Главные вкладки

    План-конспект урока по английскому языку (6 класс) по теме:
    Конспект урока английского языка в 6 классе по теме: "Вильям Шекспир" (William Shakespeare)

    Корниенко Виктория Андреевна

    УМК Афанасьева О В

    Скачать:

    ВложениеРазмер
    Microsoft Office document icon william_shakespeare.doc70 КБ

    Предварительный просмотр:

    Открытый урок в 6 классе по теме «William Shakespeare».

    Тип  урока: Закрепление лексико-грамматического материала в устной и письменной речи.

    Цели: 

    1. Активизировать речемыслительную деятельность учащихся.
    2. Развивать монологическую и диалогическую речь.
    3. Закрепить лексический и грамматический материал по теме “Вильям Шекспир”.
    4. Развивать навыки аудирования.
    5. Воспитывать художественный вкус у детей.
    6. Воспитывать межличностные отношения.

    Задачи: 

    1. Учебные:
    1. обучение рецептивным видам речевой деятельности;
    2. формирование способности участвовать в непосредственном и опосредованном диалоге культур;
    3. формирование и развитие коммуникативных умений учащихся на основе языковых, лингвострановедческих и социо-культурных знаний, навыков: умения воспринимать на слух и понимать краткие сообщения, умения письменно оформлять несложную информацию;
    4. закрепление лексических и грамматических единиц по теме;
    5. развитие коммуникативных навыков.
    1. Познавательные:
    1. расширение эрудиции учащихся, их лингвистического, филологического и общего кругозора.
    1. Развивающие:
    1. интеллектуальное развитие учащихся;
    2. развитие языковых, интеллектуальных и познавательных способностей, ценностных ориентаций, чувств и эмоций школьника, готовность к коммуникации;
    3. гуманитарное и гуманистическое развитие личности ученика.
    1. Воспитательные:
    1. формирование у учащихся уважения и интереса к культуре и народу страны изучаемого языка;
    2. воспитание культуры общения;
    3. воспитание интереса к учению и формирование познавательной активности;
    4. формирование потребности в практическом использовании языка в различных сферах деятельности.

    Оборудование:

    1. компьютерная презентация в Power Point о В. Шекспире;
    2. проектор;
    3. ватман с пазлом;
    4. аудиозапись С. Прокофьев «Ромео и Джульетта»;
    5. раздаточный материал: карточки с упражнениями на закрепление лексики по теме “William Shakespeare”;
    6. раздаточный материал 2: карточки с заданиями на закрепление грамматического материала;
    7. ватман 1: презентация уч-ся о жизни Вильяма Шекспира;
    8. ватман 2: презентация уч-ся о творчестве Вильяма Шекспира;

     

    Содержание

    I

    II

    1

    2

    3

    4

    5

    6

    7

    8

    9

    10

    11

    III

    Организационный момент:

    Let`s start our lesson today. Good morning boys and girls. I`m very glad to see you. You may sit down, please.  How are you today? What date is it today? Is anybody absent today? What is the weather like today? Thank you.

    Основная часть:

    At first, I would like you to guess the theme of our lesson today. ( Играет музыка С. Прокофьева «Ромео и Джульетта») You can hear the piece of music. I think it helps you to guess. The name of this music is “Romeo and Juliet”. Do you know the author of this tragedy? Yes, you are right. The author of this tragedy is William Shakespeare. As you understood the theme of our lesson is “William Shakespeare”, his biography and work.

     Look at the blackboard, please. You can see the well-known phrase: “To be or not to be – that is the question”. Who can translate it? You are absolutely right. Open your copybooks and write it down with the translation. Are you ready? Good for you.

    And now look at the puzzle. We have to repeat our words. Your task is to find as many words as you can. Please go to the blackboard, strike out the word you like and translate it, please.

    p

    a

    b

    c

    h

    s

    o

    n

    n

    e

    t

    l

    h

    a

    m

    l

    e

    t

    i

    j

    d

    r

    a

    v

    b

    n

    m

    j

    h

    x

    s

    s

    a

    y

    w

    e

    c

    o

    m

    e

    d

    y

    t

    g

    r

    t

    y

    u

    i

    o

    l

    p

    w

    r

    e

    z

    x

    c

    v

    b

    n

    l

    m

    i

    a

    d

    s

    d

    f

    g

    h

    j

    o

    k

    l

    t

    y

    s

    t

    a

    g

    e

    g

    h

    j

    l

    f

    l

    q

    w

    e

    r

    t

    y

    u

    o

    i

    o

    m

    s

    h

    a

    k

    e

    s

    p

    e

    a

    r

    e

    s

    d

    f

    g

    h

    j

    k

    l

    m

    d

    s

     

    Ответы:

    1. Sonnet
    2. Othello
    3. Hamlet
    4. Comedy
    5. Tragedy
    6. Stratford
    7. Shakespeare
    8. William
    9. Play
    10. Stage

    Good for you. Look at the cards on the blackboard. You can see the selection of the letters. You task is to put these letters into words and to translate them.

    Licpub

    Nueave

    Ticspoli

    Onerht

    Rolcont

    Gedtyra

    Irempe

    Calssailc

    Narmcoh

    Ответы:

    1. Public
    2. Avenue
    3. Politics
    4. Throne
    5. Control
    6. Tragedy
    7. Empire
    8. Classical
    9. Monarch

    You`ve done this task rather good, but we have more words to repeat. That`s why you will work in pairs and complete the sentences with the words from the box. I`ll give you cards. You may start.  

    teenager     scream       poetry       deer       stupid        twins      banks     thief

    1. A boy or a girl between the ages of 13 and 19 is a………………….. .
    2. A big wild animal with long horns is called a …………………….. .
    3. If someone acts or speaks foolishly (like a fool) we say that he or she is ………………. .
    4. Two people born to one mother at the same time are ………………… .
    5. A river is a big stream of water between two …………………… .
    6. A person who takes things belonging to other people (who steals) is a ……………………. .
    7. If you cry at the top of your voice you ………………………. .
    8. Poets write ………………… .

    Ответы:

    1. Teenager
    2. Deer
    3. Stupid
    4. Twins
    5. Banks
    6. Thief
    7. Scream
    8. Poetry

    And now we will do listening. I`ll give you cards with the text. Your task is to listen to the record and fill the gapes. Is it clear?

          Will married Anne Hathaway in … and she came to live in … Street. John Shakespeare was pleased that his … son was married but I don`t think Will`s mother wanted him to marry so young: Will was only … .

          Susannah was born … . All babies look the same to me but Will was very pleased with her.

          “Look, Toby, she`s got my …”, he said happily. “She`s going to be as beautiful as the … of Egypt and as clever as … Solomon.”

    Good for you. I would like to show you a presentation about William Shakespeare. Look and remember. ( Показ электронной презентации с помощью проектора)

    Do you like this presentation? I`m very glad. And now you have an opportunity to value your classmates work. You can see two posters. Please look and enjoy.

    And now I would like to check your knowledge about William Shakespeare. At first let`s do a grammar exercise. We will repeat articles. Your task is to put article where necessary.

    In … 16th century, … Stratford-upon-Avon was … commercial town surrounded by … rich farmland.

    … names of some streets tell us today what was made or sold in these streets, for example … Sheep Street or … Wood Street.

    John Shakespeare was … son of … farmer  who came to … Stratford to find his fortune. He became … glove-maker. With … money he made, he bought … house in Henley Street. He also married well. Mary Arden came from … rather rich family.

    In April 1564, Mary and John had … son – William. … exact date of his birth is not know, but many people believe that it was … 23rd of April. Today Shakespeare`s birthday is marked with … parade through … Stratford in which people from all over … world take part.

    Now let`s do translation from Russian into English and repeat the Complex Object. I`ll give you cards then I`ll ask you one by one. Is it clear? Good for you.

    1. Я хочу, чтобы она приготовила завтрак. (I want her to cook breakfast).
    2. Я хотел бы, чтобы мои друзья были счастливы. (I would like my friends to be happy).
    3. Мы знаем, что она хорошая актриса. (We know her to be a good actress).
    4. Он заставил меня сделать эту работу. (He made me do this work).
    5. Позвольте мне сделать это. (Let me do it).
    6. Я хочу, чтобы он вернулся в 5. ( I want him to come back at 5).

    And now I`m sure that you are ready to do a little test and check the information we`ve repeat together about William. I`ll give you handouts. Circle the letter with the right answer then rise your hands. Is it clear? Good for you.

    1. W. Shakespeare was born in ...

    A. April

    B. May 

    C. March

    D. August

    2. W. Shakespeare was born in ...

    A. Stratford

    B. London C.

    Cardiff

    D. New York

    3. He studied at ...

    A. a university

    B. a grammar school

    C. an artist school

    D. a lyceum

    4. William liked ...

    A. business

    B. to study

    C. to work

    D. to watch actors

    5. His father was a ...

    A. shoe-maker

    B. glove-maker

    C. dress-maker

    D. house-maker

    6. Shakespeare went to ... at the age of 21.

    A. London

    B. Stratford

    C. Cardiff

    D. New York

    7. He wrote ...

    A. tragedies, novels, historical plays, poems and sonnets

    B. tragedies and comedies

    C. tragedies, comedies, historical plays, poems and sonnets

    D. tragedies, poems, novels

    8. His theatre was called ...

    A. «Earth»

    B. «Globe»

    C. «World»

    D. «Map»

    9. Shakespeare died in ...

    A. Stratford

    B. London

    C. Cardiff

    D. New York

    10. Shakespeare died in ...

    A. April

    B. May 

    C. March

    D. August

    Ответы:1. A, 2. A, 3. B, 4. B, 5. B, 6. A, 7. C, 8. B, 9. A, 10. A.

    Заключение:

    You`ve done it very good. What can you say about the lesson? Did you like it? Your hometask is Ex 10, p. 155 (to read and to translate), Ex. 11, p. 156 (answer the questions). I`ll give you marks. Thank you very much. See you tomorrow.

    1

    2

    2

    3

    3

    5

    4

    3

    6

    6

    3

    2


    По теме: методические разработки, презентации и конспекты

    План-конспект урока английского языка в 6 классе по учебнику Spotlight -6

    урок посвящен отработке лексических единиц по теме: "Special day" во всех видах речевой деятельности, освоению образавания порядковых числительных, воспитанию культуры поведения через освоение норм эт...

    Конспект урока английского языка в 6 классе по теме "Мир вокруг нас"

    Отражает наиболее полно проблемы окружающей среды...

    План – конспект урока английского языка в 6 классе по теме «Прекрасная Шотландия» (по УМК авторов О.В. Афанасьевой, И.В. Михеевой)

    Урок нацелен на комплексное обучение аспектам речевой деятельности с использованием современных методик и тенденций в обучении английскому языку, направленных на активизацию основных видов языковой де...

    Конспект урока английского языка в 6 классе по теме: « Как пройти до …? (обучение умению отвечать на вопрос How do I get to…)»

    Конспект урока английского языка в 6 классе по теме:« Как пройти до …? (обучение умению отвечать на вопрос How do I get to…)»...