Тестирование в 5 классе по английскому языку
тест по английскому языку (5 класс) на тему

Романенко Алена Алексеевна

Exercise 1. Вставь по смыслу слова

Exercise 2. Вставь формы глагола “ to be (am,is,are)”

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл vh.kontrol.docx22.63 КБ

Предварительный просмотр:

__________________________________

English for fun.

Входной контроль знаний.

Variant 1

Exercise 1. Вставь по смыслу слова

  1. For breakfast I like … with milk.(tea /tomatoes )
  2. For tea I like … with jam.(scones / sausages)
  3. For lunch I like …and  eggs.(bacon / sugar )
  4. I like sandwiches with …  .(cheese / chocolate)
  5. I like toast with  …  . (marmalade / lettuce)

Exercise 2. Вставь формы глагола “ to be (am,is,are)”

1. My sister … a teacher.        2. Mike … a pupil.                   3. Their dogs … black.

4. We … good friends.           5. … they in London?               6. Where … your toys?

7. My mother and my father … my parents.                             8. His aunt … a doctor

9. Where … they?                 10. Helen … in the garden          11.You … happy.

12. I … eleven.                      13. They … from England.          14. A dog … white. 

15. Mike … your brother.     16. My parents … doctors.           17. Betsy … my friend

18. You … students.             19. She … plump.                         20. Nick … in the 4th form.          

21. Jane … sad.                     22. My parents … in the museum. 23. The cat … black.  

24. John and Bob… good friends.      

25. My mother … in the cinema.    

26. The hospital … a high building.

                                                       



__________________________________

English for fun.

Входной контроль знаний.

Variant 2

     Exercise 1. Выбери правильный вариант.

  1. Tom … a lot of books.
  1. read   b) reads
  1. They always … home work.
  1. Do     b) does
  1. The children often … in the park.
  1. Walk  b) walks
  1. I … reading books.
  1. Like   b) likes
  1. We … students.
  1. Are    b) is

Exercise 2. Вставь формы глагола “ to be (am,is,are)”

  1. There … two girls at home.                2. There … apples on the table.

  3. There … three rooms in our flat.         4. There … three armchairs in the living – room.

  5. There … some pictures on the wall.    6. There ... two beds and a table in the bedroom.

  7. There … a cat on the sofa.                   8. There … some water in the cup.

  9. There … some milk in the glass.         10. There … some flowers in the vase.

 11.You … happy.                                     12. I … eleven.          

 13. They … from England.                       14. A dog … white.                                 

 15. Mike … your brother.                         16. My parents … doctors.          

 17. Betsy … my friend                              18. You … students.                

 19. She … plump.                                     20. Nick … in the 4th form.    

 21. Jane … sad.                                         22. My parents … in the museum.  

 23. The cat … black.                                 24. John and Bob… good friends.

 25. My mother … in the cinema.             26. The hospital … a high building.

_______________________________________________

English for fun.

Входной контроль знаний.

Составь диалог (работа в парах).

Dialoge 1

1 — Where were you during your summer holidays, Katie?
      — I see you really had a great time.
      — Two weeks.
      — Yes, very much. We spent all days near the river. I am happy because I learned to swim. My sistrer often rode a horse. It’s her hobby. Dad was happy too because he could fish every day. In the evenings we walked round the city or enjoyed the countryside.
      — How long did you stay there?
      — Did you enjoy the trip?
      — What was the weather like?
      — Brilliant.
      — We made a trip to France.

_________________________________________

English for fun.

Входной контроль знаний.

Составь диалог (работа в парах).

Dialoge 2

    1  — Hello, Sam! What are you doing here?
      — I have come with my mum. She wants to discuss the details of our future trip.
      — Yes, I am.
      — We are going to St. Petersburg.
      — I think we’ll go to the famous ballet. They say it’s great. I hope we’ll make a film about our trip.

      — It is in Russia. It’s a beautiful city.
      — Oh, really? It’s great! Where is it?
      — Are you going to show the film to your friends?
      — Where are you going?

Keys.

Variant 1

Exercise 1.

  1. tea
  2. scones
  3. bacon
  4. cheese
  5. marmalade

Exercise 2.

1. is             2. is           3. are

4. are           5.are         6. are

7. are           8. is          9. are                

10. is           11.are       12.am                      

13.are.         14.is         15.is    

16.are          17.is         18.are              

19. is            20.is         21.is

22.are          23.is         24.are

25.is             26.is

Variant 2

     Exercise 1.

  1.  b) reads
  2. b) Do    
  3. b)Walk  
  4. b)Like  
  5. b)Are    

Exercise 2.

  1. are                2. are              3.are                

  4. are                5. are              6. are

  7. is                   8. is               9. is              

  10. are              11. are           12. am                    

  13.are.               14.is              15.is    

  16.are                17.is              18.are  

       19. is                    20.is               21.is

22.are               23.is               24.are

25.is                 26.is

Dialoge 1

     1 — Where were you during your summer holidays, Katie?
      — We made a trip to France.
      — Did you enjoy the trip?
      — Yes, very much. We spent all days near the river. I am happy because I learned to swim. My sistrer often rode a horse. It’s her hobby. Dad was happy too because he could fish every day. In the evenings we walked round the city or enjoyed the countryside.
      — How long did you stay there?
      — Two weeks.
      — What was the weather like?
      — Brilliant.
      — I see you really had a great time.

Dialoge 2

    1  — Hello, Sam! What are you doing here?
      — I have come with my mum. She wants to discuss the details of our future trip.
      — Where are you going?
      — We are going to St. Petersburg.
      — Oh, really? It’s great! Where is it?
      — It is in Russia. It’s a beautiful city.
      — I think we’ll go to the famous ballet. They say it’s great. I hope we’ll make a film about our trip.
      — Are you going to show the film to your friends?
      — Yes, I am.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

СВОДНАЯ ТАБЛИЦА РЕЗУЛЬТАТОВ РАЙОННОГО ТЕСТИРОВАНИЯ УЧАЩИХСЯ 9 КЛАССОВ ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ. 2010 – 2011 УЧЕБНЫЙ ГОД.

СВОДНАЯ ТАБЛИЦА РЕЗУЛЬТАТОВ РАЙОННОГО ТЕСТИРОВАНИЯ УЧАЩИХСЯ 9 КЛАССОВ ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ.2010 – 2011 УЧЕБНЫЙ ГОД....

СВОДНАЯ ТАБЛИЦА РЕЗУЛЬТАТОВ РАЙОННОГО ТЕСТИРОВАНИЯ УЧАЩИХСЯ 9 КЛАССОВ ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ. 2010 – 2011 УЧЕБНЫЙ ГОД.

СВОДНАЯ ТАБЛИЦА РЕЗУЛЬТАТОВ РАЙОННОГО ТЕСТИРОВАНИЯ УЧАЩИХСЯ 9 КЛАССОВ ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ 2010 – 2011 УЧЕБНЫЙ ГОД....

СВОДНАЯ ТАБЛИЦА ИТОГОВ РАЙОННОГО ТЕСТИРОВАНИЯ 5-х КЛАССОВ ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ 2010 – 2011 учебный год

СВОДНАЯ  ТАБЛИЦА  ИТОГОВ  РАЙОННОГО  ТЕСТИРОВАНИЯ  5-х КЛАССОВ  ПО  АНГЛИЙСКОМУ  ЯЗЫКУ 2010– 2011учебный год...

Материал для лексико-грамматического тестирования учащихся 5 класса (УМК "Английский язык 5" авторы И.Н. Верещагина и пр. авторы

Сборник тестов составлен по мере прохождения учащимися программы 5 класса для школ с углубленным изучением английского языка. Каждый тест соответствует уроку учебника и имеет 11 вопросов...

Тестирование к уроку по английскому языку в 3 классе На тему: Writing Letters to Friends

Тест к уроку по английскому языку в 3 классеНа тему:Writing Letters to Friend...

Анализ результатов диагностического тестирования обучающихся 8-х классов по английскому языку в 2018-2019 учебном году, МБОУ СОШ №4

      Во исполнение приказа департамента образования МО г. Салехард от 09 октября 2018 года № 982-о «О проведении диагностического тестирования обучающихся 8-х классов по а...