Сценарий "Урок -игра:Цветик-семицветик"
методическая разработка по английскому языку (6 класс) на тему

Ольга Леонидовна Сорокина

Подробный сценарий урока по теме "Проводим время вместе" Поговорим о животных. В материалах содержаться все необходимые задания и тексты.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл otkrytyy_urok6.docx153.92 КБ

Предварительный просмотр:

6  класс

Тема: Обобщение по теме «Проводим время вместе»

Урок-Игра: Цветик-семицветик

Дидактическая цель: создать условия для развития коммуникативных способностей и навыков по теме через фронтальную, индивидуальную и групповую форму работы

Образовательная цель: способствовать применению лексики по теме в новых для ученика жизненных ситуациях.

Развивающая цель: совершенствование навыков чтения по теме, актуализация грамматических  и орфографических навыков, тренировка навыков диалогической речи.

Воспитательная цель: способствовать формированию нравственности учащихся, развитию толерантного отношения к культуре других народов, воспитанию бережного отношения к окружающей среде.

Тип урока: обобщение

Метод урока: репродуктивный, частично-поисковый

Формы организации: коллективная, фронтальная, индивидуальная, групповая.

Средства: учебное пособие  для 6 класса Биболетова М.З. «Английский с удовольствием», цветик-семицветик, карточки,  ИКТ.

Ход урока

I. Начальный этап

1.Оргмомент

-Good morning children. I am glad to see you, sit down please.                                                 Look at the blackboard, please. You can see the magic flower with colorful leaves.

-I would like you to divide into three groups. You will be the representatives of the USA, The UK and the Khakass Republic. You’ll show each other the way to enjoy your countries.            At the end of the lesson you have to represent the illustrated booklet.

2.Речевая разминка

1. Do you have a lot of friends?                                                                                       2. How do you like to spend time together?

And now we have a talk about spending time together in the USA, The UK and in the Khakass Republic.

-The captains of the teams introduce yourselves.                                                         The captain of the team № 1 come to the blackboard and picks the first leaf.

II. Проведение конкурсов

1.  Конкурс   «Синий лепесток»

-All children like to play games.  I’ll give you the cards with the words. You must put the words in the logical order to make a chain. (Цепочка слов стр. 91 методичка)

Effect/ клетка cage/разновидность kind/животное animal/быть свободным be free/спасать save/жить на воле live in the wild/исчезающий endangered/кормить feed the animals/насекомое insect/присоединяться join/результат

2. Конкурс «Красный лепесток»                                                                          I’d like you to go first to the natural world to Snowdonia, YellowStone, to the research of Khakasskiy.                                                                                                                                        I have got 3 texts for you. You should read the text, answer three questions and fill in the table.       (Работа с текстом)

                              Yellowstone is  the first natural park

Тhe government of the USA takes care of its flora, fauna, ecological situation and nature in general. A great number of protected areas and natural parks function in the country. Fourteen national parks and one historical park of the USA are included into the list of UNESCO. Yellowstone, the first natural park was opened here in the 19 century. It is situated in the Rocky Mountains. Yellowstone national park is famous for its geysers. There are Grizzly bears, wolves, bosons and elks in the park. Tourists can take part in some activities fishing, hiking, and camping and so on.

  1. Where is Yellowstone situated?
  2. When was it opened?
  3. What kind of animals lives there?
  4. What is famous for?
  5. What kind of activities can tourists take part in Yellowstone?

                                                                 

                                                     Snowdonia National Park

    Snowdonia National Park was founded in 1951 and became the third National Park of England and Wales. It is situated in Nouth-West of Wales. It is very popular among the tourists now. Every year Snowdonia attracts million visitors not only its nature but its various activities. People can walk and ride a bike or a horse.    Snowdonia is famous for its castles and ancient cathedrals. There are a lot of rare animals in the park. 

  1. Where is Snowdonia situated?
  2. When was it opened?
  3. What kind of animals lives there?
  4. What is famous for?
  5. What kind of activities can tourists take part in Snowdonia?

                                                     

             

                                     The state natural reserve of Khakassky

  The state natural reserve of Khakassky was founded in 1999.  It is situated in the Khakas Republic. It is famous for its beautiful nature and ancient archeological monuments 

There are a lot of rare animals in the park. Many scientists are working here. They are studying the effects (последствия) that human activities (деятельность человека) have on the natural world.  Every year the reserve of Khakassky attracts million visitors. Tourists can take part in some activities fishing, hiking, and camping and so on.

  1. Where is the state natural reserve of Khakassky situated?
  2. When was it opened?
  3. What kind of animals lives there?
  4. What is famous for?
  5. What kind of activities can tourists take part in the reserve of Khakassky?

                                                     

  1. Конкурс «Желтый лепесток» (проводят заранее подготовленные дети из каждой команды)                                                        C:\Users\Владелец\Desktop\рифмовка2.jpgC:\Users\Владелец\Desktop\рифмовка5.jpg

C:\Users\Владелец\Desktop\рифмовка.jpg

4. Конкурс «Зеленый лепесток»                                                                                                                             Then we have to go to the Zoo .( Маршрут от школы до зоопарка по карте города).                 How to get to the Zoo from your place?

5. Конкурс «Оранжевый лепесток»           

1.     Диалог  Give a talk about the hippopotamus as an endangered animal. Use the questions as a guide.  The notes can be useful  for you.

  1. Where does it live? – in South America.
  2. What does it look like? – Very big, grey, with small eyes and big mouth.
  3. What does it like to eat? – Grass.
  4. What else do yoknow about the animal? – live in the water.
  5. Why is hippopotamus an endangered animal? – kill for the meat.

2. Give a talk about the snow leopard as an endangered animal. Use the questions as a guide.                  The notes can be useful for you.

  1. Where does it live? – in the Khakas Republic.                        
  2.  What does it look like? – belongs to the cats’ family, but it doesn’t look like

 any cats.        

  1. What does it like to eat? – meat.                                                        
  2. What else do you know about the animal? – can disappear in the snowy rocks, because of its color.                                                                                
  3. .Why is hippopotamus an endangered animal? – kill for fur.

3. Give a talk about the giraffes  as an endangered animal. Use the questions as a guide.                  The notes can be useful for you.

  1. Where does it live? – in Africa.
  2. What does it look like? – very strong long neck , yellow with black spots.
  3. What does it like to eat? – leaves from the trees/
  4. What else do you know about the animal? – can’t take food from the ground.
  5. Why is hippopotamus an endangered animal? – kill them because of skin

6.Конкурс «Песня»    Let’s sing together (каждая группа поет национальную песню своей страны)

7. Конкурс «Рекламный проспект»

 (готовят рекламный проспект и приглашают гостей в свою страну)

8. Подведение итогов и рефлексия.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Игра "Цветик-семицветик" (2 класс)

Игра проводится с учащимися 2 класса. Обобщение материала по темам "Знакомство", "Профессии", "Игрушки", "Цвета", "Игры"....

Игра "Цветик-семицветик" (2 класс)

Игра проводится с учащимися 2 класса. Обобщение материала по темам "Знакомство", "Профессии", "Игрушки", "Цвета", "Игры"....

Интерактивная игра"Цветик-семицветик" (тема"Фотосинтез")

Данную игру можно проводить для закрепления темы "Фотосинтез" в 6 классе....

Дидактическая игра « Цветик – семицветик»

Содействовать воспитанию любви к родной природе, ответственности за ее судьбу.  Развивать осознание того, что созданное природой имеет право на существование.   Знакомить детей с ...

Игра "Цветик - семицветик"

Игра содержит интересные задания на различные темы....

Игра "Цветик - семицветик"

Игра содержит интересные задания на различные темы....

Час занимательной математики игра "Цветик - семицветик"

Способствовать развитию интереса к одному из труднейших школьных предметов - математике....