Открытый урок английского языка по теме "Проблемы подростков" в 9 классе.
методическая разработка (9 класс) по теме

Хуснутдинова Галина Николаевна

Урок по современной и актуальной теме с презентацией. Презентация состоит из 9 слайдов. Полный ход  проведения урока.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл tema_uroka.docx19.09 КБ
Файл problemy_podrostkov.pptx339.08 КБ

Предварительный просмотр:

                          Тема урока: «Подростки: проблемы и жизнь».

Цели:

  1. Совершенствование навыков устной речи. Монологическая и диалогическая речь.
  2. Обсуждение актуальных проблем подростков в современном обществе.
  3. Воспитание толерантного отношения к мнениям других людей и умения высказывать свою точку зрения.

Задачи:

  1. Совершенствование лексических и грамматических навыков в устной речи.
  2. Развитие умения понимать основную идею текста.
  3. Воспитание у учащихся гражданской ответственности за свои поступки.

Оборудование: компьютер, проектор, доска, раздаточный материал.

Ход урока.

I.Оргмомент. Good morning friends! It’s nice to meet you! Sit down please! How are you today?

II. Watch video-rolik about teens.

1. I’d like to start our lesson with a psychological problems of other people.

 Judging by the peoples‘attitude to others psychologists divide them into three main groups:

   The first group includes people who make friends wherever they go. They are: sociable, sympathetic, friendly, easy-going, flexible, optimistic, active.

   People from the second group are aggressive, impulsive, rude, violent, tactless.

    You can characterize people from the third group as pessimistic, non-resistant, passive, they have a negative attitude to people they don’t know. They hide in their own shallow “The day has passed, nobody touched me”.

  Which of these three groups has less problems in communicating and building up new relationships?

   The disability to get on well with different people or to cope with difficult situations can cause numerous issues in communication with the family, friends, colleagues. It’s closely related to teenagers who have a lot of problems in their everyday life.

We can say the same about teenagers who sometimes have difficulty in coping with stressful situations.

III.Введение в тему урока.

So, today we are going to speak about teenage problems, discuss different situations and try to find solutions how to solve them.

IV. Лексическая зарядка. 

1.Read some words for our lesson (Слайд № 2)

2. Now, what problems of teenagers can you tell us?

3. Who can help young people in difficult situations or who can they turn to if they get into trouble?

V. Britains teens problems. (Слайд № 3)

1. Read this information and you name Russian teens problems.

2.  We are going to listen about young people and tell us about  problems in your family or class.

Listening:

A. My parents don’t give me a lot of freedom.

B. I would like to spend more time with my parents.

C. My parents put a lot of pressure on me to work hard.

D. I have learned a lot from talking to my parents.

E. My parents don’t agree with my future plans.

F. My parents try to choose my friends for me.

VI. Диалогическая речь. Now we are going to work in pairs (in groups of 2 or 3).

You will have different situations to talk about. Make your dialogs.

VII. Conclusion (Заключение) :Adolescence is probably one of the best periods of life of every person. You are young, full of energy and dreams, you’re healthy and free. You want to be independent. But sometimes you face issues just because you are not experienced enough.

We do learn from our experience. And every failure make us stronger. Just don’t forget that you can turn to your parents, friends if you need help or advice.

Sometimes you can be a helping hand for your heart-broken friend.

It relates not only to your friends but also to your parents and siblings.

About three thousand years ago Confucious (an ancient Chinese thinker known for saying wise things) said: “the person who helps others – helps himself”. (Слайд № 4)

X. Homework.Give a two minute talk on the following topic: some people believe that teenagers today are generally rude, lazy and badly behaved. Other people, however, think thet teenagers have a bad reputation for no reason.

XI. It’s high time to relax.The lesson is over. Thank you for your participation. Good bye!


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Theme: « Teenagers: Their Life and Problems » .

Слайд 2

Re а d and translate words teens to gamble movement to fall out with smb value to fill isolated smoke to worry for drug to be allowed alcohol to socialize overweight to date with smb reading for pleasure to surf the net

Слайд 3

Tell about your problems with parents to let leave home after ten to make to go to bed at nine should be situated in clubs, amusement arcades to drink alcohol, smoke and drug to worry for children to gamble to be allowed to watch this film to feel isolated from parents to read books for pleasure

Слайд 4

British teenagers 33% began drinking alcohol at the age of 13 One in every four teens smokes Every one in five teens is overweight 9% never read books 75% have own TV and watch it many hours a day Drugs 60% regularly surf the net

Слайд 5

VJv Josh Victoria Walter Hannah Jennifer e d a c f

Слайд 6

Choose your right way Find a hobby Go in for sports, join a sports club Try to make new friends who don’t smoke Ask your friends to help you Read many books Listen to your parents Choose a healthy future Choose a future profession

Слайд 7

Future Progressive will be V He will be playing the piano. might be ? She might be playing the piano. won’t be X He won’t be playing the piano.

Слайд 8

« The person who helps others – helps himself ». Confucious


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Открытый урок английского языка в 10-м классе Тема: «The vast world of the immortal classical ballet» («Огромный мир бессмертного классического балета»)

Урок разработан с применением современных технологий: учение через обучение, техники исследовательской проектной деятельности и профильно-ориентированного обучения. Он проводится в 10-м классе в...

Открытый урок английского языка во 2-м классе,по теме "Спорт".

Закрепить лексический материал по теме «Спорт»;развивать навыки устной монологической речи; систематизировать употребление модального глагола "can"        ...

Открытый урок английского языка в 6-м классе по теме "Семья" , учебник М.З. Биболетовой.

Урок проводился в 6-м классе в рамках конкурса "Учитель года 2013". Разработка урока сопровождается презентацией....

Открытый урок английского языка во 2-ом классе по теме"Обучение чтению гласной буквы Е в закрытом слоге"

Разработанный урок английского языка во 2 классе определяется целями государственной политики в сфере образования. Внедрение  нового  ФГОС требует от учителя особого подхода в разработке...

Открытый урок английского языка для 10-го класса на тему " Сравнение политических систем России, США и Англии".

Политические системы ведущих стран мира имеют ряд общих моментов, и в то же время каждая страна характеризуется особенностями управления. Ученики , сделав свои собственные презентаци на эту тему, пред...

Методическая разработка открытого урока английского языка в 9 «Б» классе «Проблемы окружающей среды» «Environmental Problems»

Цели урока:Совершенствовать навыки монологической и диалогической речи;Осуществить метапредметные связи (биология, география);Создать код экологических правил;Развивать коммуникативные навыки;Продолжи...

Открытый урок английского языка в 4-ом классе по теме: "Мой дом"(Describing your house) с использованием презентации Power Point

открытый урок английского языка в 4-ом классе по теме: "Мой дом"(Describing your house) с использованием презентации Power Point...