Проверочная работа для 10 класса
тест по английскому языку (10 класс) по теме

Фазылгаянова Гулнара Аглямовна

Данная проверочная работа предназначена  в 2х вариантах для учащихся 10-го класса по учебнику 10го  класса под редакцией Кауфман К. М.

 

      

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл proverochnaya_rabota_dlya_10_klassa.docx28.95 КБ

Предварительный просмотр:

Цель данной проверочной работы: проверка умений учащихся правильно употреблять формы глагола, предлоги, словообразовательные суффиксы и  использование лингвострановедческих знаний.

Вариант I

Задание №1. Выберите слово, которое наиболее подходит по смыслу.

  1. I would feel safer if you … more carefully.

     a) drive  b) drove  с) had driven d) will drive

  2. Apparently it …in England.

     a) freeze   b) frozen  с) will be freezing   d) freezing

  3. “May I go home now?” – “No, you … , … you’ll be allowed to do it in an hour”.

     a) don’t may, but   b) may not, but   с) may not, or   d) don’t may, or

  4. The Trans-Siberian railway is … in the world.

     a) long   b) longer   c) the longest   d) the most long

  5. English … to the Germanic branch of the Indo-European family of languages.

     a) belongs    b) owns     c) possesses      d) has                                                                    

                                                                                                                                         Points: 5                                  

 Задание №2. Употребите a/ an, the, nothing (-), где это необходимо.

  1. Have you ever seen such … terrible weather?                    a) a      b) an       c) the     d) –

  2. Tom’s family could not afford to give him … education.   a) a      b) an       c) the      d) -

  3. I have not forgotten … promise you made me last week.    a) a     b) an)      c) the      d) -

  4. … second page in the book is missing.                                a) a       b)an       c) the     d) –

  5. … two gentlemen in the carriage were greatly frightened.  a) a       b) an       c) the      d) -                                                                              

                                                                                                                                          Points: 5                                                                                                                                                                                                      

Задание №3. Преобразуйте слова, чтобы они соответствовали содержанию текста.

        At 7.15 am on 30th June 1908, there was an unexplained event. An

object (1)BRIGHTER than the morning sun flew through the atmosphere           BRIGHT

over Siberia and then there was an enormous (2)__________ some 5 miles       EXPLORE

above the surface of the earth. The blast was felt hundreds of miles away

and there were reports of strange colours in the sky from all over northern

Europe. In some villages in Siberia, the (3)_________ ran into the streets          INHABIT

in panic. Weeks after the event, investigators who went to the site became

sick and complained of burning sensations in their bodies.

       But what caused such massive (4)__________? For many years the            DESTROY

scientific community thought it was a meteorite, but there is now evidence

which suggests that it could have been a (5)__________ jet of fluid which        POWER

suddenly shot up from the depths of the earth.                                                                 Points: 5

Задание №4. Выберите нужный предлог.

    1. I’ve been invited to Kate’s birthday party … 7 March.   a) at    b) on   c) in   d) to

    2. Don’t be late. We want to begin the lesson … .         a) on time b) in time   c) for   d) to

    3. The cars should be waiting … the traffic lights.         a) in     b) at    c) on    d) to

    4. The Volga flows … the Caspian Sea, doesn’t it?       a) to     b) at    c) in     d) into

    5. Don’t get … the car if you don’t know the driver.     a) into  b) out of  c) on  d) off    Points: 5    

                                                                             

Total score: 20 points.

           18 - 20 points- "5"     15 points-   - 17 - "4"       12 - 14 points- -"3"       less 12 points-  - "2"

Вариант II

Задание №1. Выберите слово, которое наиболее подходит по смыслу.

  1. It wasn’t necessary … the doctor.

     а) will call    b) to be call    с) have called    d) to call

  2. Our parents made us … that they disagreed with our mode of life.

     a) realized     b) realize    с) realizing     d) have been realizing

  3. This girl … read, but now she …to.

     a) is able to, cannot   b) should, wasn’t able   с) can, would   d) could, isn’t able

  4. “… did you accept the job if you didn’t like it?” – “I did it as there was no choice.”

     a) Since when     b) When     c) Why     d) What reason

  5. Our factories, cars and power stations poison the … with polluting gases and chemical waste.

     a) environs     b) place   c) environment     d) ground                                              Points: 5

                                     

 Задание №2. Употребите a/ an, the, nothing (-), где это необходимо.

  1. This is  … house that Jack built.                         a) a       b) an       c) the     d) -

  2. Solomon was famous of … wisdom.                    a) a       b) an       c) the    d) -

  3. Don’t tell … lie! I can’t stand it any more!          a) a       b) an)      c) the     d) -

  4. … water is necessary for our life.                         a) a       b)an        c) the     d) -

  5. Excuse me. What is … time?                                a) a       b) an       c) the      d) -      

                                                                                                                                       Points: 5                                                                                                                                                                                                              

Задание №3. Преобразуйте слова, чтобы они соответствовали содержанию текста.

                    How old is Stonehenge?

Stonehenge, the most famous (1)PREHISTORIC monument in           HISTORY

Britain, is situated on Salisbury Plain. It is a great mystery for some, a

great sanctuary for the others and a great attraction for all kinds of

tourists which visit the British Isles. At (2) _________ times it was              VARY

regarded by different scientists as a site built by the mysterious Druids,

the religious Order of the past, the Romans, the Danes and even the

French.

     The initial stage of the whole colossal stone construction – a (3) ___        CIRCLE

_______ ditch and bank with an (4) __________ flanked by a pair of            ENTER

Small brought from a 50 miles away mine (5) ________ stones – is               STAND

believed to have been built around 5,000 years ago. Probably the

formation was used as an observatory or a pagan worship place, or both.                     Points: 5

Задание №4. Выберите нужный предлог.

    1. We were impressed … the pictures in Hermitage.             a) by    b) for   c) with  d) to

    2. He couldn’t take a taxi and got …the bus.                         a) into  b) out of   c) on   d) off

    3. We met each other … my way home and were glad to chat a little. a) into  b) out of  c) on  d) off

    4. The book was so interesting that I read it … a week.        a) at   b) on   c) in   d) during

    5. We got to the station … to catch the train.          a) on time b) in time c) till  d) until    Points: 5  

                                                                               

Total score: 20 points.

           18 - 20 points- "5"     15 points-   - 17 - "4"       12 - 14 points- -"3"       less 12 points-  - "2"

Ответы к заданиям.

Вариант I

Задание №1.  Задание №2.                     Задание №3.  Задание №4.

 1. b                1. d                                      1. brighter                1. b

 2. c                2.  b                                     2. explosion              2. a

 3. b                3.  c                                     3. inhabitants            3. b

 4. c                4.  c                                     4. destruction            4. d  

 5. a                5.  d                                     5. powerful               5. a

Вариант II

Задание №1.  Задание №2                       Задание №3.   Задание №4.

 1. d                1. c                                     1. prehistoric              1. a

 2. b                2. c                                     2. various                   2. c

 3. d                3. a                                     3. circular                   3. c

 4. c                4. d                                     4. entrance                  4. c

 5. c                5. c                                     5. standing                  5. b

Максимальное количество баллов в работе – 20

От 18 до 20 баллов – «5»

От 15 до 17 баллов – «4»

От 12 до 14 баллов – «3»

Менее 12 баллов – «2»


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Проверочная работа 7 класс 1 четверть

Повторение учебного материала....

Проверочная работа 5 класс Науи о природе

Тематическая проверочная работа, проводится на 2 уроке при проверке домашнего задания. Работа включает 6 вариантов по 3 вопроса. Варианты ответов прилагаются....

Проверочная работа 5 класс Семья биологических наук

Второй вид проверочной работы по теме Науки о природе. Работа составлена на 6 вариантов по три вопроса в каждом, варианты ответов прилагаются. Данный вид работ может быть разработан самими обучающимис...

Проверочная работа 5 класс

Проверочная работа по теме: "Глаголы и места" 5 класс к учебнику Spotlight-5...

Проверочная работа 8 класс по темам: "Географическое положение и население России".

Данная диагностическая работа позволяет проверить большой объем теоретического материала и знания карты. Составлена в 2 вариантах. Работа может быть использована учителями географии, работающими по УМ...

Методическая разработка проверочной работы по подготовке к Всероссийской проверочной работе, 11 класс

Веселова Татьяна Андреевна, учитель географии  ГБОУ лицея №150 Калининского района Санкт-Петербурга.Данная методическая разработка позволит учителю подготвоить учащихся 11-х классов к итоговой ат...