Лексико-грамматические упражнения по английскому языку для 5 класса
тест по английскому языку (5 класс) на тему

Пашкова Неля Викторовна

С помощью упражнений, содержащихся в данном документе, вы сможете проверить своих учеников на знание числительных, исчисляемых и неисчисляемых сушествительных, а также на знание конструкции Present Simple Tense.

Скачать:


Предварительный просмотр:

Тесты по английскому языку для учеников 5 класса

  1. Составьте из данных слов предложения и переведите их.

most – the Mona Lisa – in – is – painting – the – famous – the – world.

longer – the Don – is – the Volga – than.

more – Spain – Germany – than – beautiful - is.

London – city – in – biggest – the – England – is.

the – team – Adam – is - worst – the – player – in.

2. Составьте словосочетания с неисчисляемыми существительными, используя слова из первой и второй колонок. Возможны несколько вариантов.

a loaf                                                    cheese

a bottle                                                 toothpaste

a slice                                                   soup

a liter                                                    sardines

a glass                                                  bread

a bar                                                     lemonade

a jar                                                      meat

a kilo                                                    wine

a tube                                                   soap

a tin                                                      orange jam

a plate                                                  chocolate

3. Поставьте: How many? или How much?

… salt do you usually put in the soup?

… cups of tea shall I bring?

… films did you see?

… friends has he got?

… free time do we have?

… juice is there in the fridge?

… money did they spend?

… tomatoes are there in the bag?

… kilos of potatoes did you buy?

… slices of cheese are left on the plate?

4. Найдите пары: слова из первого столбика и соответствующие цифры из второго.

  1. seventy-two                                        a) 31
  2. thirteen                                              b) 11
  3. fifty-six                                               c) 660
  4. eighty                                                d) 72
  5. eighteen                                             e) 315
  6. twenty-three                                        f) 100
  7. eleven                                                g) 13
  8. ninety                                                 h) 49
  9. twelve                                                i) 925
  10. twenty                                                j) 18
  11. nineteen                                             k) 80
  12. forty-nine                                            l) 504
  13. one hundred                                        m) 217
  14. thirty-one                                            n) 410
  15. four hundred and ten                            o) 90
  16. six hundred and sixty                           p) 56
  17. five hundred and four                            q) 23
  18. nine hundred and twenty-five                 r) 20
  19. two hundred and seventeen                   s) 19
  20. three hundred and fifteen                       t) 12

5. Раскройте скобки, употребляя гла­голы в Present Simple.

 1. My sister (to get) up at eight o'clock. 2. She (to be) a school-girl. She (to go) to school in the afternoon. 3. Jane (to be) fond of sports. She (to do) her morning exercises every day. 4. For breakfast she (to have) two eggs, a sandwich and a cup of tea. 5. After breakfast she (to go) to school. 6. It (to take) him two hours to do his homework. 7. She (to speak) French well. 8, My working day (to begin) at seven o'clock. I (to get) up, (to switch) on the radio and (to do) my morning exercises. It (to take) me fifteen minutes, At half past seven we (to have) breakfast. My fa­ther and I (to leave) home at eight o'clock. He (to take) a bus to his office. My mother (to be) a doctor, she (to leave) home at nine o'clock. In the evening we (to gather) in the living-room. We (to watch) TV and (to talk).

Ответы:

№ 1

1. The Mona Lisa is the most famous painting in the world.

2. The Don is longer than the Volga.

3. Spain is more beautiful than German.

4. London is the biggest in England.

5. Adam is the worst player in the team.

№ 2

A loaf

bread

A bottle

lemonade

A slice

cheese

A liter

lemonade

A glass

wine

A bar

chocolate, soap

A jar

orange jam

A kilo

meat

A tube

toothpaste

A tin

sardines

A plate

soup

№ 3

How much salt do you usually put in the soup?

How many cups of tea shall I bring?

How many films did you see?

How many friends has he got?

How much free time do we have?

How much juice is there in the fridge?

How much money did they spend?

How many tomatoes are there in the bag?

How many kilos of potatoes did you buy?

How many slices of cheese are left on the plate?

№ 4

1

d

11

s

2

g

12

h

3

p

13

f

4

k

14

a

5

j

15

n

6

q

16

c

7

b

17

l

8

o

18

i

9

t

19

m

10

r

20

e

№ 5

1. My sister gets up at eight o'clock. 2. She is a school-girl. She goes to school in the afternoon. 3. Jane is fond of sports. She does her morning exercises every day. 4. For breakfast she has two eggs, a sandwich and a cup of tea. 5. After breakfast she goes to school. 6. It takes him two hours to do his homework. 7. She speaks French well. 8. My working day begins at seven o'clock. I get up, switch on the radio and do my morning exercises. It takes me fifteen minutes, At half past seven we have breakfast. My father and I leave home at eight o'clock. He takes a bus to his office. My mother is a doctor, she leaves home at nine o'clock. In the evening we gather in the living-room. We watch TV and talk.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Роль лексико-грамматического минимума на уроках английского языка

Лексико-грамматический минимум для 6 класса. Тема: предлоги, артикли, времена....

Тактика подготовки учащихся старших классов к выполнению лексико-грамматической части ЕГЭ по английскому языку

Небольшая, но, думаю, очень полезная работу для преподавателей: как выполнить задания В-4 - В-10 за миниум времени....

Цели и формы диагностики усвоения лексико-грамматического материала на уроках английского языка.

Главная цель диагностики в любой человеческой деятельности – правильно оценить рассматриваемую ситуацию, чтобы сформировать эффективное действие.Диагностирование включает в себя контроль, проверку, оц...

Лексико-грамматические игры на уроках английского языка

Лексико-грамматические игры предназначены для мотивации учащихся 2-3 классов к изучению английского языка...

Комиксы и другие графические изображения как средство активизации лексико-грамматического материала на уроках английского языка»

Использование, создание комиксов и других графических изображений на уроках английского имеет многоцелевой аспект, так как способствует:поддержанию мотивации учащихся в изучении английского языка,...

Применение игровой технологии для развития лексико-грамматических навыков на уроках английского языка

В статье описываются увлекательные игры для развития и совершенствования лексики и грамматики....