9 класс. Контрольная работа за 1-ю четверть. Контроль сформированности лексико-грамматических навыков и умения чтения с полным пониманием прочитанного.
материал по английскому языку (9 класс) на тему

Фролова Юлия николаевна

    9 класс. Контрольная работа за 1-ю четверть.  Контроль сформированности лексико-грамматических навыков и умения чтения с полным пониманием прочитанного.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл kontrolnaya_rab_9-3.docx17.29 КБ

Предварительный просмотр:

Progress Check 9-3

Task 1.

Match the words from the two groups to make a word combination. (Use each word only once)

  1. Separatist, armed, terrorist, ethnic, inhuman, annual, human
  2. Joke, action, summit, rights, movement, attack, conflict.

Task 2.

Match the synonyms from the two groups of words:

  1. To respect, to build, to declare, not to let happen, to suffer, to discriminate, to disagree, to support, to prohibit, freedom, foreigner, violence.
  2. To be unhappy, liberty, to create, to not allow, to prevent, to be tolerant, to announce, to help, cruelty, stranger, to have different values, to bully.

Task 3.

Read the text and fill in the gaps with the appropriate option.

The history of our planet is the history of wars. We have to ___(admit / reply / answer / ask) that human beings, the most amazing creatures in the world, can’t ___(suffer / prevent / get along / respect) with each other. We are paradoxical. We are able to ___(drive / through / launch / mail) spaceships to other planets and can get to oceans deep, but we don’t ___(prevent / respect / agree / provide) the rights of the person next to us. We’ve created the most effective medicine and our scientists work wonders to save people’s lives, but on the other hand, we’ve ___(destroyed / ruined / damaged / invented) the most effective and cruel weapons to kill people. Is it possible to prevent a global war if we go on like this? Nowadays no one can say that he doesn’t care what’s going on in the world. No one can feel safe even if there is no war in his country. The most terrible form of violence, which has spread all over the world, is terrorism. Many countries have already ___(suffered / experienced / broken / prohibited) from terrorist attacks – the USA, Spain, Russia, Britain and many  others. Killing and wounding innocent people, women and children cannot be justified by any political situation or religious ___(independence / education / beliefs / democracy). Most people realise now that only cooperative action among all countries can ___(prevent / protect  / prohibit / provide) nations from the threat of terrorism.

Task 4.

Finish the sentences with the correct tags.

  1. You appreciate your friend’s help, ____________ ?
  2. What he says is important, ____________________?
  3. You will show respect to your opponents, __________________?
  4. We have done something wrong, _______________________?
  5. Name-calling is very harmful, _________________?
  6. They admitted their mistake,_____________________?
  7. We can settle this conflict,___________________?
  8. The Declaration of Human rights was written in 1948,_____________?
  9. People still practice racism, ______________?
  10. There are many cases of discrimination, ______________?

Task 5.

Choose the right option

1.- She won’t go to work ___________ (unless / if) ___________

2.- Will you take part in the race ___________ (if / unless) ___________

3.- I won’t be able to visit you tomorrow  ___________ (if / unless) ___________

4.- The project won’t be ready today  ___________ (unless / if) ___________

5.- I won’t receive the letter ___________ (if / unless) ___________

A. - Sally doesn’t lend me her car.

B. - we spend all the evening working on it.

C. - she feels better tomorrow.

D. - the address is written incorrectly

E. - your bike is ready to be used?


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Урок - обучение чтению с полным пониманием прочитанного.

Этапы работы с текстом и формирование различных технологий извлечения информации из текста....

Урок обучение чтению с полным пониманием содержания прочитанного текста. Изучающее чтение.

Цель: - совершенствование навыков чтения          - расширение лексического запаса по теме          - отработк...

Конспект урока по теме «Развитие навыков чтения с полным пониманием содержания прочитанного текста». “ The man with the golden gun”, Ian Lancaster Fleming.

Класс: 7Учебник: Афанасьева, Михеева,7класс, изд-во Дрофа.Цели: - развитие навыков чтения с полным пониманием содержания           - закрепление грамм...

План-конспект урока с целью развития умений чтения с полным пониманием и умений монологической речи

Урок разработан на основе аутентичного текста с соблюдением международных требований к уроку коммуникативной направленности...

Немецкий язык. Контроль чтения с полным пониманием содержания прочитанного к УМК И.Л. Бим "Немецкий язык. 8 класс", стр. 162 - 163, упр. 4 а, текст "Bayerische Weltstadt"

Немецкий язык. Контроль чтения с полным пониманием содержания прочитанного к УМК И.Л. Бим "Немецкий язык. 8 класс", стр. 162 - 163, упр. 4 а, текст "Bayerische Weltstadt"...

Итоговая контрольная работа по английскому языку за первую четверть учебного года на сформированность лексико-грамматических навыков по модулям 1,2 по УМК Spotlight 5 Ваулина Ю. Е. и др.Английский в фокусе – 5 класс

Данная работа направлена на проверку сформированности лексико-грамматических навыков . Она охватывает материал первых трех разделов учебника Spotlight5 (Ваулина Ю.Е. и др. Английский в фокусе): Starte...

Методическая разработка урока по теме «Чтение с полным пониманием прочитанного текста по теме «Мой любимый день»» УМК «Spotlight 6» Английский Язык

Методическая разработка урока составлена по материалу  УМК «Spotlight 6» и содержит технологическую карту, составленную согласно всем современным требованиям, презентацию по теме Урок...