Урок английского в 10 классе по теме "Трудный выбор будущей профессии"
методическая разработка по английскому языку (10 класс) на тему

Клименко Ольга Сергеевна

Данную разработку урока можно использовать при изучении раздела "Is it easy to be young?".В 10 классе многие учащиеся решают начинать готовиться к сдаче ЕГЭ по английскому языку, поэтому практически  все задания данного урока составлены в форме проведения ЕГЭ. Например,

  • первое задание – прочтение стихотворения – 1 задание в устной части ЕГЭ;
  • упражнение на словообразование – 1 задание в письменной части ЕГЭ в разделе Использование языка;
  • сравнение и противопоставление фотографий – 4 задание в устной части ЕГЭ;
  • составление вопросов пяти типов – 2 задание устной части ЕГЭ;
  • работа с текстом – 1 и 2 задание в письменной части ЕГЭ раздел Чтение;
  • домашнее задание – написание письма другу – 1 задание письменной части ЕГЭ раздел письмо.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл urok_10_klass.rar2.21 МБ

Предварительный просмотр:

I. Study the idioms and use them in the sentences.

work your fingers to the bone = work very hard: "I work my fingers to the bone for you."

pull your socks up = make a better effort: "You'll have to pull your socks up and work harder if you want to impress the boss!"

put your feet up = relax: "At last that's over - now I can put my feet up for a while."

go the extra mile = do more than is expected of you: "She's a hard worker and always goes the extra mile."

1. I like working with Rob. He always goes the extra __ to make sure everything is perfect.

•          foot

•          kilometer

•          mile

2. This is the first time today I've managed to put my __ up!

•          feet

•          hands

•          head

3. He's not studying very hard at school. He'll have to pull his __ up to pass the exams.

•          feet

•          legs

•          socks

4. She's so dedicated to her career. She works her __ to the bone to make sure projects are finished on time.

•          arms

•          fingers

•          hands

II. Write a reply to Sam. Use 100-150 words.

Dear ______ ,

… My family owns a small corner shop in our town. It's a family bakery. We sell fresh bread, buns, cakes and pies. My mum wants me to go into the family business after I finish school. But I'm not sure the bakery business is what I want to do in future…

… What are you career plans? What two criteria will be the most important in choosing your future job? What career do your parents advise you to choose?...

All the best,

Sam

I. Study the idioms and use them in the sentences.

work your fingers to the bone = work very hard: "I work my fingers to the bone for you."

pull your socks up = make a better effort: "You'll have to pull your socks up and work harder if you want to impress the boss!"

put your feet up = relax: "At last that's over - now I can put my feet up for a while."

go the extra mile = do more than is expected of you: "She's a hard worker and always goes the extra mile."

1. I like working with Rob. He always goes the extra __ to make sure everything is perfect.

•          foot

•          kilometer

•          mile

2. This is the first time today I've managed to put my __ up!

•          feet

•          hands

•          head

3. He's not studying very hard at school. He'll have to pull his __ up to pass the exams.

•          feet

•          legs

•          socks

4. She's so dedicated to her career. She works her __ to the bone to make sure projects are finished on time.

•          arms

•          fingers

•          hands

II. Write a reply to Sam. Use 100-150 words.

Dear ______ ,

… My family owns a small corner shop in our town. It's a family bakery. We sell fresh bread, buns, cakes and pies. My mum wants me to go into the family business after I finish school. But I'm not sure the bakery business is what I want to do in future…

… What are you career plans? What two criteria will be the most important in choosing your future job? What career do your parents advise you to choose?...

All the best,

Sam


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

БЕСЕДА: Все профессии важны, все профессии нужны. Цели: расширять знания и представления детей о различных профессиях, их пользе; смотивировать к выбору будущей профессии; воспитывать уважительное отношение к людям разных профессий; показать важность тр

Труд даёт человеку всё необходимое для жизни. Трудом создаются книги, произведения искусства, архитектуры. В процессе труда люди общаются, становятся более образованными. В результате труда созд...

Открытый урок для 9 класса по теме "Выбор будущей профессии"

Открытый урок в 9 классе по теме "Выбор будущей профессии", форма работы - групповая.Методическая разработка урока английского языка в 9 классе по теме  «What profession to choose?» по курсу «Enj...

Классный час по профориентации в 9 классе прошел под названием «Кем быть? Или выбор будущей профессии».

В начале классного часа учащиеся с интересом прошли тест  - опросник «Сфера профессиональных предпочтений учащихся» по методики Йовайши.Тестировалось 16 человек.Результаты:Сфера работы с людьми –...

Открытый урок в 9 классе по теме "Моя будущая профессия"

Открытый урок в 9 классе (4 четверть) по теме: “My future profession” (групповая форма работы)УМК Кузовлев В, П....

Разработка урока в 6 классе по теме "Моя будущая профессия"

Цель, этапы урока с описанием заданий...

Разработка урока английского языка "Выбор будущей профессии"

Урок проводится в старших классах в форме урока-обсуждение, с целью совершенствования коммуникативных умений в четырех основных видах речевой деятельности, развития навыков оперировать языковыми едини...