Методическая разработка урока английского языка по развитию умений изучающего чтения в технологии РКМЧП
методическая разработка по английскому языку (7, 8 класс) на тему

Усова Марина Викторовна

Урок внеклассного чтения .Отрывок из глава 4 Книги Л Кэролла "Приключения Алисы в Стране Чудес".Рекомендуется прием "guided reader"(Listen and read). В разработке предтавлены задания по развитию языковых умений на лексико-грамматическом материале текста.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл 19march.docx17.3 КБ

Предварительный просмотр:

Методическая разработка занятия по программе «Читаем в оригинале»

Приемы: мозговая атака-прогноз содержания текста по иллюстрации, ключевые слова, чтение с остановками, совместный поиск

Формы работы: индивидуальная ,парная, групповая

Цели: - развитие умений изучающего чтения

             - стимулировать мыслительную и творческую деятельность учащихся

Lewis Carrol  Alice’s Adventures in Wonderland

Ch.4 The Rabbit Sends in a Little Bill

I  Look at the picture. Don’t you remember where Alice is? What happened to her? How do you think she is feeling?

II Listen and read the story at the same time. Check уour guesses. Answer the questions.

  Luckily for Alice, the little magic bottle had now had its full effect, and she grew no larger: still it was very uncomfortable, and, as there seemed to be no sort of chance of her ever getting out of the room again, no wonder she felt unhappy.

  1. Did Alice stop growing? Prove your answer.
  2. How did she feel? Why?
  3. Did she have any chance to get out of the room?

( NB    …there seemed to be no sort of chance =… She had no chance)

“It was much pleasanter at home” ,thought poor Alice, “ when one wasn’t always growing larger and smaller, being ordered about by mice and rabbits. I almost wish I hadn’t gone down that rabbit-hole –and yet –and yet – it’s rather curious, you know, this sort of life!”

  1. Do you think Alice felt homesick?

(NB   I wish I hadn’t gone down that rabbit- hole =

        I regretted going down that rabbit- hole)

“I do wonder what can happen to me! When I used to read fairy tales, I fancied that kind of thing never happened, and now here I am in the middle of one! There ought to be a book written about me, that there ought! And when I grow up, I’ll write one – but I’m grown up now,” she added in a sorrowful tone, “at least there’s no room to grow up any more here”

  1. Did Alice realize she was in an unusual situation? What makes you think so?
  2. Did she want anybody to know about her adventures? How can you guess?

But then,’’ thought Alice, “shall I never get any older than I am now? That’ll be a comfort, one way – never to be an old woman – but then – always to have lessons to learn! Oh, I shouldn’t like that!”

 “Oh, you foolish Alice!” she answered herself. “ How can you learn lessons in here? Why, there is hardly room for you, and no room at all for any lesson-books!”

 And so she went on taking first one side and then the other, and making quite a conversation of it altogether; but a few minutes she heard a voice outside, and stop to listen.

  1. Did Alice want to become a grown up?
  2. Alice found some advantages of being in the Rabbit’s house, didn’t she?

III  Grammar and Vocabulary tasks.

  1. Word building. Fill in the table. Give some more examples

Noun

Adjective

 

original

opposite

comfort

comfortable

uncomfortable

happy

unhappy

pleasant

  1. Comparison of adjectives. Find the adjectives in the comparative. Give some more examples of forming degrees of comparison.
  2. Wish + had /hadn’t done smth.

It was a stupid thing to say. I wish I (not/say) it.

I really don’t enjoy the party. I wish I (not/go).

I got a bad mark. I wish I (do) homework.

IV  Speaking. Tell  your classmates

1) if you have ever regretted doing smth;

2) if you have ever dreamed of writing a book about your adventures;

3) if you wouldn’t  like to be a grown up  

                             


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Методическая разработка урока английского языка по теме «У меня дома» с применением технологии «развития критического мышления». 6 класс с презентацией

Технология критического мышления включает в себя процесс целенаправленного суждения, контролируемого человеком, который подвергает оценке объекты, процессы, личный опыт. Эта технология...

Методическая разработка урока английского языка по теме «У меня дома» с применением технологии «развития критического мышления». 6 класс с презентацией

Технология критического мышления включает в себя процесс целенаправленного суждения, контролируемого человеком, который подвергает оценке объекты, процессы, личный опыт. Эта технология...

Методическая разработка урока английского языка по теме «У меня дома» с применением технологии «развития критического мышления». 6 класс с презентацией

Технология критического мышления включает в себя процесс целенаправленного суждения, контролируемого человеком, который подвергает оценке объекты, процессы, личный опыт. Эта технология...

Методическая разработка урока английского языка по развитию навыков аудирования

Методическая разработка урока английского языка расчитана на студентов III-го курса  СПО  по теме «Поездка за рубеж» ...

МЕТОДИЧЕСКАЯ РАЗРАБОТКА УРОКА АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА В 6 КЛАССЕ С ПРИМЕНЕНИЕМ ТЕХНОЛОГИИ ПЕДАГОГИКИ СОТРУДНИЧЕСТВА

МЕТОДИЧЕСКАЯ РАЗРАБОТКА УРОКА АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА В 6 КЛАССЕ С ПРИМЕНЕНИЕМ ТЕХНОЛОГИИ ПЕДАГОГИКИ СОТРУДНИЧЕСТВА ПО ТЕМЕ: «Животные – домашние и дикие. Лондонский зоопарк»...

Методическая разработка урока английского языка по развитию умений изучающего чтения в технологии РКМЧП для учащихся 6-7 классов

Урок разработан в технологии РКМЧП по рассказу "Twenty Valentines".. Используются приемы работы с художественными текстами. На стадии вызова-ключевые слова. На стадии осмысления-чтение состановками. Р...