Контрольно-оценочные средства по дисциплине Иностранный язык (английский)
учебно-методический материал по английскому языку (11 класс) по теме

Довгалевская Наталия Михайловна

 

Контрольно-оценочные средства (КОС) предназначены для контроля и оценки образовательных достижений обучающихся.

КОС включают контрольные материалы для проведения промежуточной аттестации в форме контрольных работ, зачетов и дифференцированных зачетов. При составлении материала для промежуточной аттестации использован лексический материал профессиональной направленности.

КОС для специальностей:

ОГСЭ.04 Иностранный язык (английский)  для специальности 230111.52 Компьютерные сети углубленной подготовки в форме контрольных работ (III, V, VII и IX семестры) и дифференцированных зачетов (IV, VI, VIII и X семестры);

ОД.03 Иностранный язык (английский) для специальности 11.02.14 Электронные приборы и устройства (базовая подготовка);

ОП.05 Иностранный язык (профессиональный английский) для специальности 034702.52 Документационное обеспечение управления и архивоведение углубленной подготовки

Скачать:


Предварительный просмотр:

ОГСЭ.04 Иностранный язык (английский)

230111.52 Компьютерные сети углубленной подготовки

Пояснительная записка

Контрольно-оценочные средства (КОС) предназначены для контроля и оценки образовательных достижений обучающихся, освоивших программу учебной дисциплины ОГСЭ.04 Иностранный язык (английский).

КОС включают контрольные материалы для проведения промежуточной аттестации в форме контрольных работ (III, V, VII и IX семестры) и дифференцированных зачетов (IV, VI, VIII и X семестры).

В результате освоения учебной дисциплины ОГСЭ.04 Иностранный язык (английский) обучающийся должен обладать предусмотренными ФГОС СПО по специальности 230111.52 Компьютерные сети углубленной подготовки умениями и знаниями, которые формируют общие компетенции.

В результате промежуточной аттестации по учебной дисциплине осуществляется комплексная проверка умений и знаний, а также динамика формирования общих компетенций.

При составлении материала для промежуточной аттестации использован лексический материал профессиональной направленности.

Критерии оценки тестовых заданий

по дисциплине ОГСЭ.04 Иностранный язык (английский)

Оценка «5» ставится, если правильно выполнено 90 – 100 %

Оценка «4» ставится, если правильно выполнено 89 – 80 %

Оценка «3» ставится, если правильно выполнено 79 – 70 %

Оценка «2» ставится, если правильно выполнены 69 % и менее

Контрольная работа

III семестр

  1. Рассказать, ответить на вопросы, составить диалог по одной из тем:
  1. Внешность моего друга
  2. Мой характер
  3. Характер друга
  4. Моя семья
  5. Отношения между коллегами
  6. Мой рабочий день
  7. Выходной день
  8. Здоровье и спорт
  9. Любимые спортсмены
  10. Олимпийские игры

  1. Выполнить задания:

Выберите правильный вариант ответа:

1. My mother comes from Paris. … French.

a). He is

b). She is

c). It is

d). They are

2. I am studying English. … fifteen students in my class.

a). Have

b). Are

c). There are

d). There is

3. Your English is very good. … American?

a). You`re

b). Are you

c). Do you

d). You

4. I work in a bank. My wife … in a school.

a). working

b). works

c). work

d). is work

5. I live in London. Where … ?

a). you live

b). you do live

c). live you

d). do you live

6. John likes coffee, but he … like tea.

a). no

b). not

c). don`t

d). doesn`t

7. We have a son and a daughter. Do you have … children?

a). The

b). any

c). some

d).any of

8. I didn`t see you at the party … there?

a). You were

b). You went

c). Did you

d). Were you

9. I … a great movie last night.

a). saw

b). had seen

c). was seeing

d). did see

10. We had a lovely holiday last year! Really? Where … ?

a). did you go

b). were you going

c). went you

d). have you gone


ОГСЭ.04 Иностранный язык (английский)

230111.52 Компьютерные сети углубленной подготовки

Дифференцированный зачет

IV семестр

  1. Рассказать, ответить на вопросы, составить диалог по одной из тем:
  1. Олимпийские чемпионы
  2. Мой любимый вид спорта
  3. Город – его инфраструктура
  4. Современная деревня
  5. Карты. План города
  6. Транспорт. Виды транспорта
  7. Кино и театр
  8. Мое хобби
  9. СМИ в России и Британии
  10. Климат Великобритании
  11. Климат России
  12. Экологические проблемы Земли

  1. Выполнить задания:

Прочитайте текст и выполните следующие за ним упражнения:

PROGRAMMING LANGUAGES

1. Computers can deal with different kinds of problems but they must be given the right instructions. Instructions are written in one of the high-level languages, for example, FORTRAN, COBOL, ALGOL, PASCAL, BASIC, or C. But a program written in one of these languages should be interpreted into machine code. Usually when one instruction written in a high-level language is transformed into machine code, it results in several instructions. Brief descriptions of some high-level languages are given below.

2. FORTRAN is acronym for FORmula TRANslation. This language is used for solving scientific and mathematical problems. It consists of algebraic formulae and English phrases.

3. COBOL is acronym for COmmon Business-Oriented Languages. This language is used for commercial purposes. COBOL deals with the problems that do not involve a lot of mathematical calculations.

4.  ALGOL is acronym for ALGOrithmic Language. It is used for mathematical and scientific purposes.

5. BASIC is acronym for Beginner's All-purpose Symbolic Instruction Code; it is used by students who require a simple language to begin programming.

6. C is developed to support the UNIX operating system. C is a general-purpose language.

7. When a program is designed to do a specific type of work it is called an application program.

1. Переведите на русский язык в письменной форме абзацы 2, 3, 4, 5, 6

2. FORTRAN is acronym for FORmula  TRANslation. This language is used for solving scientific and mathematical problems. It consists of algebraic formulae and English phrases.

3. COBOL is acronym for COmmon Business-Oriented Languages. This language is used for commercial purposes. COBOL deals with the problems that do not involve a lot of mathematical calculations.

4.  ALGOL is acronym for ALGOrithmic Language. It is used for mathematical and scientific purposes.

5. BASIC is acronym for Beginner's All-purpose Symbolic Instruction Code; it is used by students who require a simple language to begin programming.

6.  C is developed to support the UNIX operating system. C is a general-purpose language.

 

2. Закончите предложения, выбрав соответствующий вариант окончания:

1. FORTRAN is a high-level language which is used for....

a)  supporting UNIX operating system;

b) commercial purposes;

c) solving  scientific and mathematical problems.

2. ALGOL is a high-level language which is intended to...

a) be used for commercial purposes;

b) solve mathematical and  scientific problems;

c) be used by students, who require a simple language to begin programming.

3.  COBOL is a high-level language which is designed ....

a) to solve scientific and mathematical problems;

b) to be used for commercial purposes;

c) to support the UNIX operating system.

4.  BASIC is a high-level language which is used ...

a) for solving scientific problems;

b) for commercial purposes;

c) by students who require a simple language to begin programming.

5. C is a high-level language which is developed ....

a) to support the UNIX operating system;

b) to deal with mathematical problems;

c) for commercial purposes.


ОГСЭ.04 Иностранный язык (английский)

230111.52 Компьютерные сети углубленной подготовки

Контрольная работа

V семестр

  1. Рассказать, ответить на вопросы, составить диалог по одной из тем:
  1. Образование в России
  2. Образование в Великобритании
  3. Иностранный язык – путь к успеху
  4. Моя профессия
  5. Среднее профессиональное образование
  6. Профессии нашего техникума

  1. Выполнить задания:

Задание 1. Перепишите следующие предложения, поставив глагол в указанную видовременную форму, и переведите их

  1. By the early part of the twentieth century electromechanical machines (to develop – Past Perfect Passive) and (to use – Past Indefinite Passive) for business data processing.
  2. Computers (to become – Present Perfect Active) commonplace in homes, offices, schools, research institutes, plants.
  3. Typical hardware devices (to rotate – Present Continuous Active) electromechanical devices.
  4. Digital video cameras (to spread – Present Perfect Passive) recently.
  5. BASIC (to become – Present Perfect Active) a very popular language in systems where many users share the use of a computer through terminals and it (to become – Present Perfect Active) a universal language for PC.

Задание 2. Раскройте скобки и выберите глагол в требуемом по смыслу залоге (Active or Passive). Переведите получившиеся предложения на русский язык.

  1. Windows applications (created; were created) by the experienced programmer.
  2. The modem (allows; is allowed) the individual to access information from all over the world.
  3. Almost everything in modern world (did; is done) with the help of computers.
  4. There are also systems which (are developing; are being developed) to translate foreign articles by computer.
  5. The CPU (coordinates; is coordinated) all the activities of the various components of the computer.

Задание 3. Переведите предложения на русский язык. Подчеркните в английских и русских предложениях модальные глаголы.

  1. Computer cannot do anything unless a person tells it what to do and gives it the necessary information.
  2. Business minicomputers can perform up to 100 million operations per second.
  3. Citizens should be aware of the potential of computers to influence the quality of life.
  4. You may find simplified versions of the major applications you use.
  5. To be accessible, web pages and sites must conform to certain accessibility principles.

Задание 4. Задайте специальные вопросы к подчеркнутым словам или словосочетаниям.

1) There are thousands of different programming languages.

2) Supercomputers were used in science and engineering for many purposes.

3) In Great Britain, there is a system that will display weather reports from around the country.

4) Minicomputers came on to the scene in the early 1980s.

5) Today, most computer users buy, download, or share programs like Microsoft Word and Excel.


ОГСЭ.04 Иностранный язык (английский)

230111.52 Компьютерные сети углубленной подготовки

Дифференцированный зачет

VI семестр

  1. Рассказать, ответить на вопросы, составить диалог по одной из тем:
  1. Культурные и национальные традиции в Великобритании
  2. Культурные и национальные традиции в России
  3. Общественная жизнь в техникуме
  4. Автобиография
  5. Резюме
  6. Роль науки в жизни человечества
  7. Чудеса света
  8. Выдающиеся ученые мира
  9. Современные изобретения
  10. Выбор профессии
  11. Путешествия

  1. Выполнить задания:

Задание 1. Прочитайте текст, устно переведите его и выполните упражнения, данные ниже.

APPLICATION OF PERSONAL COMPUTERS

Personal computers have a lot of applications, however, there are some major categories of applications: home and hobby, word processing, professional, educational, small business and engineering and scientific.

Home and hobby. Personal computers enjoy great popularity among experimenters and hobbyists. They are an exciting hobby. All hobbyists need not be engineers or programmers. There are many games that use the full capabilities of a computer to provide many hours of exciting leisure-time adventure.

The list of other home and hobby applications of PCs is almost endless, including: checking account management, budgeting, personal finance, planning, investment analyses, telephone answering and dialing, home security, home environment and climate control, appliance control, calendar management, maintenance of address and mailing lists and what not.

Word processing. At home or at work, applications software, called a word processing program, enables you to correct or modify any document in any manner you wish before printing it. Using the CRT monitor as a display screen, you are able to view what you have typed to correct mistakes in spelling or grammar, add or delete sentences, move paragraphs around, and replace words. The letter or document can be stored on a diskette for future use.

Professional. The category of professional includes persons making extensive use of word processing, whose occupations are particularly suited to the desk-top use of PCs. Examples of other occupations are accountants, financial advisors, stock brokers, tax consultants, lawyers, architects, engineers, educators and all levels of managers. Applications programs that are popular with persons in these occupations include accounting, income tax preparation, statistical analysis, graphics, stock market forecasting and computer modeling. The electronic worksheet is, by far, the computer modeling program most widely used by professionals. It can be used for scheduling, planning, and the examination of "what if" situations.

Educational. Personal computers are having and will continue to have a profound influence upon the classroom, affecting both the learner and the teacher. Microcomputers are making their way into- classrooms to an ever-increasing extent, giving impetus to the design of programmed learning materials that can meet the demands of student and teacher.

Задание 2. Перепишите и письменно переведите 1,2,3 абзацы текста.

Задание 3. Ответьте письменно на следующие вопросы.

1. What are the main spheres of PC application?

2. What is "a word processing program"? 

3. Can you correct mistakes while typing any material and how? 

4. What ether changes in the typed text can you make using a display? 

5. Which professions are in great need of computers? 

6. How can computers be used in education?


ОГСЭ.04 Иностранный язык (английский)

230111.52 Компьютерные сети углубленной подготовки

Контрольная работа

VII семестр

  1. Рассказать, ответить на вопросы, составить диалог по одной из тем:
  1. Искусство. Театры и музеи
  2. Галереи и выставки
  3. Государственное устройство РФ
  4. Государственное устройство США
  5. Государственное устройство Великобритании
  6. Высшие органы власти
  7. Цифры, числа, математические действия.
  8. Физические явления и понятия

  1. Выполнить задания:

Задание 1. Прочитайте текст и выберите утверждение, соответствующее содержанию текста.

Unlike digital computers – which started out as mechanical devices and then went through a brief electromechanical period during the 1930s, finally becoming electronic only in the 1940s- television was an electrical medium from the very beginnings.

Attempts to send images over distances with the use of electricity date to 1876, the year Alexander Graham Bell invented the telephone.

a) Television was not an electrical medium from the very beginnings.

b) Alexander Graham Bell invented the television.

c) Television was a mechanical device.

d) The invention of television dated to 1876.

Задание 2. Прочтите текст и найдите соответствующий перевод подчёркнутого выражения.

The Internet originated in the early 1970s when the United States wanted to make sure that people could communicate after a nuclear war. This needed a free and independent communication network without a centre and it led to a network of computers that could send each other e-mail through cyberspace.

a) общение через коммутатор                          c) коммуникационное общение

b) общение в работе                                           d) сетевое общение

Задание 3. Расположите пропущенные предложения в таком порядке, чтобы получился связанный текст.

1________________. Almost everybody has the Internet.

2________________. It can be very helpful to people who carefully choose websites that they visit.

3________________. There is much high-quality information that can help us understand many fields of study: science, medicine, the art and so on.

4________________. Otherwise you would have to search for the necessary information in directories, libraries or on the phone for a long time.

Укажите порядковый номер для всех вариантов ответов.

a) We live in a multi-media society.

b) How does the Internet affect our lives?

c) In this global network you can find any information in a few minutes.

d) Besides, the Internet can increase our knowledge of the outside word.


ОГСЭ.04 Иностранный язык (английский)

230111.52 Компьютерные сети углубленной подготовки

Дифференцированный зачет

VIII семестр

  1. Рассказать, ответить на вопросы, составить диалог по одной из тем:
  1. Устройство компьютера
  2. Связь и передача данных
  3. Устройства ввода
  4. Устройства вывода
  5. Интернет и телевидение
  6. Общественный транспорт
  7. Правила дорожного движения
  8. Современные автомобили
  9. Автомобиль и окружающая среда
  10. Промышленность – основа благосостояния общества
  11. Электронная промышленность
  12. Современные компьютеры
  13. История создания компьютера
  14. Компьютерные сети
  15. Принципы работы компьютера
  1. Выполнить задания:


ОГСЭ.04 Иностранный язык (английский)

230111.52 Компьютерные сети углубленной подготовки

Контрольная работа

IX семестр

  1. Рассказать, ответить на вопросы, составить диалог по одной из тем:

  1. Технический осмотр компьютера
  2. Антивирусные программы
  3. Программное обеспечение
  4. Оборудование для компьютерных сетей
  5. Руководство пользователя ПК
  6. Техника безопасности
  7. Документы (письма, контракты)
  8. Документы для трудоустройства
  9. Деловая переписка
  10. Профессиональные качества специальности «Компьютерные сети»

  1. Выполнить задания:


ОГСЭ.04 Иностранный язык (английский)

230111.52 Компьютерные сети углубленной подготовки

Дифференцированный зачет

X семестр

  1. Рассказать, ответить на вопросы, составить диалог по одной из тем:
  1. Карьера
  2. Экологические проблемы человечества
  3. Проблемы глобального потепления
  4. Влияние людей на окружающую среду
  5. Экологическая карта России
  6. Экология Москвы
  7. Охрана окружающей среды
  8. Деловая инициатива молодежи – залог развития бизнеса
  9. Молодежные движения в России
  10. Всемирный день молодежи

  1. Выполнить задания:



Предварительный просмотр:

ОД.03 Иностранный язык (английский)

11.02.14 Электронные приборы и устройства (базовая подготовка)

Пояснительная записка

Контрольно-оценочные средства (КОС) предназначены для контроля и оценки образовательных достижений обучающихся, освоивших программу учебной дисциплины ОД.03 Иностранный язык (английский).

КОС включают контрольные материалы для проведения промежуточной аттестации в форме зачетов (I и II семестры).

В результате освоения учебной дисциплины ОД.03 Иностранный язык (английский) обучающийся должен обладать предусмотренными ФГОС по специальности 11.02.14 Электронные приборы и устройства базовой подготовки умениями и знаниями, которые формируют общие компетенции.

В результате промежуточной аттестации по учебной дисциплине осуществляется комплексная проверка умений и знаний, а также динамика формирования общих компетенций.

При составлении материала для промежуточной аттестации использован лексический материал профессиональной направленности.

Критерии оценки тестовых заданий

по дисциплине ОД.03 Иностранный язык (английский)

Оценка «5» ставится, если правильно выполнено 90 – 100 %

Оценка «4» ставится, если правильно выполнено 89 – 80 %

Оценка «3» ставится, если правильно выполнено 79 – 70 %

Оценка «2» ставится, если правильно выполнены 69 % и менее

Зачет

I семестр

  1. Рассказать, ответить на вопросы, составить диалог по одной из тем:
  1. Внешность моего друга
  2. Мой характер
  3. Характер друга
  4. Моя семья
  5. Отношения между коллегами
  6. Здоровье и спорт
  7. Любимые спортсмены
  8. Олимпийские игры
  9. Москва, Санкт-Петербург – крупнейшие города России
  10. Мой любимый вид спорта
  11. Город – его инфраструктура
  12. Современная деревня
  13. Климат на планете
  14. Климат Великобритании
  15. Климат России
  16. Влияние загрязнения окружающей среды на человека
  17. Технический прогресс
  18. Социальное обеспечение в России
  19. Мое хобби

  1. Выполнить задания:

Выберите правильный вариант ответа:

1. My mother comes from Paris. … French.

a). He is

b). She is

c). It is

d). They are

2. I am studying English. … fifteen students in my class.

a). Have

b). Are

c). There are

d). There is

3. Your English is very good. … American?

a). You`re

b). Are you

c). Do you

d). You

4. I work in a bank. My wife … in a school.

a). working

b). works

c). work

d). is work

5. I live in London. Where … ?

a). you live

b). you do live

c). live you

d). do you live

6. John likes coffee, but he … like tea.

a). no

b). not

c). don`t

d). doesn`t

7. We have a son and a daughter. Do you have … children?

a). The

b). any

c). some

d).any of

8. I didn`t see you at the party … there?

a). You were

b). You went

c). Did you

d). Were you

9. I … a great movie last night.

a). saw

b). had seen

c). was seeing

d). did see

10. We had a lovely holiday last year! Really? Where … ?

a). did you go

b). were you going

c). went you

d). have you gone


ОД.03 Иностранный язык (английский)

11.02.14 Электронные приборы и устройства (базовая подготовка)

Зачет

II семестр

  1. Рассказать, ответить на вопросы, составить диалог по одной из тем:
  1. СМИ в России и Британии
  2. Компьютер в жизни человека
  3. Компьютерная зависимость
  4. Резюме
  5. Учеба в техникуме
  6. Профессии нашего техникума
  7. Иностранный язык – путь к карьерному росту
  8. Традиции и обычаи разных стран
  9. Национальные стереотипы
  10. Праздники в России и США
  11. Цифры, числа, математические действия
  12. Физические явления
  13. Электронные приборы
  14. Приборостроение
  15. История создания компьютера

  1. Выполнить задания:

Прочитайте текст и выполните следующие за ним упражнения:

PROGRAMMING LANGUAGES

1. Computers can deal with different kinds of problems but they must be given the right instructions. Instructions are written in one of the high-level languages, for example, FORTRAN, COBOL, ALGOL, PASCAL, BASIC, or C. But a program written in one of these languages should be interpreted into machine code. Usually when one instruction written in a high-level language is transformed into machine code, it results in several instructions. Brief descriptions of some high-level languages are given below.

2. FORTRAN is acronym for FORmula TRANslation. This language is used for solving scientific and mathematical problems. It consists of algebraic formulae and English phrases.

3. COBOL is acronym for COmmon Business-Oriented Languages. This language is used for commercial purposes. COBOL deals with the problems that do not involve a lot of mathematical calculations.

4.  ALGOL is acronym for ALGOrithmic Language. It is used for mathematical and scientific purposes.

5. BASIC is acronym for Beginner's All-purpose Symbolic Instruction Code; it is used by students who require a simple language to begin programming.

6. C is developed to support the UNIX operating system. C is a general-purpose language.

7. When a program is designed to do a specific type of work it is called an application program.

1. Переведите на русский язык в письменной форме абзацы 2, 3, 4, 5, 6

2. FORTRAN is acronym for FORmula  TRANslation. This language is used for solving scientific and mathematical problems. It consists of algebraic formulae and English phrases.

3. COBOL is acronym for COmmon Business-Oriented Languages. This language is used for commercial purposes. COBOL deals with the problems that do not involve a lot of mathematical calculations.

4.  ALGOL is acronym for ALGOrithmic Language. It is used for mathematical and scientific purposes.

5. BASIC is acronym for Beginner's All-purpose Symbolic Instruction Code; it is used by students who require a simple language to begin programming.

6.  C is developed to support the UNIX operating system. C is a general-purpose language.

 

2. Закончите предложения, выбрав соответствующий вариант окончания:

1. FORTRAN is a high-level language which is used for....

a)  supporting UNIX operating system;

b) commercial purposes;

c) solving  scientific and mathematical problems.

2. ALGOL is a high-level language which is intended to...

a) be used for commercial purposes;

b) solve mathematical and  scientific problems;

c) be used by students, who require a simple language to begin programming.

3.  COBOL is a high-level language which is designed ....

a) to solve scientific and mathematical problems;

b) to be used for commercial purposes;

c) to support the UNIX operating system.

4.  BASIC is a high-level language which is used ...

a) for solving scientific problems;

b) for commercial purposes;

c) by students who require a simple language to begin programming.

5. C is a high-level language which is developed ....

a) to support the UNIX operating system;

b) to deal with mathematical problems;

c) for commercial purposes.



Предварительный просмотр:

ОП.05 Иностранный язык (профессиональный английский)

034702.52 Документационное обеспечение управления и архивоведение
углубленной подготовки

Пояснительная записка

Контрольно-оценочные средства (КОС) предназначены для контроля и оценки образовательных достижений обучающихся, освоивших программу учебной дисциплины ОП.05 Иностранный язык (Профессиональный английский).

КОС включают контрольные материалы для проведения промежуточной аттестации в форме дифференцированного зачета (V семестр) и экзамена (VI семестр) в соответствии с рабочим учебным планом.

В результате освоения учебной дисциплины ОП.05 Иностранный язык (Профессиональный английский) обучающийся должен обладать предусмотренными ФГОС СПО по специальности 034702.52 Документационное обеспечение управления и архивоведение углубленной подготовки умениями и знаниями, которые формируют общие (ОК 1-7) и профессиональные (ПК 1.1 – 1.3) компетенции.

В результате промежуточной аттестации по учебной дисциплине осуществляется комплексная проверка умений и знаний, а также динамика формирования общих и профессиональных компетенций.

Критерии оценки тестовых заданий

по дисциплине ОП.05 Иностранный язык (Профессиональный английский)

Оценка «5» ставится, если правильно выполнено 90 – 100 %

Оценка «4» ставится, если правильно выполнено 89 – 80 %

Оценка «3» ставится, если правильно выполнено 79 – 70 %

Оценка «2» ставится, если правильно выполнены 69 % и менее

Дифференцированный зачет

V семестр

  1. Рассказать, ответить на вопросы, составить диалог по одной из тем:
  1. Социальная защита населения в России
  2. Социальная защита населения в США
  3. Поиск работы
  4. Объявление о приеме на работу
  5. Оформление документов о приеме на работу
  6. Правила поведения на собеседовании
  7. Правила поведения в коллективе
  8. Оборудование офиса
  9. Мое рабочее место
  10. Мое резюме

  1. Выполнить задания:

Задание 1. Раскройте скобки и выберите глагол в требуемом по смыслу залоге (Active or Passive). Переведите получившиеся предложения на русский язык.

  1. Windows applications (created; were created) by the experienced programmer.
  2. The modem (allows; is allowed) the individual to access information from all over the world.
  3. Almost everything in modern world (did; is done) with the help of computers.
  4. There are also systems which (are developing; are being developed) to translate foreign articles by computer.
  5. The CPU (coordinates; is coordinated) all the activities of the various components of the computer.


Задание 2. Переведите предложения на русский язык. Подчеркните в английских и русских предложениях модальные глаголы.

  1. Computer cannot do anything unless a person tells it what to do and gives it the necessary information.
  2. Business minicomputers can perform up to 100 million operations per second.
  3. Citizens should be aware of the potential of computers to influence the quality of life.
  4. You may find simplified versions of the major applications you use.
  5. To be accessible, web pages and sites must conform to certain accessibility principles.

Задание 3. Выберите правильный вариант ответа:

1. My mother comes from Paris. … French.

a). He is

b). She is

c). It is

d). They are

2. I am studying English. … fifteen students in my class.

a). Have

b). Are

c). There are

d). There is

3. Your English is very good. … American?

a). You`re

b). Are you

c). Do you

d). You

4. I work in a bank. My wife … in a school.

a). working

b). works

c). work

d). is work


5. I live in London. Where … ?

a). you live

b). you do live

c). live you

d). do you live

6. John likes coffee, but he … like tea.

a). no

b). not

c). don`t

d). doesn`t

7. We have a son and a daughter. Do you have … children?

a). The

b). any

c). some

d).any of

8. I didn`t see you at the party … there?

a). You were

b). You went

c). Did you

d). Were you

9. I … a great movie last night.

a). saw

b). had seen

c). was seeing

d). did see

10. We had a lovely holiday last year! Really? Where … ?

a). did you go

b). were you going

c). went you

d). have you gone


ОП.05 Иностранный язык (английский)

034702.52 Документационное обеспечение управления и архивоведение
углубленной подготовки

Экзамен

VI семестр

  1. Рассказать, ответить на вопросы, составить диалог по одной из тем:
  1. Государственное устройство в США
  2.  Государственное устройство в Великобритании
  3. Высшие органы власти в РФ, США и Великобритании
  4. Социальная защита населения в России
  5. Социальная защита населения в США
  6. Поиск работы
  7. Объявление о приеме на работу
  8. Оформление документов о приеме на работу
  9. Правила поведения на собеседовании
  10. Правила поведения в коллективе
  11. Оборудование офиса
  12. Мое рабочее место
  13. Мое резюме
  14. Этика делового общения
  15. Виды контрактов
  16. Деловые разговоры по телефону
  17. Виды писем. Деловые письма
  18. Протоколы деловых переговоров
  19. Деловая встреча
  20. Электронная почта

  1. Переведите на русский язык:

The role of foreign languages in education

During the educational process we learn different subjects and get different skills. It will help us in our future life to get interesting well-paid job and we want. But as usual there is always a foreign language in every educational curriculum. So why do we need foreign languages for? The answer is rather simple. There are for about 6 billons of people on our planet and all of them speak a great number of languages. Most popular of them are very necessary for every person in modern life. The reason is simple – to understand people from others countries and make communication with them easier. It is very important because people don`t live separately from each other. But it isn`t enough to know only popular languages. People also need to study ancient languages. Why? Because they are maternal to modern languages and learning them help us to understand modern languages better.

  1. Написать деловое письмо (см. приложение)

Приложение

Образцы деловых писем

A letter of complaint (Письмо-жалоба)

My name is Liza. I am eighteen. I living Moskow. It is in Russian. I living which my parents. I graduated from the Polyteсhnic College № 13. Letter writing is an essential part of business communication.

Every day I make up business letters, translate them from Russian into English or from English into Russian and send them according to the address.  Business letters may be divided into official and semi- official. Official letters are characteristic of people workings in business.

They may be subdivided into inquiries offers orders complaints and so on. As a rule, Business letter consists of 8 elements: date, inside address, the opening salutation, subject of the letter, body of the letter, the closing salutation, the signature.

There might be a misunderstanding about the goods to be supplied: sometimes the consignment is dispatched too eater or delays are caused in transit, defect is discovered when the equipment is rut into operation and so on. Therefore a letter with the complaint expressed is send.

Letters that are written in response to claims may be cooled adjustment. These letters are among the most difficult to write as they require under all circumstances patience, tact and diplomacy.


A memo letter

(Письмо уведомление)

My name is Liza. I am eighteen. I living Moskow. It is in Russian. I living which my parents. I graduated from the Polyteсhnic College № 13.

Letter writing is an essential part of business communication. Every day I make up business letters, translate them from Russian into English or from English into Russian and send them according to the address.  Business letters may be divided into official and semi- official.  Official letters are characteristic of people workings in business. They may be subdivided into inquiries offers orders complaints and so on.

As a rule, Business letter consists of 8 elements: date, inside address, the opening salutation, subject of the letter, body of the letter, the closing salutation, the signature.

A memorandum is a very common from of business letter which is exchanged between members of the same organization. The memo usually focuses on one message or piece of information.

It may be sent to a single person. There are several basic rules:

  • Since memos are a letter less formal than business letters, it is best to use simple language;
  • Keep your memo clear. Use short, simple sentences;
  • A memo should not be any longer than one page. Most people do not have time to read long memos;
  • The opening and closing formula can be more direct, and less formal than in a letter.


An inquiry letter

(Письмо-запрос)

My name is Liza. I am eighteen. I living Moskow. It is in Russian. I living which my parents. I graduated from the Polytechnic College № 13.

An inquiry which may later be followed by an order. They are typically asking letters. Orders express the writers intention to do business with his correspondent, usually to buy some goods from them.

Placing orders is simple from the point of view of letter writing. The fact is that the buyer fills in an order from. Sometimes the correspondent prefers to write a letter in order to make certain points quite clear. The supplier must send an answer to order promptly to thank his customer for the order and to confirm it.

Asking letter

My name is Liza. I am seventeen. I live in Moscow. It is in Russia. I live with my parents. I graduated from the Polytechnic College №13.

I am the Secretary to the Company Manager. Letter writing is an essential part of business Communication. Every day I make up business letters, translate them from Russian into English or from English into Russian and send them according to the address.

Business letters may be divided into official and semi-official. Official of letters are characteristic of those people working in business an executive, a department Manager, a salesman, a secretary or a specialist in business and technology.

Many people may want to buy something, to accept an invitation or to congratulate somebody this is a kind of semi-official letters. Today is the 20th of March and I have to write an asking letter. This letter concerns reserving accommodation for my Chief.

My Chief often asks to reserve a 2 hotel-room on the 3d floor with a bathroom. The room should not face the street. This time he goes on business to London.

I give the exact date and time of his arrival in the letter. My Chief plays to spend several days there, from the 10th till the 16th of April. I have to show the draft letter to my Manager and then he signs it.

Business letter

Asking for a job

My name is Liza. I am seventeen. I live in Moscow. It is in Russia. I live with my parents. I graduated from the Polytechnic College №13.

To receive this job I sent a letter of appliance for the position of a Secretary to the Manager of the company. They asked me in the answering letter to provide then with Reference and Testimonial. I did it.

I sent them my Reference and my Resume. Resume - is a short description of all that the employer is interested in. A Resume should be typed on an A4 sheet. It can be sent by e-mail.

The first impression depends on the Resume very much. I should give detailed and short data about myself. There are some facts about myself in the Resume employment (career) objective, education (or training), awards and honors, work experience, related or extracurricular activities, special skills, personal data, References.

One can find all my abilities in the Covering Letter.

An inquiry letter

(письмо-заказ/запрос)

My name is Liza. I am seventeen. I live in Moscow. It is in Russia. I live with my parents. I graduated from the Polytechnic College №13.

An inquiry later may be followed by an order. Orders express the writer’s intention to do business with his correspondent. Pacing orders is simple from the point of view of letter writing. Usually the purchasing department or the buyer fills in an order form. Correspondent writs a letter in order to make certain points quite clear. The supplier must send order a aknowledgement as an answer to order promptly to thank his customer for the order and to confirm it.

Asking letter

(Письмо-просьба)

My name is Nastya. I am eighteen. I living Moscow. It is in Russia. I live which my parents. I graduated from the Polyteehnical College № 1.

I m a secretary to the company Manager. Letter writing is an essential part of business communication. Every day I make up business letters, translate them from Russian into English or from English into Russian and send them according to the address.

Business letters may be divided into official and semi-official. Official letters are characteristic of those people working in business an executive, a department Manager, a salesman, a secretary or a specialist in business and technology.

Many people may want to buy something, to accept an invitation or to congratulate somebody- this is a kind of semi- official letters. Today is the 20th of March and I have to write an asking letter. This letter concerns reserving accommodation for my chief.

My chief often asks to reserve a 2 hotel-room on the 3d floor with a bathroom. The room should not face the street. This time he goes on business to London.

I give the exact date and time of his arrival in the letter. My Chief plays to spend several days there, from the 10th till the 16thof April. I have to show the draft letter to my Manager and then he signs it.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

КОМПЛЕКТ контрольно-оценочных средств по учебной дисциплине ИНОСТРАННЫЙ ЯЗЫК (АНГЛИЙСКИЙ)

Данный материал содержит: паспорт контрольно-оценочных средств; результаты освоения учебной дисциплины "Английский язык"; формы и методы оценивания; типвые задания для оценки; контрольно-оценочные мат...

Комплект контрольно-оценочных средств по учебной дисциплине « Иностранный язык» (английский)

Комплект контрольно-оценочных средства (КОС) предназначен для проверки результатов освоения учебной дисциплины «Иностранный язык (английский)» основной профессиональной образовательной про...

Комплект контрольно-оценочных средств по дисциплине «Иностранный язык».

Комплект контрольно-оценочных средств по дисциплине «Иностранный язык»   предназначен для   обучающихся по программам подготовки квалифицированных рабочих, служащих для...

Комплект контрольно-оценочных средств учебной дисциплины «ИНОСТРАННЫЙ ЯЗЫК» (немецкий) основной образовательной программы (ОПОП) по направлению подготовки (специальности) 060501 «Сестринское дело»

Контрольно-оценочные средства (КОС) предназначены для контроля и оценки образовательных достижений обучающихся, освоивших программу учебной дисциплины  «Немецкий язык».КОС включают ко...

Комплект контрольно-оценочных средств по учебной дисциплине Иностранный язык (английский) ТЕХНИЧЕСКИЙ ПРОФИЛЬ

В результате контроля и оценки по учебной дисциплине осуществляется комплексная проверка ЗУН.Результатом освоения учебной дисциплины являются освоенные умения и усвоенные знания, направленные на форми...

Рабочая программа и Комплект контрольно-оценочных средств по дисциплине Иностранный язык ОУД.03 по специальности 13.02.11

Рабочая программа и Комплект контрольно-оценочных средств по дисциплине Иностранный язык ОУД.03 по специальности 13.02.11...

Контрольно-оценочные задания по учебной дисциплине "Иностранный язык в профессиональной деятельности" по теме "Наведение мостов".

Комплект контрольно-оценочных заданий для студентов 3 курса, обучающихся специальности 08.02.01 Строительство и эксплуатация зданий и сооружений по учебной дисциплине «Иностранный язык в пр...