Films. Writing reviews.
план-конспект урока по английскому языку (7 класс) на тему

Логутова Алена Игоревна

Урок направлен на  формирование умений работать в парах, вести диалог на английском языке; употребление изученных лексических единиц (жанры), речевых структур (фразы, выражающие предпочтение, согласие и несогласие в диалогах) и грамматических структур (Present Perfect) в устной и письменной речи; обучение построения письменных монологических высказываний, рассказывая про любимый фильм; развитие навыков чтения, аудирования, лексических и грамматических навыков.

·        

Скачать:


Предварительный просмотр:

Государственное бюджетное образовательное учреждение

Луганской Народной Республики

«Лутугинская специализированная школа I-III ступеней»

Разработка урока английского языка

в 7 классе

«Films. Writing reviews»

Учитель: Логутова А. И.

Лутугино, 2017

Цель:

  • Организовать работу учащихся по написанию монологических высказываний;
  • Расширять филологический кругозор учащихся;
  • Формировать умения работать в парах, вести диалог на английском языке;
  • Практиковать употребление изученных лексических единиц (жанры), речевых структур (фразы, выражающие предпочтение, согласие и несогласие в диалогах) и грамматических структур (Present Perfect) в устной и письменной речи;
  • Учить строить письменные монологические высказывания, рассказывая про любимый фильм;
  • Развивать навыки чтения, аудирования;
  • Развивать лексические, грамматические навыки;
  • Совершенствовать навыки работы в парах;
  • Развивать навыки построения письменных и устных диалогических и монологических высказываний;
  • Развивать логическое мышление, память, внимание;
  • Воспитывать любовь к кинематографу;
  • Воспитывать интерес к иноязычному общению и изучению английского языка в целом.

Оборудование: CD, music box, video, мультимедийная установка, раздаточный и наглядный материал

Тип: комбинированный

Procedure

INTRODUCTION

  1. Beginning of the lesson. Warming-up:

T.: Hello, children!

Ps.: Hello, teacher!

T.: How are you today? What date is it today? What’s the weather like today?

(children answer the questions and ask each other)

  1. Phonetic drill. Brain storm (the topic of the lesson):

T.: Look please at the board. Let’s read the words. How are they related with these pictures? What will be the topic of our lesson today?

Ps.: film, movie, type, favourite, directed, starred, actor, actress

P.1.: In picture 1 we can see a famous actor Ben Stiller. Etc

P.2: We are going to talk about movies today.

T.: You are definitely right. Today we continue to talk about movies. We are going to revise types of films, we are going to talk about out preferences – what we like to watch and what we don’t like and also we are going to learn how to write short reviews of the favourite movies.

MAIN PART

  1. Vocabulary and grammar revision:
  1. Watching a video. Vocabulary Revision:

T.: What kinds of films do you know? Let’s watch a short video about genres and remind them all

(watching video “Movie genres”)

T.: Now let’s repeat once more: what kinds of films do you know? Write down their names on the board.

(pupils come to the board and write down what kinds of films they know in the form of diagram)

  1. Work in pairs. Speaking:

T.: Well done! Now let’s work in pairs: read the definition and say what kind of film it is.

(after work in pairs checking up the results)

T.: What films of these genres do you know?

P.: “Shrek” is an animation. Etc

  1. Grammar revision:

T.: Let’s ask each other the questions: Have you ever seen …? Yes, I, have. No, I haven’t.

(chain game)

  1. Check on hometask. Dialogues:
  1. Work with the Pupil’s Book

T.: Open your PBs on page 68. Look at the dialogue in ex. 3, p. 68. Let’s read and translate it.

(reading by two pupils and translating by another one)

T.: At home your task was to make up your own dialogues, using ex. 4, p. 69. So now let’s act them out.

(acting out the dialogues)

  1. Writing skills

T.: Look at the picture. Do you know who is it?

P.: Shrek.

T.: That’s right. Have you seen this animation?

P.: Yes, I have. etc

T.: Now let’s read and see how review should be written.

(reading of the review)

T.: Let’s say what number is introduction, main part etc.

(analysis of the review)

T.: Have you watched “Spiderman“? Now you are going to work in pairs and your task will be to put the parts of the review in one text.

(connecting parts of the text together)

CONCLUSION

  1. Hometask. Reflexion.

T.: Today we have learnt how to write review. And your hometask will be to write a short paragraph about your favourite film. But if you want, you can also not just write a review, but make a presentation or paint a picture or print some pictures.

(writing down a hometask)

And now I offer you to evaluate your work today.

(reflexion and putting out marks)

  1. The end of the lesson:

T.: Our lesson is over. You all have worked well today. I hope you like working today.

Goodbye.

Ps.: Goodbye.


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Films. Writing reviews

Слайд 3

A film that makes people laugh - COMEDY A film about life in space or the future – SCIENCE FICTION A film about a love story - ROMANCE A film about exciting experiences - ADVENTURE A film in which cartoons are brought to life - ANIMATION A film about an imaginary world - FANTASY A film which has a lot of films and music - MUSICAL A film which often makes you scary – HORROR A film which has a lot of action - ACTION A film which has fights, horse chases and cowboys - WESTERN

Слайд 5

Have you ever seen …? Yes, I have. No, I haven’t. It’s …. (kind of movie)

Слайд 6

Films. Writing reviews

Слайд 7

“ Spiderman ” is an adventure film. It is directed by Sam Raimi . The main characters are Peter Parker, played by Tobey Maguire, and Jane Osborn, acted by Kirsten Dunst . Peter Parker is a student. A spider bites him in a museum and he can do everything a spider can do. Using his new abilities he helps people and saves the world. This film is very exciting and is fun for the whole family. It ’ s worth to be seen.

Слайд 8

Home task Write a review of your favourite film


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Презентация "How to write formals letters". Подготовка к сдаче ЕГЭ и FCE экзамену по английскому языку (writing part)

Данная  презентация разработана специально для подготовки учащихся 11 классов к сдаче ЕГЭ по английскому языку и FCE (first certificate in English) экзамену по разделу "writing part: formal lette...

Конспект урока в 7 классе( Тема " Film Review")

Объяснительный урок по теме " Кино" . Основная цель: научить составлять краткую аннотацию к фильму...

Film review

Презентация по английскому языку для 8 класса по теме "Film review"...

How to write a film review. Презентация

Как писать рецензию к фильму. Урок в 10-11 классах...

film review

6 вопросов для обсуждения любимого фильма...

What can you say about this film? Have you ever read film reviews?

Задание на аудирование по теме "Have you ever read film reviews?". Уровень Elementary.Создано на основе задания из учебника Open Doors 2 Student's Book. Скрипт текстов прилагается. Вмест...

Film Review

Презентация по теме Film Review...