How Had We All Met? 6 класс. Учебник Афанасьевой О.В., Михеевой И.В.
план-конспект урока по английскому языку (6 класс) на тему

Абрамова Галина Владимировна

Ожидаемые результаты:

 

предметные: закрепление лексики по теме «США», отработка навыков распознавания английской речи на слух, поддерживать стремление строить собственные суждения на основе прослушанного текста, поддерживать интерес к стране изучаемого языка

 

личностные: развитие памяти, способности к сравнению, способствование развитию речевой активности, образного мышления, познавательного интереса, рефлексии деятельности, совершенствовать навыки выделения главного и нахождения конкретной информации в тексте, поддерживать стремление строить собственные суждения на основе прослушанного текста

 

надпредметные: содействие развитию коммуникативных навыков  монологической и диалогической речи и активности на уроке.

Скачать:


Предварительный просмотр:

Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение средняя общеобразовательная школа с углубленным изучением отдельных предметов №68  города Липецка

Учитель:       Абрамова Галина Владимировна

Предмет:     английский язык

 

Класс:          6б

УМК          Афанасьевой О.В., Михеевой И.В. 

 Тема:           How Had We All Met?

Тип урока:    комплексное применение знаний и способов деятельности

Цель:  создание условий для формирования и дальнейшего совершенствования аудитивных навыков

         

Ожидаемые результаты:

предметные: закрепление лексики по теме «США», отработка навыков распознавания английской речи на слух, поддерживать стремление строить собственные суждения на основе прослушанного текста, поддерживать интерес к стране изучаемого языка

личностные: развитие памяти, способности к сравнению, способствование развитию речевой активности, образного мышления, познавательного интереса, рефлексии деятельности, совершенствовать навыки выделения главного и нахождения конкретной информации в тексте, поддерживать стремление строить собственные суждения на основе прослушанного текста

надпредметные: содействие развитию коммуникативных навыков  монологической и диалогической речи и активности на уроке.

Оборудование: доска, проектор, презентация, раздаточный материал, и аудио фрагменты

                                             

План

  1. Оргмомент.
  2. Фонетическая зарядка ( на основе песни о США).
  3. Проверка домашнего задания (выборочно: только предложения в Past Perfect).
  4. Отработка грамматических навыков (Past Perfect) на основе  аудиозаписи.
  5. Аудирование  (How Had We All Met?)

А) обсуждение название

Б) Первое прослушивание (вопрос о месте рождения родителей)

В) Выполнение задания из учебника об авторе слов.

Г) Второе прослушивание (6 вопросов по тексту)

6. Составление собственного высказывания (о месте рождения своих  родителей или дедушки и бабушки.

7. Рефлексия и домашнее задание.

Teacher

Pupils

  1. Оргмомент.

Good afternoon. Glad to see you.

How are you?

What’s the date today?

Who’s absent today?

  1. Фонетическая зарядка ( на основе песни о США).

You’ll listen to an old song. What country is it about?

(Учитель повторяет вопрос)

Why do you think so? Prove it.

Look at the blackboard. There are words here ( the geographical names of the USA). Let’s read them and name 2 odd words.

(Учитель повторяет вопрос.)

What’s Belfast?

What’s Berlin?

Where must an article “the” be?

Why?

What about Michigan? Is it with or without “the”?

(Объявление темы)

Today we’ll listen to the text about a little boy, who wanted to know how his family had met.

How Had We Met?

In what tense is it?

Let’s find Past Perfect sentences in your homework.

  1. Проверка домашнего задания

AB  №9 p.82

You should translate from Russian into English. Read sentences only in Past Perfect.

  1. Отработка грамматических навыков

What city is famous for its skyscrapers?

So, what had happened to friends in New York by 7 o’clock yesterday?

Look at your sheets of paper. Listen and tick the correct answers, than make sentences in Past Perfect.

Аудирование

In fact, New York is one of the biggest cities of the USA. You know it has a name “a big apple”. Why is it called so?

What does it mean?

Listen and think where Dick’s parents were born.

Учитель повторяет вопрос

You heard the dialogue between Dick and his father. Whose words are they?

SB №30 p.228

Before listening again let’s read the questions and translate them.

(Вопросы напечатаны на листах)

Now Dick’s family lives in New York? One of the biggest cities if the USA. What words or combinations are associated with “the USA”?

Where were  you born?

Try to describe your birthplace.

(При затруднении появляются подсказки по строчкам).

Where were  you born?

What kind of town is it?

What attractions are there in your town?

Where was your father  (mother) born?

What kind of place is it?

Where is your grandmother (grandfather) from?

Where do you live now?

Составление собственного высказывания

Рефлексия и домашнее задание.

In fact people from different cities, towns, villages, countries live in Lipetsk now.

I believe it’ll be interesting for you to know where you grandparents were born.

 At home you  should ask you parents or grandparents about their birthplace and than tell us about it.

It is your homework. Some of you will have sheets of paper with plans. … won’t have such a plan. They have to remember what we discussed at the lesson.

 (На экране)

The birthplace of my parents (grandparents).

What was the most interesting for you at the lesson?

What was the most difficult?

In fact, description is always difficult. Next time we’ll try to pay more attention to the description. It’ll be easier for you.

Glad to see you too.

We are fine, thank you.

It’s the …

 

(Звучит запись)

It’s about the USA.

The words “California” and “New York“ are  used  here.

[misi∕sipi]    [kolə/ra:dəu]   [ə/læskə]

[/floridə] [/mi∫igən]   [/nju: /jo:k]  

[/bel/fa:st]  [bə:/lin]

(Учащиеся читают слова)

Belfast, Berlin.

It’s the capital of Northern Ireland.

It’s the capital of Germany.

The Mississipi, the Colorado.

They are rivers.

Michigan is without “the”, because it’s a lake of the USA.

 

It’s in Past Perfect.

3) Anna asked if we had ever been on the banks of the Mississippi.

5) I wanted to understand why they had done it.

8) He didn’t believe that I had never seen skyscrapers.

 

New York

Listen and tick the correct answers, than make sentences in Past Perfect.

There will be 5 sounds.

When you hear the first sound you should decide if it’ the broken vase or the closed window.

 1. Judy – break/ vase           close/ window  

2. Sam – have/ bath           jump into / river 

            [/hu:və]  пылессос

3. Kim – hoover/ carpet       wash/ dishes    

4. Sarah – turn on/ TV        knock on/ door 

5. Dan – crash/ car                cut/ grass  

 In New York …………….. by 7 o’clock yesterday.

    

(Учащиеся перед прослушиванием читают и переводят все словосочетания, затем прослушивают и отмечают правильный вариант).

Зачитывают ответ в Past Perfect

New York can be called a melting pot.

It’s a mixture of  different nationalities.

People from all over the world are gathered in New York.

Первое прослушивание записи

Dick’s mother was born in Ireland.

Dick’s father was born in Germany.

Учащиеся читают вслух реплики, не переводя , и определяют их принадлежность или Дику, или его папе.

  1. Dick’s words
  2. Dick’s words
  3. His father’s reply
  4. His father’s reply
  5. Dick’s words

  1. Where did Dick go and stay in summer?
  2. Where does the mighty Mississippi rise?
  3. Who told Dick a lot of interesting facts about their family?
  4. Where was Dick born?
  5. Where were his parents born?
  6. What was Dick’s  mother’s birthplace like? Describe it.

Второе прослушивание. Учащиеся отвечают на вопросы.

  1. Dick stayed with his great- grandparents on their farm.
  2. It rises in the North of the USA.
  3. His great- grandmother told him.
  4. He was born on the shores of Lake Michigan.
  5. Dick’s mother was born in Ireland. His father was born in Germany.
  6. His mother was born in a small village with beautiful green meadows and a small chain of hills.

It’s a country of …

nouns

adjectives

verbs

grasslands

paths

visitors

climbers

skyscrapers

cities

towns

trade

animals

streams

oceans

rivers

wildlands

sounds

people

mixture

roses

eagles

vast

green

modest

modern

prosperous

smart

great

striking

military

picturesque

agricultural

narrow

big

historic

melting

young

old

rise

stretch

build

ruin

cross

appear

mix

rescue

serve

come

leave

melt

injure

hang

concentrate

bring

keep

I was born in …

It’s  a … village (town, city…) with …        

There are (is) …

My father  (mother) was born …

In fact it’s a place of …

My grandparents are from …

Now my family …

I was born in Lipetsk.

It’s a wonderful town with a lot of places to see.

There are a lot of attractions here.

In fact it’s a place of deep forests and nice woods, quite streams and small rivers.

My father was born in Krasnoe, in a picturesque village.

My mother was born in Dobroe, which is famous for its green valleys and plains. It’s on the  banks of the river Don.

Now my family lives in Lipetsk.

The task with Past Perfect.

Making a story about my birthplace.

To answer the questions.

To describe my birthplace.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Complex Object. 6 класс. Учебник Афанасьева О.В., Михеева И.В.

В данной самостоятельной работе содержится материал по теме "Complex Object" (Разница в употреблении Make/ let/ to be allowed/ to be made)....

Фразовый глагол "to speak". 9 класс. Учебник Афанасьева О.В., Михеева И.В.

В данной работе содержится материал по отработке фразового глагола "To speak"....

English Tenses and Voices.10 класс. Учебник Афанасьева О.В., Михеева И.В.

Данная работа посвящена отработке изученных видовременных форм глаголов, а также форм глаголов в активном и пассивном залогах....

English prepositions:to,on,for. 9 класс. Учебник Афанасьева О.В., Михеева И.В.

Данный материал направлен на отработку употребления предлогов "to, on, for"....

Лексика "join/unite", "politics/policy" 9 класс. (Учебник Афанасьева О.В., Михеева И.В.)

Данная работа направлена на отработку учащимися таких лексических единиц как "join" и "unite", "policy" и \'politics\'....

Complex Object. Phrasal Verb "to look". Prepositions. 6 класс. учебник Афанасьева О.В., Михеева И.В.

В данной работе содержатся задания на отработку материала по следующим темам:1) Сложное дополнение;2) фразовый глагол "to look";3) Предлоги с существительными "classes, stories, exams, etc...."...

Отработка активной лексики. Unit 4. 10 класс. учебник Афанасьева О.В., Михеева И.В.

Данная работа содержит задания на отработку активных лексических единиц, а также предлогов, употребляемых с этими активными лексическими единицами....