урок Мир Профессий
учебно-методический материал по английскому языку (5 класс) по теме

Презентация и план урока, 5 класс

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл mir_professiy.rar229.76 КБ

Предварительный просмотр:

8.04.2012.                                                                                 Пюра И.Н.

План

5 Класс

Тема  IN THE WORLD OF PROFESSIONS

Развивающие цели: - развитие вербального и логического мышления

                                  - развитие памяти, внимания, речи,

Воспитательные цели: - воспитание культуры общения, умения слушать говорящего

Oбразовательные цели – расширение кругозора учащихся, повышение общей культуры

                                            учащихся

Практические задачи:

                        - тренировать учащихся в употреблении лексического материала

                        - развивать навыки диалогической речи

                        - развивать навыки монологической речи

                        - развивать аудитивные навыки учащихся

                        - развивать навыки работы с текстом

  • сопутствующие: совершенствовать произносительные навыки

                        совершенствовать навыки выразительного чтения

Оснащение:- наглядные опоры (презентация)

                   - раздаточный материал (карточки для самостоятельной работы по диалогу,

                     тексту, конверты с персонажами)

                   - магнитофон

                     

     I.Начало урока. 3 мин

  1. Приветствие 0.5 мин
  2. Сообщение задач урока 0.5 мин
  3. Фонетическая зарядка 2 мин

  1. Центральная часть урока. 35 мин
  1.  работа с лексикой

а) отгадать слово по дефиниции

б) соединить антонимы

в) составить предложение со словами  

сопоставить героя и его описание

  1.  работа над монологической речью учащихся

а) угадать героя по описанию

б) описать героя

  1. аудирование

а) прослушать диалог

б) ответить на вопросы

в) восстановить логическую последовательность

  1. работа с диалогами  

а) составить диалог (по опорам)

      б) разыгрывание  диалогов

  1. физ минутка
  2. работа с текстом

а) выработка грамотного письма (написать слово по транскрипции)

б) вставить пропущенные слова

в) чтение и перевод

     

  1. Заключительная часть. 1.5мин
  1. подведение итогов 0.5 мин
  2. домашнее задание 0.5  мин
  3. выставление оценок 0.5 мин

I. Начало урока.

   1. Приветствие.

Good morning, boys & girls. I’m very glad to see you. How are you today? … Today we have guests at our lesson. Greet them. I think that everybody is ready for work.

  2. Сообщение задач урока.

The topic of our lesson is “In the world of professions”. We will do a lot of interesting tasks: work with our words and expressions, train our memory, work with the text, compose  dialogues, listen to the cassette & describe a character.

3. Фонетическая зарядка.

Today we are going to speak a lot, and it’s time to warm up tongues

fireman

artist

housewife

Policeman

carpenter

waiter

driver

Translate. Repeat after me. Match.

 II. Центральная часть урока.

   

  1.  

а)

Now, let’s find out how you know the words.  The first task is to guess the profession and write it down. For ex.: A person who gives books is a librarian 

P

R

O

F

E

S

S  

l I brarian

O

N

S

  1. A person who works with computer is a programmer 
  2. A person who teach students is a teacher 
  3. A person who works at hospital is a doctor
  4. A person whom you can see in the office is office worker 
  5. A person who learns a lot of laws is a lawyer
  6. When you have problems with teeth you must see a dentist 
  7. A person who plays sport is a sportsman.
  8. A person who gives books is a librarian
  9. A person who works at home is a housewife
  10. A person who helps sick people in the hospital is a nurse
  11. A person who has a lot of money is a businessman

Thank you very much for your answers.

 

б)

But as you know different characteristics are necessary for different professions. And characteristics may be positive and negative. So, please, find the antonyms and match them. Who is the first? You are welcome.

brave obedient non-athletic noisy infamous stupid impolite cruel unfriendly

  • SHY
  • NAUGHTY
  • ATHLETIC
  • QUIET
  • FAMOUS
  • CLEVER
  • POLITE
  • KIND
  • FRIENDLY

в)

Describe yourself with the help of these words or with your own: I think I am friendly and hospitable, because I like to invite friends.

  1.    

а)

Now let’s relax and play a game “Guess the Character”

He can help, because he is kind.

He is not talkative and sociable, because he lives alone in the forest.

He can be a very good bodyguard, because he is strong and brave.

He is big and green.

б)

The same game but in another way. I’ll give envelopes with the name of the character to two teams. One team will describe and the other should guess. (Harry Potter and Baba Yaga)

Thank you very much.

  1.  

Now, please, be very quiet. You’ll listen to the cassette and then answer these two questions. …, read them. (translate)

What do Linda’s parents do?

What are Linda’s main characteristics?

  1. listening
  2. answering the questions
  3. And it is time to train your memory. Put the sentences from the dialogue into the right order.

а)

Compose your own dialogues. I give you one minute.

б)

The first pair is … and … .Answer my question what are Sergei’s main characteristics? Thank you. Very nice. Take your seats

  1.  

I see that you are tired. Let’s relax a little. Lena you are welcome.

  1.  

a)

I think that we can pass on to our next task. Here is the transcription of the words – write them down.

  • [rısk]
  • [‘bodıga:d]
  • [‘bıznıs]
  • [wıð]
  • [lıv]
  • [‘fæmılı]
  • [‘prezıdənt]

б)

Now we shall do the following I’ll give you texts, but some words are missing. Use the words from the blackboard and fill in the gaps. … will do it on the blackboard.

risk bodyguard business with live family president

The world we ______ in can be dangerous. Some people need to have a _____________ to protect them and their _________. The _______ of the United States goes ______ Secret Service agents. Important _____________ people have bodyguards too. Bodyguards _______ their lives to protect clients.

в) Are you ready? …, begin reading. …, translate.

We have some minutes left. Write down 3 professions or characteristics in Russian on the cards. …, it’s for you  

     

III. Завершающая часть урока.

 1. Подведение итогов

So we’ve done a lot today. Thank you very much for your work.

2. Объяснение домашнего задания.

Open your record books & write down your home work: ex 11 p 45 – learn the words by heart, be ready for the dictation. Please, be ready.

3. Выставление оценок.

I’ll give you … the marks are… the lesson is over. Thank you. Goodbye, children. Have a nice day.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

План-конспект открытого урока "Мир профессий"

В рамках данного урока учащиеся 9 класса знакомятся с историей и огромным разнообразием мира профессий. Участвуют в интервью и определяют  интересные для себя занятия и профессии....

План-конспект урока "Выбор професси", 9 класс

В ходе урока учащиеся знакомятся с разными профессиями....

Открытый урок "Мир Профессий"

На данном уроке ребята повторяют лексику по теме "Профессии", большое внимание уделяется речевому аспекту и повторению грамматики....

методическая разработка 9 класс, тема урока "Выбор профессии"

Учащиеся  выбирают одну  из профессий и составляют рассказ об этой профессии. Также  они готовят   свои домашнии проекты о профессии. учаться   заполнять карты- рези...

Методическая разработка бинарного урока по профессии "Повар, кондитер"

Методическая разработка предназначена для проведения урока производственного обучения по профессии "Повар, кондитер"...

План урока по курсу «Профессиональное самоопределение ». Тема урока. Классификация профессий.

ИСПОЛЬЗОВАНИЕ СОВРЕМЕННЫХ ПЕДАГОГИЧЕСКИХ ТЕХНОЛОГИЙ ДЛЯ ФОРМИРОВАНИЯ ПРЕДМЕТНЫХ ЗНАНИЙ ПРИ ИЗУЧЕНИИ РАЗДЕЛА «ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ САМООПРЕДЕЛЕНИЕ»  При изучении раздела  «...