Урок-викторина в 8 классе "Welcome to Australia"
план-конспект урока по английскому языку (8 класс)

Дряницына Екатерина Алекссевна

Внеклассное мероприятие по английскому языку в рамках недели английского языка

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл urok-viktorina_v_8_klasse_australia.docx214.28 КБ

Предварительный просмотр:

Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение

Октябрьская средняя общеобразовательная школа №54 муниципального образования городского округа Люберцы Московской области

Урок – викторина в 8 «Г» классе по теме

«Добро пожаловать в Австралию»

Учитель: Дряницына Е.А.ь:

Февраль 2019г.

Ход урока

  1. Организационный момент
  1. Приветствие

Teacher: Good morning!

Students: Good morning, teacher!

T: Sit down, please! I’m very glad to see you today. Hope you’re fine and ready to work. If you’re fine, raise your hand.

Oh, I’m sorry to see that some of you are not so fine. Unfortunately, I’m a little bit disappointed too. Do you want to know why?

Ss: Yes!

T: Then read the letter which I received this morning from Captain Nemo.

Dear friend,

I need your help! I’m writing to you from an unknown land. Wicked pirates from the Coral Sea kidnapped me from home (when I was sleeping on my ship). They want a ransom for my return. Here I’ll give you some information about the country. The map and tasks can help you to find and save me.

Good luck,

Captain Nemo

(1 ученик читает письмо)

T: I have no idea where to search for him. The only thing I have is a letter from Captain Nemo but seawater has spoiled it. If you help me read it, we’ll able to find out where to go. Read the letter and fill in the missing letters.

It’s a 1) c_ _ _ _ _ _ _t, an 2) i_ _ _ _d and an 3) i_ _ _ _ _- _ _ _ _t country.

It borders on 4) A_ _a, 5) A_ _ _ _ _ _ _ _a and 6) N_w Z_ _ _ _ _d. The 7) I_ _ _ _n Ocean washes it in the west and the 8) P_ _ _ _ _c Ocean washes it in the east. It is also washed by the Timor, the Coral and the Tasmanian seas. Fifty percent of the land is 9) d_ _ _ _t (dry and uninhabited).There are 3 of them: the Great Sandy, the Great Victoria, the Gibson. They are in the west.

People live mostly in the south and southeast of the country. In the northeast 10) t_ _ _ _ _ _l f_ _ _ _ts cover the coast.

Keys: 1) continent; 2) island; 3) independent; 4) Asia; 5) Antarctica; 6) New Zealand; 7) Indian; 8) Pacific; 9) desert; 10) tropical forests

T: Well, do you know what country it is?

Ss: Australia.

T: Yes, it’s Australia. Today’s lesson is “Welcome to Australia: In search of treasure”.

We’re going on a trip to Australia. We must find the treasure and ransom Captain Nemo. On the way to the treasure you’re going:

  • To learn a tongue-twister;
  • To work with the map of Australia;
  • To speak about Australian states and territories;
  • To watch a video clip and make a fact file;
  • To sing a song;
  • To practice vocabulary and grammar.

Are you ready to start?

Ss: YES!

  1. Фонетическая зарядка

T: First, I’d like you to learn a tongue-twister. Look at the picture. It’s an….?

S1: An oyster.

T: Right. Listen to me and say what sound is repeated.

What noise annoys an oyster?
The noise that annoys an oyster
Is a noise that knows no oyster.

(Учащиеся слушают и называют звук [oi])

Now, you try to pronounce this tongue-twister as faster as you can.

  1. Речевая разминка
  1. Тренировка в чтении географических названий

T: Map work is the next stage of our journey. Look at the map of Australia, please. You can see many names on it. Let’s pronounce them. Listen and repeat the words after speaker. (Учащиеся повторяют за диктором).

The Indian Ocean                                                       The Great Sandy Desert

The Pacifi c Ocean                                                     The Great Victoria Desert

The Murray River                                                        The Southern Hemisphere

The Gibson Desert                                                     The Australian Capital Territory

Europeans                                                                     New Zealand

Australia                                                                         New South Wales                                                                                 Queensland

Antarctica                                                                        Brisbane

Sydney                                                                             Adelaide

Canberra                                                                        Western Australia

Melbourne                                                                     Northern Territory

Darwin                                                                            Alice Springs

  1. Учебный разговор

T: Let us see if you know the geography of Australia. Answer my questions, please.

– How many countries are situated on the island? (one)

– What seas and oceans wash the continent? (the Indian

Ocean, the Pacifi c Ocean, the Coral Sea, the Tasman

Sea, the Timor Sea)

– What is the biggest lake on the continent? (Lake Eyer)

– What is the most important Australian river? (the Murray

River)

– What are the three Australian deserts? (the Great Sandy

Desert, the Great Victoria Desert, the Gibson Desert)

– What city is the national capital? Where is it situated?

(Canberra; in the Australian Capital Territory)

– What cities are state capitals? (Perth, Darwin, Adelaide,

Brisbane, Melbourne, Hobart, Sydney)

Ученики отвечают на вопросы, глядя на карту.

  1. Закрепление знаний

T: Well done. In what way is Australia divided?

Ss: Six states and two territories.

T: You are right. On the next stage of our trip you will work with your maps. Your task is to write the names of the six states and two territories on the maps.

C:\Users\Е\Desktop\Австралия\political-map-of-australia-7.jpg

You will have 2 minutes to do this task.

 (Учащиеся подписывают названия 6 штатов и 2 территорий на картах).

Your time is up. Check yourselves. Look at the screen and correct mistakes if you have made any. (На экране появляются правильные ответы, учащиеся проверяют себя)

Repeat after me the names of Australian states and territories:

New South Wales

South Australia

Victoria

Tasmania

Queensland

Northern Territory

Western Australia

Australian Capital Territory (ACT)

  1. Проверка домашнего задания

Your home task was to find out some interesting or unusual facts about Australia.

(Слушаем ответы детей)

  1. Физкультминутка

Our trip is not easy. And I see you’re a bit tired. Let’s have a break and sing a song.

(Звучит песня группы The Beatles “Yellow Submarine”, дети поют)

  1. Тренировка навыков аудирования

T: Good job. Next, we’ll watch the video. The video clip will give us more information about Australia. The task is to watch the video and complete the table. You’ll watch the same clip twice. (Дети смотрят видео из «Opportunities of the world: Australia» и заполняют fact file).

  1. Контроль грамматических и лексических навыков

T: Wonderful! Look! We’ve almost reached the treasure. We’re on the last stage of our trip. Let’s check your knowledge of grammar and vocabulary.

  1. Complete the text using these words. There are two words which you don’t need to use. (2 слова лишних)

Immediate rural greatness remote culture continuous non-profit

Australia Has a “Flying Doctor” Service

The service “Flying doctor” provides (1)________ emergency assistance to residents

of remote (2)________ areas. This is a (3)________ organization providing assistance to people who cannot get to hospitals from (4)________ areas. The flying doctor is one of the symbols of Australia and its (5)________.

  1. Put in articles (a/an/the) where necessary

Captain James Cook (1728–1779) was (1)______ English explorer, navigator and cartographer, ultimately rising to (2)______rank of (3)________ Captain in (4)________Royal Navy. Cook was (5)________ first to map (6)________ Newfoundland prior to making three voyages to (7)________ Pacific Ocean. While in the Southern Hemisphere he achieved (8)________ fi rst European

contact with (9)________ eastern coastline of (10)________Australia and (11)_____Hawaiian Islands, as well as the fi rst recorded circumnavigation of (12)________ New Zealand.

  1. Домашнее задание

T: Your home task for the next lesson will be to solve the crossword “Australia”

 

Crossword «Australia»

ACROSS:

6. The second most populous state in Australia named after a British queen.

7. An Australian animal that has thick gray fur, large hairy ears, sharp claws for climbing, and no tail.

9. An area of very dry land that most of Australia is covered with.

11. An international multi-sport event which was celebrated between 16 September and 1 October 2000 in Sydney, New South Wales, Australia.

12. One of Australia’s resorts.

15. One of Australia’s main natural hazards.

16. The name of one of the six Australian states.

17. One of the top ten countries Australian goods are exported to.

18. The present sovereign of Australia.

DOWN:

1. An Australian animal that moves by hopping on its powerful rear legs.

2. A small animal from Australia that has a bill like the bill of a duck, webbed feet, and a wide flat tail.

3. The surname of Australia’s first female prime minister.

4. The capital city of Australia.

5. One of Australia’s two largest cities.

8. The world’s smallest continent.

10. A wild dog of Australia.

13. A type of tree that grows naturally in western Australia and that is grown in other places for the products (such as wood and oil) that it provides.

14. The second most commonly spoken language in Australia.

  1. Итоги урока
  1. Оценки

Excellent, guys! I’m pleased with your work today. Thanks to you we’ve found the treasure and now Captain Nemo is free. Our lesson is coming to the end. Most of you have worked hard today. Your marks are…

  1. Рефлексия

Did you like today’s lesson? What was the most interesting part of the lesson?

What was the most difficult for you?

How are you feeling now?

OK, I’m glad. You may go now. See you tomorrow!

Самоанализ урока

Критерии оценки урока

Оценка содержания урока

1.

Каково место данного урока в теме? Как этот урок связан с предыдущим, как этот урок работает на последующие уроки?

Урок-викторина английского языка в 8 классе на тему “ Welcome to Australia” является уроком применения новых знаний и умений. Данный урок является внеклассным мероприятием, проводимый в рамках недели иностранных языков. Урок направлен на изучение и закрепление лексических единиц и их корректное использование в диалогической и монологической речи учащихся.

2.

Педагогическая целесообразность урока. Была ли достигнута цель?

Целеполагание и планирование урока соответствуют возрастным психологическим особенностям развития учащихся и их реальным возможностям, что способствовало реализации цели и плана урока в полной мере. Урок был педагогически целесообразен. Цель урока была достигнута.

3.

Удалось ли реализовать все поставленные задачи урока? Если не удалось, то почему?

В ходе урока были реализованы поставленные задачи.

Воспитательные :укрепление интереса к предмету, воспитание уважительного отношения к зарубежной культуре.

Развивающие: организация учебного процесса как речемыслительного поиска, в котором идет развитие творческой деятельности, памяти, догадки, воображения, способности логически излагать, работать в группах и самостоятельно.

Образовательные :систематизация, обобщение и закрепление материала, тренировка в аудировании, говорении, расширение словарного запаса, совершенствование техники чтения.

4.

Краткая психолого-педагогическая характеристика класса (кол-во слабоуспевающих, сильных уч-ся, визуалы, кинестетики и т.д.) Какие особенности учащихся были учтены при планировании урока?

Данная подгруппа учащихся 8 «Г» класса средняя, тема усвоена и закреплена достаточно неплохо. Неудовлетворительных оценок нет.

5.

Соответствие ЭОР сценарию урока.

ЭОР соответствует сценарию урока

6.

Результативность использования ЭОР учащимися.

Учащиеся результативно использовали ЭОР в домашней работе. Все поставленные перед ними задачи с использованием ЭОР были решены. Задания для учащихся были посильны и соответствовали уровню их компьютерной грамотности.

7.

Выделите главный этап урока и дайте полный его анализ, основываясь на результатах обучения на уроке?

Структура  урока ориентирует учащихся на достижение определенной цели и задач.

Главным этапом урока можно признать 3 этап – этап практической деятельности учащихся (Речевая разминка: тренировка в чтении географических названий и учебный разговор), поскольку главной целью урока выступало совершенствование практических умений в говорении и чтении, активизация лексического материала по теме «Australia».

8.

Рационально ли было распределено время, отведенное на все этапы урока?

Время на уроке было распределено рационально и соответствовало каждому из этапов урока.

Следует отметить, что педагог знает, какими особенностями обладает его учебная группа детей, какие задания вызывают у детей сложности при выполнении. Учащиеся уже были приучены к четкому, нормированному режиму распределения времени на выполняемые задания на уроке.

Поэтому в ходе урока не возникало ситуаций, которые бы требовали от педагога какого-либо оперативного изменения этапов и решения возникающих при этом трудностей.

9.

Как оцениваются результаты урока?

В ходе урока учитель проявлял внимание к ученикам, работа проходила в психологически спокойной и положительной атмосфере. Учитель использовал доступный для учеников речевой материал наиболее оптимальным способом для достижения поставленных целей урока.

10.

Получили ли удовлетворение от урока? Что стоит исправить? Над чем нужно еще поработать?

Удовлетворение от урока было получено, поскольку главным критерием выступал интерес, который должен был возникнуть у детей. Применение в ходе урока ЭОР сделало урок интересным для самих учащихся, разнообразило формы и методы, которыми педагог может пользоваться на уроке.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Обобщающий урок по сказкам А.С. Пушкина 5 класс (урок-викторина)

Методическая разработка по сказкам А.С.Пушкина для 5 класса. Урок разработан с учётом возрастных особенностей детей....

План-конспект урока-викторины по теме: Starlight of English Викторина среди 6-х классов “BRAIN RING”

Итоговое внеклассное мероприятие по английскому языку среди 6-х классов за I и  II четверть по учебнику Starlight 6 (Звездный английский)., под редакцией : Баранова...

План-конспект урока-викторины по теме: Starlight of English Викторина среди 6-х классов

План-конспект урока-викторины по теме:Starlight of English Викторина среди 6-х классов...

Урок-викторина "Интеллектуальная викторина «СВОЯ ИГРА» по творчеству Н.А.Некрасова"

    Предлагаю вам литературную викторину по творчеству Н.А. Некрасова. Материалом для составления литературной викторины послужили произведения русской классической литературы, ...

Урок ОДНКНР 5 класс Тема урока: «Жизнь ратными подвигами полна» Итоговый урок-викторина

Книга Б.Полевого: «Повесть о настоящем человеке»,которую необходимо обучающимся прочитать до проведения данного урока....