Промежуточная аттестация учащихся 6 класса, обучающихся в очной форме по предмету английский язык.
тест по английскому языку (6 класс) на тему

Опокина Анна Николаевна

Промежуточная аттестация учащихся 6 класса, обучающихся в очной форме по предмету английский язык

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл promezhutochnaya_attestatsiya_uchashchihsya_6_klassa.docx17.16 КБ

Предварительный просмотр:

Промежуточная аттестация учащихся 6 класса, обучающихся в очной форме по предмету английский язык.

Цель: выявить уровень подготовки учащихся 6 класса средней школы по английскому языку в процедуре промежуточной аттестации.

Пояснительная записка.

Контрольная работа по английскому языку состоит из 4-х разделов:

  1. Аудирование,
  2. Чтение,
  3. Грамматика и лексика,
  4. Письмо.

Первый раздел-это аудирование, в котором ученики должны прослушать текст и выбрать один правильный ответ из трех предложенных. Рекомендуемое время на выполнение задания-10 минут.

Критерии оценки:

10-8 баллов-оценка «5»

7-5 баллов-оценка «4»

4-3 балла-оценка «3»

2 и менее баллов-оценка «2»

Второй раздел-чтение, который включает в себя 3 задания. В первом задании ученики должны исправить неверное высказывание, во втором поставить предложения в правильном порядке, основываясь на прочитанном тексте, в третьем ответить на вопросы. Рекомендуемое время на выполнение этого раздела-30 минут.

Критерии оценки:

15-13 баллов-оценка «5»

12-9 баллов-оценка «4»

8-6 баллов-оценка «3»

5 и менее баллов-оценка «2»

Раздел 3-грамматика и лексика-включает в себя 17 заданий с кратким ответом.

Рекомендуемое время на выполнение этого задания-20 минут.

Критерии оценки:

17-14 баллов-оценка «5»

13-10 баллов-оценка «4»

9-6 баллов-оценка «3»

5 и менее балов-оценка «2»

Четвертый раздел-письмо-представляет собой небольшую письменную работу (написание личного письма). Рекомендуемое время на выполнение этого задания-15 минут.

Критерии оценки:

5 баллов-оценка «5»

4-3 балла-оценка «4»

2 балла-оценка «3»

1 и менее баллов-оценка «2»

Таким образом, на выполнение данной контрольной работы дается 1 час 15 минут (2 урока).

 

Составила: Опокина А.Н.

Control Work

  1. Listening.

Listen to the text and choose the correct answer.

  1. It’s______afternoon.

a) Sunday           b) Saturday        c) Monday

2. The girls are at_______birthday party.

a) Sue’s              b) Mary’s            c) Kate’s

3. How old is Mary?

a) eight                b) eighty             c) Seven

4. _______children are dancing.

a) all                    b) some               c) three

5. What is Mary opening?

a) the door           b) the present       c) the box

6. Patrick and Simon are eating___________

a) cake                 b) sweets              c) biscuits

7. They are in the________

a) kitchen             b) living room       c) bedroom

8. Peter is playing______

A) a game            b) the guitar            c) a videogame

9. Where is Peter? He is in the_____

a) kitchen             b) living room       c) bedroom

10. Who likes the parties very much?

a) Sue and Mary     b) The boys         c) Sue and Kate

  1. Reading.

Read the text.

In a Small Town

Toscanini was a great musician. He lived in America. One day he came to a very little town. He was walking along the street when he saw a piece of paper in one of the windows. He read:

MRS.SMITH.MUSIC LESSONS.

TWO DOLLARS A LESSON.

Then Toscanini heard the music. Somebody was playing Tchaikovsky.

“Mrs. Smith is playing,” he thought, “she isn’t a very good musician. She doesn’t play Tchaikovsky well. I must show her how to play it.”

He went up to the door of the house and rang. The music stopped and soon a woman opened the door.

“Are you Mrs. Smith?” asked Toscanini. “My name is Toscanini and I want to show you how to play Tchaikovsky.”

Mrs. Smith was very glad to meet the great musician. She asked him to come in. Toscanini played Tchaikovsky for her and went away.

A year later Toscanini visited the same town again. When he went up to the house where he had played Tchaikovsky the year before he again saw a piece of paper. Now it read.

MRS.SMITH. (TOSCANINI’S PUPIL)

MUSIC LESSONS.

FOUR DOLLARS A LESSON.

1. Write true or false ( write the right variant)

a) Toscanini came to a very little town.

b) He liked how Mrs. Smith was playing.

c) He wanted to play the piano for her.

d) Tchaikovsky visited Mrs. Smith one day.

e) Mrs. Smith was a teacher of music.

2. Write the sentences in the right order.

a) Mrs. Smith was very glad to meet the great musician.

b) He lived in America.

c) The music stopped and soon a woman opened the door.

d) A year later Toscanini visited the same town again.

e) “Mrs. Smith is playing,” he thought, “she isn’t a very good musician”.

3. Answer the questions.

a) Where did Toscanini live?

b) Toscanini was a great musician, wasn’t he?

c) Did he want to show Mrs. Smith how to play?

d) Was Mrs. Smith glad to meet the great musician?

e) Did Toscanini visit the same town again?

III. Grammar/Use of English.

Choose the correct answer.

1. What’s ______ job? She is a hotel manager.

a) my    b) your     c) his      d) her

2. Anita usually likes coffee, but now she ______ tea.

a) drank        b) drink        c) is drinking                 d) drinks

3. Is ______ your pen over there?

a) that                b) this                c) these        d) those

4. There are ______ magazines on the shelf.

a) any                b) some                c) a                d) the

5. No news ______ good news.

a) is                b) are                c) —                d) am

6. The man is old and he can't ______ well.

a) heard        b) to hear        c) hear                d) listen

7. He could open the lock ______.

a) easy                b) most easy                c) easily        d) easiest

8. The information is top secret, so naturally, everybody is interested in ______.

a) them        b) her                c) their         d) it

9. There isn’t ______ water in the bottle.

a) many        b) few                c) much        d) a few

10. Their house is ______ than ours.

a) more smaller        b) the smallest                c) smallest                d) smaller

11. Who ______ after their small kids? — Their grandparents do.

a) do looks                b) looks                 c) do look                d) look

12. Just look at ______ in the mirror. You are so dirty.

a) your                b) oneself        c) yours        d) yourself

13. I am very proud of my sister. She ______ the guitar and the piano.

a) cans play                b) can plays                c) can play                d) can to play

14. Do you listen to opera? – No, I ______ listen to opera. I hate it.

a) always        b) never        c) often        d) usually

15.They looked ______ each other in surprise.

a) with                b) for                c) at                d) after

16. We are flying to Sochi on ______.

a) seven July                b) the seventh of July                c) seventh of July        d) the seven of July

17. I can’t play football. I ______ my arm yesterday.

a) breaked        b) broked        c) broke        d) broken

  1. Writing.

Write the answer and ask about his/her family.

Dear friend,

Thank you for your letter. I was very glad to get it. I’d like to tell you about my family. I have a mother, a father, a sister and a little brother. I love them very much. And what about you? Have you got a sister or a brother? Do you like to spend your free time with your family?

Best wishes,

Olga.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Формы итоговой (промежуточной) аттестации учащихся по литературе.

В работе представлена одна из форм промежуточной аттестациии учащихся 6-8 классов по литературе....

Контрольно-измерительные материалы для проведения промежуточной аттестации учащихся по английскому языку за 2018-2019 учебный год

Пояснительная записка к КИМ для проведения промежуточной аттестации учащихся 6 класса по английскому языку за 2017 -2018учебный год Цель проведения работы: выявить уровень образовательн...

Приказ ш46-13-469 О проведении промежуточной аттестации учащихся 8,10 классов в форме защиты проектов 2020

О проведении промежуточной аттестации учащихся 8-х, 10-х классов в форме защиты проектов...

Приказ ш46-13-580 О проведении промежуточной аттестации учащихся 8-10 классов в форме защиты проектов 17.05. 2019

О проведении промежуточной аттестации учащихся 8-х, 10-х классов в форме защиты проектов...

Приказ ш46-13-710-1 О проведении промежуточной аттестации учащихся в 10 классах в форме защиты индивидуальных проектов 2021

О проведении промежуточной аттестации учащихся 8-х, 10-х классов в форме защиты проектов...