Внеклассное мероприятие по английскому языку в 5-6 классах "Reading is fun"
методическая разработка по английскому языку (5, 6 класс) на тему

Сухарева Наталья Владимировна

Внеклассное мероприятие по английскому языку «Reading is fun»

Цели:

- развитие интереса обучающихся к чтению книг на английском и родном языках;

- актуализация и систематизация полученных ранее знаний

- формирование мотивации к изучению иностранного языка

Задачи:

Образовательные:

- развитие умений и навыков аудирования, чтения;

- расширение кругозора

Развивающие:

- развитие познавательных и творческих способностей обучающихся;

- развитие внимания, мышления, воображения

Воспитательные:

- воспитание уважительного отношения к культуре стран, изучаемого языка;

- воспитание культуры общения

- формирование способности работать в команде.

Внеклассное мероприятие предназначено для учащихся 5-6 классов. Данное мероприятие проводится в форме игры, а также содержит инсценировки отрывков из сказок, что обеспечивает интерес и внимание обучающихся. Соревновательный дух, эмоциональная насыщенность, смена видов деятельности мотивирует обучающихся на успех.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл reading_is_fun.docx28.98 КБ

Предварительный просмотр:

                Внеклассное мероприятие

                  по английскому языку

                        «Reading is fun»

Цели:

- развитие интереса обучающихся к чтению книг на английском и родном языках;

- актуализация и систематизация полученных ранее знаний

- формирование мотивации к изучению иностранного языка

Задачи:

Образовательные:

- развитие умений и навыков аудирования, чтения;

- расширение кругозора

Развивающие:

- развитие познавательных и творческих способностей обучающихся;

- развитие внимания, мышления, воображения

Воспитательные:

- воспитание уважительного отношения к культуре стран, изучаемого языка;

- воспитание культуры общения

- формирование способности работать в команде.

Внеклассное мероприятие предназначено для учащихся 5-6 классов. Данное мероприятие проводится в форме игры, а также содержит инсценировки отрывков из сказок, что обеспечивает интерес и внимание обучающихся. Соревновательный дух, эмоциональная насыщенность, смена видов деятельности мотивирует обучающихся на успех.

Оснащение:

Компьютер

Проектор

Экран

Декорация в виде замка

Таблички с названиями английских сказок

Костюмы сказочных героев.

Ведущий   Вступление

На экране демонстрируется стихотворение, ведущий читает его.

There is a Land
(By Leland B. Jacobs)

There is a land –
A marvelous land –
Where trolls and giants dwell;
Where witches
With their bitter brew
Can cast a magic spell;
Where mermaids sing,
Where carpets fly,
Where, in the midst of night,
Brownies dance
To cricket tunes;
And ghosts, all shivery and white,
Prowl and moan.
There is a land
Of magic folks and deeds,
And anyone
Can visit there
Who reads and reads and reads.

You see, books are our real and best friends. They give us knowledge and pleasure.

And today you have a wonderful chance to go to the land of books and fairy-tales.

Contest 1 “Guess a fairy-tale”

Ведущий. Догадайтесь, из каких сказок к вам пришли в гости главные герои?

Звучит музыка из балета «Щелкунчик». Выходит сказочник (Story-teller) и фея (The Fairy).

Fairy: Hello, my dear friend!

Story-teller: Glad to see you, Glinda! Are you ready for the party?

Fairy: Of course, I am. Today many fairy-tale characters are you going to be here. Listen! They’re already coming.

Story-teller: Let’s look at them.

Заходят герои сказок и танцуют медленный танец. Затем садятся на места.

Fairy: Our dear friends, welcome to our party!

Story-teller: You are from different fairy-tales. Let’s meet each other. Will you introduce yourself?

Звучит музыка из первой сказки «Дюймовочка» (Thumbelisa). Выходят герои этой сказки. Танцуют танец и встают на заднем плане (замерли).

Story-teller: There was once a woman and she wanted to have a little daughter. She went to an old witch and she was given a beautiful flower. In that flower lived a tiny girl. One night as she lay in her pretty bed, a great ugly toad hopped in at the window.

Mother-Frog: (обращаясь к сыну) Roax, koax, brekke-ke-ke. Here is lovely wife for you.

Song-Frog: (ест комаров) I want to eat. I want to sleep. I don’t want to marry.

Mother-Frog: Don’t talk so loud or you will wake her. Take her carefully. She is so small and light.

Song-Frog: Where will we bring her?

Mother-Frog: To our stream. (Увозят Дюймовочку в скорлупе).

Story-teller: My dear friends, do you know this fairy-tale?

Children in class: Yes, it’s Thumbelisa.

Story-teller: OK! You’re very clever. And now the 2nd fairy tale…

Звучит музыка, появляются Кай и Герда. Они играют и танцуют. Меняется музыка. Влетает Снежная Королева, она хватает Кая и уводит с собой. Герда надевает шапку, накидку и муфту и отправляется вслед за Каем. Звучит тема разбойников. Разбойники сидят в засаде, едет золотая карета.

Robbers: Look! It’s gold! My carriage! My horses!

Mother: Oh, here is a girl! She is so good! How nice she will taste!

Выбегает маленькая разбойница, кусает мать за плечо.

Mother: Oh! You bad wicked child!

Little Robber Girl: Stop the robbery! It’s my plunder! I’m the only girl here. It’s too boring. And now this little girl will play with me in my cave. Oh, what a nice hat! Give it to me! And what a pretty muff! Now it’s mine! And I’m fond of your dress! Give it to me too! Now let’s go with me. I’ll show you my pets.

Разбойница утаскивает Герду, а разбойники увозят карету.

Story-teller: Well, I’m sure you know this fairy-tale very well. What is its name?

Children: The Snow Queen.

Story-teller: Good.

Играет музыка, танцуют пары. На троне сидит король.

Fairy: My friends, look, we are on the ball. Here’s the King, the Prince and their guests.

Входит Золушка, все замирают.

Prince: Oh, what a beautiful girl! And her hair is gold! And her dress is so wonderful! She is so sweet!

(addressing to Cinderella)What is your name, my beautiful  stranger?

Cinderella: My name is Cinderella.

Prince: Why have I never seen you here? Where are you from?

Cinderella: I can’t say. It’s my secret!

Prince: May I ask you for a dance?

Cinderella: With  pleasure. (They are dancing)

Cinderella: Oh! It’s twelve o’clock. It must go away.

Prince: Oh, wait, wait! I’m so sorry, she has run away.

Story-teller: Now tell me the name of this fairy-tale, please.

Children: Cinderella.

Story-teller: Right you are. It’s a very good you read fairy-tales and you know their characters very well. And now it’s time to play and take part in English Contests.

Contest 2 “Whose is it”

(Из мешка ведущий достаёт предметы, которые принадлежат героям разных сказок. Дети называют по-английски героев и название сказок)

In our magic bag there are a lot of things that belong to characters of English fairy-tales.

You have to say the names of these characters & fairy-tales.

Золотой ключик (a gold key) – PINOCCIO

Красная шапочка (a red hat)– THE LITTLE RED RIDING HOOD

Шляпа и сапоги (a hat and boots) – CAT IN BOOTS

Горшок с мёдом (a pot of honey)– WINNIE-THE-POOH

Воздушный шарик голубого цвета (a blue balloon) – PIGLET

Гитара (a guitar) – THE TRAVELLING COMPANIONS

Роза (a rose)– THE SNOW QUEEN

Туфелька (a shoe) – CINDERELLA

Ковёр и лампа (a carpet and a lamp)– ALLADIN

Разбитое корыто ( a broken bath)– THE TALE ABOUT GOLDEN FISH

Скорлупа грецкого ореха и лепесток розы (a walnut shell and a rose petal)– THUMBBELISA

Забор и кисть (a fence and a brush)-  THE ADVENTURES OF TOM SOYER

Contest 3 “The magic numbers”

Ведущий показывает цифры, а команды должны назвать сказки, где есть эти числа.

Now I’ll show you the numbers. And you have to name the fairy-tales where you can find these numbers.

Звучит музыка из балета «Щелкунчик». Выходит сказочник (Story-teller) и фея (The Fairy)

7 – THE WOLF AND 7 LITTLE GOATS

THE SNOWHITE AND 7 DWARFS

THE 7 RAVENS

3- THE THREE BEARS

THREE LITTLE PIGLETS

THREE NUTS FOR CINDERELLA

THE THREE SLUGGARDS

2 – TWO BROTHERS

12 – THE TWELVE MONTHS

THE12 BROTHERS

10- THE GOAT WHO CAN COUNT TILL TEN

Contest 4 “Missing letters”

Ведущий: Вставьте пропущенные слова в сказке.

Fill in the missing words in the fairy-tale.

One winter day, many years ago, a Queen had a baby girl. The child was as white as _______(snow). So the ______(Queen) called her Snow White.

But soon Snow White’s mother _______(died) and the King married again.

The new Queen was very nice. She had a magic_______( mirror). The magic mirror usually said to her: «Young Queen, young Queen». «You are the ______(nicest) young Queen».

But the years went by and, as Snow White grew up, she became more __________(beautiful) day by day, and one day the mirror said to the _________(Queen): «Queen, you are nice still, but Snow White will be more beautiful that you to see».

The Queen became very _________(angry). She sent for one of her servants and said to him : «Take this little girl to the _________( forest)». While little Snow White played in the forest skipping and __________(picking) flowers, the servant ran back to the _________(palace).

Contest 5 “Matching”

Ведущий: Найдите соответствие между картинками и текстом из сказки «Дюймовочка»

Match the pictures and texts from the fairy-tale “Thumbelisa”

1. She was not more than an inch in height, so she was called Thumbelisa.

2. «Here is a lovely wife for my son» , said the toad.

3. She cried because she did not want to live with the ugly toad.

4. The pretty little butterfly took her away.

5. The cockchafer carried her up into the tree.

6. «You poor little thing, come into my room», the field-mouse said.

7. The mole has come to marry Thumbelisa.

8. «Heavens, how beautiful he is», whispered the little prince.

Contest 6 “Proverbs and saying”

Ведущий:

Proverbs and sayings are short, clever statements of wisdom that are transmitted from generation to generation.

They give some form of life advice. They show what’s important to people, what is considered good and bad behavior.

Match the beginnings to the endings of proverbs and give find their Russian equivalent.

Начало пословицы

Конец пословицы

Русский эквивалент

Choose a book as

it is worth buying.

Выбирай книгу так, как ты выбираешь друга.

Books without the knowledge of life

what exercise is to the body.

Книги без знания жизни бесполезны.

If a book is worth reading

is a body without a soul.

Если книгу стоит читать, то её стоит купить.

Reading is to the mind

are useless.

Чтение для ума – то же, что физическое упражнение для тела.

A good book

is like a room without windows

Хорошая книга – источник разума.

A room without books

you choose a friend.

Комната без книг подобна телу без души.

A house without books

but books live on.

Дом без книг - как комната без окон.

Teachers die

is a source of wisdom.

Учителя умирают, но книги продолжают жить.

Key:

Choose a book as you choose a friend.

Books without the knowledge of life are useless.

If a book is worth reading it is worth buying.

Reading is to the mind what exercise is to the body.

A good book is a source of wisdom.

A room without books is a body without a soul.

A house without books is like a room without windows

Teachers die but books live on.

Contest 7

Ведущий:

You’ve demonstrated good knowledge of books. But can you suggest the golden rules of reading?

Suggested answers:

  • Never eat while you read a book.
  • Wash your hands before you begin to read.
  • Do not write anything on the pages with a pen or a pencil.
  • Do not draw in the book.
  • Do not tear up the pages.
  • Never wet your thumb or finger to turn a page.
  •  Use book-marks to remember the necessary page.
  •  Do not lose your books.

SINGING A BOOK SONG “I Love Reading” https://www.youtube.com/watch?v=0ouL4ZMEdIs

Oh, What Fun To Be Reading- a reading song for children

https://www.youtube.com/watch?v=y6EZbLs5qBo

SUMMING UP THE RESULTS


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Внеклассное мероприятие по английскому языку для учащихся 8 класса по теме: "Travelling: Who Knows More?" КВН по английскому языку “STAR HOUR”

Цели:1. Расширение лингвострановедческой компетенции учащихся.2. Воспитание интереса к культуре стран изучаемого языка.Задачи:1. Образовательные:Обобщение страноведческих знаний учащихся, полученных в...

Внеклассное мероприятие по английскому языку "Праздник английского языка"

Внеклассное мероприятие по английскому языку"Праздник английского языка" – "Travelling around the country of English"...

Внеклассное мероприятие по английскому языку для 5 класса «Знаешь ли ты английский язык?» “Do you know English well?”

В игровой форме развивается интерес учащихся к изучению английского языка....

Открытое внеклассное мероприятие по английскому языку во 2 «В» классе как части УМК «Английский язык» 2 класс авторов Верещагиной И.Н., Бондаренко К.А., Притыкиной Т.А.

Данная разработка содержит пакет документов на представление УМК «Английский язык» 2 класс авторов Верещагиной И.Н., Бондаренко К.А., Притыкиной Т.А.  как учебно-методического комплекса с ра...

Внеклассное мероприятие по английскому языку "Путешествие в страну английского языка"

Разработка внеклассного мероприятия  по английскому языку.Мероприятие направлено на развитие лексических и грамматических навыков говорения, логического мышления. Мероприятие воспитывает чувство ...

Внеклассное мероприятие по английскому языку для учащихся 7-8 классов «Веселое путешествие в страну  английского языка»

Внеклассное мероприятие на неделе английского языка. Данное мероприятие – командный конкурс....