Тесты для 7 класса к учебнику "Enjoy English" Биболетова М. З.
тест по английскому языку (7 класс) на тему

Кравченко Надежда Владимировна

Тесты для 7 класса к учебнику "Enjoy English" Биболетова М. З.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon 7_klasstest_1.doc120 КБ

Предварительный просмотр:

Test 1. The World Teenagers' Competition

Variant 1

Al. Mark the item where we can't use the definite article the. (Отметьте вариант, в котором мы не можем употребить определенный артикль the.)

l) UNESCO

2) English-speaking countries

 3) New Wave Young

 4) World Teenagers' Competition

A2. Find the unnecessary word. (Найдите лишнее слово.)

1) clever

2) intelligent

3)shy

4) hardworking

A3. Mark the adjective in superlative form. (Отметьте прилагательное в превосходной степени.)

1) successful

2) most important

3) largest

4) more independent

A4. Choose the necessary verb. (Выберите нужный глагол.) I will... my chance in the Teenager's Competition.

l)win        

2) try

3) go        

4) give

Bl. Put the verbs in the brackets into the necessary form. (Поставьте глаголы в скобках в нужную форму.)

1)Не usually____(to take) part in the competition.

2) I ___(to be) out of luck last week.

CI. Make the sentence using the following words. (Составьте предложение, используя следующие слова.)

lucky / 50 / UNESCO / chance / participants / countries / to / visit / offers / the / different

Test 1. The World Teenagers' Competition

Variant 2

Al. Mark the item where we can't use the definite article the.

(Отметьте вариант, в котором мы не можем употребить

определенный артикль the.)

l) World Teenagers' Competition

2) New Wave Young

3) English-speaking countries

4) UNESCO

A2. Find the unnecessary word. (Найдите лишнее слово.)

1) naughty

2) unfriendly

3)rude

4) polite

A3. Mark the adjective in superlative form. (Отметьте прилагательное в превосходной степени.) 

1) curious

2) more industrious

3) cleverest

4) serious

A4. Choose the necessary verb. (Выберите нужный глагол.) Don't... the time.

1) miss        3) waste

2) take        4) have

Bl. Put the verbs in the brackets into the necessary form. (Поставьте глаголы в скобках в нужную форму.)

1)It___(to be) always very interesting to win something for nothing.

2)He        ___(not to miss) his chance yesterday.

CI. Make the question using the following words. (Составьте вопрос, используя следующие слова.)

words / yourself / describe / in / you / five / can?

Test 2. Describing people, describing yourself

Variant 1

Al. Match the words to the right translation. (Установите соответствие между словом и его переводом.)

  1. hospitable        а. полезный
  2. unforgettable        b. незабываемый
  3. responsible        с. гостеприимный
  4. useful        d. ответственный

А2. Choose the necessary verb. (Выберите нужный глагол.) Teenagers should ... friendship.

1) collect

2) pretend

3) value

4) change

A3. Find the general question. (Найдите общий вопрос.) 

1) Where does your friend live?

2) What does he want to become?

3) Is he a great traveller?

4) How is your score?

A4. Mark the right answer. (Отметьте правильный ответ.)

A person who is very unkind is ... .

1) nervous

2) humorous

3) helpful

4) cruel

Bl. Add -al, -y, -Jul, -able where it is necessary and write down a new word. (Добавьте суффиксы -al, -у, -Jul, -able, где это необходимо, и запишите новое слово.)

  1. enjoy             
  2. dirt               

3)success         

4) classic           

CI. Make the question using the following words. (Составьте вопрос, используя следующие слова.)

new / old / you / to / clothes / do / ones / prefer?

Test 2. Describing people, describing yourself

Variant 2

Al. Match the words to the right translation. (Установите соответствие между словом и его переводом.)

  1. industrious        а. трудолюбивый
  2. curious        b. хитрый
  3. talkative        с. любопытный
  4. cunning        d. разговорчивый

А2. Choose the necessary verb. (Выберите нужный глагол.) Не... a party.

1) arranged        3) collected

2) played        4) trusted

A3. Find the special question. (Найдите специальный вопрос.)

1) Do you value friendship?

2) Have you dreamt of more than three jobs?

3) Will his father give lectures?

4) What European countries have you been to?

A4. Mark the right answer. (Отметьте правильный ответ.)

A person who likes to be with others is ... .

     1) talkative

     2) sociable

3)lazy

4) cruel

Bl. Add -Jul, -ly, -ous, -al where it is necessary and write down a new word. (Добавьте суффиксы -ful, -ly, -ous, -al, где это необходимо, и запишите новое слово.)

  1. music            
  2. care              
  3. friend            

4)danger          

CI. Make the question using the following words. (Составьте вопрос, используя следующие слова.)

person / character / of / you / are / good / a?

Test 3. What would you like to change in yourself?

Variant 1

Al. Mark the right translation of the word combination новогодние обещания. (Отметьте правильный перевод словосочетания новогодние обещания.) 

 l) New Year's Eve

2) New Year Resolutions

3) New Year tree

4) Happy New Year

A2. Mark the sentence without the verb to be. (Отметьте предложение без глагола to be.)

1) I was in danger last summer.

2) My brother plays football so much.

3) He is hungry.

4) She has been to London.

   A3. Choose the right item. (Выберите правильный вариант.)

    It is Mary. She plays tennis ... a week.

l)well

2)three

3) twice

4) a lot

   A4. Mark the right answer. (Отметьте правильный ответ.)    Would you like to change anything in yourself?

l) Yes, I do.

2) No, I do not.

3)Yes, I'd love to.

4) No, please.

Bl. Finish the sentence. (Закончите предложение.)

If I have enough money,        

CI. Make the sentence using the following words. (Составьте предложение, используя следующие слова.)

along / like / with / your / would / get /1 / to / friends

Test 3. What would you like to change in yourself?

Variant 2

Al. Mark the right translation of the word combination New Year Resolutions. (Отметьте правильный перевод словосочетания New Year Resolutions.)

1) канун Нового года

2) новогодние поздравления

3) новогодние обещания

4) новогодние подарки

А2. Mark the sentence with the verb to be. (Отметьте предложение с глаголом to be.)

1) I often write letters to my friends.

2) I like ice-cream very much.

3) She has enough money to buy a computer.

4) I am afraid he has missed his chance.

A3. Choose the necessary preposition. (Выберите нужный предлог.)

I'll try to get along ... my little brother.

l)to

2) of

3)for

4) with

A4. Mark the right answer. (Отметьте правильный ответ.) Would you like to change anything in yourself?

l)Yes, I'd love to.

2) Yes, I do.

3) No, please.

4) No, I do not.

Bl. Finish the sentence. (Закончите предложение.)

If I take part in the competition,        

CI. Make the question using the following words. (Составьте вопрос, используя следующие слова.)

        you \ responsible \for \are \what?

Test 4. What do you think about your future?

Variant 1

Al. Find the noun. (Найдите существительное.)

1) optimistic

2) responsible

3) disease

4) electronic

A2. Choose the necessary preposition. (Выберите нужный предлог.)

I am sure there will be cures ... AIDS and cancer.

  1. for

2 to    

3) of

4)about

A3. Mark the right translation of the word combination ожидать с нетерпением. (Отметьте правильный перевод словосочетания ожидать с нетерпением.)

1) to look after

2) to look forward

3) to look at

4) to look for

A4. Mark the second syllable adjective. (Отметьте прилагательное, в котором второй слог ударный.)

1) tolerant

2)independent

 3) industrious

4) sociable

Bl. Translate the words and word combination into English. (Переведите слова и словосочетание на английский язык.)

1) лечебное средство        

2)загрязнение        

3)забота        

4) болезнь        

CI. Make the question using the following words. (Составьте вопрос, используя следующие слова.)

  he / usually / the / where / jog / morning / does / in?

Test 4. What do you think about your future?

Variant 2

Al. Find the noun. (Найдите существительное.)

1) talkative

2) intelligent

3) accident

4) sure

A2. Choose the necessary preposition. (Выберите нужный предлог.)

Who is responsible ... it?

l)to

2) of

3)for

4)about

A3. Mark the right translation of the verb решать. (Отметьте правильный перевод глагола решать.) 

1) to care

 2) to solve

3) to believe

4) to rest

A4. Mark the third syllable adjective. (Отметьте прилагательное, в котором третий слог ударный.) 

 1) international

2) talkative

3) unfriendly

4) intelligent

Bl. Translate the words and word combination into English. (Переведите слова и словосочетание на английский язык.)

  1. подвергать опасности        
  2. открытие        

3)технология        

4) наука        

CI. Make the question using the following words. (Составьте вопрос, используя следующие слова.)

see / in / you / planet / how / ten / our / do / years?

Test 5. Let's take our chance

Variant 1

Al. Match the words to the right translation. (Установите соответствие между словом и его переводом.)

  1. the deadline
  2. the grid
  3. the secret word
  4. the tickets

a.        кроссворд

b.        билеты

c.        крайний срок

d.        пароль

А2. Mark the word with the sound [w]. (Отметьте слово со звуком [w].)

 l)who

 2) whom

3) which

4) whole

A3. Mark the right answer. (Отметьте правильный ответ.) Did you win the competition?

1) Yes, we did. 2)Yes, we win.

3) No, he didn't. 4) Yes, he won.

A4. Mark the right translation of the word combination заполнить анкету. (Отметьте правильный перевод словосочетания заполнить анкету).

1) the following question

2) the chance to win

3) to enjoy the competition

4) to fill in the entry form

Bl. Write in 2—3 sentences what we should do to get through to the final. (Напишите в 2—3 предложениях, что мы должны сделать, чтобы пройти в финал.)

__________________________________________________________________________________________________________

CI. Write 3—4 sentences about yourself. (Напишите 3—4 предложения о себе.)

Have you ever taken part in any competition? Where?

__________________________________________________________________________________________________________

Test 5. Let's take our chance

Variant 2

Al. Match the words to the right translation. (Установите соответствие между словом и его переводом.)

  1. the tickets        а. кроссворд
  2. the secret word        b. билеты
  3. the grid        с. крайний срок
  4. the deadline        d. пароль

A2. Mark the word with the sound [h]. (Отметьте слово со звуком [h].)

1) what        3) whom

2) where                     4) whale

A3. Mark the right answer. (Отметьте правильный ответ.) Should we take care of our friends?

1) Yes, we do.         3) Yes, we should.

2) No, we do not.        4) No, should do not.

A4. Mark the right translation of the word combination быть опубликованным. (Отметьте правильный перевод словосочетания быть опубликованным.)

l)to be free

2) to be filled

3) to be worth

4) to be published

Bl. Write in 2-3 sentences what we should do to get through to the final. (Напишите в 2—3 предложениях, что мы должны сделать, чтобы выиграть приз.)

__________________________________________________________________________________________________________

CI. Write 3—4 sentences about yourself. (Напишите 3—4 предложения о себе.)

Have you ever taken part in any competition? Where?

__________________________________________________________________________________________________________

Test 6. Speaking about famous people

Variant 1

Al. Mark the word with the sound [w]. (Отметьте слово со звуком [w].)

l)what

2) whose

3)who

 4) whom

A2. Find the unnecessary word. (Найдите лишнее слово.) 

 1) Prime Minister

2) government

3) politician

4) soldier

A3. Choose the appropriate word. (Выберите подходящее по смыслу слово.)

Mary always travels and makes a lot of....

 1) competitions

 2) questions

 3)books

4) friends

A4. Find the wrong sentence. (Найдите неправильное предложение.)

1) He enjoys speaking English.

2) They don't mind opening the window.

3) She doesn't want listening to the conversation.

4) This girl hates drinking hot tea.

Bl. Write the appropriate word. (Напишите подходящее по смыслу слово.)

John is        in scientific literature.

CI. Make the sentence using the following words. (Составьте предложение, используя следующие слова.)

Russia / the / A. Sakharov / youngest / in / 1953 / became / academician / in

Test 6. Speaking about famous people

Variant 2

Al. Mark the word with the sound [h]. (Отметьте слово со звуком [h].)

1) white

2) what

3) where

4) whole

A2. Find the unnecessary word. (Найдите лишнее слово.)

1) law

2) government

3) politician

 4) scientist

A3. Choose the appropriate word. (Выберите подходящее по смыслу слово.)

Jennifer always travels and makes a lot of... .

1) notes

2) cities

3) books

 4) competitions

A4. Find the wrong sentence. (Найдите неправильное предложение.)

1) They wouldn't like listening to the conversation.

2) He doesn't mind opening the window.

3) She enjoys speaking English.

4) This boy hates drinking hot tea.

Bl. Write the appropriate word. (Напишите подходящее по смыслу слово.)

John enjoys        scientific literature.

CI. Make the sentence using the following words. (Составьте предложение, используя следующие слова.)

in / Peace / the / A. Sakharov / Prize / won / Nobel / 1975

Test 7. How can we communicate with each other?

Variant 1

Al. Mark the word with the sound [f]. (Отметьте слово со звуком [f].)

1) ghost

2) light

3) high

4) tough

A2. Find the unnecessary word. (Найдите лишнее слово.)

1) letters

2) messages

3) telegraphs

4) postcards

A3. Choose the right item. (Выберите правильный вариант.) 

All countries have much in common with ....

1) each other

2) one another

3) ones another

4) each others

A4. Find the wrong sentence. (Найдите неправильное предложение.)

1) He will give up to smoke.

2) They love sitting in the park.

3) She doesn't want to go to the cinema.

4) The hunters stopped killing animals.

Bl. Write the appropriate word. (Напишите подходящее по смыслу слово.)

People used a special code to___with each other over a long distance.

CI. Make the sentence using the following words. (Составьте предложение, используя следующие слова.)

for / communication / used / long / means / were / these / distance / of / centuries

Test 7. How can we communicate with each other?

Variant 2

Al. Mark the word with the sound [s|. (Отметьте слово со звуком [s].)

l) carry

2) cure

3) coat

4) receive

A2. Find the unnecessary word. (Найдите лишнее слово.)

1) to phone

2) to ring up

3) to call up

4) to send

A3. Choose the right item. (Выберите правильный вариант.) 

Two friends have much in common with ....

1) each other

2) ones another

3) one another

4) each others

A4. Find the wrong sentence. (Найдите неправильное предложение.)

1) We finished writing the test.

2) They love being in the park.

3) She wouldn't like going to the cinema.

4) The friends like feeding animals.

Bl. Write the appropriate word. (Напишите подходящее по смыслу слово.)

In 1832 people used a special code to        

messages.

Cl. Make the sentence using the following words. (Составьте предложение, используя следующие слова.)

in / telephone / in / the / opened / Moscow / first /

Test 8. How do we use computers?

Variant 1

Al. Match the words on the left and the elements on the right to make up compounds. (Составьте сложные существительные, соединив слова слева и справа.)

1)phone

2) mouse 3)fax

4) key

a.        pad

b.        call

c.        board

d.        message

А2. Find the verb. (Найдите глагол.)

1) communication

2) store

3) large

4)speech

A3. Choose the item with the Past Simple. (Выберите вариант с Past Simple.)

1) Nick played computer games in his childhood.

2) An electronic machine can store information.

3) Computers will offer new opportunities.

4) Next summer we are going to meet in Paris.

A4. Put the necessary pronoun. (Вставьте нужное местоимение.)

I can make new friends and chat with ... on the Internet.

l)him

2) them

3) their

4) our

Bl. Make this sentence in negative one. (Сделайте предложение отрицательным.)

I enjoy playing computer games.

__________________________________________________

CI. Finish the sentence. (Закончите предложение.)

Computers are dangerous and addictive but they help us __________________________________________________

Test 8. How do we use computers?

Variant 2

Al. Match the words on the left and the elements on the right to make up compounds. (Составьте сложные существительные, соединив слова слева и справа.)

  1. net

2)mouse

3)key

4)fax

a.board

b.        work

c.        pad

d.        message

А2. Find the verb. (Найдите глагол.) 

1) addictive

 2) nervous

3) receive

4)speech

A3. Choose the item with the Future Simple. (Выберите вариант с Future Simple.)

1) Nick spent a lot of time on computer games.

2) An electronic machine will store more information.

 3) Computers offer new opportunities for everybody.

 4) I'm learning how to use the computer.

A4. Put the necessary pronoun. (Вставьте нужное местоимение.)

I can find the necessary information and ideas on the Internet and then use ... in my work.

l)her

2) him

3) them

4) it

Bl. Make this sentence in negative one. (Сделайте предложение отрицательным.)

I enjoyed playing computer games.

__________________________________________________

CI. Finish the sentence. (Закончите предложение.)

Computers are dangerous and addictive but they help us __________________________________________________


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

лексико-грамматический тест 11 класс

Лексико-грамматический тест по немецкому языку для учащихся старшей ступени обучения с целью общей проверки знаний. А также можно использовать как одно из заданий школьной олимпиады....

Интерактивные тесты по информатике и ИКТ по темам: "Файловая структура", Устройства ПК", "Итоговый тест 7 класс".

архиве содержится комплект электронных тестов по информатике и ИКТ, созданные в среде оболочки Айрен, содержание авторское. Тематика тестов: "Файловая структура", "Устройства ПК", "Итоговый тест...

тесты 8 класс и лабораторные работы 6 и 9 класс

В кабинете биологии не всегда, к сожалению , достаточно раздаточного материала для лабораторных работ. Поэтому приходится разрабатывать инструктивные карточки. Некоторые из них я предлагаю вашему вним...

Компьютерный тест 9 класс ОБЖ итоговый тест за 2 четверть

Время проведения - 12 мин.; перемешивание вариантов ответов.    Показать результаты по окончании тестирования: итог в процентах; оценка; сумма набранных баллов.    Шкала ...

Тест 11 класс По новой Истории. Итоговый Тест.

Тест 11 класс По новой Истории. Итоговый Тест....