Викторина для 5 класса "I'm the best in English"
материал по английскому языку (5 класс) на тему

Липская Александра Сергеевна

Эта викторина создана для обучающися 5 класса на материале УМК Spotlight. 

Скачать:

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Quiz-game I’m the best in English!

Слайд 2

PLACES LEXIS AND GRAMAR SECRET 20 2 5 2 0 40 45 3 0 60 55 50 80 75 70 90 80 90

Слайд 3

Make up sentences: What are the capitals of English-speaking countries? back

Слайд 4

Match the parts of the words : Foot- Autu - Fan- His- Uni - Kit- - tory - tastic - chen - mn -ball -form Sub- Week- Eve- Ani - Mu- Swim- -sic - ning -end - ming - ject -mal Bed- Business- Capi - Sci - Bis - Ex- - cuit -change - ence -room -man - tal back

Слайд 5

Put the missing letters: p_t_to sn_wb_ll w_nt _r fr_dge sch _ _l h_bb _ bl_ck m_uth br_th_r m_rn_ng c_mp_ter s_ndw_ch j_ck_t f_st_val pr_se_ts t_l_v_sion c_mp_ng w_nd_w back

Слайд 6

Make up word combinations: Information dress exchange pencil have light decorate the house case Technology breakfast gifts up fires family a) computer watch b) fireworks lunch c) subjects set off d) jogging work on e) break school f) dinner go g) a DVD back

Слайд 7

Divide the words into 3 groups: CLOTHES SCHOOL SUBJECTS FOOD back

Слайд 8

Find the opposites: back Small Heavy Outside Fat Dark Short New Downstairs Old Upstairs Big Inside Light Long Thin Fair

Слайд 9

Match the words with their description: TOURIST CAPITAL HISTORY P.E. STADIUM LITERATURE GALLERY BATHROOM COAT PENGUINS SCIENCE TURKEY back

Слайд 10

Choose the parts of the UK: Australia England The USA China Scotland Wales New Zealand Northern Ireland back

Слайд 11

Odd one out: stay, play, study, party teacher, together, brother, mother day, week, lesson, year, month, minute English, Britain, French, German, Italian doing, going, playing, sing, making twelfth, fifth, sixth, tenth, month, eighth back

Слайд 12

Guess the place: The Eifel Tower next

Слайд 13

Guess the place: The Kremlin next

Слайд 14

Guess the place: Big Ben next

Слайд 15

Guess the place: Taj Mahal next

Слайд 16

Guess the place: Statue of Liberty back

Слайд 17

Food for festival Thanksgiving Day Birthday Party New Year’s Day Strawberry Festival strawberry oranges and champagne pumpkin pie cake back

Слайд 18

Correct the mistakes: 1. He often go to the cinema. 2. John is outside. He is wash his car. 3. The boys are walking their dogs every morning. 1. Look! My father is sometimes reading a newspaper. 2. Clare don’t like pizza. 3. I am wanting to drink. Let’s go to the café. 1. She need some money to buy a souvenir. 2. They not watching TV at the moment. 3. Nina usually driving to work. back

Слайд 19

Put the nouns in the plural: lady fish family dress bench leaf child pen doll baby class mouse knife toy deer witch watch foot sheep fox wolf apple diary spy back

Слайд 20

Who lives where? North pole Australia Britain The USA Africa Camels The Simpsons Koalas Polar Bears Harry Potter back

Слайд 21

The toy buses are from: Scotland England Wales next

Слайд 22

The mug is from: Wales Northern Ireland England next

Слайд 23

The tartan scarf belongs to: Northern Ireland Wales Scotland next

Слайд 24

The shamrock hat is from: England Scotland Northern Ireland back



Предварительный просмотр:

Рекомендации по проведению викторины

Желательно разделить обучающихся на 3 команды. Каждая команда по очереди выбирает рубрику и стоимость задания, которое они будут выполнять. Команда, которая выбирала задание, имеет преимущество, т.е. отвечает первой, однако и другие команды тоже могут заработать тоже количество очков, если выполнят свое задание (некоторые задания составлены для трех команд). Но есть вопросы, на которые отвечает только та команда, которая его выбрала. Если команда дает неверный ответ, право переходит к другой команде. В конце игры подсчитываются очки у всех команд.

Данные карточки можно распечатать и выдавать всем командам. На экране же отображаются задания для трех команд.  

Foot-

Autu-

Fan-

His-

Uni-

Kit-

-tory

-tastic

-chen

-mn

-ball

-form

Sub-

Week-

Eve-

Ani-

Mu-

Swim-

-sic

-ning

-end

-ming

-ject

-mal

Bed-

Business-

Capi-

Sci-

Bis-

Ex-

-cuit

-change

-ence

-room

-man

-tal

Choose the words for the “CLOTHES” group:

Maths, pumpkin,  IT, pineapple, shoes, PE, coffee, French, tomatoes, trousers, Art, Drama, sausages, crisps, English, boots, Geography, rice, trainers, turkey, dress,  Science, blouse, jumper, Russian, scarf, Biology, butter, Music, high heels, chicken, History, tie, jeans, German, gloves, strawberry, Literature, cabbage

Choose the words for the “FOOD” group:

Maths, pumpkin,  IT, pineapple, shoes, PE, coffee, French, tomatoes, trousers, Art, Drama, sausages, crisps, English, boots, Geography, rice, trainers, turkey, dress,  Science, blouse, jumper, Russian, scarf, Biology, butter, Music, high heels, chicken, History, tie, jeans, German, gloves, strawberry, Literature, cabbage

Choose the words for the “SCHOOL SUBJECTS” group:

Maths, pumpkin,  IT, pineapple, shoes, PE, coffee, French, tomatoes, trousers, Art, Drama, sausages, crisps, English, boots, Geography, rice, trainers, turkey, dress,  Science, blouse, jumper, Russian, scarf, Biology, butter, Music, high heels, chicken, History, tie, jeans, German, gloves, strawberry, Literature, cabbage

 

Match the words with their description:

1) … is a place where people can watch sports.

2) … is a school subject where you study history facts.

3) You wear it in winter.

4) These birds can’t fly.

Match the words with their description:

1) … is a school subject where you learn poems by heart and read interesting books.

2) Americans eat this food on Thanksgiving Day.

3) The main city in the country is …

4) … is a place where you can see paintings and sculptures.

Match the words with their description:

1) A person who likes visiting other places is …

2) … is a school subject where you can run, jump and play.

3) You usually take a shower in this room.

4) … is a school subject where you do experiments.

Correct the mistakes:

1. He often go to the cinema.

2. John is outside. He is wash his car.

3. The boys  are walking their dogs every morning.

Correct the mistakes:

1. Look! My father is sometimes reading  a newspaper.

2. Clare don’t like pizza.

3. I am wanting to drink. Let’s go to the café.

Correct the mistakes:

1. She need some money to buy a souvenir.

2. They  not watching TV at the moment.

3. Nina usually driving to work.

Put the nouns in the plural:

lady      fish    family    dress    bench    leaf    child    pen

Put the nouns in the plural:

doll    baby    class    mouse    knife    toy    deer    witch

Put the nouns in the plural:

watch    foot    sheep    fox    wolf    apple    diary    spy

 


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Викторина по английскому языку "Do you know English well?"

эта викторина проводится в рамках недели английского языка. она способствует повторению изученного об истории страны изучаемого языка и повторению орфографических правил....

Конспект викторины "Мы любим английский язык (We like English)"

Цели: контроль полученных знаний в игровой форме, мотивирование учащихся к изучению английского языка, воспитание способностей к коллективной работе.Содержание: семь заданий, каждое из которых оц...

викторина по английскому языку для 4 класса " English party"

открытое мероприятие по метапредметным связам.-Стихи для детей на английском языке в переводе Маршака....

КВН Who is the best at English

КВН Who is the best at English...

КВН по английскому языку - "Who is the best in English?"

Программа: Представление командКонкурс «Разминка»Конкурс капитановКонкурс «Кто быстрее?»Конкурс на лучший синхронный переводКонкурс «Составь слово»Конкурс &laq...

Викторина Who is the best in English?

Викторина для учащихся 1 курса колледжа, которую можно провести во время предметной недели по английскому языку....

Методическая разработка в форме КВН по теме : "Who is the best in English?"

Тема: “Who is the best in English? ” -методическая разработка в форме КВН для учащихся 5-х классов. Задачи:1.Контроль лексических и грамматических навыков. 2. Развитие творческих способнос...