Сценарий внеклассного мероприятия на английском языке на тему: “The seasons”
план-конспект занятия по английскому языку (5, 6 класс) на тему

Костыркина Елена Викторовна

Сценарий внеклассного мероприятия на английском языке на тему: “The seasons

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл the_seasons.docx18.43 КБ

Предварительный просмотр:

Сценарий внеклассного мероприятия на английском языке на тему: “The seasons”

Описание: данный сценарий предназначен для проведения внеклассного мероприятия по английскому языку в 5-6 классах. Мероприятие рассчитано на 35-40 минут.

Цели: развивать интерес учащихся к иностранному языку, расширяя кругозор

Задачи:

  • образовательные: тренировать у учащихся лексико-грамматические навыки, навыки аудирования, говорения;
  • развивающие: развивать кругозор школьников с помощью английского языка; способствовать развитию внимания, памяти; способствовать формированию представления обучающихся об окружающем их мире;
  • воспитательные: прививать интерес к изучаемому языку, воспитывать умение работать в команде; воспитывать взаимоуважение и чувство ответственности.

Сценарий мероприятия

I. Организационный этап. (Приложение№1. Слайд №1)

T: Good afternoon, boys and girls! Glad to see you.

Cl: Glad to see you, too.

T: Sit down, please.

Сообщение темы урока.

T: The topic of our lesson today is «The Seasons». Today we’re having a competition, you need to divide into 2 teams, give names to your team, which should be connected with our topic. Let’s get acquainted with the teams.

Thank you very much, let’s begin! For each task you’ll get points, to win you must be quick and attentive! Good luck!

II. Основной этап.

The 1st task is to answer the questions, giving short answers, the quickest team gets 1 point.

1.Are there apples on the trees in January?

2.Can we swim in the river in December?

3.Are there flowers in the fields in November?

4.Can we skate in July?

5.Is the weather hot in winter?

6.Can we see he first flowers in March?

7.Can we see brown or yellow leaves on the ground in autumn?

8.Is spring frosty?

The 2nd task.

You’ll get cards with a task, here you can find the missing letters and make up a word with them. The letters are in the alphabetical order. You’ll get 1 point for the task. Be quick!

TEAM I: A,B,C,D,-,F,G,H,I,J,K,L,- (2),N,O,P,Q,-,-,T,-,V,W,X,Y,Z (summer)

TEAM II: -,B,C,D,E,F,G,H,I,J,K,L,-,-,O,P,Q,R,S,-,-(2),V,W,X,Y,Z (autumn)

The 3rd task is to listen to the riddles and guess “What season is it?”, you’ll get 1 point for each correct  answer, be quick.

  1. The sun is shining,

The flowers are blooming,

The sky is blue,

The rains are few! (spring)

  1. The snow is falling,

The wind is blowing,

The ground is white,

All day and night! (summer)

  1. I see the summer birds fly south,

Now these days are cool,

Do they look down and see that I

Am on my way to school? (autumn)

  1. When windows are frosty

And icy in places,

I like to write letters,

And draw funny faces,

Or flowers or houses

Or may be a cat –

I really wish windows

Were always like that! (winter)

The 4th task is to fill in the missing letters and read the poem, you’ll get 1 point for each correct letter.

TEAM I: 

“In win--r I sk- and skat-,” says little Kate.

“In sum--r I l-ke to sw-m,” says little Tim.

“And what do you do in spr-ng?”

“In spr-ng we pl-y and s-ng!”

TEAM II:

30 d-ys has S-pt-mber,

-pril, J-ne and N-vemb-r

All the rest have 31

Excepting Febr-ary alone

And that has 28 d-ys clear

And 29 in each leap y-ar.

The 5th task is to complete the rhymes, read them and guess the season.

TEAM I:   

The … is shining,

The … are blooming,

The … is blue,

The … are few!

RAINS, FLOWERS, SUN, SKY

TEAM II:

The … is falling,

The … is blowing,

The … is white,

All day and night!

NIGHT, WIND, SNOW, GROUND

The 6th task is to find the odd word for each season, be quick, for each correct answer you’ll get one point.

Winter – cold, frosty, icy, snowy, hot

Spring – warm, rainy, sunny, cold

Autumn – rainy, wet, foggy, cloudy, sunny

Summer – hot, sunny, stormy, warm

The 7th task is to listen the song and paste missed words, for every correct word you will received one point.

  1. Verse:

On a sunny (day) I'm happy

On a (sunny) day I smile

Flowers bloom in the (sunlight )

We play outside and we go and look for (butterflies) 

  1. Verse:

On a (rainy) day I'm happy

On a rainy day I (smile)

Hills and (trees) look (fresh) and green

And I see (rainbow) coloured umbrellas in the (streets) 

  1. Verse:

On a (windy) day I'm happy

On a windy day I smile

All the (leaves) shake and fly

And my kite is flying high in the (sky) 

  1. Verse:

On a snowy day I'm (happy) 

On a (snowy) day I smile

(Snowflakes) fall on my window

(Frozen) leaves shine like silver (stars) in a dream

The 8th task. As you know,  now spring is changing the winter, that why the first team takes winter, the second one takes a spring, and your last task is to right is many adjectives connected with your season as you can. For every adjectives you will receive one point. Attention, it is a last task! Be fast. Good luck!

III. Заключительный этап.

На данном этапе учитель подсчитывает количество набранных учащимися баллов и объявляет победителей.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Сценарий внеклассного мероприятия по английскому языку по теме "Чаепитие в английских традициях"

Цель: развивать интерес к изучению английского языка.Задачи:совершенствовать лексические навыки, применяя их в заданной ситуации;развивать произносительные навыки;ознакомить учащихся со странове...

Сценарий внеклассного мероприятия по английскому языку по теме "Рождество" для 4 класса

Цели:ознакомление учащихся с традициями Англии и Америки;активизация у учащихся творческих способностей при подготовке и проведении праздника;формирование интереса к изучению английского языка, как ср...

Сценарий внеклассного мероприятия по английскому языку по теме: ”Animals” для учащихся 2-4 классов

Внеклассная работа на тему "Animals" способствует совершенствованию приобретенных навыков и знаний устной речи, расширение кругозора учащихся, воспитание доброго отношения к животным...

Сценарий внеклассного мероприятия на английском языке по теме « Школа»

Цели: совершенствование навыков монологической речи по теме “Школа”, закрепление изученной лексики по теме. Оборудование: картинки с изображениями школьных принадлежностей, картинка с изоб...

сценарий внеклассного мероприятия по английскому языку по теме: ”Animals” для учащихся 2-4 классов

Цель: совершенствование приобретенных навыков и знаний устной речи, расширение кругозора учащихся, воспитание доброго отношения к животным....

Сценарий внеклассного мероприятия по английскому языку по теме «Мy Teddy Bear»

В УМК Spotlight для 2 класса содержится тема "Teddy Bear Shops", где дети, читая текст, узнают о плюшевом медвежонке, как о традиционной игрушке в Великобритании. В завершении урока они полу...