Итоговая контрольная работа по предмету "Английский язык" для учащихся 3 класса общеобразовательных учреждений
тест по английскому языку на тему

Крюкова Наталия Евгеньевна

Данная контрольная работа предназначена для итоговой аттестации учащихся 3 класса, изучающих английский язык по УМК Биболетовой М.З. "Enjoy English".

Скачать:


Предварительный просмотр:

Итоговая контрольная работа для учащихся 3 класса по УМК Биболетовой М.З. “Enjoy English”

Базовый уровень

Final test

Name ____________________________________________________________________________

Form _____________________________________________________________________________

Раздел I. Аудирование.

Words to the text:

the Zoo – зоопарк

their – их

for reading – для чтения

programme – программа

to rest – отдыхать

Task I. Listen to the text “Good friends”. Mark the statements as true (T) or false (F). (Прослушай текст «Хорошие друзья». Отметь утверждения как верные (Т) или неверные (F).)

  1. Mike has got a lot of friends. ________________________________________
  2. Football is the friends’ favourite sport. ________________________________
  3. The friends are in the third form. _____________________________________
  4. They play and play on Mondays. _____________________________________

Task II. Choose the correct variant. (Выбери правильный вариант.)

  1. On Tuesdays they have some time …….
  • A. to listen to music
  • B. to play football
  • C. to do homework
  1. They play computer games.
  • A. often
  • B. on Wednesdays
  • C. often on Wednesdays
  1. The TV programmes on Fridays are ……..
  • A. nice
  • B. wonderful
  • C. good
  1. On Saturdays the friends help their mothers ……
  • A. to work and rest
  • B. to go to the birthday party
  • C. to clean the rooms

Task III. Listen to the text and answer. (Послушай текст и ответь.)

Why are they good friends?

__________________________________________________________________________________

Раздел II. Чтение.

Jim’s Forest Friend

One Sunday morning my friend Jim goes to the forest. He meets his friend in the forest. His friend’s name is Mike. Mike is a bear. He is big, brown and funny.

Mike has a sweet tooth. He likes sweets, jam and honey. The bees in the forest are his friends. But Mike doesn’t like cabbage and carrots. Jim likes ice cream and red sweet carrots. He has a sweet tooth too.

Mike is smart. He visits Green School. He can read forest books. But he cannot play chess. Jim would like to teach Mike to play chess. He says: “Please, Mike, play with me”. Jim likes to help his friend. His friend is strong but kind. Jim and Mike are friends.

Words to the text:

bee [bi:] – пчела

Task I. Read the text. What is this story about? Choose the right answer. (Прочитай текст. О чём этот рассказ? Выбери правильный ответ.)

  • 1) Forest School
  • 2) the boy’s friend
  • 3) bees
  • 4) the forest

Task II. Read the following sentences and complete them. Choose the right version. (Прочитай следующие предложения и закончи их. Выбери правильный вариант.)

  1. Jim has got ……
  • A. a forest friend
  • B. the bees
  • C. ice cream
  • D. sweet carrots
  1. Jim meets Mike ……
  • A. in the park
  • B. in Green School
  • C. in the forest
  • D. at home
  1. Mike can …….
  • A. play
  • B. run and jump
  • C. sing
  • D. read
  1. Jim would like to …….
  • A. read books together
  • B. play chess together
  • C. be strong
  • D. play football together

Task III. Answer the question. (Ответь на вопрос.)

Who are Mike’s friends?

_________________________________________________________________________________

Раздел III. Лексика и грамматика.

Task I. Вставь пропущенные слова в рассказ о Мэри.

is               are            has             well              can              likes             skip

  1. Mary ________________ a nice girl.
  2. Mary ________________ three red foxes.
  3. The red foxes ____________________ funny.

  1. They ______________ run and jump.

  1. Mary ________________ her red foxes.

  1. Mary likes to ______________ in the park.

  1. She can skip _________________ .

Task II. Прочитай текст и раскрой скобки.

 John and David are friends.  John __________ (like) sports.  He _____________ (swim) every  day.  John and David ___________ (play) basketball every week. They don’t play tennis.  David ___________ (like) to run. John ____________(like) books.  Every evening he ___________ (read) books.

Task III. Составь из слов предложения и запиши их.

  1. soup, likes, the farmer . - _____________________________________________
  2. you, in town, like, Do, to live? - ________________________________________
  3. Jack, can, ride a horse. - _______________________________________________
  4. Sam, play, doesn’t,  basketball. - ________________________________________
  5.  Nick,  Does, at 7 o’clock, get up? - ______________________________________

Раздел IV. Говорение (монолог).

Task. Give a talk about your family. In your story remember to answer the questions: (Расскажи о своей семье. В своем рассказе обязательно ответь на вопросы:)

  1. Have you got a family?
  2. How many children have your mother and father got?
  3. Have you got a brother or a sister?
  4. Have you got an aunt and an uncle?
  5. Have your aunt and uncle got sons and daughters?
  6. Who are your cousins?
  7. What relatives have you got?

Раздел V. Письмо.

Task. Ты собираешься поехать в летний лагерь. Заполни краткую анкету о себе:

Your name:

Your age:

Your job (a doctor, a teacher, a pupil ….)

Your city:

Your country:

Your favourite sport:

Your favourite food:

Your favourite animal:

Your hobby:

Текст для аудирования.

Good Friends

Mike is nine. He is a pupil. He has got a lot of friends. They are in the 3rd form.

On Sundays the friends walk, play football or go to the Zoo. Football is Mike’s favourite sport.

On Monday they would like to play and play. But they are pupils. They are busy and must do their homework. They do it every day.

On Tuesdays they have some time to listen to music. And on Wednesdays they often play computer games. Thursdays are for reading funny fairy tales.

On Fridays they often watch wonderful TV programmes. And on Saturdays they like to go to a birthday party. And they help their mothers to clean the rooms.

They are good friends. They like to work and rest together.

Список использованной литературы:

  1. Контрольно-измерительные материалы. Английский язык: 3 класс/Сост. Г.Г. Кулинич. – М.: ВАКО, 2010.
  2. Воронова Е.Г. Английский язык. 2-3 классы. Тесты. Дидактические материалы к учебнику М.З. Биболетовой, Н.В. Добрыниной, Е.А. Ленской “Enjoy English”/Е.Г. Воронова. – 3-е изд. – М.: Айрис-пресс, 2009.
  3. Утевская Н.Л. “English in Topics”. II-III form. – СПб.: Издательский дом «Книжный мир», 2005.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Итоговая контрольная работа по математике для учащихся 6 класс. автор учебника Виленкин

Подходим к концу учебного года. В мае будем оцениватьзнания учащихся, полученные ими по математике. Предлагаю итоговую контрольную работу, которой воспользуюсь сама....

Итоговая контрольная работа по страноведению для учащихся 5 класса.

Данная контрольная работа может быть использована в качестве итоговой после изучения темы "Лондон" в 5 классе....

Итоговая контрольная работа по обществознанию для учащихся 9 класса для двух вариантов

Содержит разноуровневые задания: тесты с выбором одного или двух правильных ответов, задание на восстановление деформированного предложения, открытые вопросы, предполагающие развернутые ответы....

Итоговая контрольная работа по геометрии для учащихся 11 класса (выборка из ЕГЭ)

Предлагаемая (примерная) контрольная работа по геометрии для учащихся 11 класса поможет учителю проверить уровень знаний и умений учащихся по всему материалу стереометрических заданий, входящих в сост...

Итоговая контрольная работа по математике для учащихся 7 класса в формате ОГЭ

Данная работа предназначена для учащихся 7 класса.  Всего в работе 24 задания , из которых 20 заданий базового уровня (часть 1) и 4 задания повышенного уровня. Работа выдерживает структуру КИМ ОГ...

Итоговая контрольная работа по программированию для учащихся 9 класса

Разноуровневая контрольная работа для учащихся 9 класса по теме "Программирование" оснаванная на заданиях встречающихся в ОГЭ....

Итоговая контрольная работа по математике для учащихся 5-х классов

Задание 1 – работа с координатным лучом.Задание 2 – сравнение десятичных дробей.Задание 3 – решение задач на нахождение части от числа.Задание 4 – решение уравнений.Задание 5 ...