Образовательное событие по английскому языку
план-конспект занятия (5, 6, 7, 8 класс)

Чирипова Сыжидма Сангаевна

Данное образовательное событие направлено на актуализацию полученных раннее знаний по предмету.

Скачать:


Предварительный просмотр:

    Внеклассное мероприятие по английскому языку в 6 классе.

    Тема: « Everything Under the Sun ».

    Название: « Intellectual Marathon ».

    Форма проведения: игра-соревнование.

Цели игры:

     1. Развивать неподготовленную речь учащихся.

  1. Развивать креативные  способности учащихся.
  2. Воспитывать интерес к изучению предмета.
  3. Обобщить страноведческие знания учащихся, полученные на уроках английского языка.

Образовательные задачи:

     1. В ходе творческой, самостоятельной, индивидуальной и групповой          работы с дидактическими материалами закрепить знания учащихся по изученным темам («Животные», «Числительные», «Магазин», «СК Великобритании и Северной Ирландии» и др.) и расширить общий кругозор.

Развивающие задачи:

  1. Развивать умение работать в коллективе и принимать совместное решение;
  2. Развивать положительные личностные качества (ответственность, доброжелательность, чувство взаимопомощи).
  3. Развивать и тренировать внимание, память, мышление.

Воспитательные задачи:

1. Воспитывать уважение к культуре своей страны и стран изучаемого языка.

Оформление кабинета:

     На доске название игры «Интеллектуальный марафон», флаги  англоязычных стран, карта СК Великобритании и Северной Ирландии, правила игры, квадрат с цифрами, перечень конкурсов.

Ход занятия.

Оргмомент. Приветствие ведущего.

Саша - Quiz-master: Good afternoon, children and our guests! I’m very glad to see you here. Now we shall organize a competition called “ Intellectual Marathon”. Two teams will take part in a game of the most quick-witted and the cleverest. It’s time to introduce yourselves. Who is the captain of the 1st team?

P1: I’m the captain of the team. The name of our team is “Clever”. Our motto is “/////////////////!”

Quiz-master: Who is the captain of the 2nd team?

P2: I’m the captain of the team. The name of our team is “Optimists”. Our motto is “Learn English!”.

(Состав команд, их названия и девиз определяются заранее).

 Лиза - Quiz-master: Today all of you have a good chance to improve your English during the game. As there is no computer in the classroom, We will count the points.

Now I’m going to teach you how to play this game. The game has 8 contests, they are:

  1. The ABC game.
  2. A magic 5.
  3. Parts and wholes.
  4. Proverbs and sayings.
  5. Hidden words.
  6. A tongue-twister.
  7. The right choice.
  8. Inventions and discoveries.

Well, I wish you success. Be active, honest and helpful! Remember 5 steps to success:

  1. Order.
  2. Reserve.
  3. Industry.
  4. Cleanliness.
  5. Justice.

  1. Основной этап.

Саша - Quiz-master: And now we come to the 1st contest of the game called “The ABC game”. Kids, you’ll get some letters from the English alphabet. You must put the letters in the right order, so as to get the name of the English-speaking country. You have 1 minute at your disposal. Each team can get 5 points.

(Карточки с буквами: 1. Е, N, G, L, A, N, D.        2. A, M, E, R, I, C, A).

Лиза - Quiz-master: And now we come to the 2nd contest which is called “A magic 5”. Look at the square, each team will take turns in answering questions. You’ll choose any number. “ …”, it’s your turn to start.  Captains will have an opportunity to choose the number.

You can get 5 points for the right answer.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

  1. Say or sing the English alphabet.
  2. Name 5 colours.
  3. Name 5 sorts of vegetables.
  4. Name 5 school subjects.
  5. You’re lucky! You won a prize!
  6. Name 5 sorts of fruit.
  7. Name 5 sports.
  8. Name 5 professions.
  9. Name 5 things that people wear.
  10. Name 5 English names.
  11. Name 5 English-speaking countries.
  12. Name 5 wild animals.

Саша - Quiz-master: The 3rd contest is called “Parts and wholes”. I need 1 pupil from each team. You should combine these parts so as to get a popular name. Who will be the first? You can get 1 point for each right answer.

1. Mickey                                      a) Claus

2. Mary                                          b) Duck

3. Robinson                                   c) Pooh

4. Peter                                          d) Mouse

5. Donald                                       e) Poppins

6. Winny-the-                                f) Crusoe

7. Santa                                          g) Pan

Лиза - Quiz-master: Our next contest is called “Proverbs and sayings”. Each team will get a list of words. You should rearrange the words so as to make up a proverb. You have 2 minutes ar your disposal and can get 3 points for this assignment.

(Обе команды получают одинаковый набор слов, из которых должны получиться 3 английские пословицы).

  1. Better late than never.
  2. Two heads are better than one.
  3. East or West home is best.

Саша - Quiz-master: Attention, please! The 5th contest is called “Hidden words”. This round is for the captains. Find, please, the animals hiding in the following sentences!

Example: If  I shout, he’ll hear me.(Fish)    

I.

1. Close the door at once! (Rat)

2. He’ll come to America tomorrow. (Cat)

II.

1. Do good workers succeed? (Dog)

2. If Roger comes, we’ll begin. (Frog)

Лиза - Quiz-master: The following task is for the rest . I need 1 pupil from each team. You should read the tongue-twister as quickly as you can 3 times.

  1. Put your head on your bed.
  2. Run round the playground.

Саша - Quiz-master: The 7th contest is called “The right choice”. It’s very important to make the right choice in our life: the right choice of a color, a hobby, a friend etc. Each team should answer my questions. You’ll get the cards with the letters a, b, c. Choose the right answer and show us the card.

  1. The capital of England is a) London b) Paris c) Moscow.
  2. London stands a) the Volga b) the Mississippi c) the Thames.
  3. The symbol of England is a) a red rose  b) a tulip c) a daffodil.
  4. The English flag is a) blue and white b) red and green c) red and white.
  5. Golf comes from a) Scotland b) Russia c) the USA.
  6. A. Bell invented a) a car b) a telephone c) a plane.
  7. Ch. Chaplin was a) an artist b) a composer c) an actor.
  8. Cricket comes from a) England b) Italy c) France.
  9. “Robinson Crusoe” was written by a) Lewis Carroll b) Daniel Defoe  c) Alan Milne.
  10. The traditional Christmas meal in England is a) roast turkey b) fish and chips c) porridge.

Each team can get 1 point for the right answer.

Лиза - Quiz-master: One more contest. It’s called “ Inventions and discoveries”. You should answer my questions. The team which answers  the first and correctly wins. You can get 1 point for each right answer.

  1. Who invented the telephone? ( Al. Bell)
  2. Who discovered America? ( Ch. Columbus)
  3. Who invented the car? ( H. Ford)
  4. Who created Donald Duck? ( W. Disney)
  5. Who discovered Australia? ( J. Cook)
  6. Who was the 1st man in space? ( Y. Gagarin)

  1. Заключительный этап. Подведение итогов игры.

Quiz-master: We will add up the score of the game.

 The score is … to … in smb’s favour. The team “…” is the winner.

(Победителям игры ставятся в журнал отличные оценки).

 

Приложение

Учетная карточка команд

Название конкурса

Эрудиты

Оптимисты

Максимальное кол-во баллов за конкурс

The ABC Game

5

A Magic Five

60

Parts and Holes

7

Proverbs and Sayings

3

Hidden Words

10

A Tongue-twister

5

The Right Choice

10

Inventions and Discoveries

6

Итого:



Предварительный просмотр:

Внеклассное мероприятие по английскому языку для 5 класса

«Знаешь ли ты английский язык?»

“Do you know English well?”

Цель: повысить интерес учащихся к изучению иностранного языка  и  стране изучаемого языка.

Задачи:
1.Образовательные:
Расширение лексического запаса учащихся;
Расширение лингвистического кругозора и эрудиции учащихся;

Ознакомление с идиомами сравнения в английском языке.
2.Практические:
Активизация и закрепление лексики по темам School, Professions;
Выявление уровня знаний, умений и навыков по пройденным темам;
Повторение грамматического материала по темaм Present Simple, Present Continuous;
3.Развивающие:
Развитие языковой догадки, внимания и логического мышления;
4.Воспитательные:
Воспитание умения работать в команде;
Воспитание чувства взаимопомощи;
Воспитание уважительного отношения к соперникам;
Воспитание культуры общения.
Оборудование:
шарики, карточки с заданиями, интерактивная доска, карточки для конкурсов “Lazy Sentences”,“Captains’, “Actors”, музыкальное сопровождение, оценочный лист, классная доска, мел, грамоты и дипломы.
Литература:
Кауфман К.И, Кауфман И.Ю. Happy English.ru
Биболетова М. З., Трубанева Н. Н. Enjoy English 3 книга для ученика;
Трофимова М. А. Внеклассные мероприятия по английскому языку для учащихся 5-8 классов;
Клементьева Т. Б. Happy English;
www.laem.ru.

Ход мероприятия:
I.Организационный момент.
- Good afternoon, children! Today we have a game lesson “Do you know English well?” Let’s see who the best in English is.

Do you like English?

Do you know many English words?

Let me introduce our teams, the team “Bears” and the team “Rabbits”. The captain of the team “Bears” is Anya. The captain of the team “Rabbits” is Olya. Masha and Misha are judges.

Contest 1. “Introduction”

Dear captains, introduce yourself and the members of your teams.

Капитаны команд представляют себя и членов своих команд, рассказывают об их увлечениях и интересах по схеме:

  • Name
  • Age
  • Address
  • Favourite school subjects
  • Hobby
  • Likes/dislikes
  • Friends

T: Well done.

Contest 2 “My dear school”
-Your task is to name as much things connected with school as possible.
The difficulty is that you shouldn’t repeat one and the same word two times.
-Ready, steady, go!!!
(Нужно перечислить слова (существительные), связанные с темой Школа).
Contest 3 ”Lazy Sentences”
-Let us do one more task. Now we will give you some cards with 5 sentences. But be careful! The words in the cards are put into wrong positions. You are to correct the mistakes. Start doing the task. You are given 2 minutes.
(Нужно записать предложения, расставляя слова в правильном порядке).
-Cooking, is, she, now ___________________________________________
-Football, Peter, is, at the moment, playing ____________________________________
-My, is, mother, TV, watching ____________________________________
-Alice, homework, doing, is, her ___________________________________
-Are, what, doing, you? __________________________________________
Contest 4 “Who is quicker?”

The next contest is “Who is quicker?” Your task is to guess the word quicker than others. Ready, steady, go!!!
1. The first day of the week…

2. The colour of the sun…

      3. You drink this when you are thirsty…

      4. Move quickly…

      5.The month that follows October…

      6. A bright colour…

      7. A domestic animal…

      8. You grow flowers in a…

      9. Eight plus one is…

      10. A very big animal…

      11. A spring red flower…

      12. Boys and girls at school are…

(Answers: Sunday, yellow, water, run, November, red, dog, garden, nine, elephant, tulip, pupils.)

Contest 5. “Captains’ contest”.

 Dear captains, this contest is for you. You know a lot of words, you can read and write. And what about grammar? Correct the mistakes. (Капитанам команд даются карточки, в которых они исправляют ошибки. В это время проводится следующий конкурс.)

Correct the mistakes

  1. My brother like fruit pie.
  2. Does you eat a lot of bread?
  3. They do not drink hot milk.
  4. Does your mother reads books?
  5. British people likes tea?
  6. Does you like chocolate? – Yes, I like.
  7. My friends doesn’t like meat. They eats only vegetables.
  8. John likes fish and carrots but he doesn’t like onion.

Contest 6. “Professions”.

While the captains are doing their tasks match the professions of people and the places where they work.

Professions

Places of work

The right answers

1.

A housewife

A farm

A house

2.

A librarian

A hospital

A library

3.

A teacher

A theatre

A school

4.

A doctor

A canteen

A hospital

5.

A computer programmer

A factory

An office

6.

A driver

A school

A car

7.

An actor

A house

A theatre

8.

A farmer

A library

A farm

9.

An engineer

A car

A factory

10.

A  cook

An office

A canteen

Contest 7 “Who is the best interpreter?”

You had the homework to prepare the text for the contest “Interpreters”. Now let’s listen to you and the other team will try to translate it. Who is the best interpreter?

Text 1

 This is a brown bear. It is an English bear. Its name is Winnie-the Pooh. It is little and fat. The bear likes honey and jam. This bear is very good and funny.

Text 2

This is a girl. Her name is Little Red Riding Hood. She has got a mother and a grandmother. Now her Granny is ill. The girl has got flowers and a yellow bag in her hands. She is a nice girl.

Contest 8. “English Idioms”

I think this contest is the most difficult. You should form English idioms of comparison. You should complete each of them with a suitable word or words. Choose from the following: chalk from cheese, a bee, a goose, a bat, coal, gold, two peas, a king, a feather, a church mouse.

I’m sure you will do it.

Comparison

The right answer

As like as…

Two peas

As black as…

coal

As light as…

a feather

As blind as…

a bat

As different as…

chalk from cheese

As happy as…

a king

As busy as…

a bee

As poor as…

a church mouse

As silly as…

a goose

As good as…

gold

Contest 9. “Actors”

The last contest is “Actors.” Take these cards where you can read the beginning of jokes, find the second parts of them and act.

1 Team

1

- I’d like some crocodile shoes, please.

- Certainly, madam. What size does your crocodile take?

2

- Doctor, doctor! What shall I do? My son’s just swallowed a pen.

- Use a pencil until I get there.

3

Why do birds fly south?

- Because it’s too far to walk.

2 Team

1

- The Police are looking for a man with one eye called Jones.

- Oh, yes? What’s his other eye called?

2

- Doctor, when I drink a cup of tea, I get a sharp pain in my eye.

- Well, take the spoon out first.

3

-Waiter, will the pancakes be long?

- No, sir, round.

  • Thank you for the game. In some minutes our judges will say which team is the best one.
  • Today the winner is the team…

Thanks to our jury for their work. Good bye!

Оценочный лист

Название конкурса

“Bears”

“Rabbits”

1

Contest 1. “Introduction”

( the maximum points – 5)

2

Contest 2 “My dear school”

( the maximum points – 5)

3

Contest 3 ”Lazy Sentences”

( the maximum points – 5)

4

Contest 4 “Who is quicker?”

( the maximum points – 12)

5

Contest 5. “Captains’ contest”.

( the maximum points – 8)

6

Contest 6. “Professions”.

( the maximum points – 10)

7

Contest 7 “Who is the best interpreter?”

( the maximum points – 5)

8

Contest 8. “English Idioms”

( the maximum points – 10)

9

Contest 9. “Actors”

( the maximum points – 6)

Анализ внеклассного мероприятия по английскому языку

Форма: игра-соревнование;

Дата:13.02.13

Тема: «Знаешь ли ты английский язык?»

“Do you know English well?”

Выбор темы, формы и подбор материала для внеклассного мероприятия по английскому языку обусловлены её актуальностью и местом в системе уроков английского языка.

Использованные приёмы активизации и включения в процесс иноязычного общения зрительской аудитории – только в качестве болельщиков.

Количество учащихся, принявших участие в мероприятии: 14

Цель: повысить интерес учащихся к изучению иностранного языка и  стране изучаемого языка.
Задачи:
1.Образовательные:
Расширение лексического запаса учащихся по темам School, Professions;
Расширение лингвистического кругозора и эрудиции учащихся;
2.Практические:
Активизация и закрепление лексики по темам School, Professions;
Выявление уровня знаний, умений и навыков по пройденным темам;
Повторение грамматического материала по темaм Present Simple, Present Continuous;
3.Развивающие:
Развитие языковой догадки, внимания и логического мышления;
4.Воспитательные:
Воспитание умения работать в команде;
Воспитание чувства взаимопомощи;
Воспитание уважительного отношения к соперникам;
Воспитание культуры общения

      Содержание и форма проведения мероприятия полностью соответствуют запланированным целям и поставленным задачам:

А) Мероприятие имеет большую познавательную ценность;

Б) Мероприятие ставит перед собой цель – воспитание интереса к английскому языку и стране изучаемого языка, т.е. повышение мотивации учащихся к предмету;

В) Мероприятие имело следующую воспитательную ценность:

способствовало формированию разносторонне и гармонически развитой личности школьника, воспитывало в учащихся качества сотрудничества и взаимодействия, дух соревнования и желание стать первым.

Г) Форма проведения мероприятия (игра-соревнование) была выбрана с учетом возрастных (для учащихся 5 класса более приемлема свободная форма проведения мероприятия по иностранному языку) и индивидуально-психологических особенностей учеников (в классе всегда существовала атмосфера соревнования и конкуренции).

Д) Прослеживались межпредметные связи (английский язык, страноведение).

Материал внеклассного мероприятия полностью основан на учебном материале, изучаемом на уроках английского языка по данной теме.

В организации мероприятия прослеживался творческий элемент в деятельности учителя и учащихся: учитель старался создать непринуждённую атмосферу общения на иностранном языке, ученики же активно проявляли творческое мышление при выполнении упражнений-конкурсов.

Степень подготовленности мероприятия:

Мероприятие полностью проводилось на английском языке: выступление учителя и учащихся.

В ходе мероприятия использовались ТСО и музыкальное оформление.

В качестве наглядности использовались интерактивная доска, задания на карточках.

Отношение учащихся к мероприятию:

Во время мероприятия учащиеся проявили энтузиазм и высокую активность.

Показали дисциплинированность и личную заинтересованность.

На внеклассном мероприятии царила деловая и в то же время дружеская атмосфера взаимопонимания и заинтересованности. Психологический климат был благоприятным и способствующим плодотворному сотрудничеству учителя и учащихся для достижения поставленных целей.

Учащиеся оценивают мероприятие как интересное и познавательное. Одно из самых приятных частей мероприятия было объявление победителя и награждение команд (в качестве призов использовались дипломы и грамоты, а также оценки «хорошо» и «отлично»).

В целом мероприятие отличалось высоким уровнем организации и благоприятным психологическим климатом.

Общая характеристика проведённого мероприятия:

Мероприятие можно считать закреплением пройденного материала по теме «School, Professions», что подтверждает его познавательную, дидактическую, развивающую и воспитательную ценность. Данная форма проведения мероприятия выбрана удачно и является достаточно эффективной для данной ступени обучения и соответствует возрастным особенностям и интересам учащихся. Недочётом можно считать то, что зрители не участвовали в конкурсах, нужно было продумать конкурс для зрителей.

Подобранный материал к мероприятию соответствовал уровню развития детей.
Также оно способствовало повышенному интересу к уроку, познавательной активности в изучении английского языка, к импровизации и воображению. Проведенное мероприятие наглядно представило соответствие результатов поставленным целям, оно

помогло отработать и  активизировать изученную лексику.
Внеклассное мероприятие проходило в виде соревнования между двумя командами, что способствовало развитию способности работать в группах,
По окончанию мероприятия были подведены итоги и выставлены оценки, всем учащимся и вручены дипломы и грамоты. На уроке были использованы приёмы и методы коллективной, групповой работы с учащимися. Сочетание этих методов и приёмов, позволили осуществить скрытый контроль развития речевых умений и увидеть усвоение учащимися ранее пройденного материала.
Я считаю, что данное внеклассное мероприятие прошло успешно, так как никаких негативных моментов в мероприятии не прослеживалось. Учащиеся с охотой и интересом вступали в диалог друг с другом, активно работали в группах, можно было наблюдать коммуникативное раскрепощение детей в теплой, доброжелательной обстановке. Никаких изменений в ходе мероприятия не было. Во время проведения мероприятия в классе царила атмосфера дружбы и взаимовыручки.
Поставленные цели и задачи мероприятия были реализованы.

Дети получили эмоциональное и эстетическое удовлетворение.




Предварительный просмотр:

    Внеклассное мероприятие по английскому языку в 6 классе.

    Тема: « Everything Under the Sun ».

    Название: « Intellectual Marathon ».

    Форма проведения: игра-соревнование.

Цели игры:

     1. Развивать неподготовленную речь учащихся.

  1. Развивать креативные  способности учащихся.
  2. Воспитывать интерес к изучению предмета.
  3. Обобщить страноведческие знания учащихся, полученные на уроках английского языка.

Образовательные задачи:

     1. В ходе творческой, самостоятельной, индивидуальной и групповой          работы с дидактическими материалами закрепить знания учащихся по изученным темам («Животные», «Числительные», «Магазин», «СК Великобритании и Северной Ирландии» и др.) и расширить общий кругозор.

Развивающие задачи:

  1. Развивать умение работать в коллективе и принимать совместное решение;
  2. Развивать положительные личностные качества (ответственность, доброжелательность, чувство взаимопомощи).
  3. Развивать и тренировать внимание, память, мышление.

Воспитательные задачи:

1. Воспитывать уважение к культуре своей страны и стран изучаемого языка.

Оформление кабинета:

     На доске название игры «Интеллектуальный марафон», флаги  англоязычных стран, карта СК Великобритании и Северной Ирландии, правила игры, квадрат с цифрами, перечень конкурсов.

Ход занятия.

Оргмомент. Приветствие ведущего.

Саша - Quiz-master: Good afternoon, children and our guests! I’m very glad to see you here. Now we shall organize a competition called “ Intellectual Marathon”. Two teams will take part in a game of the most quick-witted and the cleverest. It’s time to introduce yourselves. Who is the captain of the 1st team?

P1: I’m the captain of the team. The name of our team is “Clever”. Our motto is “/////////////////!”

Quiz-master: Who is the captain of the 2nd team?

P2: I’m the captain of the team. The name of our team is “Optimists”. Our motto is “Learn English!”.

(Состав команд, их названия и девиз определяются заранее).

 Лиза - Quiz-master: Today all of you have a good chance to improve your English during the game. As there is no computer in the classroom, We will count the points.

Now I’m going to teach you how to play this game. The game has 8 contests, they are:

  1. The ABC game.
  2. A magic 5.
  3. Parts and wholes.
  4. Proverbs and sayings.
  5. Hidden words.
  6. A tongue-twister.
  7. The right choice.
  8. Inventions and discoveries.

Well, I wish you success. Be active, honest and helpful! Remember 5 steps to success:

  1. Order.
  2. Reserve.
  3. Industry.
  4. Cleanliness.
  5. Justice.

  1. Основной этап.

Саша - Quiz-master: And now we come to the 1st contest of the game called “The ABC game”. Kids, you’ll get some letters from the English alphabet. You must put the letters in the right order, so as to get the name of the English-speaking country. You have 1 minute at your disposal. Each team can get 5 points.

(Карточки с буквами: 1. Е, N, G, L, A, N, D.        2. A, M, E, R, I, C, A).

Лиза - Quiz-master: And now we come to the 2nd contest which is called “A magic 5”. Look at the square, each team will take turns in answering questions. You’ll choose any number. “ …”, it’s your turn to start.  Captains will have an opportunity to choose the number.

You can get 5 points for the right answer.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

  1. Say or sing the English alphabet.
  2. Name 5 colours.
  3. Name 5 sorts of vegetables.
  4. Name 5 school subjects.
  5. You’re lucky! You won a prize!
  6. Name 5 sorts of fruit.
  7. Name 5 sports.
  8. Name 5 professions.
  9. Name 5 things that people wear.
  10. Name 5 English names.
  11. Name 5 English-speaking countries.
  12. Name 5 wild animals.

Саша - Quiz-master: The 3rd contest is called “Parts and wholes”. I need 1 pupil from each team. You should combine these parts so as to get a popular name. Who will be the first? You can get 1 point for each right answer.

1. Mickey                                      a) Claus

2. Mary                                          b) Duck

3. Robinson                                   c) Pooh

4. Peter                                          d) Mouse

5. Donald                                       e) Poppins

6. Winny-the-                                f) Crusoe

7. Santa                                          g) Pan

Лиза - Quiz-master: Our next contest is called “Proverbs and sayings”. Each team will get a list of words. You should rearrange the words so as to make up a proverb. You have 2 minutes ar your disposal and can get 3 points for this assignment.

(Обе команды получают одинаковый набор слов, из которых должны получиться 3 английские пословицы).

  1. Better late than never.
  2. Two heads are better than one.
  3. East or West home is best.

Саша - Quiz-master: Attention, please! The 5th contest is called “Hidden words”. This round is for the captains. Find, please, the animals hiding in the following sentences!

Example: If  I shout, he’ll hear me.(Fish)    

I.

1. Close the door at once! (Rat)

2. He’ll come to America tomorrow. (Cat)

II.

1. Do good workers succeed? (Dog)

2. If Roger comes, we’ll begin. (Frog)

Лиза - Quiz-master: The following task is for the rest . I need 1 pupil from each team. You should read the tongue-twister as quickly as you can 3 times.

  1. Put your head on your bed.
  2. Run round the playground.

Саша - Quiz-master: The 7th contest is called “The right choice”. It’s very important to make the right choice in our life: the right choice of a color, a hobby, a friend etc. Each team should answer my questions. You’ll get the cards with the letters a, b, c. Choose the right answer and show us the card.

  1. The capital of England is a) London b) Paris c) Moscow.
  2. London stands a) the Volga b) the Mississippi c) the Thames.
  3. The symbol of England is a) a red rose  b) a tulip c) a daffodil.
  4. The English flag is a) blue and white b) red and green c) red and white.
  5. Golf comes from a) Scotland b) Russia c) the USA.
  6. A. Bell invented a) a car b) a telephone c) a plane.
  7. Ch. Chaplin was a) an artist b) a composer c) an actor.
  8. Cricket comes from a) England b) Italy c) France.
  9. “Robinson Crusoe” was written by a) Lewis Carroll b) Daniel Defoe  c) Alan Milne.
  10. The traditional Christmas meal in England is a) roast turkey b) fish and chips c) porridge.

Each team can get 1 point for the right answer.

Лиза - Quiz-master: One more contest. It’s called “ Inventions and discoveries”. You should answer my questions. The team which answers  the first and correctly wins. You can get 1 point for each right answer.

  1. Who invented the telephone? ( Al. Bell)
  2. Who discovered America? ( Ch. Columbus)
  3. Who invented the car? ( H. Ford)
  4. Who created Donald Duck? ( W. Disney)
  5. Who discovered Australia? ( J. Cook)
  6. Who was the 1st man in space? ( Y. Gagarin)

  1. Заключительный этап. Подведение итогов игры.

Quiz-master: We will add up the score of the game.

 The score is … to … in smb’s favour. The team “…” is the winner.

(Победителям игры ставятся в журнал отличные оценки).

 

Приложение

Учетная карточка команд

Название конкурса

Эрудиты

Оптимисты

Максимальное кол-во баллов за конкурс

The ABC Game

5

A Magic Five

60

Parts and Holes

7

Proverbs and Sayings

3

Hidden Words

10

A Tongue-twister

5

The Right Choice

10

Inventions and Discoveries

6

Итого:



Предварительный просмотр:

Разработка

внеклассного мероприятия

по английскому языку

для учащихся 7 (8) классов

«Веселое путешествие в страну

 английского языка»

                                                                     Чирипова С.С

Учитель английского языка

                                                                РБНЛИ №1

Внеклассное мероприятие на неделе английского языка

«Веселое путешествие в страну английского языка».

Данное мероприятие – командный конкурс. От каждого 7 и 8 класса представлена команда, состоящая из пяти человек. Каждая команда сидит за своим столом.

На доске при помощи магнитов размещаются листы с названиями конкурсов, с обратной стороны листов указано количество баллов, присуждаемых за этот конкурс. Команды по очереди выбирают конкурсы, если конкурс – устный, то и отвечает та команда, которая выбрала этот конкурс, а остальные команды отвечают по очереди.

Жюри подводит итог после каждого конкурса и записывает результаты на доске.

Жеребьевка команд, т.е. их очередность при выборе конкурсов, проводится в устной беседе на английском языке. Ведущий задает вопросы на какую-либо тему (например, наш конкурс проводился в предверии дня Св. Валентина, и ведущий задавал вопросы об истории этого праздника, традициях, связанных с ним), та команда, которая больше и лучше отвечает, получает право первой выбирать конкурсы.

Названия конкурсов и максимум баллов, которые можно заработать в этом конкурсе:

     The world of animals – 5 points

              Fantastic reading – 10 points

        Spaceflight – 19 or more points

Think and choose – 18 points

Will you continue – 15 points

Only questions – 10 points

  Riddles – 8 points

Ход мероприятия.

  1. Введение. Ведущий сообщает правила игры, представляет жюри, проводит беседу на английском языке для установления очередности команд.
  2. Основная часть. Конкурсы.
  3. Итог игры. Награждение команд – призеров.

     

Описание конкурсов.

  • Fantastic reading. Чтение скороговорок на английском языке.
  1. A man of words and not of deeds is like a garden full of weeds.

Needles and pins, needles and pins, when a man marries, his trouble begins.

Peter Piper picked a peck of pickled pepper. A peck of pickled pepper Peter Piper picked.

Only ten per cent of readers felt that they were healthy or very healthy.

Six sportsmen shooting snips; seven Severn salmons swallowing shrimps.

Britain has won the European Golden Song Contest for the ninth time. The winning song is “Bells are ringing” sung by Kay King.

  1. Tiny Trevor takes twenty-two and two-thirds of a second

   To tie two tired tigers to two tall trees.

   How long does it take Tiny Trevor

   To tie ten tired tigers to ten tall trees.

Twinkle, twinkle little star,

How I wonder what you are.

Up above the world so high,

Like a diamond in the sky.

   Tommy Trot, a man of law,

   Sold his bed and lay upon a straw,-

   Sold the straw and slept on grass,

   To buy his wife a looking glass.

If wishes were horses,

Then Beggars would ride;

If turnips were watches,

I would wear one by my side.

    I cannot bear to see a bear,

    Bear down upon a hare.

    When bare of hair he strips the hare

    Right there I cry; “Forbear!”

A shoemaker makes shoes without leather,

With four elements all together;

Fire, water, earth and air,

And every customer takes tow pair.

Дети из каждой команды вытягивают один билетик со скороговорками сначала из первого набора, затем из второго, выбирают, кто из команды читает первую, а кто вторую скороговорку. Дается 1 минута на подготовку, и дети читают. Жюри оценивает правильность произношения всех слов и скорость чтения. Максимум – 5 баллов за чтение каждой скороговорки, итого команда может получить от 2 до 10 баллов за этот конкурс.

  • The World of Animals.  Конкурс диалогов о животных.

Каждая команда готовит и разыгрывает диалог, в котором бы говорилось о животных. Время на подготовку – 5 минут. Первой выступает та команда, которая выбрала этот конкурс, далее остальные по очереди. Жюри оценивает команды по 5-балльной системе.

  • Spaceflight.  Аудирование + лексический конкурс.

В этом конкурсе участники команд делятся: 2 человека выполняют задание по аудированию, остальные составляют и записывают слова, которые можно составить из букв слова spaceflight.

Команды получают по 1 баллу за каждое правильное слово, составленное из букв, за то время, пока другие слушают текст.

В аудировании задание – услышать и подставить пропущенное слово. Текст взят из учебника “New Millennium English – 5” авторов Н.Н.Деревянко, С.В.Жаворонкова и др. (Unit 12 Lesson 6 Ex.1). Текст включается в аудиозаписи. Здесь предлагается полный вариант текста, подчеркнутые слова пропущены в бланках, которые выдаются учащимся. За каждое правильно вставленное слово – 1 балл.

Text.

                            Dear  1) friends from Earth!

                          Welcome to Greenless!

A hundred years  2) ago it wasn’t Greenless. There were green forests, grass and  3) flowers on our planet. A lot of  4) birds and animals lived in the forests and mountains near  5) beautiful lakes and rivers. There were  6) a lot of fish in the seas and oceans. People liked  7) life in towns and villages.

Now the planet is lifeless. We live  8) underground. Our climate 9) changed. It’s the mystery of Greenless. We think you 10) can help us to find out its  11) mystery.

We found a very  12) old manuscript.

Listen!

                  People of the planet, keep it  13) clean.

                 Your 14) planet is your home.

                 Be careful:  Don’t  15) litter your planet.

                                   Don’t light  16) fires.

                                   Don’t  17) cut down the trees.

                                   Don’t  18) kill the animals.

                   We didn’t …

The  19) writing  ends here. No end! No  20) answer! Why is the planet lifeless?

 

  • Think and choose.  Подумай и подбери правильный вариант ответа.

Командам выдаются следующие бланки, которые выполняются совместно всей командой и отдаются жюри (каждый правильный ответ оценивается в 1 балл, итого – 18 баллов иаксимум):

Choose the right variant.

                                   I.

1. Goodnight!                              A. Here you are.

2. What nationality is                   B. Thank you.

George Bush?

3. Are they short or tall?                C. I think so.

4. Pass my book, please.                D. Oh, sorry.

5. Where is my bag?                       E. Goodnight!

6. Here’s your coffee.                     F. She’s eleven.

7. How old is Ann?                          G. He’s American.

8. Is this Tom’s dog?                       H. They’re tall.

9. That’s not my pen.                       I. It’s under the chair.

                                          II.

  1. Ted is a _______________

a) city                     b) surname                   c) first name

2. Bookshelf is a ____________________

a) piece of furniture           b) place                c) room

3. Italy is a _____________________

a) nationality              b) country                 c) language

4. Bathroom is a _________________

a) country            b) boy’s name                c) room

5. Russian is a ___________________--

a) language                b) surname                   c) country

6. Dinner is a _________________________

a) drink                   b) dish                   c) meal

7. Supermarket is a __________________

a) farm                   b) job                 c) shop

8. Farmer is a ___________________

a) first name                  b) job                c) place

9. Bus stop is a _________________

a) place                     b) country                  c) sport

  • Will  you  continue.  Продолжи мысль.

 

Дети вытягивают  по одной карточке из трех наборов карточек, на которых записано начало предложения. Они должны через 2-3 минуты сказать свое продолжение. Жюри оценивает грамматическую и лексическую правильность предложенных мыслей, их объем, т.е. желательно, чтобы  человек сказал не одну краткую фразу, а раскрыл свою мысль, пояснил ее в 4-5 предложениях. От команды выступают три человека, каждый может получить максимум 5 баллов, итого за конкурс от 3 до 15 баллов.

Наборы карточек следующие:

I feel proud when ….

I feel sorry when ….

I feel wonderful when ….

I feel unhappy when ….

        I think friends should ….

        I think teachers should ….

              I think children should ….

        I think parents should …….

    Sport is important in my life because ….

    Music is important in my life because ….

    Computer is important in my life because ….

    Reading is important in my life because ….

  • Only Questions.  Конкурс на правильное написание вопросов.

Каждая команда получает бланк и пишет вопросы, затем отдает их жюри. Конкурс оценивается в 10 баллов максимум, т.е можно получить по 2 балла за каждый правильно написанный вопрос.

Write questions.

  1. Many people learn foreign languages. ( Why? )
  2. They are writing.     ( What? )
  3. This plane leaves for London.       ( When? )
  4. She wrote a lot of poems last year.   (How many?)
  5. He has never been to New-York.   ( Where? )

  • Riddles.  Загадки.

Дети должны соединить начала и концы английских загадок и написать ответы по-английски (тогда он будет оцениваться в один балл) или по-русски (в этом случае команда получит лишь 0,5 балла). Итого максимум можно получить 8 баллов за этот конкурс.

Riddles

  1. It is red and white.        A. It feels very hot.

It tastes like mint.           You can only see it the day.

2. It’s blue.                                 B. You find it in the garden.

    You can’t eat it.                            It feels soft.

3.  It’s yellow.                               C. You find it in the bathroom.

    You can’t touch it.                       You brush your teeth with it.

4.  It’s red.                                   D.  You find it in your pens.

     It smells beautiful.                         You write with it.

                                                        Answers

1-                                          

2-

3-

4-


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

JEOPARDY « TRAVELLING AROUND GREAT BRITAIN »

Слайд 2

« TRAVELLING AROUND GREAT BRITAIN » IT’S INTERESTING 100 200 300 400 500 FACES OF LONDON 100 200 300 400 500 FAMOUS PEOPLE 100 200 300 400 500 HOLIDAYS 100 200 300 400 500 NATIONAL SYMBOLS 100 200 300 400 500 ВЫХОД

Слайд 3

IT’S INTERESTING 100 What is a double-decker ?

Слайд 4

A BUS НАЗАД

Слайд 5

IT’S INTERESTING 200 What is the hometown for the famous music band “The Beatles” ?

Слайд 6

LIVERPOOL НАЗАД

Слайд 7

IT’S INTERESTING 300 Who is known as the author of Robinson Crusoe ?

Слайд 8

DANIEL DEFOE НАЗАД

Слайд 9

IT’S INTERESTING 400 Who is the National Hero of Britain, the defender of the poor people?

Слайд 10

ROBIN HOOD НАЗАД

Слайд 11

IT’S INTERESTING 500 The Tower is guarded by the Yeomen Warders, who are often called…

Слайд 12

“ BEEFEATERS” НАЗАД

Слайд 13

FACES OF LONDON 100 Here you can see wax models of famous people.

Слайд 14

MADAME TUSSAUD’S НАЗАД

Слайд 15

FACES OF LONDON 200 This is the Queen’s residence in London.

Слайд 16

BUCKINGHAM PALACE НАЗАД

Слайд 17

FACES OF LONDON 300 It was a fortress, a royal palace and later a prison. It is a museum now.

Слайд 18

THE TOWER OF LONDON НАЗАД

Слайд 19

FACES OF LONDON 400 English kings and queens are usually married here. Many of them are also buried here, as well as many famous writers.

Слайд 20

WESTMINSTER ABBEY НАЗАД

Слайд 21

FACES OF LONDON 500 This building was rebuilt by Christopher Wren after the Great Fire of London in 1666. It has a famous “Whispering Gallery”.

Слайд 22

ST. PAUL’S CATHEDRIAL НАЗАД

Слайд 23

FAMOUS PEOPLE 100 This writer was born in 1859. He wrote stories about Sherlock Holmes.

Слайд 24

SIR ARTHUR CONAN-DOYLE НАЗАД

Слайд 25

FAMOUS PEOPLE 200 This writer was born in 1859. She wrote 75 detective stories.

Слайд 26

AGATHA CHRISTIE НАЗАД

Слайд 27

FAMOUS PEOPLE 300 He was born in 1847 in Scotland. He invented the telephone.

Слайд 28

ALEXANDER BELL НАЗАД

Слайд 29

FAMOUS PEOPLE 400 He was a microbiologist. He discovered penicillin.

Слайд 30

SIR ALEXANDER FLEMING НАЗАД

Слайд 31

FAMOUS PEOPLE 500 He was the first Englishman in Russia.

Слайд 32

RICHARD CHANCELLOR НАЗАД

Слайд 33

HOLIDAYS 100 When is Christmas?

Слайд 34

DECEMBER, 25th НАЗАД

Слайд 35

HOLIDAYS 200 When do children eat chocolate eggs ?

Слайд 36

AT EASTER НАЗАД

Слайд 37

HOLIDAYS 300 If people make resolutions it’s …

Слайд 38

NEW YEAR НАЗАД

Слайд 39

HOLIDAYS 400 What do people eat on Shrove Tuesday?

Слайд 40

PANCAKES НАЗАД

Слайд 41

HOLIDAYS 500 People mark this holiday by burning a rag doll on a bonfire.

Слайд 42

GUY FAWKES NIGHT НАЗАД

Слайд 43

NATIONAL SYMBOLES 100 What is the plant symbol of England ?

Слайд 44

THE RED ROSE НАЗАД

Слайд 45

NATIONAL SYMBOLES 200 This Irish symbol is connected to St Patrick, Patron Saint of Ireland.

Слайд 46

THE SHAMROCK НАЗАД

Слайд 47

NATIONAL SYMBOLES 300 This is the plant symbol of Scotland.

Слайд 48

THE THISTLE НАЗАД

Слайд 49

NATIONAL SYMBOLES 400 It has got two national symbols: the daffodil and the leek.

Слайд 50

WALES НАЗАД

Слайд 51

NATIONAL SYMBOLES 500 The former flag of Northern Ireland contains the Red …. of Ulster at the centre

Слайд 52

HAND НАЗАД

Слайд 53

THANK YOU! НА ГЛАВНУЮ СТРАНИЦУ


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Дополнительная образовательная программа по английскому языку "Совершенствуй свой английский"

Программа разработана для обучающихся 13-15 лет и рассчитана на два года обучения. Программа направлена на расширение и углубление знаний, предполагает взаимосвязанное коммуникативное и социокультурно...

Обязательный образовательный минимум по английскому языку (I полугодие). Н.И. Верещагина, О.В. Афанасьева. Английский язык. V класс.

Лексико-грамматический материал для обязательного образовательного минимума по английскому языку для учащихся 5 класс, учебник И.Н. Верещагиной, О.В. Афанасьевой "Английский язык.V класс". (1 часть уч...

Программа дополнительного образования "Рабочая программа для групп сверхпрограммных образовательных услуг "Изучение английского языка образовательной области Филология"

Данная рабочая программа может быть использована в кружках дополнительного образования по предмету "Английский язык" для учащихся 2-4 классов....

Методическая разработка по организации образовательных событий по иностранному языку.

Данная разработка предназначена для проведения образовательных событий в 5,7, 8 классах на основе линии УМК "английскийв фокусе"авторов Ю. Ваулина, Д. Дули, О. Подоляко, В. Эванс. В этой раз...