Главные вкладки

    Методическая разработка "Притяжательные местоимения" с интерактивными играм-упражнениями на сервере LearningApps.
    методическая разработка по английскому языку по теме

    Нехорошева Наталья Владимировна

    Видеоуроки

     "Притяжательные местоимения"  с интерактивными играм-упражнениями на сервере LearningApps.

    Видеоуроки:

    Видеоурок по английскому языку: притяжательные местоимения

    https://www.youtube.com/watch?v=AdHnFyXMixI

    Притяжательные местоимения в английском языке. Часть 1

    https://www.youtube.com/watch?v=HAnl239lrU0

    Притяжательные местоимения в английском языке. Часть 2.Абсолютная форма.

    https://www.youtube.com/watch?v=L9N5rBZvQhs

     

    Объектные местоимения в английском языке

    Видеоурок "Объектные местоимения в английском языке"

    https://www.youtube.com/watch?v=KCblAMyBB8U

    Видеоурок "ЛИЧНЫЕ МЕСТОИМЕНИЯ. ОБЪЕКТНЫЙ ПАДЕЖ.ГРАММАТИКА АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА."

    https://www.youtube.com/watch?v=EpkZObJbFYM

     

     

    Скачать:

    ВложениеРазмер
    Файл mestoimeniya_2.docx16.45 КБ
    Файл uprazhneniya_mestoimeniya.docx28.41 КБ

    Предварительный просмотр:

    Упр. 1.3. Замените выделенные слова личными местоимениями в объектном падеже.

    1. I like Nick. __________________________________________________

    2. We like Bess. __________________________________________________

    3. He likes ice-cream. __________________________________________________

     4. Can you show the pictures to Ben? __________________________________________________

    5. You can tell Helen my e-mail address. __________________________________________________

     6. Are you interested in football? __________________________________________________

    7. I want to buy two bottles of milk for Bess. __________________________________________________

    8. Do you want to play tennis with Ben? __________________________________________________

    9. We must speak to Nick. __________________________________________________

    10. You should invite Helen and Bess to your house for dinner. __________________________________

    11. Do you know Mary? __________________________________________________

    12. Tell Nick about your plan. __________________________________________________

    13. I see my friends every day. __________________________________________________

    Упр. 1.4. Вставьте подходящие по смыслу личные местоимения в объектном падеже.

    1. Where is Nick? I want to play tennis with ________ .

    2. Bess is here. Do you want to speak to _______?

    3. My sister speaks French. She learns _______ at school.

     4. Look at that man. Do you know _______?

    5. Do you want to read this newspaper? I can give ______to ______ .

    6. If you see Ben and Bess, please, don't tell _______anything.

    7. We want to phone Helen and invite _______to the party.

    Упр. 1.5. Замените выделенные слова личными местоимениями в именительном или объектном падеже.

    1. The vase is on the table. __________________________________________________

    2. Mother often sends Ben to buy milk. __________________________________________________

    3. Are Bess and Helen ready to do the work? ________________________________________________

     4. Nick and Ben spend their holidays at the seaside. ___________________________________________

     5. The man is in the park. __________________________________________________

    6. The managers are not at work now. __________________________________________________

    7. Helen and I are good friends. __________________________________________________

    8. Is Ben at the lesson now? __________________________________________________

    9. Where is the calculator? __________________________________________________

    10. The newspapers are on the table. __________________________________________________

     11. The child is in the garden with his mother. ________________________________________________

    12. Our parents are always glad to see us. __________________________________________________

    13. My brother and I are good football players. _______________________________________________

    14. Bess knows Ben. __________________________________________________

    15. I see the picture very well. __________________________________________________

    16. The students have lectures every day. __________________________________________________

    17. The boy plays football every Sunday. __________________________________________________

    18. The teacher asks the students. __________________________________________________

    19. The students write tests every week. __________________________________________________

    20. Look at the picture! __________________________________________________

    21. I have the book at home. __________________________________________________

    22. Max wants to speak to Helen. __________________________________________________

    Упр. 1.6. Замените выделенные слова притяжательными местоимениями.

    1. This is Ben's room. __________________________________________________

    2. This is Helen's hat. __________________________________________________

     3. Here is my parents' house. __________________________________________________

    4. Nick's mother is an economist. __________________________________________________

    5. Where is my brother's bag? __________________________________________________

     6. I like Helen's car. __________________________________________________

    7. Ann's books are on the table. __________________________________________________

    8 This student's sister is my friend. __________________________________________________

    9. My sister's house is not far from Ben's house. ______________________________________________

    10. Where is the children's room? __________________________________________________

    11. Ann's brothers study at the university. __________________________________________________

    12. These boys fathers don't work at the factory. ______________________________________________

    13. Here is my sisters flat. __________________________________________________

    Упр. 1.7. Вставьте притяжательные местоимения.

    1.Is your bag new? - Yes,______ bag is new . 2. I like_____ hat, Ann. 3. Don't plant this tree! ____branch is broken. 4. Max, you have a new job. Do you like ____new job? 5._____ friends always tell me everything. 6. Our dog likes to run after _____tail.

    Упр. 1.8. Измените следующие предложения по образцу, употребляя абсолютную форму притяжательных местоимений.

    Образец:This car is my car. This car is mine.

    1. This calculator is my calculator. __________________________________________________

     2. Is this bicycle your bicycle? _____________________________________________________

    3. These hats are her hats. ________________________________________________________

    4. This room is their room. _______________________________________________________

    5. This dog is our dog. ___________________________________________________________

    6. My flat is more comfortable than your flat. _________________________________________________

    7. Our house is near their house. ________________________________________________________

    8. Which of the dictionaries is your dictionary? ________________________________________

    9. Is this book his book? __________________________________________________________

    10. Whose cat is this? Is it her cat or his cat? _________________________________________

    Упр. 1.9. Выберите подходящее притяжательное местоимение.

    1. Mark is (their, theirs) cousin. 2. This is our car. It is (our, ours). 3. These are Mary's books. They are (her, hers). 4. White is (my, mine) favourite colour. 5. You can't have this book. It is not (your, yours). 6. (Her, Hers) house is big. 7. Is this (your, yours) coat? - No, it is not (my, mine). 8. Are these your friends' books? - Yes, they are (their, theirs). 9. That is (our, ours) house.  

    Упр. 1.11. Измените предложения по образцу, употребляя указательные местоимения во множественном числе. Сделайте другие необходимые изменения.

    Образец:This girl is a student. These girls are students. That boy is brave. Those boys are brave.

    1. This book is French. __________________________________________________

    2. This girl is in the garden. __________________________________________________

    3. That map is old. __________________________________________________

    4. This student is from Great Britain. ________________________________________________

    5. That flower is beautiful. __________________________________________________

    6. This is my bag. __________________________________________________

    7. This is a French text. __________________________________________________

    8. That room is nice. __________________________________________________

    9. This film is interesting. __________________________________________________



    Предварительный просмотр:

    Упражнения

    Упр. 1. Вставьте подходящие по смыслу личные местоимения.

    1. Ben is a little boy. … is six. 2. Jane is a house-wife (домохозяйка). … is lazy (ленивая). 3. Max is a soldier. … is brave. 4. Lily is a young woman. … is very beautiful. 5. Alice is late. … is in a traffic jam (в дорожной пробке). 6. Nick and Ann are far from Moscow. … are on a farm. 7. This is Ben's room. … is nice. 8. These are new books. … are interesting. 9. This is Elsa. … is a student. 10. Nick and Max are students. … are students of a Moscow university. 11. The rooms are small but … are light and warm. 12. The new flat is comfortable but … is far from the university. 13. Jack has many French books. … likes to read French very much. 14. Hans is a new student. … is German. 15. Alice and Jane are new secretaries. … are not lazy.

    Упр. 2. Вставьте соответствующие личные местоимения в предлагаемых ответах на вопросы.

    1. Is your house new? – Yes, … is. 2. Are the students at the English lesson now? - Yes, ... are. 3. Is your university in Green Street? – Yes, … is. 4. Are Helen and Bess your sisters? – Yes, … are. 5. Is Ben's sister an engineer? – Yes, … is. 6. Are the pencils red? – No, … are not. 7. Is this room comfortable? - No, … isn't. 8. Are the textbooks on the shelf? - Yes, ... are. 9. Does the girl often visit the museum? – No, … doesn't. 10. Does this penwrite well? – Yes, ... does. 11. Is Ben on holiday now? – No, … isn't. 12. Is Helen nice? - Yes, … is. 13. Are you an engineer? - Yes, … am.

    Упр. 3. Замените выделенные слова притяжательными местоимениями.

    1. This is Ben's room. 2. This is Helen's hat. 3. Here is my parents' house. 4. Nick's mother is an economist. 5. Where is my brother's bag? 6. I like Helen's car. 7. Ann's books are on the table. 8 This student's sister is my friend. 9. My sister's house is not far from Ben's house. 10. Where is the children's room? 11. Ann's brothers study at the university. 12. These boys' fathers don't work at the factory. 13. Here is my sister’s flat.

    Упр. 4. Вставьте притяжательные местоимения.

    1. Is your bag new? - Yes, … bag is new . 2. I like … hat, Ann. 3. Don't plant this tree! … branch is broken. 4. Max, you have a new job. Do you like … new job? 5. … friends always tell me everything. 6. Our dog likes to run after ... tail.

    Упр. 5. Выберите подходящее притяжательное местоимение.

    1. Mark is (their, theirs) cousin. 2. This is our car. It is (our, ours). 3. These are Mary's books. They are (her, hers). 4. White is (my, mine) favourite colour. 5. You can't have this book. It is not (your, yours). 6. (Her, Hers) house is big. 7. Is this (your, yours) coat? - No, it is not (my, mine). 8. Are these your friends' books? - Yes, they are (their, theirs). 9. That is (our, ours) house. It is (our, ours).

    Упр. 6. Замените выделенные слова личными местоимениями в объектном падеже.

    1. I like Nick. 2. We like Bess. 3. He likes ice-cream. 4. Can you show the pictures to Ben? 5. You can tell Helen my e-mail address. 6. Are you interested in football? 7. I want to buy two bottles of milk for Bess. 8. Do you want to play tennis with Ben? 9. We must speak to Nick. 10. You should invite Helen and Bess to your house for dinner. 11. Do you know Mary? 12. Tell Nick about your plan. 13. I see my friends every day.

    Упр. 7. Вставьте подходящие по смыслу личные местоимения в объектном падеже.

    1. Where is Nick? I want to play tennis with … . 2. Bess is here. Do you want to speak to … ? 3. My sister speaks French. She learns … at school. 4. Lookat that man. Do you know … ? 5. Do you want to read this newspaper? I can give … to … . 6. If you see Ben and Bess, please, don't tell … anything. 7. We want to phone Helen and invite … to the party.

    Упр. 8. Замените выделенные слова личными местоимениями в именительном или объектном падеже.

    1. The vase is on the table. 2. Mother often sends Ben to buy milk. 3. Are Bess and Helen ready to do the work? 4. Nick and Ben spend their holidays at the seaside. 5. The man is in the park. 6. The managers are not at work now. 7. Helen and I are good friends. 8. Is Ben at the lesson now? 9. Where is the calculator? 10. The newspapers are on the table. 11. The child is in the garden with his mother. 12. Our parents are always glad to see us. 13. My brother and I are good football players. 14. Bess knows Ben. 15. I see the picture very well. 16. The students have lectures every day. 17. The boy plays football every Sunday. 18. The teacher asks the students. 19. The students write tests every week. 20. Look at the picture! 21. I have the book at home. 22. Max wants to speak to Helen.

    Упр. 9. Измените следующие предложения по образцу, употребляя абсолютную форму притяжательных местоимений.

    Образец:  This car is my car.  This car is mine.

    1. This calculator is my calculator. 2. Is this bicycle your bicycle? 3. These hats are her hats. 4. This room is their room. 5. This dog is our dog. 6. My flatis more comfortable than your flat. 7. Our house is near their house. 8. Which of the dictionaries is your dictionary? 9. Is this book his book? 10. Whose cat is this? Is it her cat or his cat?

    Упр.10. Переведите на английский язык.

    1. У меня есть его номер телефона и его адрес. 2. Ник часто берет мою ручку, потому что он часто оставляет свою ручку дома. 3. У ее сына только хорошие оценки по его любимым предметам. 4. Анна любит свою кошку, а Макс любит свою собаку. 5. Положи свои тетради в мою сумку. 6. Эта книга твоя или моя? 7. Чей это словарь? Он ее или его?

    Упр.11. Измените предложения по образцу, употребляя указательные местоимения во множественном числе. Сделайте другие необходимые изменения.

    Образец:  This girl is a student.  These girls are students.

                       That boy is brave.   Those boys are brave.

    1. This book is French. 2. This girl is in the garden. 3. That map is old. 4. This student is from Great Britain. 5. That flower is beautiful. 6. This is my bag. 7. This is a French text. 8. That room is nice. 9. This film is interesting.

    Упр.12. Запишите предложения, изменив число выделенных слов. Сделайте другие необходимые изменения.

    Образец: Whose pencil is this?    Whose pencils are these?

    1. Pass me those apples. 2. I don't like this hat. 3. This is your copy-book. 4. Whose car is this? 5. Those pens are better than these. 6. Where is thatnice girl now? 7. These books are not interesting. 8. Those newspapers are for you. 9. Is that boy your brother? 10. These rooms are very nice. 11. Whose bags are these? 12. Give me that cap, please. 13. This table is little. 14. Give me these pens and this book. 15. This flat is clean.

    Упр. 13. Переведите на английский язык.

    1. Это кошка, а то котенок.
    2. Эта кошка белая. Тот котенок тоже белый.
    3. Эта белая кошка на столе. Тот белый котенок под кроватью.
    4. Это розы. То тоже розы.
    5. Эти розы красные. Те розы белые.
    6. Эти красные розы в вазе. Те белые розы тоже в вазе.
    7. Это моя собака. Эта собака - моя.
    8. Это его книги. Эти книги на полке.
    9. Это корзины. Те корзины полны цветов.

    Упр.14. Задайте общие вопросы по образцу.

    Образец:  There are some roses in the vase.  Are there any roses in the vase?

    There is some wine in the glass.  Is there any wine in the glass?

    1. There are some letters for Ann. 2. There is some noise (шум) in the corridor. 3. There are some children in the garden. 4. There are some cars in the street. 5. There is some fish in the fridge. 6. There is some ice-cream on the table. 7. There are some books on the shelf. 8. There are some old shoes under the bed.

    Упр.15. Измените предложения по образцу, употребляя отрицательное местоимение no.

    Образец:There aren't any boys there.  There are no boys there.

    1. There isn't any coffee in the cup. 2. There aren't any students in the class-room. 3. There aren't any cars in the street. 4. He hasn't any friends. 5. They haven't any money. 6. We haven't any meat for supper. 7. That country hasn't any coffee to export.

    Упр. 16. Вставьте some или any.

    1. There are … students in the library. 2. There isn't … light in the room. 3. Mary has got two sisters but she hasn't got … brothers. 4. I don't like popular music but … people like it. 5. Has Mother … meat for dinner? – Yes, she has … . 6. Are there … mistakes in Nick's dictation? – No, there are not … . 7. Has Max … friends here? – Yes, he has … . 8. Has Bess … interesting books to read? – No, she hasn't … . 9. Would you like … coffee? 10. Can I have … tea, please?


    По теме: методические разработки, презентации и конспекты

    Методическая разработка "Цвета" с интерактивными играми-упражнениями на сервере LearningApps.

    Видеоуроки:Цвета на английском. Учим названия цветов на английскомhttp://Цвета на английском. Учим названия цветов на английскомУрок 3. Учим цвета на английском языке. (часть первая)https://www.youtu...

    Методическая разработка "The English alphabet"2 класс с интерактивными играми-упражнениями на сервере LearningApps.

    В презентации собраны стихотворения о каждой английской букве. Стихотворения на русском языке с английскими словами и транскрипциями.. Каждая буква имеет  звук. Данное пособие рекомендуется для ...

    Методическая разработка "Глагол "to bе" в прошедшем времени" и интерактивными играми-упражнениями на сервере LearningApps.

    Глагол "to bе" в прошедшем времени ( формы глагола, построение утвердительного,  отрицательного предложений и всех типов вопросов).Видеоурок "Прошедшее время в английском (Past Sim...

    Методическая разработка "Pronouns" (Местоимения) с интерактивными играми-упражнениями на сервере LearningApps.

    Видеоуроки "МЕСТОИМЕНИЯ - ТЫ,МЫ,Я,ОН,ОНА (YOU,WE,I,HE,SHE) английский для начинающих,с нуля,для детей" https://www.youtube.com/watch?v=GurnmfCxwGA"Местоимения личные и притяжа...

    Методическая разработка "ПРИТЯЖАТЕЛЬНЫЙ ПАДЕЖ СУЩЕСТВИТЕЛЬНЫХ В АНГЛИЙСКОМ ЯЗЫКЕ" с интерактивными играми-упражнениями на сервере LearningApps.

    Методическая разработка "ПРИТЯЖАТЕЛЬНЫЙ ПАДЕЖ СУЩЕСТВИТЕЛЬНЫХ В АНГЛИЙСКОМ ЯЗЫКЕ" Форму притяжательного падежа обычно имеют одушевленные существительные, обозначающие живое су...

    Методическая разработка "Prepositions of place " (Предлоги места) с интерактивными играми-упражнениями на сервере LearningApps.

    Методическая разработка "Предлоги места" с интерактивными играми-упражнениями на сервере LearningApps.1 Методическая разработка "Предлоги места"  (презентация)2 Видеоурок...

    Методическая разработка "Prepositions of direction" (Предлоги направления) с интерактивными играми-упражнениями на сервере LearningApps.

    1. Видеоуроки:"Предлоги направления в английском языке"     https://www.youtube.com/watch?v=Oz78yfSsF8UАнглийский язык. Урок 40. Указание направлений.https://www.y...