конспект урока английского языка 5 класс "Сувениры в Великобритании" по УМК "Английский в фокусе"
план-конспект урока по английскому языку (5 класс) по теме

Урок по УМК Ваулиной, Дули "Spotlight", 2-й месяц обучения

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon konspekt_rabochego_uroka.doc47.5 КБ

Предварительный просмотр:

Конспект рабочего урока

МОУ Запрудненская СОШ №1

Учитель – Туровцева С.А.

Уровень: ШМО

Дата проведения: 12.10.2012г.

5а класс, 2-й месяц обучения

УМК: Ю. Е. Ваулина, Д. Дули. «Spotlight»

Тема урока: «Сувениры в Великобритании»

Module 2d

Тип урока – комбинированный

Цели урока.

 

  1. Образовательные:

- освоить знакомые и новые лексические единицы по теме: «Страны и национальности»

- развивать произносительные навыки

-

2. Развивающие:

- способствовать расширению кругозора учащихся,

-формировать навыки речевой деятельности

3. Воспитательные:

-развивать познавательную активность учащихся

- развивать внимание, навыки аудирования,

- воспитывать интерес к английскому языку.

-воспитывать интерес и толерантность к другим культурам.

Задачи урока:

Повторить и закрепить  необходимую лексику

Ознакомить с названием стран и национальностей

Ознакомить с традиционными сувенирами Великобритании

Развивать навыки диалогической речи

Используемое оборудование – проигрыватель дисков, аудиозаписи, карточки

План урока

  1. Организационный момент -  1мин.
  2. Фонетическая разминка – 3 мин.
  3. Проверка домашнего задания: написать короткие сообщения о своей коллекции. -9 мин.
  4. Подведение к теме. Аудирование и произнесение стран и национальностей – 3мин.
  5. Прослушивание и чтение рассказов о сувенирах – 7 мин.
  6.  выполнение упр 2 – 3 мин.
  7. упр 3  - 3 мин.

7а физминутка 1 мин

  1. Ознакомление с символами Соединенного королевство 8 мин
  2. Подведение итогов урока. -2мин.
  3. Объяснение дом задания -3 мин.

Ход урока.

  1. Организационный момент.

Т:  Hello, children! How are you?

P: Fine, thank you.

T: Who is on duty? Who is absent? What is your homework?

P: I am. … is absent. Our homework is ex.8 p. 40

  1. Фонетическая разминка. T: So, children, repeat after me: boxes and foxes, dishes, roses.  Что общего в этих словах?

P: У них окончания  iz. Они во множественном числе.

T: Boys, toys, bees, seals. Чем похожи слова?

Р: У этих существительных окончания на z

Вспомните пожалуйста существительные с окончанием на s

P: hats, pets, cats, lamps.

T: Когда мы добавляем окончание –es к существительным?

Р: Когда существительные имеют окончания –s, -ss, -x, sh, ch, o.    

T: Right. Now go to the blackboard and match the cards.

Учащийся на доске переставляет карточки.

T: Thank you. Go to your place.

                           

3. T: Let’s check your homework. The task was to write a short paragraph about your collection. So, Polina come to the blackboard. Read or tell us about your collection.

P1: My name is Polina. I ‘m …years old… Учащиеся отвечают свое домашнее задание.

T:  Now repeat after me: Scotland, England, Northern Ireland, Wales, The UK. Open your books at page 41. It is the map of the UK. What countries are there in the UK?

Ch: England, Scotland, Wales and Northern Ireland.

  1. How do you understand the word “souvenir”?  Как вы понимаете значение слова «сувенир» ?

  Уч: Это вещь, которую покупают в поездке на память.

Т: Да, это художественное изделие, вещь, которую мы приобретаем на память о стране или городе, в которых мы побывали. Now look at page 41. Look at the title and the pictures. What do you expect to read  about?

Ch1: It’s about holidays and souvenirs in the UK.

5.  Now let’s listen and read these short stories. Учащиеся слушают и читают про себя рассказы о сувенирах Соединенного Королевства.

T:And now repeat after me the nationalities: Welsh, Scottish, Northern Irish, English, British. 6. Match the countries to the nationalities.

Ch: the UK-British, England-English, Scotland-Scottish, Wales-Welsh, Northern Ireland-Northern Irish.

7. T: Look through the page and say which countries the souvenirs are from.

Ch: The hat is Irish, the scarf is Scottish, the pin is British, toy buses are English.

Физминутка: Clap, clap, clap your hands!

Clap your hands together.

Stamp, stamp, stamp your feet.

Stamp your feet together.

Nod, nod, nod your head.

Nod your head together!

Dance! Dance! Dance your dance!

Dance your dance together!

8. T: Use the map to tell your partner what souvenirs one can buy in the UK.

Ch:You can buy toy buses in England

Ch2: You can buy a pin in the UK.

Ch3:You can buy a mug in Wales.

Ch4: You can buy a stuffed toy in England.

9. Т: What color is  the flag of Scotland?

Ch: It’s white and blue.

T: What color is the flag of England?

Ch: It is red and white.

T: Look at the screen you can see flags and symbols of the UK. …Учитель комментирует слайды: The symbol of England is the red rose. The symbol of Scotland is thistle-чертополох. The symbol of Northern Ireland is shamrock. The flag of the United Kingdom, known as the Union Jack, is made up of three crosses. The upright red cross on a white background is the cross of  St George, the patron saint of England. The white diagonal cross on a blue background is the cross of St. Andrew, the patron saint of Scotland. The red diagonal cross on a white background is the cross of St. Patrick, the patron saint of Ireland.

The Welsh flag, called the Welsh dragon, represents a red dragon on a white and green background.

St. George’s Day falls on 23 April and is regarded as England’s national day. On this day some patriotic Englishmen wear a rose pinned to their jackets. A red rose is the national emblem of England from the time of the Wars of the Roses (15th century).

St. Andrew’s Day (the 30th of November) is regarded as Scotland’s national day. On this day some Scotsmen wear a thistle in their buttonhole. As a national emblem of Scotland, thistle apparently first used in the 15th century as a symbol of defence. The Order of the Thistle is one of the highest orders of knighthood. It was founded in 1687, and is mainly given to Scottish noblemen (limited to 16 in number).

St. Patrick’s Day (the 17th of March) is considered as a national day in Northern Ireland and an official bank holiday there. The national emblem of Ireland is shamrock. According to legend, it was the plant chosen by St. Patrick to illustrate the Christian doctrine of the Trinity to the Irish.

St. David’s Day (the 1st of March) is the church festival of St. David, a 6th-century monk and bishop, the patron saint of Wales. The day is regarded as the national holiday of Wales, although it is not an official bank holiday.

On this day, however, many Welshmen wear either a yellow daffodil or a leek pinned to their jackets, as both plants re traditionally regarded as national emblems of Wales.

In the Royal Arms three lions symbolize England, a lion rampant — Scotland, and a harp — Ireland. The whole is encircled and is supported by a lion and a unicorn. The lion has been used as a symbol of national strength and of the British monarchy for many centuries. The unicorn, a mythical animal hat looks like a horse with a long straight horn, has appeared n the Scottish and British royal coats of arms for many centuries, and is a symbol of purity.

 

10. So what can we do now? We can name the countries of the UK. We know some popular souvenirs you can buy in the UK. Your marks are …

11. Now white down your homework, it is ex. 4 on page 41.  Find or draw a map of your country and label it with some souvenirs and where you can find them. Present it to the class.

 

 


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Разнообразная еда.Конспект урока английского языка в 6 классе. Учебник Ю.Е.Ваулина , Дж. Дули "Английский в фокусе"

Класс: 6 (общеобразовательный)Тема:  Разнообразная еда. (Different food)Тип урока: урок комплексного применения знанийВремя реализации: 40 мин.Задачи урока: образовательные – создать условия для ...

конспект урока английского языка во 2 классе по УМК "Английский в фокусе"

конспект урока во 2 классе по теме "Мой День рождения" отражает системно-деятельностный подход, включает интерактивные формы работы....

Конспект урока английского языка по теме: "Reading and discussing books" для учащихся 10 класса УМК "Английский в фокусе"

Конспект урока может быть использован в разделе темы: увлечения подростков в свободное время. Чтение книг. Тип урока: урок рефлексии в рамках системно - деятельностного подхода....

Конспект урока английского языка по теме"The Canterville Ghost". Учебник Ваулина Ю.Е. Английский в фокусе. [Текст] / Ваулина Ю.Е., Эванс В., Дули Дж. и др.: учебник для 7 класса общеобразовательных учреждений – М.: Express publishing: Просвещение, 2011.

Конспект урока английского языка по теме"The Canterville Ghost". Учебник Ваулина Ю.Е. Английский в фокусе. [Текст] / Ваулина Ю.Е., Эванс В., Дули Дж. и др.: учебник для 7 класса общеоб...

План-конспект урока английского языка в 6 классе УМК «Английский в фокусе» авторы Н.И.Быкова, Дж.Дули и др. Тема урока: “Holiday plans”. Планы на каникулы.

Тема урока: “Holiday plans”. Планы на каникулы. Место и роль урока в изучаемой теме: 1 урок по теме «Holiday plans» , 1 урок по разделу «Holiday time»...

Конспект урока английского языка в 7 классе. Тема урока "Take action!" ("Действуй!") УМК "Английский в фокусе" ("Spotlight") под ред. Ю.Е. Ваулиной, Дж. Дули и др. Автор: Яруткина Н.В. (14.01.2021)

Предлагаемый конспект урока английского языка в 7 классе "Take action!" ("Действуй!") основан на материале учебника и книги для учителя авторов: Ваулина Ю.Е., Дули Дженни, Подоляко...