Урок английского языка в 8 классе Глобальные проблемы Земли
презентация к уроку по английскому языку (8 класс)

Пряхина Раиса Петровна

Урок английского языка в 8 классе Глобальные проблемы Земли Цель: научить школьников использовать английский язык, как инструмент общения в диалоге культур современного мира.

Скачать:

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Презентация к урокам английского языка в 8 классе УМК Spotlight - 8 Module - 5 GLOBAL ISSUES Учитель английского языка Пряхина Р.П. Структурное подразделение ГБОУ школа №409 при ФБГУ НИДОИ им . Г.И.Турнера Пушкинского района СПб

Слайд 2

Only when all the rivers have run dry And all the fish in the sea have died Only when all the rainforests have been burnt down And there is no food for the animals Only when all the blue skies have been filled with smoke And the cities of the world have choked Will the white man understand That it’s too late to save the earth. (Native American poem)

Слайд 3

LISTEN AND REPEAT GLOBAL WARMING POLLITION ENDANGERED SPICIES WAR POVERTY HOMELESSNESS FAMINE CHILD LABOUR

Слайд 4

WHICH OF ISSUES 1-8 CAN YOU SEE IN THE PICTURES A-D GLOBAL WARMING POLLITION ENDANGERED SPICIES WAR POVERTY HOMELESSNESS FAMINE CHILD LABOUR A C B D

Слайд 5

MATCH THE HEADLINES TO THE WORLD PROBLEMS HEADLINES HUGE ICEBERG BREAKS FREE IN SOUTH POLE AFRICAN ELEPHANTS PROTECTED FROM HUNTERS AIR QUALITY BELOW RECOMMENDED LEVELS IN MOST MAJOR CITIES RATS DESTROY RICE CROPS IN INDIA GOVENNET HOUSING PROGRAMMES FOR THOSE WHO NEED A 4 FAMINE B 3 POLLUTION C 5 POVERTY AND HOMELESSNESS D 1 GLOBAL WARMING E 2 ENDANGERED SPICIES

Слайд 6

SUGGEST WAYS IMPROVE THESE SITUATIONS, EXPLAINING THE RESULT OF EACH SUGGESTION YOU CAN USE IDEAS FROM THE WHOLE MODULE 5 AS WELL AS YOUR OWN IDEAS

Слайд 7

FOR EXAMPLE: DID YOU KNOW THAT… HALF PEOPLE IN THE WORLD LIVE ON LESS THAN 2 DOLLARS A DAY Suggested answer: Governments should set up so children get an education that will help them find jobs when they are older.

Слайд 8

1 group 30000 children die every day around the world because of lack of food and medicine and a permanent home 2 group About 20000 people live in shelters in London 3 group 73 million working children are under the age of 10 4 group More than 300000 children under 18 are currently serving as soldiers world 5 group Climate scientists believe that the Earth’s average temperature will continue to increase over the next 100 years 6 group There are already 700 extinct species of mammals

Слайд 9

Ресурсы: Spotlight – 8 by V. Evans, J.Dooley , O. Podolyako , J. Vaulina , Москва: Express Publishing. «Просвещение», 201 7 г. Enterprise Plus by V. Evans, J.Dooley , : Express Publishing, 2015 г. https:// yandex.ru/images/ https://www.google.ru/imghp?hl=ru&tab=wi&ogbl



Предварительный просмотр:

Урок английского языка в 8 классе

Глобальные проблемы Земли

Цель: научить школьников использовать английский язык, как инструмент общения в диалоге культур современного мира.

Задачи

Образовательные:

•        Освоить во всех видах речевой деятельности новые единицы лексики по теме “Глобальные проблемы человечества”

•        Научить вести разговор о проблемах окружающей среды и вытекающих из этого проблемах человечества

•        Научить писать сочинение с элементами рассуждения. Подготовка к ЕГЭ

Развивающие:

•        Развивать навыки во всех видах речевой деятельности

•        Развивать учебно-познавательную компетенцию через развитие способов учебной деятельности

•        Развивать социальную компетенцию (через формирование экологического сознания)

•        Развивать коммуникативные умения при работе в группе

Воспитательные:

•        Формировать ценностные ориентации

•        Воспитывать экологическую культуру

Тип урока: комбинированный

Формы применения ИКТ на данном уроке: используется учебная презентация.

Оборудование: мультимедийный проектор, презентация в Power Point, дисковый проигрыватель, записи на доске.

Ход урока:

1.        Орг. момент:

Т: Hello, boys and girls! Today we’ll talk about problems of environment.

2.        Введение в тему

Слайд 2

Т: You see this Native American Poem

Only when all the rivers have run dry

and all the fish in the sea have died

only when all rain forests have been burnt down

and there is no food for the animals

only all the blue skies have been filled with smoke

and the cities of the worid have choked

will the white man understand

that it’s to late to save the Earth.

T: Our planet is in danger!

-        we pollute air, water and land

-        we cut down forests and dry up rivers, lakes and ponds

-        we kill animals and make exotic species disappear

And now we have ecological crysis.

3.        Повторение и введение лексики по теме “Глобальные проблемы Земли” Слайд 3 “Listen and repeat”

Слайд 4 “Which of issues 1-8 can you see in the pictures A-D?”

Слайд 5 “Mach the headlines of the newspapers to the world problems”

4.        Ознакомительное чтение.

Read the texts. Ex. 2, p. 76.

По мере чтения текста уч-ся делают записи на доске.

Text A: global warming (climate change, greenhouse gases; Earth warmer)

Text В: famine (too many people to feed; sending food)

Text C: poverty/child labour (everybody has to work or there won’t be enough food, support, children get an education)

Text D: endangered species (animal’s habitats destroyed, hunt, protect areas where animals live)

5.        Аудирование с пониманием основного содержания.

Listen and match the speakers to the statements. Which global issue is each talking about?

Ex. 3, p. 76

6.        Поисковое чтение.

Read the dialogue. What do the following numbers represent? 2; 3 billion; 30,000. Ex. 5, p. 77

2- amount of money in dollars that people live on per day.

3 billion-number of people in the world living on 2$/day

30.000-number of children dying every day because of lack of food and medicine/permanent home.

7.        Составление короткого сообщения по тексту

Let's prepare short message about the text Ex.5, p.77

There should be free education available to all children in every country. Governments must enforce strict laws against hiking children. I can support organizations that fight against child labour and write letters to governments or newspapers of countries with no child laws to create awareness of the problem.

8.        Монологическое высказывание по теме. Работа в группах.

Suggest ways to improve these situations, explaining the result of each suggestion.

Слайд 6

For example: - Слайд 7

Tasks for groups - Слайд 8

9.        Домашнее задание

Write an article providing solutions to the problems entitled “How can we make our town a better place to live in?”

PLAN

INTRODACTION

Para 1: state the problem

The living conditions in our city are getting worse and worse. Exhaust fumes and smoke from the factories are polluting the air and trees are being cut down. Furthermore, the river is being polluted by chemical from the factories and people are suffering from breathing difficulties and stomach problems. We should do something before it is too late.

MAIN BODY

Para 2: suggestion and result

Para 3: suggestion and result

Para 4: suggestion and result

CONLUSION

Para 5: summarise your opinion:

All things considered, there are solutions to all problems. The sooner we put them into practice, the better our lives will become

Ресурсы: Слайд 9


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Открытый урок английского языка по теме "Проблемы подростков" в 9 классе.

Урок по современной и актуальной теме с презентацией. Презентация состоит из 9 слайдов. Полный ход  проведения урока....

Использование интерактивной доски на уроках английского языка как методическая проблема. Выбор: индивидуальная или групповая работа?

В этой статье я представляю свой опыт работы в группе с  использованием  интерактивной доски  и мобильного класса....

Презентация к уроку английского языка на тему: "Проблемы подростков"

Презентация подготовлена на основе УМК Laser B1...

Урок английского языка по теме «Проблемы экологии. Защита природы»

Данная разработка урока отвечает требованиям ФГОС, включает технологическую карту урока, подробный конспект, дополнительный материал (презентацию) и приложения....

Урок английского языка по теме "Проблемы экологии"

Технологическая карта для проведения открытого урока в 8 кл по программе М.З. Биболетова “Enjoy English”....

Урок английского языка по теме "Проблемы курения в подростковом возрасте

Урок английского языка с использованием технологии критического мышления...

План-конспект урока английского языка по теме "Проблемы в отпуске"

Урок «открытия нового знания» в 8 классе по модулю 6 ("Английский в фокусе 8")...