Главные вкладки

    План – конспект урока в 6 классе Тема урока: «Английский язык в мире» по УМК В.П.Кузовлева "Английский язык 6 класс"
    план-конспект урока по английскому языку (6 класс) на тему

    IШадрина О.Л.

    Урок построен в увлекательной форме с использованием групповой работы

    Скачать:


    Предварительный просмотр:

    2. План – конспект урока в 6 классе

    Тема урока:   «Английский язык в мире»

       Форма урока: комбинированный урок

    Тип урока: урок предъявление лексического материала по темам «Числительные», «Страны и языки мира»

    Цели урока

      Образовательные:

    - систематизация ранее полученных языковых, социолингвистических и знаний и навыков;

    - осуществление вторичного осмысления уже известных знаний, выработка умений и навыков по их закреплению.

      Развивающие:

    - развитие самостоятельности;

    - развитие интеллектуальных способностей (память, мышление);

    - развитие инновационных умений;

    - развитие самостоятельного решения коммуникативно-познавательных задач.

      Воспитательные:

    - формирование уважения к изучаемому языку;

    - воспитание активности в решении коммуникативно-познавательных задач.

      Здоровьесберегающая:

    - предупреждение перегрузки, снятие напряжения.

    Основные задачи:

    • развивать навыки и умения аудирования с целью извлечения новой информации;
    • развивать навыки и умения говорения на основе содержания прослушанного, интерпретация диаграмм .

    Оснащение урока: учебник, аудиокассета, магнитофон, раздаточный    материал ( бланки для ответов).

    Методы и приёмы:

    • по источникам информации: вербальный, практический;
    • по степени взаимодействия: фронтальная, групповая работа;
    • по характеру познавательной деятельности: поисковый, проблемно-поисковый, алгоритмический;
    •   в зависимости от конкретной дидактической задачи: применение на практике.

    Урок разработан на основе УМК Н.Н. Деревянко «Английский язык 6 класс».

    Продолжительность урока 45 минут

    Ход урока.

    Название

    этапа урока

    Речь, деятельность

    учителя

    Предпола-    гаемые

    ответы учеников,

    деятельность

    учеников

    Форма проведения

    виды контроля

    Наглядность,

    раздаточный материал

    1.

    Организа-

    ционный

    этап,

    Фонети-

    ческая

    разминка

    целепо-

    лагание

    - Good morning children,

    nice to see you.

    - How are you today?

    -Who is on duty today?

    - Many words of our lesson you have already know – they are numerals. And only one of them is new. However, I won’t translate it for you because it is very easy. You will see it now.

    a) Phonetic drill

    -The task for you is to name the numerals. (10-1000.000.000)

    -So, who is ready to tell what the new word is?

    - That is right. In English is billion

    -now you know all the numerals, so let’s do another task.

    b) the aims of the lesson

    -  The aim of this lesson is to learn about the usage of English language in the world  that is why we repeat all numerals.

    -While we are studying this topic, you will learn much different information about different countries and languages in the world. You can find them in your textbooks page 39. Let’s train to pronounce them.

    - At the lesson you’ll train to listen for gist, the specific information and interpret diagrams.

    - Good morning Olga Leonidovna, nice to see you too.

    - I am fine/not bad….

    Pupils name the

    Numerals

    Class says that it is  миллиард

    Pupils repeat new words after the teacher

    Фронталь-ная работа

    On the board:

    10

    100

    1000

    10.000

    100.000

    1000.000

    10.000.000

    100.000.000

    1000.000.000

    7

    77

    777

    7.777

    77.777

    777.777

    7.777.777

    77.777.777

    777.777.777

    7.777.777.777

    2.

    Стадия

    осмысле-ния

    a) speaking

    - We work much with numerals the first task is to learn interesting facts about English language.

     To work more effective, let’s work in groups. Sponsors get the instruction, the task and the form please.

    - I will check how you work. Do not help your partners with numerals.

    Time limit is 10 minutes.

    b) listening

     - Time is up. Give me your forms. While I check them, you should do next task. Exercise 3a.

    - So, I’m ready to announce you the results.

    The teacher writes the results on the board and comments them.

    - And I hope you are ready to announce you gestures.

    - Do you want to know who is right? Then listen to the tape.

    After listening, groups get the points.

    c) speaking

    - Now, I want you to train to name numerals in English. Look at the diagram let us name all the languages according to the example.

    The teacher name the members of each group:

    -Sponsors, timers, secretaries, generals. If the member gives the correct answer, the group gets the point.

    d) listening

    - Look at the second diagram. It shows how many people in different countries speak English. However, as you see some information is missing. Listen to the tape once more, in groups fill the gaps and be ready to answer.

    For the correct answer, groups get points.

    Pupils work in groups: ask each other questions, answer them and fill the form

    Pupils read the task and do it in groups.

    Groups announce their gestures.

    - We guess that…

    Pupils listen to the tape, fill the gaps, announce the results, agree or disagree with other groups.

    Класс поделен на три группы

    Работа в группах

    Работа в группах

    Instruction

    Tasks for a work

    Forms the answers

    The teacher writes the groups’ answers

    Example:

    …million people

    speak…

    Example:

    …million people

    speak English in…

    3.

    Стадия

    рефлек-

    сии

    - According to the diagrams, that we learn to interpret today you can tell about the role of English language in the world.

    - Is it the important language? Why?

    - Thank you for your answers. Now please look at our table of reflection. What did we do today at the lesson? In addition, what are your marks for this work?

    - Thank you for your work.

    The teacher tells the marks for pupils.

    Today we work with two diagrams. The task for you will be to make the diagram about our textbook. It is exercise 6.

    - Well, the lesson is over. Good bye pupils.

    Pupils work as the whole class

    -I think it is the important

    language in the world because people in many

    countries speak English.

    - We learn about…

    - We learn to…

    - We train to...

    - Good bye.

    Фрон-

    тальная

    работа

    The table

    «Reflection of the lesson»

    Приложение к плану – конспекту

    Инструкция.

    1. Каждый участник группы берет ту карточку с заданием, на котором написана его должность.

    2. Все участники группы проговаривают про себя на английском написанные в предложениях числа. (но никто из участников группы не должен их видеть и слышать)

    3. а) Генерал читает вопросы группе.

        б) Тот участник группы, у которого есть ответ на вопрос генерала, отвечает.

        в) Генерал записывает ответ в бланк для ответов. (только число)

    4. а) Генералу задают вопросы участники группы.

        б) Генерал отвечает на вопросы.

        в) Тот участник группы, который задавал вопрос, записывает ответ в бланк для ответов. (только число)

    Карточки для участников группы.

    Генерал:

    Questions for the group

    1. How many words did the first English dictionary have?

    2. How many Smiths are there in the USA?

    3. How many people start the London Marathon every year?

    Answers for the group

    1. The London Marathon is one of the biggest in the world. Every year 25.000 people finish the London Marathon.

    2. The Oxford English Dictionary has 500.000 words.

    3. There are more than 800.000 Smiths in England and Wales.

    Спонсор:

    The answer for the General’s question

    - The first English dictionary had 40.000 words.

    The question for the General

    4. How many words does the Oxford English Dictionary have?

    Таймер:

    The answer for the General’s question

    - There are more than 2.000.000 Smiths in the USA.

     

    The question for the General

    5. How many Smiths are there in England and Wales?

    Секретарь:

    The answer for the General’s question

    - Every year about 30.000 people start the London Marathon.

    The question for the General

    6. How many people finish the London Marathon every year?

    Бланк ответов

    Answer that the General writes down

    Answer that the members of the group writes down

    1.

    4.

    2.

    5.

    3.

    6.


    По теме: методические разработки, презентации и конспекты

    План-конспект урока в 5 классе по английскому языку

    Tема плана-конспека  -  " Learning more about each other " ....

    План-конспект урока в 9 классе по английскому языку на тему: “British Writers”(«Британские писатели») составлен по основам УМК для 9 класса, автор УМК «English,9» Student\'s Book ,(В.П. Кузовлев, Н.М.Лапа, Э.Ш.Перегудова). Учитель английского языка Луц

    Место в учебном плане: Unit 1«Reading…? Why not? » Lesson 3 «Famous British Writers»  Материал может быть использован при изучении Раздела 1 (Unit 1) на уроках разного типа:объясне...

    План-конспект урока в 9 классе по английскому языку на тему: “British Writers”(«Британские писатели») составлен по основам УМК для 9 класса, автор УМК «English,9» Student\'s Book ,(В.П. Кузовлев, Н.М.Лапа, Э.Ш.Перегудова).

    Пояснительная записка к уроку английского языка в 9 классе на тему «British Writers»Автор: Нестерук Елена ВикторовнаДолжность:учитель английского языкаМесто работы: МБОУ «СОШ» пгт. СиндорПредмет:...

    План-конспект урока в 11 классе по английскому языку на примере текста«Тhе devoted friend» (Module 1, Literature) с применением критического мышления учащихся

    В данном уроке представлены несколько видов критического мышления, которые подготавливают учащихся к написанию письма-рассуждения...

    План-конспект урока в 10 классе по английскому языку на тему: "Should cars be banned from the city centers?"(Module 4, Earth Alert)

    Урок  основан на использовании основных этапов критического мышления учащихся и их подготовки к написанию сочинения- рассуждения....

    План-конспект урока «Здоровый образ жизни» по английскому языку

    Перед вами урок по теме «Здоровый образ жизни», который может быть использован в любом УМК, где встречаются уроки по теме «Здоровый образ жизни». Интегрируется с федеральной программой «Здоровье».Сред...