Главные вкладки

    Методическая разработка обобщающего урока по английскому языку в 6 классе по теме "Home, Sweet Home"
    методическая разработка по английскому языку (6 класс) на тему

    Мингалёва Юлия Юрьевна

    Данный урок нацелен на обобщение лексического и грамматического материала по теме: «Дом, милый дом» к УМК В.П. Кузовлева "Английский язык для 6 класса".

    Скачать:


    Предварительный просмотр:

    План открытого урока английского языка в 6 классе.

    Тема урока:  “Home, Sweet Home”

    Тип урока: повторительно-обобщающий

    Модель урока: урок – соревнование

    Цель: Обобщить лексический и грамматический материал по теме: «Дом, милый дом»

    Задачи:

    1. Обучающие:

    - совершенствование лексических навыков;

    -совершенствование грамматических навыков;

    -совершенствование навыков говорения;

    -совершенствование навыков аудирования.

    2. Развивающие:

    -развитие чувства языка на основе контекста и наглядности;

    -развитие языковой догадки;

    -развитие творческих способностей;

    -развитие умений работы в группе.

    3. Воспитательные:

    -воспитание интереса к изучению языка.

    Оборудование:

    1.Учебник по английскому языку “English 6” (Кузовлев В.П., Лапа Н.М.);

    2. Раздаточный материал для команд;

    3. ИКТ.

    Структура урока

    I.Начальный этап:

    1.Приветствие - организационный момент

    2 мин

    2. Фонетическая зарядка

    2 мин

    3. Речевая зарядка

    5 мин

    II. Основной этап:

    1. Конкурс № 1 - повторение лексики

    7 мин

    2. Конкурс № 2-грамматическое задание

    7 мин

    4. Конкурс № 3-развитие навыков аудирования и говорения

    15

    III.Заключительный этап:

    1. Рефлексия

    2 мин

    2. Подведение итогов

    1 мин

                               

    Ход урока:

    I. Начальный этап:

    1. Приветствие – организационный момент.

    T.: Good morning, good morning, good morning to you. Good morning, good morning,  I’m glad to see you. Sit down, please.

    T.: What date is it today?

    P.: Today is the 30th of November.

    T.: What day of the week is it today?

    P.: Today is Wednesday.

    Т.: What is the weather like today?

    P.: Today is cold, windy and cloudy.

    T.: How are you today, boys and girls?

    Ps.: We are fine, thank you. And you?

    T.: I'm fine too, thank you.

    T.: Today the theme of our lesson is “Home, Sweet Home”. We'll generalize lexical and grammatical material that is devoted to this theme. We’ll do several exercises and watch some videos. But we’ll do it in a form of a competition. Let's divide into two groups. The name of the first group is “Green House” and the second group is called “Sweet Home”. Today  teachers are present at the lesson. They will be your judges.

    2. Фонетическая зарядка

    T.: Let's read the poem about the house! Altogether and aloud!

    Let's go to my house.

    Let's go today.

    I'll show you all the rooms

    Where we work and play.

    Here is the kitchen

    Where Mother cooks for me.

    Here is the living room

    Where I watch TV.

     Here is the dining room.

    We eat here every day.

    And this room is my room

    Where I sleep and play.

    3. Речевая зарядка

    T.: Now you'll watch the video about the girl's little house. Watch it attentively and try to remember what is there in the girl's house. Then answer my questions.

    Questions:

    1. What is there in the living room?

    2. What is there in the kitchen?

    3. What are there in her bathroom?

    4. What is there in the cellar?

    5. What is there in her bedroom?

    6. What are there in her lovely garden?

    CHECK:

    • 1. There is a cat in the living room.
    • 2. There is a spider in the kitchen.
    • 3. There are 7 crocodiles in her bathroom.
    • 4. There is a snake in the cellar.
    • 5. There is a lizard in her bedroom.
    • 6. There are lots of tigers in her lovely garden.

    II. Основной этап:

    1. Конкурс № 1 - повторение лексики

    А

    T.: Let’s revise some words on the topic “ Home, Sweet Home”. I'll give you  the cards. On your cards you can see different letters. Your task is to put letters in the correct order to make up the words. (Каждый ученик получает карточку с набором букв, его задача - расставить буквы в правильном порядке, чтобы получилось слово. Все карточки пронумерованы. Учитель называет число-ученик произносит слово. Ответы в презентации. С каждым ответом учитель открывает слайд со словом.)

    В презентации

    У учащихся

             1. an armchair

    1.c, a, r, i, h, m, a, r

    2.a bedroom

    2.e, r, o ,b, o, d, m

    3.a computer

    3.t, m, o, c, e, u, p, r

    4.a cupboard

    4.a, r, b, c, p, u, o, d

    5.a flower

    5.w, r, f, o, l, e

    6.a kitchen

    6.t, c, i, e, h, k, n

    7.a poster

    7.r, p, s, o, e, t

    8.a refrigerator

    8.r, e, o ,r, g, f, i, r, t, o, e, a

    9.a window

    9.n,i,w,o,w,d

    10.a bookshelf

    10.s, e, b, o, k, h, o, f, l

    11.a wardrobe

    11.e, b, w, a, r, d, o, r

    12.curtains

    12.u, a, t, c, r, i, s, n

    13.a carpet

    13.t, p, a, r ,c, e

    14.a table

    14.l, a, b, t, e

    15.cosy

    15.y, c, s, o

    16.a bathroom

    16.m, a, b, t, h, o, r, o

    В

    T.: Find the odd word and explain why you think so:

    1. Bed, carpet, chair, table
    2. Living-room, bedroom, kitchen, sofa
    3. Sofa, cooker, armchair, carpet
    4. Fridge, cupboard, wardrobe, table

    CHECK:

    • Carpet
    •  Sofa
    •  Cooker
    •  Wardrobe 

    С

    T.:  Уou should write down captions to the pictures and put them in the alphabetical order. But you’ll have only 3 min. 1-2-3 Go. (Приложение № 1)

    T.: Time is over. Let’s check it up. Please, read the words in the alphabetical order.

    P.:  Carpet, dining room, kitchen, living room, picture, TV-set, wall unit.

    T.: Thank you. You’ve got a score. Hand in the cards and the judges will correct mistakes.

    2. Конкурс № 2-грамматическое  задание

    T.: You should choose the correct form and circle it. You’ll have seven min. 1-2-3 Go.

    T.: Time is over. Please, hand in the cards. The judges will check it up. (Приложение № 2)

    CHECK:

    • 1. There   are   two bedrooms in the house.
    • 2. There   were   two bathrooms in the house.
    • 3. There   are   some apple trees in the park.
    • 4. Is there a vase on the table?
    • 5. There   was   a black car near the house.
    • 6. There   is   no refrigerator in the kitchen.
    • 7. There   are   three pictures and a big mirror in the dining room.
    • 8. There   is  a sofa, a wall unit and two armchairs in the living room.
    • 9. Were there  four rooms in the house?
    • 10. There are no cars in the living  room.

    3. Конкурс № 3-развитие навыков аудирования и говорения

    А

    T.: Now we are going to watch the video about British homes. Your task is to watch and listen attentively, write down the names of the rooms as you see them and then answer my questions.  (Смотрим видео "Homes in Britain")

    Questions:

    1. How many rooms are there in the Robinsons' house?

    2. What is there in the Robinsons' living room?

    3. What do they do in their living room?

    4. What is there in the kitchen?

    5. What is their dining room for?

    6. What is there upstairs?

    7. What is Tom interested in?

    8. What is Mrs. Robinson's job?

    9. Who is Oscar?

    10. What types of homes do some British people live?

    CHECK:

    The names of the rooms: the  living room, the kitchen, the dining room, Julie's room, Tom's room, parents' room, the bathroom, Mrs Robinson's study.

    • 1. There are 7 rooms in the Robinsons' house.
    •  2. There is a fireplace, pictures and books in the Robinsons' living room.
    •  3. They relax: watch TV, read the paper, play games.
    •  4. There is a fridge, a cooker, an oven, a microwave, a sink, a kettle in the kitchen.
    • 5. Their dining room is for birthdays, dinner parties, Sunday lunches.
    • 6. There is Julie's room, Tom's room, parents' room, Mrs. Robinson's study, the bathroom upstairs.
    • 7. Tom is interested in football players and models of airplanes.
    • 8. Mrs. Robinson is a writer.
    • 9. Oscar is a dog. He is the 5th member of the family.
    • 10. Some British people live in a castle, a mansion, caravans, boats.

    В

    T.: Your next task is the following. Look at the picture and describe it using the construction “there is/are” and prepositions. You should make up 4 sentences. (Приложение № 3)

    CHECK:

    There is a sofa in the living room.

    There is a small table in front of the sofa in the living room.

    There is a lamp in the corner of the room.

    There is a clock on the right from the sofa.

    There is a picture on the wall above the sofa.

    There is a wall unit opposite the sofa.

    There is a flower and two magazines on the table.

    III.Заключительный этап:

    1. Рефлексия

    T.:  Our competition is over. We’ve done a lot at the lesson. While the judges are summing up the scores, in your copybooks group the words in columns. (Слайд № 22 в Презентации).

    2. Подведение итогов

    T.: The winner of the contest is … All the members of the team get excellent marks. The other team gets good marks. Thank you. I’m very pleased with your work. The lesson is over.

    Good bye.



    Предварительный просмотр:


    Make captions to the pictures and put them in the alphabetical order.

                                           

                    

                                                                      

                             



    Предварительный просмотр:

           

     

            

    I.  CHOOSE THE CORRECT FORM AND CIRCLE IT .

    1.        There   is/ are   two bedrooms in the house.

    2.        There   was/ were   two bathrooms in the house.

    3.        There   is/ are   some apple trees in the park.

    4.        Is/ are there a vase on the table?

    5.        There   was/ were   a black car near the house.

    6.        There   is/ are   no refrigerator in the kitchen.

    7.        There   is/ are   three pictures and a big mirror in the dining room

    8.        There   is/ are  a sofa, a wall unit and two armchairs in the living room.

    9.        Was/ were there  four rooms in the house?

    10.      There is/are no cars in the living  room.

    I.  CHOOSE THE CORRECT FORM AND CIRCLE IT .

    1.        There   is/ are   two bedrooms in the house.

    2.        There   was/ were   two bathrooms in the house.

    3.        There   is/ are   some apple trees in the park.

    4.        Is/ are there a vase on the table?

    5.        There   was/ were   a black car near the house.

    6.        There   is/ are   no refrigerator in the kitchen.

    7.        There   is/ are   three pictures and a big mirror in the dining room

    8.        There   is/ are  a sofa, a wall unit and two armchairs in the living room.

    9.        Was/ were there  four rooms in the house?

    10.      There is/are no cars in the living  room.



    Предварительный просмотр:

           

     

            

    LOOK AT THE PICTURE AND WRITE 4 SENTENSES DESCRIBING THE ROOM USING “THERE IS/THERE ARE”. 

    1.  ______________________________________________

    ________________________________________________

    2.  ______________________________________________

    ________________________________________________

    3.  _____________________________________________

    ________________________________________________

    4.  ______________________________________________

    ________________________________________________

    LOOK AT THE PICTURE AND WRITE 4 SENTENSES DESCRIBING THE ROOM USING “THERE IS/THERE ARE”. 

    1.  ______________________________________________

    ________________________________________________

    2.  ______________________________________________

    ________________________________________________

    3.  _____________________________________________

    ________________________________________________

    4.  ______________________________________________

    ________________________________________________



    Предварительный просмотр:

    1. c, a, r, i, h, m, a, r

    2. e, r, o, b, o, d, m

    3. t, m, o, c, e, u, p, r

    4. a, r, b, c, p, u, o, d

    5. w, r, f, o, l, e

    6. t, c, i, e, h, k, n

    7. r, p, s, o, e, t

    8. r, e, o ,r, g, f, i, r, t, o, e, a

    9. n, i, w, o, w, d

    10. s, e, b, o, k, h, o, f, l

    11. e, b, w, a, r, d, o, r

    12. u, a, t, c, r, i, s, n

    13. t, p, a, r, c, e

    14. l, a, b, t, e

    15. y, c, s, o

    16. m, a, b, t, h, o, r, o


    Предварительный просмотр:

    Чтобы пользоваться предварительным просмотром презентаций создайте себе аккаунт (учетную запись) Google и войдите в него: https://accounts.google.com

    Подписи к слайдам:



    Предварительный просмотр:

    Ссылки на видео:

    https://www.youtube.com/watch?v=wmt04zocb_g

    https://www.youtube.com/watch?v=xcChAAprN2Q&t=39s


    По теме: методические разработки, презентации и конспекты

    МЕТОДИЧЕСКАЯ РАЗРАБОТКА ОТКРЫТОГО УРОКА ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ В 8 «А» КЛАССЕ ПО ТЕМЕ «Do you know Miss Manners?»

    Цели урока:Познавательные:v знакомство учащихся с правилами поведения принятыми в Великобритании, с главными человеческими качествами. «В чем красота человека».Развивающие:v развитие умение ...

    Методическая разработка обобщающего урока по биологии по теме "Класс насекомые"

    Методическая разработка обобщающего урока по биологии в 7 классе по теме  «Класс насекомые» с использованием мультимедийной презентации. Данный урок помогает обобщить и систематизировать зн...

    Методическая разработка обобщающего урока на тему "Clothes" 9 класс

    Обобщающий урок на тему "Одежда" для 9 класса (группы КРО) по УМК "Happy English.ru” для 9 класса под редакцией К.И.Кауфман, М.Ю. КауфманВключает в себя  следующие файлы: ход урока, основная...

    Методическая разработка Обобщающий урок по биологии в 7 классе по теме «Надкласс Рыбы»

    Цель урока: 1. Углубить и обобщить знания  по теме класс Рыбы, особенностях внешнего,  внутреннего строения, размножения .2. Активизировать познавательный интерес к изучению природы, воспиты...

    Методическая разработка обобщающего урока биологии для учащихся 6 класса "Лишайники.Грибы.Бактерии"

    P { margin-bottom: 0.21cm; }H1 { margin-top: 0.05cm; margin-bottom: 0.13cm; color: rgb(25, 144, 67); line-height: 0.18cm; }H1.western { font-family: "Arial",sans-serif; font-size: 14pt; font-weigh...

    Методическая разработка открытого урока по английскому языку в 8 классе (второй язык)

    Методическая разработка открытого урока. Урок - диспут в 8 классе. Лексическая тема - "Средства массовой информации". Грамматика - второй тип условных предложений. С использованием ИКТ....

    Методическая разработка обобщающего урока по алгебре в 9 классе "Решение простейших вероятностных задач"

    Методическая разработка обобщающего урока по алгебре в 9 классе "Решение простейших вероятностных задач". Разработка содержит технологическую карту и презентацию. В работе систематизированы ...