Конспект внеклассного мероприятия на английском языке "Halloween"
план-конспект занятия по английскому языку (9 класс) на тему

Мильчакова Марина Анатольевна

Цель: формировать коммуникативную компетенцию учащихся.

Структура урока.

1. Организационный момент.

2. Актуализация знаний и умений говорения.

3. Основной этап:

4. Закрепление знаний (умение учащихся воспроизводить полученную информацию).

5. Подведение итогов урока.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon halloween.doc76.5 КБ

Предварительный просмотр:

Конспект внеклассного мероприятия на английском языке

Halloween

Английский язык

Выполнила: Мильчакова М.А.

Дата: 28/10/2016 г.

Цель: формировать коммуникативную компетенцию учащихся

Задачи:

 1. образовательные: 

  • Закрепить сформулированные ранее речевые навыки,
  • Обеспечить их дальнейшее развитие по всем видам речевой деятельности (аудирование, говорение, чтение, письмо),
  • Введение новых ЛЕ и активизация данных ЛЕ в речи учащихся.

2. развивающие:

  • Развитие познавательной деятельности учащихся,
  • Развитие внимания и творческого воображения;
  • Активизировать речемыслительную деятельность учащихся
  • Развитие навыка самоконтроля.

3. воспитательные:

  • развивать и поддерживать устойчивый интерес к английскому языку, речевому и культурному общению друг с другом
  • способствовать развитию памяти, внимания, мышления
  • Формирование уважительного и сознательного отношения к культуре других стран;
  • Воспитание культуры общения;
  • Развитие чувства коллективизма (умение работать в группе).

Оборудование и раздаточный материал:

* презентация

* 2 видео

* украшение к празднику на доске

* призы-конфетки

* распечатки с заданиями

Структура урока.

1. Организационный момент.

2. Актуализация знаний и умений говорения.

3. Основной этап:

4. Закрепление знаний (умение учащихся воспроизводить полученную информацию).

5. Подведение итогов урока.

Ход мероприятия:

Этап урока

Деятельность учителя

Деятельность ученика

Примечание

I. Орг. момент

Учащиеся приветствуют учителя и садятся на места.

Выключается свет, включается видео

http://www.youtube.com/watch?v=xpvdAJYvofI

4-5 мин.

II. Основная часть

- I like parties. I like New Year party, Birthday party and more than that I like Halloween!

What about you? Do you like it? Do you still believe in wizards and witches?

- Halloween is coming and today we are going to prepare for celebrating Halloween and to have a big competition. Make two teams – first one is the team of pumpkins, the second one – the team of ghosts. You are the main symbols of Halloween.

- People celebrate Halloween on the 31 of October. Do you know anything about the Halloween?

- Now we will watch the video about Halloween and learn something new!

http://www.youtube.com/watch?v=_UbxPv0tANo 

- Now we will check your knowledge!

- Every team should cope with quiz. You will listen to my question and put up the letter with the right variant.

The quiz:

1. Where does the word Halloween come from?

a) All Hallows’ Eye

b) Hallo We Need Treats

c) Hail Witches Eve

(Answer: The name derives from All Hallows' Eve, which is the day before All Saints' Day (1 November).  Over time it's been shortened to Halloween.)

2. In the old days what did people think happened on Halloween?

a) It was the start of winter

b) The souls of the death came back to the Earth

c) It was a special birthday of witches and wizards

(Answer: They thought the souls of the dead came back to the Earth to cause havoc for the living. Scary!)

3. What is the favorite Halloween costume for pets in America?

a) devil

b) hot dog

c) pumpkin

(Answer: Pumpkin. Closely followed by hot dog and devil costumes of course!)

4. The world's biggest pumpkin is approximately the same weight as...

a) a crocodile

b) a leatherback turtle

c) an elephant

(Answer: It is around the same weight as a leatherback sea turtle! The heaviest pumpkin was grown by Ron Wallace in America last year and weighed just over 900kg. That's also about the same as a small car!)

5. Where did Halloween start?

a) America

b) Europe

c) Australia

(Answer: It started here in Europe then it travelled to America when people emigrated. It then came back to Europe which is why we celebrate it today.)

6. Pumpkins belong to the same food family as...

a) tomatoes

b) pizzas

c) cucumbers

(Answer: t is cucumbers! Pumpkins are also related to watermelons, gherkins and squash.)

7. A man has broken the world record for sailing a pumpkin across...

a) part of the English channel

b) an ocean

c) a pond

(Answer: An artist has crossed part of the English Channel, called the Solent, from Gosport to the Isle of Wight using a pumpkin as his boat!)

8. What trick or treat goodies were originally given out for Halloween?

a) Chocolate pennies

b) Gold coins

c) Fruit and nuts

(Answer: Fruit and nuts were left on doorsteps to cheer up any wandering ghosts who came back to their old house.)

9. What were Halloween lanterns originally for?

a) finding your way in the dark

b) warding off devil spirits

c) showing off your skills as a carver (rezchik)

(Answer: They were to scare off ghosts and evil spirits. The face on a pumpkin or lantern represents an evil spirit or demon.)

10. True or false: the original reason people dressed up on Halloween was to scare away ghosts.

a) True

b) False

(Answer: It is true! Fancy dress was started by the Celts who first celebrated Halloween. They believed that if the evil spirits thought you were a ghost or demon they would not attack you. )

  • The team of _____ was the best !
  • Trick or treat are the main words on the Halloween!

- Yes, we do!

- Yes, it is a holiday of witches and devils.

- People are dressed in the different costumes of ghosts, devils.

- They give candies and nuts.

Etc.

Дети смотрят видео

12 мин.

- Now I’ll show you a trick! Look I have got a penny. This is my left hand and this is my right hand. You must guess in what hand I have got a penny. Begin you sentences with: “You have got a penny in…” Who will guess – this team is the winner.

Дети закрывают глаза

4 мин.

 

Let’s play:

- Penny, реnnу, реnnу

- Copper, copper, copper

- I have got a penny.

- In what hand?

- Yes, you are right. Take a penny.(No, you are not right.)

- Now, repeat after me:

- Penny, реnnу, реnnу

- Copper, copper, copper

- I have got a penny.

- In what hand?

- No, you are not right.

- It’s a trick.

- Now you have field with different letters in it. Find the Halloween words. You have 1 minute. Then I will collect them for counting the results!

- Don’t drop the ghost! You will blow or just beat at the balloon not to let it fall down. Who will drop it, won’t have 5 points. Ready? Start!

- Now, your task is to collect the puzzle. Who is the quickest? Start!

Учитель подходит к группе детей и спрашивает в какой руке монетка. Каждый ученик отвечает:

- You have got a penny in right/ left hand/

Ключи: skeleton, pumpkin, mask, goblin, treat, ghost, trick, monster, witch, jask-o‘-lantern.

Игрокам двух команд дается задание собрать картинку и сказать, что на ней изображено. Чем больше частей, тем сложнее и интереснее.

- на доске – образец

1-2 min.

1 min.

s

k

e

l

e

t

o

n

j

a

m

o

n

s

t

e

r

a

h

b

c

s

o

w

r

a

c

a

m

a

s

k

d

j

x

k

l

w

t

r

e

a

t

y

o

l

i

g

o

b

l

i

n

l

o

t

z

f

e

l

b

v

a

w

c

a

o

i

t

a

m

n

e

h

g

h

o

s

t

k

t

e

t

b

e

l

u

h

m

e

n

i

t

r

i

c

k

o

r

a

l

p

u

m

p

k

i

n

2 min.


- On Halloween people tell scary stories or “ghost” stories. Please, write a scary story to this picture.

- You have 5 minutes!

- Well, present them!

- What was the best story? Good!

Ученики составляют текст к иллюстрации.

 

7 мин.

 

- Now, let’s make a ghost.

Put a peace of material on you hand.

Put a sting on you hand.

Draw a nose.

Draw mouth and years.

Oh? I have got a ghost. What have you got?

  • One task is left. It is easy! This the word: HALLOWEEN. Please, imagine what other words can you find it this word?
  • Every team write them down and than we will count them! You have 4 minutes!

Ученики делают приведение.

 5 min.

VII. Закрепление материала

- What people do on Halloween?

 - Dance. Sing songs. - Ask treats.  Make tricks.

 2

VIII. Подведение итогов

- And now you know, how people celebrate Halloween in Great Britain.

Halloween party.

 

 


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

конспект внеклассного мероприятия по английскому языку во 2 классе

Закрепление изученного материала в игровой форме....

Конспект внеклассного мероприятия по английскому языку для учащихся 9 класса по теме "Чтение"

Мероприятие на английском языке проводится в форме игры "Детектив Шоу". Повышению интереса к  изучению иностранного языка способствует использование ИКТ-презентации к данному мероприятию....

Конспект внеклассного мероприятия по английскому языку “Забавный английский”, для учащихся 5 классов.

       Предлагаемые виды конкурсов помогают проверить знания , умения и навыки учащихся.в игровой форме.  Конкурсы составлены так , чтобы дать учащимся возмо...

План-конспект внеклассного мероприятия по английскому языку “Happy Easter”

Особое место в изучении английскому языку занимает внеурочная деятельность. Участие ребят в различных мероприятиях развивает их творческие способности, что позволяет каждому ученику, независимо о...

Конспект внеклассного мероприятия по английскому языку "Кто хочет стать миллионером?"

Игра "Кто хочет стать миллионером?" разработана для учащихся пятых классов. Это увлекательное мероприятие, которое подразумевает собой проверку тематических знаний учеников в условиях соревновательной...

План-конспект внеклассного мероприятия по английскому языку Лексический КВН по теме «Продукты» c театрализованной постановкой сказки "Репка " на английском языке

План-конспект внеклассного мероприятия  по английскому языку  Лексический КВН  по теме «Продукты» c театрализованной постановкой сказки "Репка " на английском язык...