Итоговый тест для 6 класса
тест по английскому языку (6 класс) на тему

Тест состоит из 4 разделов: аудирование,чтение,лексика - грамматика,письмо.
Проверяет навыки по всем видам учебной деятельности.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл test_6_klass.docx26.2 КБ

Предварительный просмотр:

                           Английский язык

                                    6 класс

Задание 1. Аудирование (максимальный балл - 6)

Послушайте разговор Сюзан и Пола. Определите, какие из приведенных ниже утверждений соответствуют (False). Обведите  выбранный вариант ответа. Вы услышите запись два раза.

1. The party will be in Susan’s house.

True                 False

2. Susan will serve pizza at the party.

              True                  False

3. Susan is trying to lose some weight.

              True                  False

4. Susan’s neighbour won’t perform at the party.

              True                  False

5. Paul wants to have dance music at the party.

              True                  False

6. Susan hates collecting stamps.

              True                  False

Задание 2. Чтение (максимальный балл - 6)

Прочитайте текст и закончите предложения после него. Обведите букву (a, b, c), соответствующую выбранному вами варианту ответа.

There are a lot of holidays and festivals around the world. As for British children their most favourite holidays are: New Year’s Eve, Easter, Guy Fawkes’ Night.

New Year’s Eve is on the 31st of December. In Britain people often go to parties. At midnight, they hold hands and sing the Scottish song called “Auld Lang Syne”. Then they usually go into the street and wish their family, friends and neighbours a “Happy New Year”. Some people let off fireworks to celebrate.

Another holiday that the British love a lot is Easter. It is always in spring, usually in April. There are three important days at Easter. The name of the first day is Good Friday. On this day, many people don’t eat meat, only fish. The second important day is Easter Sunday. Some people go to church and children get chocolate Easter eggs. Usually families get together and have a big meal of roast meat on this day. The third important day – Easter Monday, is a public holiday when schools and companies do not work. Some people send Easter cards. The shops are full of chocolate eggs. Many Easter decorations are yellow and we can see pictures of baby rabbits, lambs, chicks and daffodils.

   

1.  On New Year’s Eve British people  ________.

  1. play games   b) go outside c) eat chocolate eggs

2.The first important day of Easter celebrations is ________.

  1. Monday        b) Friday         c) Sunday

3.On Easter Sunday British children get ________.

  1. chocolate eggs   b) postcards  

c) baby rabbits.

4.On Easter Monday British people ________.

  1. decorate their houses
  2. wear yellow clothes
  3. don’t go to schools and work

Задание 3. Грамматика (максимальный балл - 6)

Прочитайте предложения. Преобразуйте слова в скобках так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текста. Заполните полученными словами.

  1. Yesterday I (be) ________________ able to visit my grandparents because I didn’t have much homework.
  2. My younger sister is lucky because she (not have) ________________ to go to school on Saturdays.
  3. When Ben (be) ________________ six, he could read faster than his classmates.
  4. I like it that my hair (be) ________________ curly and thick.
  5. My elder brother (look) ________________ like our father. They are both very good-looking men.
  6. I hope in future I will learn to play tennis.  I (get) _____________ better every day.

Задание 4. Письмо (максимальный балл – 6)

Опишите вашего друга. Для этого нужно дать полные ответы на вопросы, приведенные ниже. У вас должно получиться логичное описание, состоящее из не менее чем 6 фраз.

1.What is your friend’s name?

2.How old is he/she?

3.What does he/she look like?

4.What clothes does he/she usually wear?

5.What is he/she like?

6.What does he/she do in his/her free time?

 ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Текст для аудирования

Susan: I’m really excited about the party this weekend!

Paul: Yeah, me too!

Susan: I want everything to be perfect. It will be fun to have friends over to my house.

Paul: Of course. We just have to make sure we have the things we need. Every party needs food, music and some fun things to do. As long as we have all those, the party will be great!

Susan: Don’t worry. I have all that!

Paul: Great! I can’t wait to eat your famous cheese and tomato pizza! It’s so tasty!

Susan: Oh! But I’m not going to cook is this time! I have decided to try something new!

Paul: What are you going to cook?

Susan: I want something healthy. Vegetable sandwiches and meatballs.

Paul: That doesn’t sound very tasty.

Susan: But it’s healthy and I’m an a diet. I want to lose a few kilos.

Paul: Ok them.  Actually if we have good dance music, nobody will care about what they eat.

Susan: Oh, I wanted to tell you! We are not going to listen to dance music.

Paul: What? How are we going to have a party without dance music? What are we going to listen to?

Susan: I have invited a 10-year-old neighbour. He’ll be playing for us. He has been practicing a lot lately. And he is quite good.

Paul: I don’t like this idea. I would prefer to have energetic dance music. But, you choose. Anyway, if we play a fun party game, everyone will still have a good time.

Susan: No, Paul. Party game are so boring. I have a better idea. You know me hobby is collecting stamps. I have a big collection. And I’m going to show it to everyone.

Paul: Are you serious?

Susan: Yeah! I have three new stamps and want my friends to see them.

Paul: Susan, this doesn’t sound like a good party! Nobody will enjoy it!

Susan: They will. Let’s try and see!

                                         Критерии оценивания

Максимальное количество баллов – 24

«5»- 22-24 балла

«4»-  16-21 баллов

«3»- 12-15 баллов

«2»- 0-11 баллов

   Keys

Задание 1. Аудирование

Задание 2. Чтение

Задание 3. Грамматика

1.T

1.b

1.was

2.F

2.b

2.doesn’t have

3.T

3.a

3.was

4.F

4.c

4.is

5.T

5.looks

6.F

6.am getting

             Критерии оценивания раздела «письмо»

(максимальный балл – 6)

Балл

Критерий

 3 балла

2 балла

1 балл

0 баллов

Содержание

Учащийся дал точные и верные, если это требовалось, развернутые, ответы на вопросы. У него получился логичный рассказ

Учащийся дал верные и, если это требовалось, развернутые ответы на вопросы. Рассказ получился не совсем логичным

Учащийся дал неточные и недостаточно развернутые ответы на вопросы. Рассказ получился не совсем логичный

Учащийся не дал ответы на 3 вопроса из 6. ИЛИ учащийся дал неверные ответы на 3 вопроса из 6

Лексика и грамматика

Грамматические ошибки отсутствуют. ИЛИ допущено не более 3 ошибок (учитываются лексические и грамматические ошибки

Допущено 4-5 ошибок  (учитываются лексические и грамматические ошибки)

Допущено 6 и более ошибок (учитываются лексические и грамматические ошибки)

Орфография

Допущено не более  4 орфографических ошибок

Допущено более  4 орфографических ошибок


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Итоговый тест 9 класс

Итоговый тест 9 класс...

Итоговый тест (7 класс)

Тест содержит 12 вопросов по всем темам курса физики 7 класса...

итоговый тест 6 класс

Тест состоит из трех вариантов. Очень хороший проверочный материал в конце учебного года. Имеются ключи к ответам и бланки ответов....

Алгебра. Итоговый тест 7 класс

тест  для промежуточной аттестации по алгебре за курс 7 класса в форме ЕГЭ...

Итоговый тест 5 класс А

Итоговый тест...

Итоговый тест.6 класс

Данный тест позволит учителю провести итоговый контроль знаний учащихся 6 класса.Тест состоит из трех частей. Первая часть – устные задания с выбором ответа, вторая часть – задания, в которых не...