Сценарий фрагмента урока в 9 классе, подготовка устного высказывания "Computers in Teenagers’ Lives"
план-конспект урока по английскому языку (9 класс) на тему

Цель. Создать логичное, связное законченное высказывание на предложенную тему с опорой на план.

Задачи.

– научить представлять информацию в устной монологической форме;

 - развивать умение применять активную лексику по теме;

 - развивать умение отбирать и правильно применять необходимые грамматические формы и средства связи.

 - развивать умение аргументировано высказывать свое мнение.

- развивать умение работать самостоятельно и в группе.

Скачать:


Предварительный просмотр:

Видеофрагмент урока в 9 классе по подготовке к устной части ОГЭ

Сценарий выполнен учителем английского языка Ульяновой Е. Г.

ГБОУ Школа № 1200 г. Москвы

с углубленным изучением английского языка

Параметр

Описание

1

Учебный предмет

Английский язык

2

Ступень обучения и класс

Основная школа. 9 класс.

3

Тема урока

Computers in Teenagers’ Lives

4

Цель и задачи урока

Цель. Создать логичное, связное законченное высказывание на предложенную тему с опорой на план.

Задачи. 

  • – научить представлять информацию в устной монологической форме;
  • - развивать умение применять активную лексику по теме;
  • - развивать умение отбирать и правильно применять необходимые грамматические формы и средства связи.
  • - развивать умение аргументировано высказывать свое мнение.

- развивать умение работать самостоятельно и в группе.

5

Ожидаемые учебные результаты

Личностные.

  • развитие критического мышления, ценностных ориентаций учащихся;
  • формирование взаимосвязей между реальностью и изучаемой темой;
  • формирование умения уважительно относиться к собеседнику и его мнению, работать в команде.

Метапредметные.

  • формирование навыка целеполагания;

формирование навыка планирования и регуляции своей деятельности;

  • формирование коммуникативной компетенции, навыка сотрудничества со сверстниками;
  • формирование умения выделять основную информацию и подкреплять ее необходимыми аргументами.

Предметные.

  • расширение словарного запаса, активизация и закрепление лексики по теме;
  • развитие грамматических навыков, умения выбирать необходимые грамматические конструкции в конкретной ситуации общения;
  • формирование социокультурных речевых умений.

6

Длительность урока

Фрагмент урока (20 минут)

7

Место проведения урока

ГБОУ Школа № 1200

 

  8       Ход урока

  1. Greetings (организационный момент)

Hello, boys and girls. The main aim of our lesson is to get ready for the Russian State Exam and practice speaking on the given theme.

  1. Introduction to the topic.  (введение  в тему урока)

Pictures on the board, sounds of  somebody typing on the computer (Attachment 1)

Look at the board and listen to the sounds. What do you think we are going to practice today?

  • speaking about computers in teenagers’ lives.
  1. Addressing to the personal students’ experience.(Обращениексубъектномуопытуучащихся

When in our life do we need to be able to speak about computers?

  • When we speak about computers.
  • When we answer at the exam.
  • When we take part in debates, discussions.
  1. Pronunciation

(фонетическая зарядка)

Today we are getting ready to take part in a conference and discuss the role of computers in teenagers’ lives.

(The transcription of some words is on the board.)

To be well understood we need to speak correctly and distinctly. Let’s practice pronouncing the words on the board. Pay attention to the sounds.

Sofia, read the words aloud, please. Students, repeat the words after Sofia. Correct mistakes if it is necessary.

  1. Active vocabulary, linking words and expressions (повторение активной лексики и линкеров, работа над произношением)

To speak about computers we are going to revise useful vocabulary and linking words. In these two boxes, there are cards with expressions and their definitions. Please Lida and Nastya, match the English expressions with their definitions/explanations. You have 4 minutes to do the task. Put the matching cards on the board, please.

Meanwhile, let’s revise linkers. In pairs fill in the cards with the proper linking words. Write as many words as you can.

 (Each group fills in one of the cards with a coloured pencil or a felt-tip pen: “to introduce the topic and to conclude”, “to give your opinion”, “to give examples”, “to give reasons”,  “to enumerate”  Then the students put their lists of kinking words on the board and read them aloud to be checked by the other students)

  1. Preparing for the talk on the topic (подготовка монолога в группе из 3 человек, подборка аргументов и примеров)

You are going to work in groups of three and get ready to give a talk about using computers. Here are the tasks with the plan for your answer. Each of you chooses one point and gives a arguments. Then one student of each group will present your ideas. You are to start in two minutes.

(Task 3 and the plan for it are attached.

The teacher monitors the work of the students)

  1. Feedback. Speaking on the topic. (Обратная связь. Проводится проверка понимания изученного и выполнения поставленной задачи в виде конференции. Учащиеся слушают ответы и заполняют оценочные карточки)

Let us start our conference and listen to the first speaker. Please listen and fill in the form in front of you.

(students’ answers)

What do you think of the answers? Whose point of view do you agree with?

  1. Lesson analysis. (Подведение итогов урока, объяснение домашнего задания, рефлексия)

Let us sum up the lesson.

What was the most interesting/ difficult thing for you to do? Would you like to continue discussing the problem next time?

Please hand in the forms you’ve filled in.

Attachments.

  1. The words on the board to be read in transcription:
  • useful                        
  • computer
  • addiction
  • software

  • advantage
  • disadvantage
  • virtual
  • hardware

  1. The vocabulary for matching (key):

  1. It’s difficult to think that something is true
  1. It’s hard to believe that…
  1. To make one’s way of living better
  1. To improve one’s life
  1. the instructions that control what a computer does; computer programs
  1. software
  1. to use for various needs
  1. to use for different purposes
  1. the physical and electronic parts of a computer
  1. hardware
  1. to start being used in the period between one’s birth and death
  1. To enter one’s life
  1. to make it possible or easier for someone to do  work that is given to students to do at home
  1. to help to do my homework
  1. to be helpful in performing something
  1. to be useful in doing something
  1. to make changes to official papers and to produce writing them with the help of an electronic machine
  1. To edit or print documents using PC
  1. to depend on or trust an electronic machine for storing and organizing  information
  1. To rely on computers
  1. series of instructions that can be put into a computer in order to teach someone
  1. an educational program
  1. images and sounds that are produced by a computer and connected equipment to make the user feel as if they are in real three-dimensional space
  1. virtual reality
  1.  work given to students to be done at home difficult  to understand or find an answer to because of having many different parts
  1. Complex homework
  1. To be used instead of written and published texts
  1. Replace printed books
  1. a very strong liking for something an electronic machine for storing and organizing  information
  1. Computer addiction
  1. Not to pay attention to  an educational process or an activity used to earn one’s living
  1. Neglect school and work
  1. to put or keep facts in an electronic machine
  1. Store information on a computer
  1. Positive and negative sides
  1. Advantages and disadvantages
  1. flat surface of a computer on which pictures or words are shown
  1. Computer screen

  1. to copy or move pictures into the memory of a computer
  1. Download photos
  1. smallflat computer that is controlled by touching the screen or by using a special pen
  1. A tablet computer
  1.  a computer that is small enough to be carried around easily and is  flat when closed
  1. A laptop computer

  1. Linking words (key):
  1. To introduce and to conclude the topic:
  • I’d like to give a talk about … as it’s an interesting topic
  • I’d like to tell you about…
  • To sum up,
  • In conclusion,
  • That’s all I wanted to say. Thank  you for listening/ your attention.
  • That’s all I can say about…
  • All in all, …
  1. To give your opinion:
  • In my opinion/ view,
  • From my point of view,
  • To my mind. …
  • I think/ believe, …
  • As I see it. …
  1. To give examples:
  • For example/ instance, …
  • Such as…
  • Like…
  1. To give reasons:
  • Because
  • As
  • For this reason,…
  1. To enumerate:
  • To begin/ start with
  • Then
  • Also
  • Besides
  • In addition (to)
  • What is more
  • Firstly,
  • Secondly
  • Finally

  1. Task 3.

You are going to give a talk on teenagers using computers. You’ll have to speak for not more than 2 minutes.

Remember to say:

  • Why computers are useful for teenagers;
  • How often teenagers use computers and what for;
  • What gadget you would like to have,  why.

     You have to talk continuously. (10 – 12 sentences).

  1. The form to be filled in:

Criteria

Points

Student

      1

Student

       2

Student

      3

Have all the items of the plan been covered in full? 1 point for each item

Was there an introduction? 1 or 2 points

Was there a conclusion? 0 or 1 point

The use of linkers: o-2 linkers –0 points

                                  3-4 linkers – 1 point

                                  more than 4 linkers  - 2 points    

Vocabulary, grammar, pronunciation – 0-1 points


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

сценарий утренника во 2 классе СОШ. Устное народное творчество "Посиделки"

Сценарий утренника во 2 классе начальной образовательной школы. Проводится после прохождения темы "Устное народное творчество". В материале дана пояснительная записка, сценарий, нотный материал, хорео...

Фрагмент урока 5 класса с указанием целей и УУД.

Таблица фрагмента урока с указанием целей работы и УУД(новая форма конспектов уроков при реализации ФГОС ООО)...

Фрагмент урока 5 класс

Фрагмент урока 5 класс "Нахождение дроби от числа и числа по его дроби" с указанием целей и УУД(новая форма конспекта урока при реализации ФГОС ООО)....

Фрагмент урока 5 класс

Фрагмент урока 5 класс "Решение задач на нахождение дроби от числа и числа по его дроби" ( новая форма конспекта урока при реализации ФГОС ООО)...

Фрагмент урока 5 класс

Фрагмент урока 5 класс "Решение примеров и задач" (с указание целей и УУД- конспект урока в новой форме с указанием целей и УУД при реализации ФГОС ООО)...

1 урок в разделе «Древнерусская литература»( фрагмент урока). 6 класс.

Работа с текстом статьи учебника.  Работа в парах, тройках.Работа в группе способствует формированию УУД   а) коммуникативных, б) познавательных,  в) регулятивных .Обучающиеся учатсяа)-...

Сценарий фрагмента урока мужества "Города-герои"

Настоящий сценарий - составная часть большого (общешкольного) мероприятия, который приурочен к празднованию Дня Победы. Фрагмент посвящен одному из городов-героев -Туле....