Сценарий мероприятия «Двенадцать месяцев»
материал (5 класс) по теме

Сценарий мероприятия  «Двенадцать месяцев»

 

        Данное мероприятие  рекомендуется проводить  среди 2-5 классов. Внеклассное мероприятие “Двенадцать месяцев” можно провести в конце декабря, перед новым годом и в рамках недели английского языка, с целью повышения интереса к изучению английского языка и расширения кругозора учащихся.

        Под внеклассной работой по английскому языку принимаются необязательные систематические занятия учащихся с преподавателем во внеурочное время. Внеклассная работа по английскому языку является составной частью учебно-воспитательного процесса, осуществляемого учителем.

        Внеклассное мероприятие «Двенадцать месяцев» рассчитано для проведения с учащимися в форме спектакля. Данная форма проведения мероприятия:

-является благоприятным условием для реализации личностных качеств и интеллектуальных возможностей в совместной деятельности;

-соответствует возрастным особенностям учащихся;

-способствует способности критически мыслить;

-развивает логическое мышление.

          Проведение данного мероприятия преследует определенные цели и задачи.

Цель:

  - Развитие у учащихся способностей использовать иностранный язык как инструмент общения в диалоге социокультур и цивилизаций современного мира.

Задачи:

1.      Обогатить знания учащихся о временах года, увеличить словарный запас.

2.      Формировать навыки коммуникативного общения и работы в коллективе.

3.      Стимулировать интерес к изучению английского языка.

4.      Расширять общий кругозор и творческие способности учащихся.

5.      Воспитывать чувство уважения к людям разных социальных групп.

      Данное внеклассное мероприятие позволяет учащимся расширить лингвистический, филологический и общий кругозор, т. к. учащиеся знакомятся с новыми словами. В ходе мероприятия основными формами работы являются: индивидуальная и групповая, что способствует развитию навыков самостоятельной работы и формирует готовность к коммуникации, что обеспечивает в целом гуманитарное и гуманистическое развитие личности ученика. Презентация, используемая при проведении внеклассного мероприятия направлена на создание атмосферы праздника и повышает интерес к самому предмету «иностранный язык». Данное мероприятие позволяет раскрыть креативные возможности и способности учащихся и создает благоприятный фон для достижения ситуации успеха, что в свою очередь благоприятно влияет на учебную деятельность.

Материалы

1.      Художественное оформление (плакаты, макеты: дерева, дома, костра, подготовленные учащимися).

2.      Музыкальное оформление.

3.      Реквизиты для спектакля : костюмы, либо подручные материалы (парта и стул).

4.      Компьютер, проектор, экран.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл 12_month.docx31.04 КБ

Предварительный просмотр:

       Сценарий мероприятия  «Двенадцать месяцев»

        Данное мероприятие  рекомендуется проводить  среди 2-5 классов. Внеклассное мероприятие “Двенадцать месяцев” можно провести в конце декабря, перед новым годом и в рамках недели английского языка, с целью повышения интереса к изучению английского языка и расширения кругозора учащихся.

        Под внеклассной работой по английскому языку принимаются необязательные систематические занятия учащихся с преподавателем во внеурочное время. Внеклассная работа по английскому языку является составной частью учебно-воспитательного процесса, осуществляемого учителем.

        Внеклассное мероприятие «Двенадцать месяцев» рассчитано для проведения с учащимися в форме спектакля. Данная форма проведения мероприятия:

-является благоприятным условием для реализации личностных качеств и интеллектуальных возможностей в совместной деятельности;

-соответствует возрастным особенностям учащихся;

-способствует способности критически мыслить;

-развивает логическое мышление.

          Проведение данного мероприятия преследует определенные цели и задачи.

Цель:

  - Развитие у учащихся способностей использовать иностранный язык как инструмент общения в диалоге социокультур и цивилизаций современного мира.

Задачи:

  1. Обогатить знания учащихся о временах года, увеличить словарный запас.
  2. Формировать навыки коммуникативного общения и работы в коллективе.
  3. Стимулировать интерес к изучению английского языка.
  4. Расширять общий кругозор и творческие способности учащихся.
  5. Воспитывать чувство уважения к людям разных социальных групп.

      Данное внеклассное мероприятие позволяет учащимся расширить лингвистический, филологический и общий кругозор, т. к. учащиеся знакомятся с новыми словами. В ходе мероприятия основными формами работы являются: индивидуальная и групповая, что способствует развитию навыков самостоятельной работы и формирует готовность к коммуникации, что обеспечивает в целом гуманитарное и гуманистическое развитие личности ученика. Презентация, используемая при проведении внеклассного мероприятия направлена на создание атмосферы праздника и повышает интерес к самому предмету «иностранный язык». Данное мероприятие позволяет раскрыть креативные возможности и способности учащихся и создает благоприятный фон для достижения ситуации успеха, что в свою очередь благоприятно влияет на учебную деятельность.

Материалы

  1. Художественное оформление (плакаты, макеты: дерева, дома, костра, подготовленные учащимися).
  2. Музыкальное оформление.
  3. Реквизиты для спектакля : костюмы, либо подручные материалы (парта и стул).
  4. Компьютер, проектор, экран.

1 сцена: Падчерица  и солдат в лесу. Падчерица собирает дрова и видит играющих животных (белка, заяц, лиса)                                                                                                  

Stepdaughter: Ha-ha, what funny animals! They are playing tag!

Soldier: Good day, a beautiful girl. Why are you laughing?

Stepdaughter: You can hardly believe your eyes. The squirrel, the fox and the hare are playing tag as we people do it. And they can speak as people can.

Soldier: No wonder. Today is New Year’s Eve. It may happen everything this day.

Stepdaughter: But what may happen?

Soldier: My grandfather told me that once on New Year’s Eve he met twelve months at once.

Stepdaughter: Oh, I can’t believe it. I don’t think it can be.

Soldier: Yes, it can be. He met at once all the seasons: spring, summer, autumn and winter. By the way, what are you doing here?

Stepdaughter: My stepmother sent me for firewood.

Soldier: In such weather! ? Haven’t you got a mother or a father?

Stepdaughter: No, I’ve got only a stepmother and a stepsister.

Soldier: Poor child. And as for me, I came to the forest to find a beautiful New Year tree for the Princess. She is a very naughty girl.

Stepdaughter: I can show you a beautiful fir-tree.

Soldier: Thank you. And I’ll help you to gather firewood. Let’s go. .(Уходят со сцены)

2 сцена .Во дворце .На сцене принцесса и профессор.

        

Princess (за сценой): Professor, where are you?

Professor: I'm here, my dear! It's time to begin our lesson. Let’s start to review the rules of writing.

Princess: Oh, it's so boring. Each time the same: learn, learn ...I can’t write.

Professor: My princess, you are so naughty, but if you want to become a queen, you should learn!

Princess: I’m tired to learn, learn and learn ...No, I shouldn’t…I’m princess. (топает ногами)                                                  

Professor: But all people must learn to be clever.

Princess: No, no, no. I can do what I want. I’m a Princess and everybody must agree with me.

Professor: I’m sorry, but…

Princess: I don’t want to listen to you. You must agree with me. So, ask me something.

Professor (диктует): "The grass is green, the sun shines !"

Princess :  It  is so long, and now it is not the spring, and it is a winter. So I will not write ..

Professor: But as the poet wrote

Princess: OK, I will write only "Grass shines," or "The grass is green."Принцесса записывает под диктовку и в тоже время смотрит в окно 

Princess: What snow and wind is outside. I want the spring now. Immediately, I want the spring .

Professor: But, Princess, it can not be. Spring comes, when winter is over.

Professor: Today is New Year’s Eve. The year consists of twelve months. They follow one another. They can’t change their turn.

Princess (Министру): Order to the winter  go away and let spring come. I want the green grass is  growing. And birds is singing now.

Professor: But, Princess, but what about the holidays? New Year?

Princess: Holidays cancel. The New Year will not come ,while I don’t  receive flowers!

Professor: But, the first flowers appear in the April ...

Princess (удивленно): In the  April? And what kind of flowers?

Professor: It will be Snowdrops.

Princess: So, I want  the April ...

Professor: But it is impossible ,it is the law of nature.

Princess: And now what?

Professor: End of December. And after, the beginning of January. Then, February, March, and then April.

Princess:  No,  January will not come until I don’t  receive snowdrops. And who will bring those flowers I'll give a basket of gold.

Princess (обращаясь к министру): Minister! Immediately prepare Decree: Flowers to the palace!

Выходит глашатай.

Public crier: Listen, listen, and listen. Everybody who brings a basket of snowdrops for the Princess will get a full basket of gold.

3 сцена. Дома : падчерица, мачеха и дочка

Daughter: Mother, mother. Have you heard? The Queen declared the law. If you bring a basket of snowdrops for the Princess, you’ll get a full basket of gold.

Mother: But it’s very cold in the forest. Neither I nor you can go there. Let’s send your sister there.

Daughter: Yes, you are right. Let her go. Let’s give her that big basket.

Stepdaughter: It’s so cold outdoors.

Mother: You mustn’t sit here. You must go to the forest again.

Stepdaughter: Oh, no. I’m so cold. Let me warm a little, I have already brought a lot of firewood.

Daughter: You’ll go to the forest not for firewood. You should bring a basket of snowdrops.

Stepdaughter: But it’s impossible. It’s winter now; there are no snowdrops in the forest.

Mother: Go and don’t come back without snowdrops.

 4 cцена . В лесу

Stepdaughter ( включить звук ветра и хруст снега): I’m so cold. I’m so tired. I can’t go further. Let me freeze here. But I can’t go anywhere. What is there? It seems to me there is a bonfire and somebody is there…

Падчерица видит вдали огонь ,а вокруг костра стоят 12 месяцев. И поют песню «How`s the weather?»

July: Summer, summer, summer!
The sun is shining,
The flowers are blooming,
The sky is blue,
The rains are few.

October: Autumn, autumn, autumn!
The summer is over,
The trees are bare,
There’s mist in the garden
And frost in the air.

February: Winter, winter, winter!
The snow is falling,
The wind is blowing,
The ground is white
All day and night.

March: Spring, spring, spring!
The trees are green,
Blue skies are seen,
Grey winter’s gone away,
The world looks new and gay.

January: Green for April, pink for June,
Red and gold for fall,
But sparkly white for wintertime,
The best time of all.

12 месяцев поют песню «Rainbow». Подходит падчерица к костру.

Stepdaughter: Good evening. Can I warm my hands?

January: Good evening. Of course, you can. But who are you and what are you doing here in such cold weather?

July: What is in your hands? A basket? Do you want to gather mushrooms or berries? Then you should come in summer.

Stepdaughter: No, I haven’t come for berries. My stepmother sent me for snowdrops.

February: Don’t you know that there are no snowdrops now.

Stepdaughter: Yes, I know. But it’s not my will. My stepmother told me not to come back without snowdrops.

March: What does she need flowers for in the middle of winter?

Stepdaughter: She needs gold. Our Princess promised to give a basket of gold for a basket of snowdrops.

October: Poor girl. It’s impossible. You should wait till April.

Stepdaughter: I know. Thank you for everything. Good bye!

April: Don’t hurry, my dear. Brothers, let’s help the girl. Let me take your place, brother January.

January: I agree, but what about February and March?

February: We are not against it.

March: Take our place.

April: Thank you, brothers.

January: See the pretty snowflakes,
Falling from the sky;
In the walls and housetops
Soft and thick they lie.

February: Nothing is quite so quiet and clean
As snow that falls in the night,
And isn’t it jolly to jump from bed
And find the whole world white?

March: Spring is coming, so I’m told
By a crocus, dressed in gold.
Spring is coming, so I hear
From the blackbird’s song so clear.

April: So here we are in April, in snowy, blowy April,
In frowzy, blowsy April, the rowdy, dowdy time!
Hurry up, little beauty. You have only one hour to pick flowers.

Stepdaughter: I can’t believe my eyes. Thank you very much.

April: You are welcome. Don’t forget us. Take this ring. If something happens, throw it and call us, we’ll come and help you.

Падчерица убегает в лес, чтобы собрать подснежники и начинает петь песню «I like the flowers»

5 сцена : Во дворце, празднуют Новый год.

Professor: Happy New Year, My Princess.

Princess: I don’t want to celebrate New Year. I haven’t got snowdrops yet.

Professor (нервничая): It's a joke?

Princess: I'm not joking. So where are the flowers? Bring them to me immediately!

Professor: Princess, there is only snowstorm in the street!

Princess (нервничая): Do you argue with me again ?!

Вдруг слышатся шум за сценой. Министр идет, чтоб посмотреть что там случилось. Выходят на сцену Министр , мачеха и падчерица.

Professor (видя цветы):  I'm probably going crazy. There are flowers !!! The Spring is in the winter? Oh my God !!!

Princess (радостно): Professor, well, what did I tell you? Let flowers here! Where did you get them?

Stepmother (заикаясь):  In the morning I went to the forest with my daughter and we looked through the snowdrifts all night in the forest, and suddenly we found the flowers.

Princess (удивленно): And then what?

Stepmother (толкает локтем): Continue!

Daughter: We wandered and wandered, then we saw a bird sitting and calling the Spring ...

Princess: Who is calling?

Daughter (толкает локтем ) : Continue!

Stepmother: The bird is calling the spring, well ... there is the sun ... bloom! And the flowers is in bloom...

Minister (недоверчиво): It is impossible.

Princess: And what happened next?

Stepmother: Well, we quickly pick up whole basket!

Princess: Bring the gold for them.(turns to  stepmother and her daughter) Immediately , take us back to where you found the flowers! Otherwise, you will order to execute!

Мачеха и падчерица падают на колени…

Stepmother: Princess, save us!  We didn’t found the flowers, and it was my lazy stepdaughter

Daughter: Yes, yes, it's my sister. Ask her.

Princess: Let her come here! Oh ,no, it will be  better, we'll pick her on the road. Immediately!

6 сцена: На сцене Принцесса, мачеха и дочка. Мачеха показывает на падчерицу. Падчерица смотрит на кольцо и любуется им.

Princess: Where did you find them?

Stepdaughter: I can’t tell you. It’s a secret.

Princess: You can’t keep secrets from your queen. Tell me at once where you took snowdrops.

Stepdaughter: No, I can’t. Don’t ask me.

Princess: Tell me. Or I’ll take your ring.

Stepdaughter: Oh, no. Don’t take my ring.

Принцесса берет кольцо и бросает его

Stepdaughter :Oh, dear brothers, come to save me

Принцесса берет кольцо и бросает его

January: Did you call us? We came.

Princess (обращаясь к месяцу Январь  : Who are you!

January (обращаясь к Принцессе): You are naughty girl. It will be better to ask for excuse the people .

There are 12 months in a year and they come one after another, and nobody can change it.

Princess (поворачивается к Профессору): Forgive me for what I was selfish and naughty . I promise I will change. (поворачивается к падчерице): And you, forgive me for everything.

February: And now let’s celebrate New Year!

Все участники исполняют песню «Jingle Bells»


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Сценарий сказки "12 месяцев"

Данный сценарий поможет подготовиться к наделе иностранных языков в школе. Также может быть использован для театральных кружков на английском языке. Средний возраст участников 11-14 лет....

Сценарий сказки "12 месяцев" (1-2 класс. Немецкий язык)

Сказка предлагалась авторами  учебника по немецкому языку для 1 классов "Guten Tag!" Яцковской Г.В. и Каменецкой Н.П.  в качестве итогового урока в конце первого полугодия. Мы её чуть-чуть а...

Сценарий праздника Белого Месяца

Сценарий праздника Белого Месяца...

Сценарий экологического праздника "Месяц май - гостей встречай!"

Цель мероприятия: Формировать экологическую грамотность и культуру поведения в природе.Задачи:Ø учить оценивать свои поступки и поступки окуружающих в природе.Ø воспитывать привычку заботиться о приро...

сценарий спектакля "Двенадцать месяцев"

Данный сценарий может быть использован к подготовке к новому году....

сценарий спектакля "12 месяцев"

Сценарий спектакля "12 месяцев"....

Сценарий " Февраль- солдатский месяц"

Сценарий мероприятия, посвященного выводу Советских войск из Афганистана....