Контрольная работа по английскому языку во 8-ом классе за 2 четверть по учебнику Афанасьевой, Михеевой
тест по английскому языку (8 класс) на тему

Шарипова Гульназ Зуфаровна

Данная разработка направлена на оценку сформированности грамматических навыков по английскому языку у учащихся 8 классов по теме "Образование".

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл 8_klass_2_unit.docx17.38 КБ

Предварительный просмотр:

I-V

1. Choose the right verb form

1. If I (have/had) enough time, I would start learning Japanese.

2. If only it (hadn’t rained/didn’t rain) yesterday.

3. If you hadn’t been late yesterday, we (will see/would have seen) the beginning of the film.

4. I wish we (have/had) holidays now.

5. If they (had been/were) in Russia last month, they would have met my uncle.

2. Complete the sentences with the right form of the adverb

1. I think he drives_______ of all my friends. (carelessly)

2. I meet my cousin _______ than my aunt. (often)

3. Of all our students I live ________ to the centre. (near)

3. Match the phrasal verbs with their definitions.

1. break away        a) to stop working

2. break down        b) to start suddenly

3. break into           c) to enter a building by using force to steal smth.

4. break out            d) to get free and move away from someone or something

4. Translatethesentences

1. Если бы я не опоздала на поезд вчера!

2. Мне не нравится, когда кто-то меня щекочет.

3. Вы стоите в очереди?

4. У нас мало времени, поэтому попытайтесь сосредоточиться на работе!

5. В его комнате всегда беспорядок.

II-V

1. Choose the right verb form

1. If only I (had/had had) some holidays last winter!

2. If he sent me an e-mail, I (will\would) answer him.

3. I wish I (find/found) a treasure of gold.

4. I wish my mother (hadn’t learnt/didn’t learn) about it last Christmas.

5. We would (take/have taken) wonderful pictures, if I hadn’t left my camera at home.

2. Complete the sentences with the right form of the adverb

1. My new computer works__________ of all the previous ones. (fast)

2. The train arrived_______than I expected. (early)

3. Can you carry my bag_______, please? There are China cups inside. (carefully)

4. Of all my family I can dance_________.(gracefully)

3. Match the phrasal verbs with their definitions

1. hand over            a) to give smth. to a person in authority

2 .hand out              b) to give or leave smth.to people who are younger than you

3. hand in                c) to give smth. to someone else to take care of or to control

4. hand down          d) to give smth to each member of a group of people  

4. Translatethesentences

1. Она помахала мне и исчезла в толпе.

2. Как долго вы изучаете английский язык?

3. Том на цыпочках зашел в комнату и лег спать.

4. Преступника заставили признать свою вину.

5. Ситуация слишком сложная, давайте обсудим ее позже.

Ответы

I-V

1. More, most, most, most, more

2. study, learn, learn, study, study, study

3. 1. Weren’t, be 2. Hadn’t vanished, have explained 3. Didn’t drone, listen 4. Know 5. Hadn’t squeaked, have woken

4. birds, dog, bees, frog, horse, wolves

5. 1.If you hadn’t vanished in a crowd then, you would have seen a terrific show.2.In boarding school children sleep in dormitories. 3. Don’t tickle me! I can’t stand it. 4. These birds are rare guests on our region. 5. It was hot and there was a queue for ice-cream and soda water. 6. A mouse squeaked and ran away. 7. I think he is trying to impose on his view.  

II-V

  1. earlier, faster, fastest; nearest, most loudly, clearer
  2. learn, learn, study, study, study, learn
  3. 1. Hadn’t been, have been able 2. Hadn’t taken, have 3. Have bought 4. Had made, be able 5. Hadn’t enrolled, have
  4. Mice, dogs, bees, ducks, geese, snakes
  5. 1. Who enrolled you at this school – father or mother? 2. In this season doctors often warn us of cold. 3. Are you queuing for cake too? 4. It was hot summer day. Bees were buzzing flying over flowers. 5. Where do witches and wizards live? 6. Don’t fool around! Get to work! 7. She took medicine but it didn’t relieve the pain.  


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Итоговые контрольные работы по английскому языку для учащихся 3 класса, занимающихся по УМК И.Н.Верещагиной, О.В. Афанасьевой

Итоговые онтрольные работы  по английскому языку для учащихся 3 класса, занимающихся по УМК И.Н. Верещагиной и О.В. Афанасьевой  включают лексико - грамматический тест , темы - задания для м...

Итоговые контрольные работы по английскому языку для учащихся 3 класса, занимающихся по УМК И.Н.Верещагиной, О.В. Афанасьевой

Итоговые контрольные работы по английскому языку для учащихся 3 класса, занимающихся по УМК И.Н.Верещагиной, О.В. Афанасьевой   Итоговые контрольные работы...

Контрольная работа по английскому языку (углублённый курс обучения) за II четверть по теме «Страна изучаемого языка. Краткий социокультурный портрет Соединенного Королевства Великобритании и Северной Ирландии». 6 класс.

Цель контрольной работы: учебный аспект:·        контроль уровня сформированности лексических навыков (в том числе и лингвострановедческих знаний) по теме «Страна из...

Контрольная работа по английскому языку для учащихся 6 класса по теме «Faces of London» (к учебнику М.З. Биболетовой Enjoy English)

Данная контрольная работа может быть использована для контроля знаний и навыков по лексике и грамматике после изучения темы «Faces of London». Она предназначена для учащихся 6 классов  общеобразо...

Итоговая контрольная работа по английскому языку для 5-ого класса (углубленный уровень, УМК О. В. Афанасьевой)

Итоговая контрольная работа в 5-ом классе (углубленный уровень) по УМК О. В. Афанасьевой: все компетенции в разрезе программных требований....

Итоговая контрольная работа по английскому языку для 6-ого класса (углубленный уровень, УМК О. В. Афанасьевой)

@page { margin: 2cm } p { margin-bottom: 0.25cm; line-height: 120% } @page { margin: 2cm } p { margin-bottom: 0.25cm; line-height: 120% } Итоговая контрольная работа в 6-ом классе (угл...