Сontest “William Shakespeare and His Time”
статья по английскому языку (8, 9, 10, 11 класс) на тему

Грязнова Нина Эдуардовна

Данное мероприятие, посвящённое Уильяму Шекспиру, может быть использовано в 8-11 классах. Первоначально даётся задание для подготовки. Сам конкурс можно проводить, выводя презентацию на большой экран или пользуясь персональными компьютерами, что позволит каждому учащемуся делать задание в своём емпе, возвращаясь к предыдущим заданиям. Презентация содержит задания, на которые необходимо дать ответы.  Работа занимает приблизительно 1 урок. Время можно ограничить, предварительно предупредив учащихся.

Скачать:


Предварительный просмотр:

Необходимый минимум знаний для участия в конкурсе по английскому языку I тура Гуманитарной Олимпиады.

I.

  1. Точные даты рождения и смерти Уильяма Шекспира.
  2. Место рождения У. Шекспира, место захоронения.
  3. Имена ближайших родственников У. Шекспира.
  4. Основные факты биографии У. Шекспира (образование, виды деятельности, места работы и т.п.).
  5. Знать названия основных произведений У. Шекспира.
  6. Уметь определять категории произведений У.Шекспира (хроники, комедии, трагедии).

II.

  1. Знать имена королевских особ, в чьё правление жил У.Шекспир, правильно по-английски называть их имена. Знать чем прославились эти правители.
  2. Уметь правильно произносить по-английски имена известных современников У. Шекспира. (Бен Джонсон, сэр Уолтер Реллей(Рейли/Рэлли), Иниго Джонс, сэр Френсис Дрейк, сэр Френсис Бейкон, Джон Донн (Дан). Знать чем они прославились.

III.

Уметь читать незнакомый текст с извлечением необходимой информации, заполнять пропуски в тексте предложенными словами.

IV

Подготовить небольшое устное сообщение (не больше 1 минуты звучания) о том, что вас заинтересовало, удивило или заставило покопаться в различных источниках информации при подготовке к конкурсу.

V

                Составить список источников информации, которыми вы пользовались при подготовке к конкурсу.

Необходимый минимум знаний для участия в конкурсе по английскому языку I тура Гуманитарной Олимпиады.

I.

  1. Точные даты рождения и смерти Уильяма Шекспира.
  2. Место рождения У. Шекспира, место захоронения.
  3. Имена ближайших родственников У. Шекспира.
  4. Основные факты биографии У. Шекспира (образование, виды деятельности, места работы и т.п.).
  5. Знать названия основных произведений У. Шекспира.
  6. Уметь определять категории произведений У.Шекспира (хроники, комедии, трагедии).

II.

  1. Знать имена королевских особ, в чьё правление жил У.Шекспир, правильно по-английски называть их имена. Знать чем прославились эти правители.
  2. Уметь правильно произносить по-английски имена известных современников У. Шекспира. (Бен Джонсон, сэр Уолтер Реллей(Рейли/Рэлли), Иниго Джонс, сэр Френсис Дрейк, сэр Френсис Бейкон, Джон Донн (Дан). Знать чем они прославились.

III.

Уметь читать незнакомый текст с извлечением необходимой информации, заполнять пропуски в тексте предложенными словами.

IV

Подготовить небольшое устное сообщение (не больше 1 минуты звучания) о том, что вас заинтересовало, удивило или заставило покопаться в различных источниках информации при подготовке к конкурсу.

V

                Составить список источников информации, которыми вы пользовались при подготовке к конкурсу.



Предварительный просмотр:

NAME________________SURNAME_______________________________GRADE____ SCORE ________

  1. Try to categorize the following Shakespeare's works as tragedies (t), comedies (c) and histories (h) and try to remember the Russian equivalents of the titles:

The Title

Categ.

Russian Equivalent

1.

Romeo and Juliet

2.

All's Well That Ends Well

3.

A Midsummer Night's Dream

4.

Macbeth

5.

King Lear

6.

Henry VIII

7.

Julius Caesar

8.

Much Ado about Nothing

9.

The Merchant of Venice

10.

The Merry Wives of Windsor

11.

The Comedy of Errors

12.

Taming of the Shrew

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

NAME________________SURNAME_________________________________GRADE____ SCORE ________

  1. Try to categorize the following Shakespeare's works as tragedies (t), comedies (c) and histories (h) and try to remember the Russian equivalents of the titles:

The Title

Categ.

Russian Equivalent

1.

Romeo and Juliet

2.

All's Well That Ends Well

3.

A Midsummer Night's Dream

4.

Macbeth

5.

King Lear

6.

Henry VIII

7.

Julius Caesar

8.

Much Ado about Nothing

9.

The Merchant of Venice

10.

The Merry Wives of Windsor

11.

The Comedy of Errors

12.

Taming of the Shrew

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:



Предварительный просмотр:

ANSWER SHEET 1

Картинка 5 из 816

NAME__________________________________________

SURNAME______________________________________

GRADE_________________________________________

SCORE _________________________________________

  1. Put a tick if the sentence is true and a cross if it is false.

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

  1. Match the parts of the sentences.

Task A

Shakespeare

1.

2.

3.

4.

Task B

Contemporaries

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

  1. Try to categorize the following Shakespeare's works as tragedies (t), comedies (c) and histories (h) and try to remember the Russian equivalents of the titles:

The Title

Categ.

Russian Equivalent

1.

Romeo and Juliet

2.

All's Well That Ends Well

3.

A Midsummer Night's Dream

4.

Macbeth

5.

King Lear

6.

Henry VIII

7.

Julius Caesar

8.

Much Ado about Nothing

9.

The Merchant of Venice

10.

The Merry Wives of Windsor

11.

The Comedy of Errors

12.

Taming of the Shrew

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


IV.  Fill in the gaps with the appropriate words from the list below. There are some extra words.

Required, requirement, could, spectators, sources, above, called, actors, acts, doubtless, so called, artificially.

In Shakespeare's infancy, Elizabethan __(1)___ performed wherever they could – in great halls, at court, in the courtyards of the inns.

In 1574 the Common Council of London __2___ that plays and playing places in London be licensed, since great disorders and inconveniences which had taken place because of multitudes of people.

The ____3____ probably drove James Burbage to build outside the city England 's first permanent construction designed for plays. He ___4 ____ it simply the Theatre.

There are three important _____5_______ of information about the structure of Elizabethan playhouses – drawings, a contract, and stage directions in plays.

______6____ each theatre had its own peculiarities, but we can talk about a “typical” Elizabethan theatre which is wooden, round or polygonal. It is capable to hold about eight hundred ____7____ standing in the yard around the projecting elevated stage and some fifteen hundred additional ones seated in the three roofed galleries.

The stage is entered by two doors, and ____8____ the doors is some sort of gallery that may sometimes hold spectators but it can be used (for example) as the bedroom from which Romeo – according to a stage direction in one text – “goeth down.”

Such may have been the ____9____ “public theatre”.

Wealthy people __10__ afford much greater admission charge to the “private theatre”. The private was basically a big room, entirely roofed and therefore _______11____ illuminated, with a stage at one end.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11



Предварительный просмотр:

ANSWER SHEET 1 (KEY)

Картинка 5 из 816

  1. Put a tick if the sentence is true and a cross if it is false.

1.

T

2.

T

3.

T

4.

T

5.

T

6.

F

7.

T

8.

T

9.

F

10.

F

  1. Match the parts of the sentences.

Task A

Shakespeare

1.

2.

3.

4.

Task B

Contemporaries

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

  1. Try to categorize the following Shakespeare's works as tragedies (t), comedies (c) and histories (h) and try to remember the Russian equivalents of the titles:

The Title

Categ.

Russian Equivalent

1.

Romeo and Juliet

2.

All's Well That Ends Well

3.

A Midsummer Night's Dream

4.

Macbeth

5.

King Lear

6.

Henry VIII

7.

Julius Caesar

8.

Much Ado about Nothing

9.

The Merchant of Venice

10.

The Merry Wives of Windsor

11.

The Comedy of Errors

12.

Taming of the Shrew

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


IV.  Fill in the gaps with the appropriate words from the list below. There are some extra words.

Required, requirement, could, spectators, sources, above, called, actors, acts, doubtless, so called, artificially.

In Shakespeare's infancy, Elizabethan __(1)___ performed wherever they could – in great halls, at court, in the courtyards of the inns.

In 1574 the Common Council of London __2___ that plays and playing places in London be licensed, since great disorders and inconveniences which had taken place because of multitudes of people.

The ____3____ probably drove James Burbage to build outside the city England 's first permanent construction designed for plays. He ___4 ____ it simply the Theatre.

There are three important _____5_______ of information about the structure of Elizabethan playhouses – drawings, a contract, and stage directions in plays.

______6____ each theatre had its own peculiarities, but we can talk about a “typical” Elizabethan theatre which is wooden, round or polygonal. It is capable to hold about eight hundred ____7____ standing in the yard around the projecting elevated stage and some fifteen hundred additional ones seated in the three roofed galleries.

The stage is entered by two doors, and ____8____ the doors is some sort of gallery that may sometimes hold spectators but it can be used (for example) as the bedroom from which Romeo – according to a stage direction in one text – “goeth down.”

Such may have been the ____9____ “public theatre”.

Wealthy people __10__ afford much greater admission charge to the “private theatre”. The private was basically a big room, entirely roofed and therefore _______11____ illuminated, with a stage at one end.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11



Предварительный просмотр:

A

Ben Jonson

A

Ben Jonson

A

Ben Jonson

B

Sir Walter Raleigh

B

Sir Walter Raleigh

B

Sir Walter Raleigh

C

Inigo Jones

C

Inigo Jones

C

Inigo Jones

D

Sir Francis Bacon

D

Sir Francis Bacon

D

Sir Francis Bacon

E

Sir Francis Drake

E

Sir Francis Drake

E

Sir Francis Drake

F

Elizabeth I

F

Elizabeth I

F

Elizabeth I

G

James I

G

James I

G

James I

H

John Donne

H

John Donne

H

John Donne

A

Ben Jonson

A

Ben Jonson

A

Ben Jonson

B

Sir Walter Raleigh

B

Sir Walter Raleigh

B

Sir Walter Raleigh

C

Inigo Jones

C

Inigo Jones

C

Inigo Jones

D

Sir Francis Bacon

D

Sir Francis Bacon

D

Sir Francis Bacon

E

Sir Francis Drake

E

Sir Francis Drake

E

Sir Francis Drake

F

Elizabeth I

F

Elizabeth I

F

Elizabeth I

G

James I

G

James I

G

James I

H

John Donne

H

John Donne

H

John Donne

A

Ben Jonson

A

Ben Jonson

A

Ben Jonson

B

Sir Walter Raleigh

B

Sir Walter Raleigh

B

Sir Walter Raleigh

C

Inigo Jones

C

Inigo Jones

C

Inigo Jones

D

Sir Francis Bacon

D

Sir Francis Bacon

D

Sir Francis Bacon

E

Sir Francis Drake

E

Sir Francis Drake

E

Sir Francis Drake

F

Elizabeth I

F

Elizabeth I

F

Elizabeth I

G

James I

G

James I

G

James I

H

John Donne

H

John Donne

H

John Donne

A

Ben Jonson

A

Ben Jonson

A

Ben Jonson

B

Sir Walter Raleigh

B

Sir Walter Raleigh

B

Sir Walter Raleigh

C

Inigo Jones

C

Inigo Jones

C

Inigo Jones

D

Sir Francis Bacon

D

Sir Francis Bacon

D

Sir Francis Bacon

E

Sir Francis Drake

E

Sir Francis Drake

E

Sir Francis Drake

F

Elizabeth I

F

Elizabeth I

F

Elizabeth I

G

James I

G

James I

G

James I

H

John Donne

H

John Donne

H

John Donne

A

Ben Jonson

A

Ben Jonson

A

Ben Jonson

B

Sir Walter Raleigh

B

Sir Walter Raleigh

B

Sir Walter Raleigh

C

Inigo Jones

C

Inigo Jones

C

Inigo Jones

D

Sir Francis Bacon

D

Sir Francis Bacon

D

Sir Francis Bacon

E

Sir Francis Drake

E

Sir Francis Drake

E

Sir Francis Drake

F

Elizabeth I

F

Elizabeth I

F

Elizabeth I

G

James I

G

James I

G

James I

H

John Donne

H

John Donne

H

John Donne


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Презентация William Shakespeare

Презентация рассказывает о жизни и творчестве Шекспира. Урок по этой теме я проводила в 8 классе. К этому уроку учащиеся сделали замечательную стенгазету с фотографиями и информационным текстом о Шекс...

William Shakespeare

Презентация о великом английском писателе....

презентация "William Shakespeare"

Работа выполнена обучающейся 11 класса по теме "Глобализация: Люди мира."...

Презентация William Shakespeare

Презентация посвящена жизни и творчеству Уильяма Шекспира....

Урок английского языка William Shakespeare is the greatest playwright for all time 10 класс

Форма урока: урок-дискуссия с использованием ИКТОсновные задачи:·         Активизация мышления по теме·...