The Star Hour - Звёздный Час
презентация урока для интерактивной доски по английскому языку (5 класс)

Власов Арсен Валерьевич

Игра с учащимися 5 класса

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл synopsis.docx13.39 КБ
Файл the_star_hour.docx20.76 КБ
Office presentation icon the_star_hour.ppt696.5 КБ

Предварительный просмотр:

Игра проводится с учащимися 5 класса.

Участников: 6

Презентация к уроку: Приложение 1

– Good morning ladies and gentlemen! I am glad to see you ! Today we have a competition “ The star hour ”. The participants, introduce themselves, please. Let’s begin.

The first round. “The countries”

Task 1. The flags

You see the flags of different countries. Answer the questions, please.

1. Which is the flag of Great Britain?

2. Which is the flag of Canada?

3. Which is the flag of Scotland?

4. Which is the flag of USA?

Task 2. The symbols

You see the symbols of different countries. Answer the questions, please.

1. What is the national symbol of Scotland? (a thistle )

2. What is the national symbol of Wales? ( a daffodil )

3. What is the national symbol of England? ( a red rose )

4. What is the national symbol of Ireland? ( a shamrock )

The second round. “The history”

Task 1. The famous people

You can see the names of outstanding people. Answer the questions, please.

1. Who wrote 75 detective stories?

2. Who invented the telephone?

3. Who is famous for his stories about Sherlock Holmes?

4. He is famous American actor and producer. Who is he?

Task 2. The holidays.

You can see 6 holidays. You should guess what holiday I shall read about.

1. This holiday is celebrated on the 14th of February as a day of love and friendship.

2. People buy presents and cards and send them to their friends and relatives. Parents put presents into stockings. They also decorate streets, rooms and trees.

3. Children usually eat chocolate eggs and Cross Buns on this day.

4. Children make lanterns out of pumpkins, dress as witches and ghosts and go from house to house and say “Trick or treat.”

The third round. “At home”

You can see 5 rooms: a bedroom, a study, a living room, a kitchen, a dining room, a bathroom

1. In this room there is a table, a mirror, a chest of drawers and beds. We sleep here.

2. In this room there is a table, chairs or armchairs, a sofa, a fireplace, a television and a carpet.

3. In this room there is a desk, chairs, shelves of books, computer

4. In this room you may wash your hands and face, clean your teeth, take a bath or shower.

The fourth round. “Grammar”

Task 1. Tenses

You see the formulas of English Tenses

1. Show me the formula of the Future Simple Tense.

2. Show me the formula of Present Perfect Tense.

3. Show me the formula of Past Simple Tense

Task 2. Modal Verbs

You see the modal verbs. Which of these verbs are used in translation these the following sentences:

1. Не могли бы вы передать мне соль.

2. Можно мне задать вам вопрос?

3. Улицу следует переходить на зеленый свет.

The final

Make as many words as you can out of the word “ SPORTSMAN” (sport, port, or, man , sort, to, ten, rose, nose, stop, pot, most, on , not, pet, more, rest, nest, pen, note, top etc.)



Предварительный просмотр:

Внеклассное мероприятие «Звездный час» (The Star Hour)

Цель: воспитание культуры общения, повышение интереса к изучению иностранного языка, развитие интерактивных навыков и умений учеников.

Задачи:

- систематизировать и проверить знания учеников по страноведению англо-говорящих стран;

- развивать творческие способности учеников;

- развивать навыки иноязычной коммуникации;

Оборудование: звезды, ноутбук, проектор, презентация, карточки с цифрами от 1 до 6, призы

Ход игры:

(6 человек – учеников – участники, остальные – болельщики)

Ведущий: Glad to meet you, dear boys and girls, guests and teachers! Today we are having a competition «The Star Hour». Now the participants will introduce themselves.

(Участники конкурса должны сказать несколько слов о себе по–английски, прочесть стихотворение наизусть, спеть песню на английском языке, чтобы получить звездочку.)

1 тур «Страноведение»

 Task 1 «Flags»

На доске помещены флаги стран, перечисленных ниже, в такой последовательности:

  1. New Zealand
  2. Canada
  3. The UK
  4. Scotland
  5. Australia
  6. England

Вопросы:

  1. What country consists of 4 parts? (3)
  2. What country lies to the north of the US? (2)
  3. What country lies to the north of England? (4)
  4. What country lies to the south of Scotland? (6)

 Task 2 «Symbols»

На доске помещены такие эмблемы:

  1. Red rose
  2. Thistle
  3. Shamrock
  4. Daffodil
  5. Bald eagle

Вопросы:

  1. What is the national symbol of Scotland? (2)
  2. What is the national symbol of Wales? (4)

3. What is the national symbol of England? (1)

4. What is the national symbol of Ireland? (3)

Task 3 «London Sights»

На доске картинки с изображением:

  1. Buckingham Palace
  2. Westminster Abbey
  3. St. Paul’s Cathidral
  4. The Tower of London
  5. The Houses of Parliament
  6. Trafalgar Square

Вопросы и описание:

  1. What building has Big Ben? (5)
  2. It was built in the 11th century as a fortress and a royal palace. Later it was a prison, now it is a museum and a Royal Treasury.(4)
  3. What is the home of the Queen? (1)
  4. It is a royal church. There are tombs of many British kings and queens and other famous people. This is where the coronation takes place. (2)

Task 4 «Holidays»

На доске открытки – поздравления с праздниками:

  1. Christmas
  2. St. Valentine's Day
  3. Easter
  4. Mother's Day
  5. Halloween
  6. Father's Day

Учащимся предлагается описание нескольких праздников с тем, чтобы они назвали, о каком из них идет речь.

  1. This holiday is celebrated on the 14th of February as a day of love and friendship. (2)
  2. People buy presents and cards and send them to their friends and relatives. Parents put their presents into stockings. The traditional meal is roast turkey and pudding. They also decorate streets, rooms and a tree. (1)
  3. Children usually eat chocolate eggs and Cross Buns on this day. (3)
  4. Children make lanterns out of pumpkins, dress as witches and ghosts and go from house to house and say: «Trick or Treat! » (5)

Ученик, у которого звездочек меньше, чем у других, выходит из игры, получив приз за участие.



II тур «History»

Task 1 «Dates»

Даты:

  1. 1086
  2. 1564
  3. 1840
  4. 1653
  5. 1734
  6. 1553


Вопросы:

  1. When did the first Englishman Richard Chancellor come to Russia? (6)
  2. When was the first treaty between England and Russia signed? (5)
  3. When did the first stamp «Penny Black» appear? (3)
  4. When was the first official document «The Domesday Book» written? (1)

Task 2 «Famous People»

Имена выдающихся людей:

  1. Armstrong
  2. Bell
  3. Hogarth
  4. Newton
  5. A. Conan-Doyle
  6. A. Christie

Вопросы:

  1. Who was one of the best British artists? He painted «Marriage Mode», which is kept in the National Gallery in London? (3)
  2. Who wrote 75 detective stories? (6)
  3. He was a spaceman and the first person to walk on the Moon? (1)
  4. Who invented the telephone? (2)

(Выбывает ученик)





Игра со зрителями:

1. Вы должны поставить буквы в правильном порядке, чтобы получилось слово:

Smlsybo


  1. Каждая цифра слова соответствует порядковому номеру английского алфавита. Расшифруйте и вы получите слово.

Holiday (8. 15. 12. 9. 4. 1. 25)

Ответивший правильно получает приз.

III тур «Grammar»

Task 1 «English Tenses»

Карточки:

  1. V, Vs
  2. am

is + Ving

are

  1. will + V
  2. Ved, V2
  3. have

has + V3 (ed)

Задания:

  1. Show me the formula of the Future Simple Tense (3)
  2. Show me the formula of the Present Perfect Tense (5)
  3. Show me the formula of the Present Simple Tense (1)

Теперь я называю слова, которые обычно употребляются с определенным временем:

  1. Now, at the moment (2)
  2. Every day, usually, often, always (1)
  3. Yesterday (4)
  4. Tomorrow, next year (3)
  5. Already, just, not yet (5)

Task 2 «Modal verbs»

На доске картинки, на которых написаны модальные глаголы:

  1. Can
  2. Should
  3. Must
  4. May
  5. Could

Вопросы:

Какой из этих глаголов нужен для перевода с русского языка на английский следующих предложений:

  1. Не могли бы вы передать мне соль? (5)
  2. Можно задать вам вопрос? (4)
  3. Я умею кататься на роликах. (1)
  4. Улицу следует переходить на зеленый свет. (2)

(Игру покидает еще один ученик)

IV тур «At home»

Task 1 «Rooms»

Представлены фотографии:

  1. Dining room
  2. Bedroom
  3. Living room
  4. Kitchen
  5. Bathroom
  6. Study

Учащимся предлагается угадать, о каких комнатах говорится в этих предложениях.

  1. In this room there is a table, a mirror, a chest of drawers and beds. We sleep here. (2)
  2. In this room there is a table, chairs or armchairs, a sofa, a fireplace, a television and a carpet (3)
  3. In this room there is a desk, chairs, shelves of books, a computer. You may do your homework there. (6)
  4. In this room you may wash your hands and face, clean your teeth, take a bath or a shower. (5)
  5. There is a dishwasher, fridge, a stove, a microwave oven, plates, cups and other things here. We usually cook here. (4)

Task 2 «HOME LIBRARY-WRITERS»

Имена писателей:

  1. Beatrix Potter
  2. James M.Barrie
  3. Lewis Carrol
  4. Pamela L. Travers
  5. Alan Milne
  6. Daniel Defoe

Вопросы:

  1. Who is the author of Robinson Crusoe? (6)
  2. Who wrote about Whinny – the – Pooh? (5)
  3. Who wrote about funny rabbits and other animals? (1)
  4. Who is the author of «Mary Poppins»? (4)
  5. Who wrote about the adventures of the girl called Alice in the magic country Wonderland? (3)

Task 3 “HOME READING-CHARACTERS”

Персонажи литературных произведений:

  1. ALICE
  2. GULLIVER
  3. PETER PAN
  4. MARY POPPINS
  5. DOCTOR DOOLITTLE
  6. ROBINSON CRUSOE

Участникам конкурса следует угадать, о ком идет речь в данных предложениях.

  1. He took care of animals, because he loved them. Many different animals lived in his house.(5)
  2. She looked after children. The wind had brought her over. She usually had a bag and an umbrella in her hands. In her bag she had an armchair, a piano and a magic bottle. (4)
  3. He was a boy who didn’t grow. He could fly as a bird. (3)
  4. He was a sailor. One day there was a storm in the sea and the ship was wrecked. He swam to an island. He lived on the island alone for a long time and he had a friend called Friday. (6)

Выбывает ученик

The final

Предлагаю участникам конкурса задание:

«Make as many words as you can out of the word «sportsmen»

Участники называют слова: sport, port, or, men, sort, to, ten, rose, nose, stop, pot, post, most, on, no, not, pet, more, rest, nest, pen, wrote, note, top.

Победитель получает приз.











Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

The Star Hour

Слайд 2

The first round The countries

Слайд 3

The flags 1 2 3 4 5 6

Слайд 4

The symbols 1 2 4 3

Слайд 5

The second round The History

Слайд 6

The Famous People Agatha Christie William Shakespare Charlie Chaplin Mark Twain Alexander Graham Bell Sir Arthur Conan Doyle 1 2 3 4 5 6

Слайд 7

The Holidays 3 2 1 4 5 6

Слайд 8

The third round At home

Слайд 9

1 2 3 4 5 6

Слайд 10

The fourth round Grammar

Слайд 11

Tenses 2. am is V ing are 1. V,V s 3. will V 5. V 2 , V ed 4. have V 3 , V ed

Слайд 12

Modal verbs 1 . can 2 . should 3 . must 4. may 5 . could

Слайд 13

SPORTSMAN


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Star Hour

Разработка внеклассного мероприятия для 7 класса (3-й год обучения) УМК «HappyEnglish-2» для 7-9 классов (авторы Т.Б.Клементьева, Д.Шэннон, К.И.Кауфман, М.Ю.Кауфман) . Может быть использована и в...

Игра – викторина на английском языке«The Star Hour» (5 – 8 классы)

Игра проводиться для того, чтобы расширить объём  знаний по английскому языку,лексический запас, тренировать  фонетические умения и навыкоы; внедрить  новые игровые технологии в педаго...

Игра – викторина на английском языке«The Star Hour» (5 – 8 классы)

Цель данной игры: расширение объёма знаний по английскому языку; развитие способностей диалогической речи, расширение лексического запаса, тренировка фонетических умений и навыков; внедрение новых тех...

Урок-конкурс "The Star Hour"

Данный урок-конкурс поможет детям закрепить материал по темам "Великобритания",  "Англо - язычные страны", «Знаменитые люди». Также призван помочь развить навыки устной речи, памяти, мышления у у...

Внеклассное мероприятие по английскому языку для учащихся 8 класса по теме: "Travelling: Who Knows More?" КВН по английскому языку “STAR HOUR”

Цели:1. Расширение лингвострановедческой компетенции учащихся.2. Воспитание интереса к культуре стран изучаемого языка.Задачи:1. Образовательные:Обобщение страноведческих знаний учащихся, полученных в...

"Star hour"

Внеклассное мероприятие по английскому языку для 5. 6 классов по теме: London.  Предлагается несколько заданий, где учащиеся должны в соревновательной форме пройти все станции....

Игра " STAR HOUR" " Звёздный час"

Данный материал является языковой викториной по теме " Великобритания"...