Главные вкладки

    Лингвистическая игра для 4 классов Enjoy Train
    учебно-методический материал по английскому языку по теме

    Данная разработка предназначена для детей 4 класса.Можно проводить в рамках недели английского языка или как подведение итогов в конце учебного года.

    Скачать:

    ВложениеРазмер
    Office presentation icon Лингвистическая игра667 КБ

    Предварительный просмотр:

    Чтобы пользоваться предварительным просмотром презентаций создайте себе аккаунт (учетную запись) Google и войдите в него: https://accounts.google.com

    Подписи к слайдам:

    Слайд 1

    Лингвистическая игра Enjoy Train

    Слайд 2

    Цели и задачи: развитие творческих способностей учащихся; повышение интереса к изучению английского языка; формирование навыков работы в коллективе при решении определённых задач

    Слайд 3

    Station1. “Secret Letter” Name the words beginning with “ b”

    Слайд 4

    Station 2. Match these words with the transcriptions Kate [kait] late [ri:d] fly [lain] line [pensl] name [plei] Steve [keit] play [flai] read [sti:v] pencil [neim] kite [leit]

    Слайд 5

    Station 3. Complete the conversation A: __________________________________ B: Hello! A: __________________________________ B: My name is Tom. A: __________________________________ B: I’m twelve years old. A:___________________________________ B: I’m from Great Britain. A:___________________________________ B: I’m in class 6 B. A: ___________________________________ B: Yes, I do. A: ___________________________________ B: It’s name is Rex. A: ___________________________________ B: I feed my pet in the morning and in the evening. A: _________________________________ B: It like to eat meat, bread. A: _________________________________ B: Bay!

    Слайд 6

    Station4. “Words” Make up the words using the letters of the word “ snowman” (1word – 1point)

    Слайд 7

    Station 5. “Sand glass” guess the words from the following letters: wnrob, , yphap, tisers, rkhomewo, erfath, lowyel, waethre, palep,welvet, hantepel (1word – 1point)

    Слайд 8

    Station 6. “10 Animals” find 10 animals G R C O C K W R H Z C A T A B A C O W C D E N B V G H I H E F B D U C K O J K I W L M F R N O T X P Q I S R S T M O U S E U V W Y X Y H Z D O G

    Слайд 9

    Station 7. “Odd Word” find one odd word in each line (max. 10 points) 1. blue, black, pink, yellow, melon 2. speak, answer, sing, breakfast, translate 3. potato, tomato, carrot, pear, tree 4. tiger, lion, bird, elephant, rabbit 5.summer , winter , rain , spring , autumn 6. carpet, sausage, apple, juice, cheese 7. teacher, pupil, blackboard, manager, book 8. mother, sister, aunt, dad, doctor 9.English , Russia n, Phone, Sport , Mathematics 10. table, bathroom, armchair, lamp, sofa

    Слайд 10

    Station 8. “Mistakes” find a spelling mistake in one word of each sentence . (max. 10 points) I have brekfast at eight. Her mather and father are teachers. She is a doktor. Five plus seven is tvelve. My cat is fat and fanny. The boy likes to sleep in a big ded. His sun is good at Sport. I like to drink koffee. March, Aprel and May are spring months. Nick’s eyes are broun.

    Слайд 11

    Station 9 . “Countries” match the country with its capital: (max. 25 points) Russia, the UK, the USA, Germany, Italy, Spain, France, Brazil, Japan, Ukraine. Tokyo, Kiev, Rome, London, Moscow, Washington, Berlin, Paris, Brasilia, Madrid

    Слайд 12

    Station 10. “5 Themes” name 10 words on the following themes: (max. 50 points) “ Family” “ Food” “ Sport” “ School” “ Animals”

    Слайд 13

    Station 11 . “ Puzzle ” make up 2 sentences from the words : ( max . 20 points ) two , in the garden, playing, are, with, kittens, a boll. 2) did, see, what, in the, zoo, animals, you

    Слайд 14

    Station 12. Use of English Open the brackets and put the verbs into the proper tense form Mrs Green was a teacher in a big school. She 1____(have) boys and girl in her class and always 2 ______(enjoy) teaching them, because they 3___(be) quick and they 4_____(think) about everything carefully. One day she 5_____(say) to the children, “People in some countries 6_____(wear) white then somebody 7_____(die) in their family, but in other countries people 8_____(wear) white when they 9_____(be) happy. What colour 10_____a woman ______(wear) when she 11_____(marry), Ann?” Ann 12____(say), “White, Miss, because she 13_____(be) happy.” Mrs Green 14______(agree). But then one of the boys in the class 15______(put) his hand up. “Yes, Dick!” Mrs Robinson 16_____(say). “17____ you _____(want) to ask a question?” “Yes, please, Miss,” Dick 18______(ask). “Why 19_____ men_____(wear) black when they 20_____(marry)?”

    Слайд 15

    МБОУ « ПРОГИМНАЗИЯ» Подготовила Кашина И.Т


    По теме: методические разработки, презентации и конспекты

    внеклассное мероприятие для 4 класса ( умк SPOTLIGHT) `` A CLEVER TRAIN ``

    Данное  мероприятие рекомендовано  для недели иностранных языков...

    Лингвистическая игра для 6 класса "Путешествие в Лингвию". Предметная область: русский язык.

    Игра по русскому языку для шестиклассников. Была проведена в декабре 2013 года в рамках методической недели "Школа после уроков - это интересно!"....

    Лингвистическая игра для 6х классов

    Занимательная викторина, созданная на основе лексики учебника Биболетовой М.З. для5-6 классов...

    Лингвистическая игра в 6 классе "Enjoy the stations"

    конспект урока и презентаөия к уроку...

    Календарно-тематическое планирование по курсу "Лингвистические игры" для 5 класса

    Календарно-тематическое планирование по курсу "Лингвистика" для 5 класса соответствует требованиям ФГОС, рассчитан на 34 часа. Тематический план учитывает основные требования к организации учебно-восп...

    Кружок "Спортивные игры" для 4 класса.

    Программа составлена с требованиями ФГОС, расчитана на один учебный год, 2 часа в неделю....