Внеклассное мероприятие "Brain Ring"
методическая разработка по английскому языку (8 класс) на тему

Корболина Наталья Анатольевна

Тема урока: Brain Ring

Цели:
1. повышение мотивации к изучению английского языка;
2. развитие познавательных интересов;
3. повышение общей эрудиции учащихся;

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл meropri.docx23.36 КБ

Предварительный просмотр:

 Корболина Н.А.,

Учитель английского языка

 МАОУ СОШ№19 г. Екатеринбурга

Класс 8

Тема урока: Brain Ring

Цели:

1. повышение мотивации к изучению английского языка; 

2. развитие познавательных интересов;

3. повышение общей эрудиции учащихся; 

Задачи: 

  • Проверка, расширение и углубление знаний учащихся по английскому языку.
  • Стимулирование интереса учащихся к изучению иностранного языка.
  • Всестороннее развитие личности, включая логическое мышление, внимание, смекалку, догадку, быстроту реакций у учащихся.
  • Развитие эмоционально- волевой и духовно- нравственной сфер личности и толерантного отношения к одноклассникам.
  • Помощь учащимся в формировании мировоззрения.
  • Развитие творческих и артистических способностей, самостоятельности, эстетических вкусов.
  • Воспитание чувства товарищества.
  • Усовершенствование знаний, привычек и умений, приобретённых на уроках английского языка.
  • Воспитание любви и уважения к языку, который изучается.

УМК: Enjoy English, Биболетова М.З.


Оборудование: презентация, раздаточный материал (карточки с заданиями).

Ход мероприятия.

I. Приветствие ведущего.

Teacher: Good afternoon, boys and girls! I am very glad to see you. Now we shall organize a competition called “Brain Ring”. Two teams will take part in a game. It is time to introduce yourselves. Who is the captain of the first team?

Pupil 1: I am the captain of the team. The name of our team is “Smart pupils”. Our motto is “Learn English!”

Teacher: Who is the captain of the second team?

Pupil 2: I am the captain of the team. The name of our team is “Optimists”. Our motto is “EnjoyEnglish!”

(Состав команд, их названия и девиз определяются заранее.)

Teacher: Today all of you have a good chance to improve your English. Now I have invited a jury. During our game they will give you marks. The members of our jury are …

I hope you’ll enjoy our English trip and be friendly to each other. I wish you a good luck! Let’s start.

Задание 1

The next work will be very interesting for you because on the blackboard there is a «snake » where you should find 10 words. The last letter of one word is the first letter of the next.

1. Know; 2. Water; 3. Radio; 4. Old; 5. Dark; 6. Key; 7. Yes; 8. School; 9. Language;10. Earth.

 Команды называют по слову. Если команда затруднится ответить - слово передаётся следующей.

Teacher: This task is over and the judges will give you marks attention, please!
Жюри; To score the points.

Задание 2

Our next contest is called “RiddlesYou can get one point for each right answer.

  1. Higher than a house, higher that a tree – СЛАЙД 1

Oh, whatever can that be? (a star) СЛАЙД 2

  1. What falls on the water and never gets wet? (a shadow) СЛАЙД 3,4
  2. Nobody saw it, but everybody heard it. (the echo) СЛАЙД 5,6
  3. What is without hand and without feet, without head or body, but can open a door. (the wind) СЛАЙД 7,8
  4. What is white and falls on the top of the roof? (snow) СЛАЙД 9,10
  5. It flows, but cannot run out. (a river) СЛАЙД 11,12
  6. It is white and cold. You can skate on it. What is it? (ice) СЛАЙД 13,14
  7. A blue sheet, which covers the whole world. (the sky) СЛАЙД 15,16

На слайде -  загадка, читают вслух. Кто первый поднял руку, тот и отвечает и получает балл.

Задание 3

And now we come to the third contest which is called “Fantastic reading”. I need 3 pupils from each team. You should read the tongue-twister as quickly as you can for 3 times.

  1. A man of words and not of deeds is like a garden full of weeds.
  2. Needles and pins, needles and pins, when a man marries, his trouble begins.
  3. Peter Piper picked a peck of pickled pepper. A peck of pickled pepper Peter Piper picked.
  4. Only ten per cent of readers felt that they were healthy or very healthy.
  5. Six sportsmen shooting snips; seven Severn salmons swallowing shrimps.
  6. Britain has won the European Golden Song Contest for the ninth time. The winning song is “Bells are ringing” sung by Kay King.

(Дети из каждой команды вытягивают один билет со скороговорками)

Задание 4

Well, now I will give you these lists of paper where you can see some parts
of proverbs. You should match the beginning and the ending of them and try to translate
into Russia. I give you 5 minutes.

  1. When in Rome, do as the Romans do.- В чужой монастырь со своим уставом
    не ходят.
  2. Аll is well that ends well.- Всё хорошо, что хорошо кончается.
  3. Time is money.-Время деньги.
  4. There is no place like home.- В гостях хорошо, a дома лучше.
  5. Tomorrow is a new day.- Утро вечера мудренее.
  6. Better late then never.- Лучше поздно, чем никогда.
  7. Tastes differ.-Вкусы разные.
  8. Live and leam.- Век живи, век учись.
  9. It is never too late to leam.- Учиться никогда не поздно.
  10. А friend in need is a friend indeed.- Друзья познаются в беде
  11. So many countries, so many customs.- Сколько стран, столько и обычаев.
  12. Good health is above wealth.- Доброе здоровье дороже богатство.
    Your time is over. Now let s listen your results. Suggest their variants

Задание 5

Звучат песни на английском языке в исполнении известных групп. Дать название группы или песни. После ответа на слайде фото группы и небольшая историческая справка.

  1. Show must go on – Queen
  2. Yesterday –Beatles
  3. Happy NewYear – ABBA
  4. My heart will go on – Celine Dion
  5. Hit the road Jack – Ray Charles
  6. My love – Elvis Preslay

Задание 6

На карточках на английском языке написаны звуки, которые издают животные.

hoo – woo (an owl)

neigh – neigh (a horse0

grunt  -  grunt (a pig)

bow -  wow (a dog)

cluck – cluck  (a hen)

croak – croak (a frog)

mew – mew (a cat)

Задание 7

Now we come to the seventh contest is called “The right choice”. It is very important to make the right choice in our life: the right choice of a profession, a friend etc. You will get the cards with the letters A, B, C. Choose the right answer and show the card.

  1. The capital of England is _______________

a) London b) Belfast c) Edinburgh СЛАЙД 17

  1. London stands on _______________

a) the Volga b) the Avon c) the Thames СЛАЙД 18

3.  Italy is a _____________________

a) nationality b) country c) language СЛАЙД 19

  1. The symbol of England _____________

a) a red rose b) a white rose c) a daffodil СЛАЙД 20

  1. The English flag is ______________

a) blue and white b) red and blue c) red and white СЛАЙД 21

  1. Ch. Chaplin was ________________

a) a composer b) an actor c) an artist СЛАЙД 22

6. Golfs comes from ____________

a) Russia b) Scotland c) the USA СЛАЙД 23

8. “Robinson Crusoe” was written by _________

a) Mark Twain b) Daniel Defoe c) Arthur Conan Doyle СЛАЙД 24

На слайде варианты ответов. С помощью карточек учащиеся отвечают.

Задание 8

 One more contest. It is called “Inventions and discoveries” You should answer my questions.

  1. Who discovered America? (Ch. Columbus)
  2. Who created Donald Duck? (W. Disney)
  3. Who was the first man in space? (Y. Gagarin)
  4. Who invented the telephone? (Al. Bell)
  5. What is the most beautiful and main park in London? (Hyde park)
  6. What are two oldest universities in England? (Oxford and Cambridge)
  7. Where does Queen live?
  8. Who lived in Sherwood forest? (Robin Hood)
  9. Who presented the Statue of Liberty to the people of America? (The   people of France)
  10. What is the home town of Shakespeare? (Stratford – on – Avon)
  11. What is the famous airport in London? (Heathrow)

Кто первый поднимет руку тот и отвечает и получает балл.

Now, lets know the results! Jury.

The lesson is over. Good buy!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

The Golden Ring

YOU’RE INVITED TO AN UNFORGETTABLE TOUR ALONG THE GOLDEN RING OF RUSSIA. THE TOUR STARTS IN MOSCOW. IT WILL GIVE YOU A WONDERFUL POSSIBILITY TO VISIT OLD RUSSIUN TOWNS. ...

Учебно-игровое внеклассное мероприятие по английскому языку «Brain-ring» для учащихся 7 классов.

Учебно-игровое внеклассное мероприятие по английскому языку «Brain-ring» для учащихся 7 классов.Цели: актуализация изученного материала, развитие логичес­кого мышления и произвольного внимания, поддер...

внеклассное мероприятие для 9 класса "Brain Ring"

Внеклассное мероприятие 9 класс...

Сценарий внеклассного мероприятия по английскому языку в 4 классе "Brain Ring"

Сценарий внеклассного мероприятия по английскому языку в 4 классе "Brain Ring"...

Внеклассное мероприятия по английскому языку для 5 класса "Brain-Ring"

Данное мероприятие можно провести во время проведения Недели английского языка в целях повышения мотивации изучения иностранного языка. Мероприятие предназначено для обучающихся 5 классов школ с углуб...

Внеклассное мероприятие в рамках недели английского языка для 6-7 классов. Brain-Ring“Countries and continents”

Развитие интереса к англоязычным странам.Создание творческой атмосферы.Повторение лексического, грамматического, страноведческого  материалов,  пройденных в начальной школе.Поощрение инициат...