Разработка урока "Shall we...?" Степени сравнения прилагательных. 6 класс, УМК Spotlight
план-конспект урока по английскому языку (6 класс) на тему
Урок в 6 классе по теме "Степени сравнения прилагательных"
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
razrabotka_uroka_6_klass.docx | 19.96 КБ |
Предварительный просмотр:
Тема: 8 b «А давай…? ( Город). Степени сравнения прилагательных»
Цель: Развитие грамматических навыков образования и употребления степеней сравнения прилагательных в речи
Задачи урока: | Практическая: - мотивировать навыки УУД в развитии умений решения коммуникативной задачи Образовательная: - активизировать и совершенствовать словарный запас учащихся по теме «Куда пойти в городе» - строить на основе речевого образца собственные высказывания; - развитие умений прогнозировать содержание текста; развитие умений поискового чтения. - освоение способов образования иупотребления степеней сравнения прилагательных. Воспитательные: - активизировать познавательную инициативу обучающихся Развивающие: - формировать и развивать учебно-организационные умения и навыки (взаимоконтроль, самоконтроль); - развивать способность к рефлексии, как важнейшей составляющей умения учиться. Коммуникативные: - развитие устной речи: |
Тип урока: | урок комплексного применения знаний |
Оборудование:
- Учебник Spotlight 6 Ю.Е. Ваулина, Дж. Дули
- Раздаточный материал
- Картинки
Этап урока | Содержание урока | Режим работы (Формы работы) |
| Hello! Glad to see you. Take your seats!How are you? | T -Cl |
| Tell me what you did yesterday. Did you walk in the park? Did you meet with friends? Did you watch a film? Did you read books? Did you have a picnic? Did you eat in the restaurant? Thank you for your answers! | T-Cl |
| At home, you had to learn irregular verbs. Let’s check them up! I’ll tell you the first form and you – all the others. Be –was/were – been Become – became - become Begin – began – begun Break – broke – broken Bring – brought – brought Come – came –come Cut – cut –cut Dig – dug - dug Do – did – done Drink – drank - drunk | T-Cl |
| Now look at the blackboard. What places can you see? Try to guess what we’re going to talk about. (museum, zoo, gallery, theater, library, park, circus, restaurant) Do you have these places in Moscow? | T-Cl |
| What will we learn today at the lesson? Look at our objectives. Today we are going to…
| T-Cl |
| Open your St . books. p.78 Listen and repeat. Now match the places with the pictures. Great! It’s time to work in pairs. Ask you partner Where can you…? – I can … Ex. 1a)p. 78 Ok, let’s sum up. Where can you eat a snack? Where can you see works of art? Where can you buy things you need? | S-S T-Cl |
| Ex. 2 ap. 78 Let’s listen to the dialogue and follow the text. Read the dialogue and answer the questions: Where did Bob and David decide to go? When did they decide to go? Why did they decide to go to Antonio’s restaurant? Before making any choice we compare things. Introduction of the grammar rule. | Ss T |
| Stand up! Hands up! Clap! Clap! Clap! Very good! Sit down! | T - Cl |
| Ex. 3,4 p. 79 | Ss T-Cl |
| Now! Look! It’s a test. You should do some tasks. Check yourself. | Ss |
| At the lesson we have spoken about different places in town, we have learned about comparison, have done some exercises. What was the easiest/ the most difficult at the lesson? Your home task is WB p. 52 ex. 7, 8 Thank you for the lesson. Goodbye! | T- Cl |