активизировать употребление изученной лексики по теме «Обязанности по дому»;
  • закрепить на практике правила построения предложений с модальными глаголами;
  • отработать на практике употребление структур I like… и I don’t like…

2. развивающие:

  • способствовать развитию навыков устной речи учащихся;
  • способствовать развитию рече-произносительных навыков учащихся;
  • способствовать развитию навыков критического мышления;

3. воспитательные:

  • способствовать воспитанию уважительного отношения к обязанностям по дому;
  • способность воспитанию уважительного отношения к партнеру;
  • способствовать воспитанию взаимоуважения при работе в команде.

Оформление: доска, экран, компьютер с колонками.

 

Ход урока

  1. Орг.момент. Актуализация.
  • Hello, children. I am glad to see you. Sit down, please. My name is Elena Nikolaevna and I will be your teacher for this lesson. I hope you will like this lesson and it will be interesting and helpful for you.
  1. Фонетическая зарядка.
  • Please, open your student’s books and go to page 130. Look at Ex.25. Please, listen to the poem and follow it in your books.
  • Do you understand the poem? I hope, you do. What is this poem about?
  • Yes, you are right. This poem is about how you can help your parents at home.
  1. Проблематизация. Формулировка темы урока.
  • How do you think? What will we speak about? What is the topic of our lesson?
  • Yes, you are right. We will discuss responsibilities at home.
  1. Разговорная разминка. Введение в тему урока.
  • Do you help your parents at home? What can you do to help your parents? You can choose from this list.
  1. Активизация лексики. Совершенствование навыков устной речи.
  1.  Every person has responsibilities at home. And we like to do some of them. For example, I must walk the dog. And I like to walk my dog. And what about you? What must you do and you like to do it? Please, work with your shoulder partner. You will have 1 minute to do this task. Well, the time is up. I want to listen to some students. Please, you are.
  2.  And we have some responsibilities which we don’t like to do. For example, I must do the washing-up but I don’t like to do the washing-up. And what about you? Tell your shoulder partner what you must do but you don’t like to do. You will have one minute to do this task. Well, the time is up now. I want to listen to some students. Please, you are now. Thank you very much.
  3.  Now let’s have a little rest and play. I will tell you what I like or don’t like to do at home. If you think so, you must stand up and say “Me too”. Do you understand the task? So, let’s start.  

-  I like to walk my dog.

- I like to set the table.

- I like to feed my pet.

- I don’t like to do the washing-up.

- I don’t like to take out the rubbish.

- I don’t like sweep the floor.

      4. Not only children have responsibilities at home but parents, too. Tell me, please, who has more responsibilities: parents or children? Do you really think so? Let’s do the next task and we will see. On your tables you have envelopes with cards. Take it and sort them into two groups: responsibilities for parents and responsibilities for children. You will have 2 minutes to do this task. Ok, the time is up now. I want you to go the blackboard and put your cards here. Put responsibilities for parents here and responsibilities for children here. Now we can see that both parents and children have a lot of responsibilities at home.

  1. Подведение итогов. Контроль усвоения материала.
  • And I have some wishes for you. Please, take these papers. I will tell you my wishes and you should find responsibilities you hear and link them in the right order
  1.  I hope you will make your bed every morning.
  2.  After lessons you will sweep the floor, go shopping, cook dinner.
  3.  In the evening you will set the table and after dinner you will do the washing-up.

 

  • Ok. Show me your papers, please. You are very clever students, I must say. Now your papers to our guests, please. On these papers you can see your marks for lesson. You work perfectly and your marks are only “5”. Well done. Good for you.
  1. Объяснение домашнего задания.
  • If you turn your papers, you will see your home task. Fill in this table, please, and try to help your parents more often.
  • Now the lesson is over. Thank you. Bye-bye.


Предварительный просмотр:

По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспект открытого урока по английскому языку на тему Home sweet home 5 класс

As you know the topic of the unit is "House and Home". The theme of our lesson today is "Welcome to my home". We are going to revise vocabulary, ordinal numbers, and prepositions of place, to read and...

Открытый урок (мастер-класс) по русскому языку, проведённый на Фестивале инновационных идей в региональном образовании «Педагогические открытия 21 века» по теме Урок – исследование. «Предлог». (7 класс)

Тема: Предлог. (Закрепление знаний)Цель урока а) учебная: систематизировать и обогатить знания учащихся о предлоге, на основе заданий-исследований предупредить возможные ошибки в употреблении предлого...

Проект открытого урока 9 класса "Открытие нейтрона. Состав атомного ядра. Массовое число. Изотопы"

Проект открытого урока «Открытие нейтрона. Состав атомного ядра. Массовое число. Изотопы»...

Открытый урок 4 класс Биболетова М.В.Тема цикла: Home sweet home (Дом, милый дом)

Тема урока: Моя комнатаТип урока: Урок комплексного применения знаний и умений (урок закрепления)...

Конспект урока 5 класс "Обеспечение личной безопасности на улице и дома"

Конспект урока 5 класс "Обеспечение личной безопасности на улице и дома"...