тесты для 8 класса к учебнику афанасьевой о.в. и михеевой и.в.(углубленный уровень)
тест по английскому языку (8 класс)


Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon unit_1.doc68.19 КБ
Microsoft Office document icon unit_2.doc66.69 КБ
Microsoft Office document icon unit_3.doc61.33 КБ
Microsoft Office document icon unit_4-1.doc70.4 КБ
Microsoft Office document icon unit_4-2.doc74.16 КБ
Файл unit5.docx23.33 КБ
Файл bilety_8_klass_plan.docx14.82 КБ

Предварительный просмотр:

UNIT 1 TEST

  1. Complete the sentences:
  1. Certain customs are handed .... From generation to generation.
  2. The teacher told the children to hand ... their exercise books.
  3. The king handed,hi authority to the parlament.
  4. The maps were handed . . to all the members of the expedition.
  5. The gold chain has been handed .. in our family since the 18th century.
  6.  At exactly 11.30 1 shall ask you to hand... your test.
  1. Use the structures to do sth or to have sth done:
  1. Ты шьешь свои платья сама или в ателье?
  2. Вчера я постригся в парикмахерской.
  3. Леди Гранд очень любит свои розы в саду. - Она сажает и поливает их сама или для неё это делают другие?
  4. Когда вы красили стены своего загородного дома? ( 2 варианта)
  5. Обычно для меня готовят, но сегодня я делаю это сам.
  6. Мы часто моем машину на мойке.
  1. Use your active vocabulary:
  1. Какой потрясающий торт! Вы не возражаете, если я возьму еще кусочек?
  2. Мари учится лучше всех в классе
  3. Не вмешивайся не в свое дело. Она жульничала во время игры и будет наказана.
  4. мне не нравится этот напиток с апельсиновым вкусом.
  1. Он завидует успеху своего брата.
  2. У нее по телу ползли мурашки, когда она думала о событиях того дня.
  3. Этот учебник для учащихся с очень хорошими знаниями по предмету.
  1. Use the Subjunctive Mood:
  1. Жаль, что сейчас осень. Мне бы хотелось, чтобы сейчас было лето.
  2. Мама была бы рада, если бы Анна стала врачом.
  3. . Если бы Джон пришел ко мне вовремя вчера, я бы передал ему эти деньги.
  4. Если бы ты закрепил лампу на стене, папа вчера не читал бы свои газеты при свете свечи.
  5. Если бы Джек не завидовал своему приятелю Тони, я бы сказал, что он хороший друг.
  6. Если б я был сейчас в Лондоне, я бы посетил Национальную галерею.
  7. На твоем месте я бы сказала правду.
  8. Если бы ты не задавал столько глупых вопросов во время интервью, ты бы получил работу.
  9. Если бы Джейн купила яблоки в магазине, она бы испекла пирог в прошлое воскресенье.
  10. Если б Стивен был тогда дома, он бы открыл дверь.
  1. Complete the sentences in the Subjunctive
  1. If the weather hadn't been rotten that day, ...
  2. ..., we wouldn't have seen that show.
  3. If 1 were you, ...


Предварительный просмотр:

UNIT 2 TEST

  1. Fill in the right preposition:
  1. Sam broke ... laughter at the sight of his favourite comedian.
  2. World War II broke ... in 1939.
  3. I know that your car is broken ....
  4. I broke ... from him and rushed to the door.
  5. The arms holding him were not strong and he easily broke ....
  6. It is time to break ... from your old habits.
  7. Why are you breaking ... my house in the middle of the night?
  8. When they left she broke ... tears.
  1. Use the correct form of the adverb in brackets:
  1. I meet Arnold only once a month. I see him ... of all my friends, (rarely)
  2. Of all the girls Mary dresses ... .(beautifully)
  3. Bob arrived at 11.1 wish he had arrived ... .(early)
  4. James runs ... than Nick. He runs ... of all in fact (fast)
  5. Of all my friends he lives ... to my block of flats, (near)
  6. Why don't you come to see me ... ? I miss you.
  7. This time he listened to his sister ... than usual, (patiently)
  1. Express the same in English:

A:

  1. Если бы не родители, я бы не справился со всеми трудностями.
  2. Если бы не шпаргалка, ты бы не написал контрольную.
  3. Ты бы чувствовал себя лучше, если бы не высокая температура.
  4. Если бы не мамин телефонный звонок, я бы сейчас волновался.
  5. Если бы не твоя помощь, я бы никогда не приладил эту полку.
  6. Если бы не его глупая шутка, Лиза сейчас бы не плакала.

В:

  1. Помоги мне, дверь никак не открывается.
  2. Я жду уже 10 минут, но она никак не выходит и з дома.
  3. Он пытался идти , но ноги его не двигались.
  4. Эта книга есть в каждом магазине, но она никак не продается.
  5. Гари старался, но спичка никак не превращалась в иголку.

С:

Обязательное образование, выпускник школы, ученик 3 класса, экзамен на получение сертификата о среднем образовании, школа-интернат, школа с углубленным изучением английского языка, платная школа, общеобразовательная школа, актовый зал, столовая, учительская, проверять и оценивать работы, сдавать экзамен, сдать экзамен, химическая лаборатория, кабинет директора школы, сдавать экзан по английскому языку.



Предварительный просмотр:

Test Unit 3

  1. Choose the right variant

We think very high/highly of his new book. This word is wide/widely used nowadays. Most/mostly of my friends are my classmates. I have late/lately received a letter from him. Try to say the word right/rightly. Listen! He's singing the tune quite wrong/wrongly. I am afraid, I hard/hardly know him.

  1. Translate

Откройте окно настежь. Мы едва знакомы. Какие книги ты прочитал за последнее время? Я понял свою ошибку слишком поздно. Её справедливо наказали. Если я правильно помню, Джейн живет в этом доме. Эта работа высоко оплачивается.

  1. Express the same in a different way. Use can, could, may, might.

1.Robert speaks English without an interpreter. 2.1 am 50% sure that he will come to the party. 3.You are tired. I think I will do the flat myself. 4.Mom, will you let me come back at 11? 5. They say I am good at dancing.

  1. Translate

I.Где ключи? Возможно, они в машине. 2. Я заблудился в городе и смог найти нужную улику только к вечеру. 3. Он сказал, что мы можем взять его машину. 4. Зимой в Сибири может быть очень холодно. 5. Джон не смог сходить и булочную, потому что очень поздно вернулся.

  1. Choose the right pronoun

Is/are the money in the bag? No? I put it/them on the table. Your new c!othe\s is/are on the bed. Put it/them on. Are you looking for your watch? It/ they is/are on your wrist. The traffic lights is/are green.

Of all the clocks in the house this/these is /are the oldest. VI Use the right preposition.

1 .Yesterday I came ... an expression I couldn't understand. 2. She came ... with a fever. 3. I was invited to come ... after work. 4. What came... you ? 5. The little girl came ... her bicycle.

VII. Translate use the new words

  1. Выставку стоит посетить. Её свадебный наряд был потрясающий. Он всегда с ней встречается с большой неохотой. Я не смог прикрепить документ к письму. Ёё манеры были натянутые, но она старалась быть вежливой. Мы никогда не крахмалим бельё. Похороны были в церкви. Какой нелепый костюм!
  2. Хранить деньги в банке, брать плату за услуги, сберегательный счет., обналичить чек, снять деньги со счета, пользоваться банкоматом, поменять деньги по курсу, универсальный магазин, ресторанная зона, корзины и тележки для покупок, обувь, ювелирные изделия, сделать покупку, заплатить наличными, предметы сервировки стола., звуковая аппаратура.


Предварительный просмотр:

Unit 4-1

  1. Make up sentences. Mind the word order.
  1. she /strongly/at the meeting/last Monday/ argued.
  2. yesterday/they/me/met/warmly.
  3. are /the boys/late/for the lessons/sometimes.
  4. upstairs/the children/went/quietly.
  5. think/ people/often/about/ of the planet/ future.
  1. Translate using modal verbs.
  1. Это должно быть потрясающий фильм, если вы смотрели его несколько раз.
  2. Ты никому не должна говорить об этом, это секрет.
  3. Вы должны были встретиться с ним вчера.
  4. Я думаю, тебе следует пойти к врачу, у тебя температура.
  5. Так как у меня не хватило денег на билет, я должен был идти пешком.
  6. Мой папа должен бросить курить. Это рекомендация его врача.
  1. Guess what adjective to use. Insert them with or without the definite article.
  1. What do we call people who cannot hear: ... or ... ?
  2. this is the part of the city where ... live, it looks very attractive.
  3. He can't see: he is... from birth.
  4. ... need our love and care.
  5. ... people use their hafls to communicate.
  1. Say the same in a different way . Use phrasal verb to see.
  1. I will take care of your garden.
  2. We all came to the station to say goodbye to our dear aunt.
  3. 1 met him very often last week.
  4. Make sure that the lights are switched off before you leave.
  1. Choose any, either, neither, none.
  1. ... of my parents is a scientist.
  2. Take ... of the two topics and make a report.
  3. ... he or she will help me.
  4. The cat has kittens and they say I can take ... of the four.
  5. He promised to bring three new computer games but brought.,. .
  1. Translate. Use your topical vocabulary. A
  1. Ученые проводят опыты, а затем анализируют и систематизируют результаты.
  2. В 19 веке были открыты многие фундаментальные законы природы.
  3. Кто изобрел компьютер?
  4. Межпланетный перелет будет прорывом в исследовании космоса.
  5. Мое самое большое желание- увидеть инопланетян и НЛО.
  6. Чтобы не допустить климатических изменений люди должны найти альтернативные источники энергии.
  7. Ю. Гагарин первым облетел вокруг Земли.
  8. Жизнь и работа на орбитальных космических станциях требует большого терпения.

- 9. Скафандр помогает космонавту выжить в критической ситуации. 10. Космические корабли оснащены мощным двигателем.

В

Электронная почта, форматировать и редактировать тексты, пароль, экран, коврик для мышки, загрузить программу, клавиатура



Предварительный просмотр:

Unit 4-2

  1. Make up sentences. Mind word order.
  1. always/ we/ enjoy/stories/ his.
  2. sang / the girl/ last/very well/ night/ at the concert.
  3. they/ seldom/late/are.
  4. we /play/ sometimes/football/at the schoolyard.
  5. downstairs/ the children/ quickly/ran.
  1. Translate using modal verbs.
  1. Вы просто обязаны прочитать эту книгу о жизни этого замечательного ученого.
  2. Катя должна придерживаться диеты. Это рекомендация её врача.
  3. Ты не должен шуметь, когда спит твой маленький братишка.
  4. Я думаю, что вы должны высказать свое мнение.
  5. Я должен готовить ужин каждый вечер, потому что мои родители работают допоздна.
  6. Она вчера должна была мне позвонить.
  1. Guess what adjective to use. Insert them with or without the definite article.
  1. ... can learn and read with the help of their fingers.
  2. I would like all people in the world to be... and happy.
  3. It is difficult for... to find a job.
  4. Don't envy ...: money doesn't always bring happiness.
  5. Looking after .. .people is a real art.
  1. Say the same in a different way . Use phrasal verb to see.
  1. I am surprised that he did not understand at once that the girl was lying to him.
  2. When are you leaving? I will come to say goodbye to you.
  3. Make sure that all the guests have seats.
  4. Don't be nervous. Г11 take care of the cat!
  1. Choose any, either, neither, none.
  1. We can get there ... by bus or by car.
  2. ... of my friends is a student.
  3. Give me ... of these five magazines.
  4. Would you like tea or coffee? - ... is fine.
  5. .. .-Kate nor Diane likes thrillers.
  1. Translate. Use your topical vocabulary

A

  1. Исследование космоса-одна из самых важных отраслей науки.
  2. В наши дни ученые используют современные информационные технологии для проведения опытов.
  3. Кто открыл Австралию?
  4. Изобретение телефона было прорывом в области коммуникации.
  5. Его всегда увлекало изучение древних цивилизаций.
  6. Чудеса современной науки можно увидеть на каждом шагу.
  7. Чтобы не допустить климатических изменений люди должны научиться перерабатывать и вторично использовать материалы.
  8. Первый советский спутник облетел вокруг Земли в 1957 году.
  9. Ученые научились производить новые материалы в условиях отсутствия гравитации.
  10. В ближайшем будущем человечество сможет освоить Луну.

В

Доступ в инернет, сохранить или уничтожить информацию, мышка, пароль, клавиатура, персональный компьютер, пользователь ПК



Предварительный просмотр:

                                           Test Unit 5 Form 8 

I.Complete the sentences with the appropriate function words (at, into, of, on, to, with).

  1. The heavy box sank          the bottom          the

river at once.

  1. Where does the Severn flow         ?
  2. Richard confused me          his question.
  3. The boy was groaning          pain while the doctor was

giving an injection to him.

  1. The old man was trembling         rage and anger.
  2. The tears          gratitude appeared on his wrinkled face.
  3. — When will you arrive          your destination? — At

midnight, I think.

  1. Everybody was thrilled         the story and wanted to listen          its end.
  2. The hailstones clattered          the roof rather loudly. I

couldn't fall asleep.

  1. Don't confuse the word "quiet"          the word "quite".

II. Choose the appropriate words to complete the following sentences.

  1. In the suite next to ours an elderly (couple/pair) were having a party.
  2. It was a long (trip/voyage) across the Baltic Sea.
  3. He is becoming (quite/quiet) with age.
  4. It rained a lot, but (altogether/together) that was a good trip.
  5. Columbus's (trips/travels) to Central America have made the sailor famous.
  6. I'd (rather/better) have a cup of coffee than a cup of tea.
  7. All the children (besides/except) Kim agreed to visit the picture gallery. Kim said he had already been there.
  8. All (ill/sick) people were sent to the hospital.
  9. Who are you (waiting/awaiting) for?
  10. Jenny is (quite/quiet) a grown up person now.
  11. The (Journey/voyage) from Moscow to St. Petersburg on a Sap- san train was extremely comfortable and very convenient.
  12. If we do the job (altogether/together), we are sure to finish it on time.

A warm welcome is (awaiting/waiting) you at home.

  1. You'd (better/rather) stay at home. You are coming down with a cold.
  2. Where is my other (couple/pair) of jeans?
  3. Is any other pupil (besides/except) Tom going to take part in the competition? We should give at least three names.

III. Choose the appropriate words to complete the sentences.

  1. (The hungry/Hungry) should be helped, at least they should be fed.
  2. (The rich/Rich) are getting richer.
  3. (Poor/The poor) Uncle Henry! He is sure to lose his job.
  4. He is sixty but he feels absolutely (the young/young).
  5. I don't think Jack is (old/the old) enough to understand such things.
  6. It is not politically correct to use such words as (old/the old) and elderly to characterize senior citizens.
  7. Little Johnny is (the deaf/deaf) in one ear.
  8. Colin was (the deaf/deaf) and (the dumb/dumb) from birth.
  9. There are some special schools in the area for (the deaf/deaf) and {the dumb/dumb).
  10. The government has helped {the rich/rich) but done nothing to improve the condition of {the poor/poor).

V. Choose the appropriate forms to complete the sentences.

  1. You could (have given/give) me a call. Why didn't you do it?
  2. I should (have worn/wear) a warm jacket. It's awfully cold outside.
  3. Children should (have helped/help) their parents. I would rather say they must.
  4. I needn't (have explained/explain) anything to them, I'm sure they understand it.
  5. She needn't (have bought/buy) so much food. Only few people have come.
  6. You shouldn't (have said/say) such unpleasant things to her. Now she is offended.
  7. You shouldn't (have shouted/shout) at little children. You may frighten them.
  8. You should (have come/come) a bit earlier. Now we are late for the bus.

VI. Use the appropriate words to complete the sentences.

  1. It is getting (cold/coldly). Let's close the window.
  2. The music sounds (loud/loudly). I can't hear what Polly is saying.
  3. The lilac smells (nice/nicely). I love this smell.
  4. The old gentleman greeted us (cold/coldly).
  5. Jane looked at us (sad/sadly) and refused to answer.
  1. When Julia heard the news, she felt (sad/sadly).
  2. They often laugh so (loud/loudly).
  3. The cake doesn't taste (pleasant/pleasantly).
  4. Jim turned pale. He was {awful/aw fully) frightened.
  5. After two weeks on the beach she felt (wonderful/wonderfully).

VII. Complete the sentences with the appropriate words.

  1. The         live in Denmark. They speak        
  2. The          live in Holland. They speak        
  3. The          live in Portugal. They speak        
  4. The          live in Switzerland. They speak Italian, French

and        

  1. The          live in Japan. They speak        

6. The          live in Canada. Their official languages are

         and        

  1.         people live in Ireland. They are often bilingual. They

speak          and        

  1. Where do Norwegians live? They live in          and they

speak         

VII.Express the same in English:                                                                                                                     1)билет туда и обратно; 2)время отправления; 3)приехать на вокзал заранее; 4)взвесить багаж; 5)заплатить за перевес багажа; 6)скоротать время в пути; 7)отменить поезд; 8)задержка рейса; 9)опоздать на корабль; 10)прямой поезд; 11)бюро находок; 12)прямой поезд; 13)предоставляемые услуги

IX. Use the phrasal verb ‘to drop with appropriate function words:

1.I would like you to drop ___ and have a talk with my little son. 2. Could you drop me ___at the corner? I’m meeting my brother there. 3.Who has dropped ___ the tournament? 4.When I returned home,my sister dropped __ me saying I’ve done something to her computer. 5.On my way home I dropped __  __ the post office. 6.I’ve been looking for the book for some time, when I suddenly dropped __ in my local shop. 7.Iwould like you to drop my jacket ___  ____ the cleaner’s.

 X.Complete the sentences.

annual

bare

clatter confuse couple

embrace

flow

groan

nightmare reunion rough

sink

tear

thrill tremble wrinkled

  1. Jane was so much excited that she burst into        
  2. The Volga          into the Caspian Sea.
  3. John was not wearing any boots and his          feet soon

became cold.

  1. — What's your          salary? — About 50 000 dollars a

year.

  1. From the kitchen I could hear a loud          of

dishes.

  1. Nick tried to explain the situation, his voice          with

emotion.

  1. Her hands were          with constant washing.
  2. His words          me, I didn't know what to say.
  3. The situation on the roads that night was every driver's worst
  4. The pain was very strong, the soldier lay and         

loudly.

  1. We were going to spend our holidays in Italy. Everybody was         by the news.
  2. The old lady's __        face still looked attractive. I couldn't

help admiring her.

  1. The Titanic, as everybody thought, was an unsinkable ship, yet it          in the middle of the Atlantic Ocean in 1912.
  2. We usually hold a school          every September, but this

year we decided to meet in October.

  1. I'm short of money, I've got only a                 of dollars.
  2. Why should I                          the lady? I hardly know her. Can I just say her ‘hallo’?



Предварительный просмотр:

ТЕМЫ ДЛЯ УСТНОГО СОБЕСЕДОВАНИЯ В 8 КЛАССЕ К УЧЕБНИКУ АФАНАСЬЕВОЙ О.В. И МИХЕЕВОЙ  И.В. ( УГЛУБЛЕННЫЙ УРОВЕНЬ)

Say: 1) when and why this job appeared;

                2)what skills and qualities are required for this job;

                3)why it attracts public attention

  1. Say: 1) what hobbies people have;

        2)what hobby the Koons’ family from Washington D.C. have (when they took it up, what              materials they use to create miniature dolls’ houses);            

         3)what qualities this hobby helps to develop

       5. Say: 1) the place of the profession of a teacher in the world of jobs,

                     the qualities required for this job;

    2) advantages and disadvantages of this job;

    3) if you would like to be a teacher, explain your choice

        1. Say: 1) when and why this job appeared;

                2)what skills and qualities are required for this job;

                3)why it attracts public attention

2. Say: 1) what hobbies people have;

        2)what hobby the Koons’ family from Washington D.C. have (when they took it up, what              materials they use to create miniature dolls’ houses);  

           

         3)what qualities this hobby helps to develop

     5. Say: 1) the place of the profession of a teacher in the world of jobs,

                     the qualities required for this job;

    2) advantages and disadvantages of this job;

   3) if you would like to be a teacher, explain your choice


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Рабочая программа (10 класс по учебнику Афанасьевой О.В. и Михеевой И.В. (углубленное изучение)

Рабочая программа ( пояснительная записка) 10 класс углубленное изучение по учебнику Афанасьевой О.В.,Михеевой И.В....

лексический тест 6 класс к учебникам "Rainbow" авторы Афанасьева Михеева к 1 юниту

Данный тест разработан для промежуточного контроля лексических знаний полученных по изученному первому разделу "Two capitals"....

Урок по теме American Presidents к учебнику Английский язык для 6 класса школ с углубленным изучением английского языка, лицеев и гимназий. К учебнику Афанасьевой О.В. и Михеевой И.В.

Урок по теме American Presidents к учебнику Английский язык для 6 класса школ с углубленным изучением английского языка, лицеев и гимназий....

План и технологическая карта урока в 7 классе (учебник Афанасьевой О.В. и Михеевой И.В.VI уровень)

План урока (повторение косвенной речи) и технологическая карта к нему....

Итоговая контрольная работа для 6 класса (Афанасьева О.В., Михеева И.В.), углубленный уровень

Итоговая контрольная работа для 6 класса (Афанасьева О.В., Михеева И.В.), углубленный уровень...