План - конспект урока "Разновидности газет в Британии", 9 класс
план-конспект урока по английскому языку (9 класс) на тему

Сидякина Татьяна Владимировна

Разработка урока с технологией проектной деятельности "разновидности газет в Британии", 9 класс

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл gazety_v_britanii_sozdanie_proekta.docx24.47 КБ

Предварительный просмотр:

Муниципальное казённое общеобразовательное учреждение

 Аннинская средняя общеобразовательная школа №6

Разработка урока английского языка

9 класса

«Разновидности газет в Великобритании»

Учитель английского языка:

Фисунова Татьяна Владимировна

2014 год

Тема урока: Разновидности газет в Великобритании.   

Тип урока: обобщение, подготовка проекта.

Цель: формирование проектной компетенции обучающихся, повышение мотивации изучения иностранного языка в школе, вовлечение учащихся в творческую деятельность, развитие у ребят информационно-коммуникационных компетенций.

Задачи:

             практические:

  • формирование навыков коммуникативной компетенции в чтении, говорении, аудировании, письме;
  • расширение запаса слов;
  • коррекция фонетических навыков;

развивающие

  • развитие творческих способностей обучающихся;
  • развитие самостоятельности;
  • развитие памяти, мышления, воображения;

воспитательные

  • повышение мотивации к изучению иностранного языка;
  • воспитание чувства взаимопомощи, умения работать в команде;

образовательные

  • знакомство с печатными изданиями Великобритании, т.е. развитие социокультурной компетенции;

УУД (универсальные учебные действия)

  • определение тематического поля;
  • целеполагание;
  • умение планировать деятельность;
  • умение создать продукт и презентовать его;
  • умение работать с информацией из разных источников;
  • умение рефлексии;
  • умение работать в команде.

Оснащение урока: УМК Деревянко Н.Н. «New Millennium English», 6 класс, карточки, ватман, фломастеры, карандаши, клей

Продолжительность урока: 45 минут.

Технологии: информационно – коммуникационная, проектная технология, проблемно-поисковая, элементы здоровьесберегающей технологии.

Форма организации деятельности учащихся:

  • фронтальная
  • парная
  • групповая

Ход урока:

1. Оргмомент

Good afternoon, girls and boys! I am glad to see you! Sit down, please!

Речевая разминка.

T: Answer the questions, please. What date is it today?

PP: Today is the 25th of February.

T: What day of the week is it today?

PP: Today is Tuesday.

T: What is the weather like today?

PP: It is rather cold, windy and snowy.

T: Do you know what does Mass media mean?

PP: television, radio, internet, magazines and newspapers.

T: Why do we need Mass media?

PP: (ответы с опорой на слайд)

T: Do you read newspapers or magazines?

PP: Yes? We are!

T: How often do you read them?

PP: every day/ every Sunday/ every evening

T: What articles do you prefer to read? Sport news, cultural news or about political and economic events?

PP: …..

T: What definition can you give to a newspaper?

PP: (варианты ответов)

2. «Мозговой штурм»: виды СМИ

Look at the blackboard. Here you see word combination British Newspaper. What words are associated with it?

        British

                                               Newspapers

3. Этап обобщения и систематизации изученного

Complete the sentences:

You should complete the sentences using who/which


Tabloids are for those readers…

Broadsheets are the serious newspapers…

Dailies are the papers…

Sunday papers are popular with those…

Regional papers contain information…

Local papers cater for people…

4. Практика чтения (“Matching-exercise”)

Match the words with the right description!

1 tabloid

a) a newspaper with small pages, short articles and lots of photos;

2 broadsheet

b) a newspaper that is printed on large sheets of paper; is considered to be more serious than other papers;

3 front page

c) the title of a newspaper story, printed in large letters at the top of it;

4 section

d) a piece of writing in a newspaper or magazine;

5 headline

e) one of the parts into which a newspaper is divided

6 article

f) someone who writes new articles or reports;

7 journalist

g) some sensational information catching everybody’s attention;

5.  «Interview»

 Let’s play an interview. One of you will ask a question on our topic. Others will answer.

Remember which newspapers are printed in GB.

For example:

  • Which two groups are British people divided in?
  • What other types of papers do you know?
  • What can you say about tabloids? What information does it contain?
  • Why do some people disapprove of tabloids?
  • What English tabloids can you name?
  • What National serious newspapers do you remember?

6. Физкультминутка

Стихотворный способ для расслабления глаз.

Look left, right
Look up, look down
Look around.
Look at your nose
Look at that rose
Close your eyes
Open, wink and smile.
Your eyes are happy again.

7. Активизация пройденного материала (взаимопроверка)

Say if the statements true or false:

Change your cards
1.The UK newspapers are divided into quality newspapers and popular newspapers.
2. Broadsheets contain sports sections, financial reports, book reviews
3.Tabloids offer reports on serious information
4.Tabloids are also known for their large headlines and simple style.
5. The oldest paper is The Times.
6. It is famous for the latest scandals about celebrities.
7. The most popular tabloids are The Sun, The Daily Mirror
8.There are no local or regional papers in the UK

8. Создание проекта и его защита:

 Let’s create our own newspapers. You are divided into 3 groups. Each group has a sheet of paper, some articles, and pictures for making a poster. Decide who will be an editor, a designer, a proof reader, a secretary, a correspondent.  Choose information and create a front page of your own paper. One of you will be ready to present your work and tell us about your mass media. Help each other and good luck!

Roles:

  • an editor –is in charge of a newspaper and decides what will be printed
  • a creative  director – generates smart ideas;
  • a designer – makes the poster look attractive;
  • a proof reader – checks for mistakes;
  • a presenter – presents the poster when it is finished;
  • a secretary – does technical work;

Презентация проектов

9. Рефлексия: заполнение карточек  самооценки достигнутого уровня во всех видах деятельности на уроке

Well, we’ve worked hard, done and learn something useful. I’d like you to do self-assessment. Take these sheets with tables and fill in.

10. Домашнее задание: опишите виды газет в России.