Главные вкладки

    МЕТОДИЧЕСКАЯ РАЗРАБОТКА ОТКРЫТОГО УРОКА ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ В 8 «А» КЛАССЕ ПО ТЕМЕ «Do you know Miss Manners?»
    методическая разработка по английскому языку (8 класс) по теме


    Цели урока:

    • Познавательные:

    v знакомство учащихся с правилами поведения принятыми в Великобритании, с главными человеческими качествами. «В чем красота человека».

    • Развивающие:

    v развитие умение сравнивать и делать выводы;

    v развитие языковой догадки.

    • Воспитательные:

    v формировать адекватное восприятие и отношения к системе ценностей, образу жизни и поведению.

    • Учебные:

    v развитие умения воспринимать на слух информацию, с общим охватом содержания и полным пониманием;

    v совершенствование грамматических навыков говорения.

    (Структура разделительного вопроса)

    · ХОД УРОКА

    · I. Организационный момент и сообщение целей урока

    Teacher. Good morning, boys and girls. Glad to see you.

    How are you?

    Class. We are fine thank you.

    Teacher. There is a saying in English “Manners makes man”.

    The expression means that if you want to be a real man, you have to have good manners.

    Manners means the way that you behave to other people particularly in public.

    Let’s speak about good manners and compare Russian and British customs and manners at lesson today

     

    · II. Фонетическая зарядка

    (Слайд 2)

    Read and learn the poem:

    Let’s try to be polite

    In everything we do

    Remember always to say “please”

    And don’t forget “thank you”

     

     

    · III. Развитие навыков разговорной речи

    (Слайд3)

    T. Each country has its own unwritten behaviour rules. Britain is no exception.

    Look at the blackboard, read and say. Which behaviuor rules do British people follow?

    P1 – British people usually stand in line.

    P2 – It is very good manners to say “please”, “thank you” in Britain.

    P3 – In England when you are first introduced to someone, shake their right hand with you own right hand.

    P4 – English usually say “sorry” if accidentally bump into someone.

    P5 – In England do not greet people with kiss if you are not close friends and relatives.

    P6 – It’s considered impolite to ask a lady her age.

    P7 - A smiling face is a welcoming face.

    P8 - It is impolite to stare at anyone in public.

     

    T – Well, thank you and now let’s check your homework. What advice on behaviour manners would you give to someone visiting your country?

    (Учащиеся читают советы, которые они написали дома)

    Teacher - Thank you. Open your books on page 89. Fill in the table. What is usual or unusual for your country?

    Таблица может иметь такой вид:

    Usual for Russia

    Unusual for Russia

    Men shake hands when they meet friends.

    Russians greet each other once a day. Meeting your friends during the day can smile or nod.

    Take off your shoes entering someone’s house.

    Be patient waiting for a service.

    Queue in a line waiting for a bas.

    Shake hands each time.

    Jump the queue waiting for service.

    Keep the distances (at least an arm’s length) talking to a person.

    Bump into another person.

     

    IV. Развитие грамматических навыков.

    (Слайд 4)

    Today at the lesson we’ll work with Tag questions. Look at the blackboard.

    (учитель объясняет образование разделительных вопросов)

    And now listen to the conversation, ex 2 p 46

    Nelly and Tom are asking their American friends about American celebrations

    1. Decide when sentences are questions and in which sentences the person is asked to agree.
    2. Pronounce all the sentences as if the questions are asked.
    3. Pronounce all the sentences as if you ask a person to agree.

    V. Работа с пословицами и поговорками

    There is a proverb “When in Rome, do as the Romans do”

    What does it mean?

    P1 – When you are in a foreign country you have to behave as the people of that country do.

    T – What other English proverb with the same meaning you have already learnt?

    P2 – Every country has its customs.

    P3 – Eat at pleasure, drink with measure.

    P4 – Every land has its laugh and every corn has its chaff

    P5 – Do as most men do and most men will speak well of you.

    T – Good for you, thank you.

    VI. Подведение итогов урока:

    Teacher-Your homework will be exercise 3 page 46. Some American manners are different from the Russian ones, others are common.

    Ask about the behaviour rules to make clear if they are different or common.

    Well, children you see, if you have good manners you are polite and courteous.

    You remember to say “please” and “thank you”, you make people feel welcome and at ease. I would like to end our lesson with the words of the great religious Leader Dalai Lama.

    (Слайд 5)

    Always follow the rule of thee R:

    1) Respect for Self – Уважай себя.

    2) Respect for Others – Уважай других.

    3) Responsibility for all your Actions – Будь в ответе за все свои поступки.

    Thank you for your active work. Good bye.

    ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

    Скачать:

    Предварительный просмотр:

    Чтобы пользоваться предварительным просмотром презентаций создайте себе аккаунт (учетную запись) Google и войдите в него: https://accounts.google.com

    Подписи к слайдам:



    Предварительный просмотр:

    МЕТОДИЧЕСКАЯ РАЗРАБОТКА ОТКРЫТОГО УРОКА ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ В 8 «А» КЛАССЕ ПО ТЕМЕ «Do you know Miss Manners?»

    Опубликовано 10.06.2012 - 18:06 - Казарян Сарра Дмитриевна 


    Цели урока:

    1. Познавательные:

    ❖▪знакомство учащихся с правилами поведения принятыми в Великобритании, с главными человеческими качествами. «В чем красота человека».

    1. Развивающие:

    ❖▪развитие умение сравнивать и делать выводы;

    ❖▪развитие языковой догадки.

    1. Воспитательные:

    ❖▪формировать адекватное восприятие и отношения к системе ценностей, образу жизни и поведению.

    1. Учебные:

    ❖▪развитие умения воспринимать на слух информацию, с общим охватом содержания и полным пониманием;

    ❖▪совершенствование грамматических навыков говорения.

    (Структура разделительного вопроса)

    ∙•ХОД УРОКА

    ∙•I. Организационный момент и сообщение целей урока

    Teacher. Good morning, boys and girls. Glad to see you.

    How are you?

    Class. We are fine thank you.

    Teacher. There is a saying in English “Manners makes man”.

    The expression means that if you want to be a real man, you have to have good manners.

    Manners means the way that you behave to other people particularly in public.

    Let’s speak about good manners and compare Russian and British customs and manners at lesson today

     

    ∙•II. Фонетическая зарядка

    (Слайд 2)

    Read and learn the poem:

    Let’s try to be polite

    In everything we do

    Remember always to say “please”

    And don’t forget “thank you”

     

     

    ∙•III. Развитие навыков разговорной речи

    (Слайд3)

    T. Each country has its own unwritten behaviour rules. Britain is no exception.

    Look at the blackboard, read and say. Which behaviuor rules do British people follow?

    P1 – British people usually stand in line.

    P2 – It is very good manners to say “please”, “thank you” in Britain.

    P3 – In England when you are first introduced to someone, shake their right hand with you own right hand.

    P4 – English usually say “sorry” if accidentally bump into someone.

    P5 – In England do not greet people with kiss if you are not close friends and relatives.

    P6 – It’s considered impolite to ask a lady her age.

    P7 - A smiling face is a welcoming face.

    P8 - It is impolite to stare at anyone in public.

     

    T – Well, thank you and now let’s check your homework. What advice on behaviour manners would you give to someone visiting your country?

    (Учащиеся читают советы, которые они написали дома)

    Teacher - Thank you. Open your books on page 89. Fill in the table. What is usual or unusual for your country?

    Таблица может иметь такой вид:

    Usual for Russia

    Unusual for Russia

    Men shake hands when they meet friends.

    Russians greet each other once a day. Meeting your friends during the day can smile or nod.

    Take off your shoes entering someone’s house.

    Be patient waiting for a service.

    Queue in a line waiting for a bas.

    Shake hands each time.

    Jump the queue waiting for service.

    Keep the distances (at least an arm’s length) talking to a person.

    Bump into another person.

     

    IV. Развитие грамматических навыков.

    (Слайд 4)

    Today at the lesson we’ll work with Tag questions. Look at the blackboard.

    (учитель объясняет образование разделительных вопросов)

    And now listen to the conversation, ex 2 p 46

    Nelly and Tom are asking their American friends about American celebrations

    1. Decide when sentences are questions and in which sentences the person is asked to agree.
    2. Pronounce all the sentences as if the questions are asked.
    3. Pronounce all the sentences as if you ask a person to agree.

    V. Работа с пословицами и поговорками

    There is a proverb “When in Rome, do as the Romans do”

    What does it mean?

    P1 – When you are in a foreign country you have to behave as the people of that country do.

    T – What other English proverb with the same meaning you have already learnt?

    P2 – Every country has its customs.

    P3 – Eat at pleasure, drink with measure.

    P4 – Every land has its laugh and every corn has its chaff

    P5 – Do as most men do and most men will speak well of you.

    T – Good for you, thank you.

    VI. Подведение итогов урока:

    Teacher-Your homework will be exercise 3 page 46. Some American manners are different from the Russian ones, others are common.

    Ask about the behaviour rules to make clear if they are different or common.

    Well, children you see, if you have good manners you are polite and courteous.

    You remember to say “please” and “thank you”, you make people feel welcome and at ease. I would like to end our lesson with the words of the great religious Leader Dalai Lama.

    (Слайд 5)

    Always follow the rule of thee R:

    1) Respect for Self – Уважай себя.

    2) Respect for Others – Уважай других.

    3) Responsibility for all your Actions – Будь в ответе за все свои поступки.

    Thank you for your active work. Good bye.


    По теме: методические разработки, презентации и конспекты

    Методическая разработка открытого урока по английскому языку в 5 классе на тему: "Карта Великобритании"

    Это урок открытия новых знаний, который был призван в рамках новых Федеральных Государственных Образовательных Стандартов решить следующие задачи:Обучающие: Понимать на слух запрашиваемую информацию и...

    Методическая разработка открытого урока по английскому языку "Хобби" 6 класс.

    Методическая разработка открытого урока по английскому языку "Хобби" 6 класс включант в себя план-конспект к уроку и презентацию Power Point....

    Методическая разработка открытого урока по английскому языку для 4 класса Тема: «Семья»

    Методическая разработка данного урока представлена по гуманитарному направлению. Содержание учебного материала отобрано в соответствии с дидактическими задачами этапов и требованиями программы по пред...

    Методическая разработка открытого урока по английскому языку во 2 классе ( учебник М.З. Биболетовой " Enjoy English")

    Навание урока Meet the Brown\'s family. На данном уроке идет закрепление личных местоимений,повторение лексики по темам животные, цвета, семья, вспоминаются глаголы движения. Данный материал может быть...

    Методическая разработка открытого урока по английскому языку в 7 классе "Здоровый образ жизни"

    Методическая разработка содержит в себе конспект открытого урока и презентацию к нему....

    Методическая разработка открытого урока по английскому языку в 5 классе "Разные виды хобби"

    Целью данной методической разработки является обобщение и систематизация знаний по теме «Хобби и увлечения» в различных видах речевой деятельности...

    Методическая разработка открытого урока по английскому языку в 8 классе (второй язык)

    Методическая разработка открытого урока. Урок - диспут в 8 классе. Лексическая тема - "Средства массовой информации". Грамматика - второй тип условных предложений. С использованием ИКТ....