Открытый урок по английскому языку в 10 классе по теме "Discover Canada!"
план-конспект урока по английскому языку (10 класс)

Акьюлова Люция Гафуановна

Конспект открытого урока по английскому языку в 10 классе по теме "Discover Canada!". По УМК "Happy English" К.И Кауфман, М.Ю. Кауфман для 10 класса

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon otkr._urok_kanada.doc66 КБ

Предварительный просмотр:

Урок английского языка в 10 классе “Discover Canada!”

Цель урока: формировать и развивать коммуникативную и социокультурную компетенцию по теме “English-speaking countries: Canada”

Задачи урока:

1. Расширять знания о мире англо-говорящих стран (Канада);

2. Развивать ассоциативное, креативное и критическое мышление;

3. развивать навыки работы с ИКТ;

4. развивать творческие способности обучающихся;

5. воспитывать у обучающихся толерантное отношение к стране изучаемого языка, прививать ценностное отношение к природе и национальным паркам;

6. развивать навыки коммуникативной компетенции в монологической речи, аудировании и чтении;

7. учить самостоятельно находить информацию по заданной теме, готовить выступление с проектом.

Ход урока:

I. Орг. момент.

T: - Hello, boys and girls! I hope you are fine and all are ready to work hard at our lesson.  Take your seats please!

     - Hello, dear guests! Welcome to our school! We are very glad to see you!

        Let’s begin our lesson!

II. Сообщение темы урока. Мотивация, настрой учащихся на работу.

T: - And the topic of our lesson is … No, first I want you to read words of one wise man as a motto of our lesson. Look at the screen, please!

Слайд №1 

The world is a book and those who do not travel read only one page.

                                                                                                    St. Augustine

T-P: - Translate the saying please!

        - How do you think, is life more interesting, more complete with travelling?

        - So, let’s travel! By the way, what country would you like to visit?

        (I would like to visit…)

        - If I were you, I would travel to an English-speaking country. What English-speaking countries do you know?

Слайд №2

        (English-speaking countries are…)

  • So, Canada is one of the English-speaking countries. Let’s go there!

Слайд №3  

 - And our topic is “Discover Canada!” 

T: - At last lesson we spoke about Canada. Your task was to prepare different projects about this country. Today boys and girls will make presentations of two projects. The others we’ll check on the next lesson. And we’ll learn some more information about this beautiful country.

III. Фонетическая зарядка.

T: - To begin with let’s remember the pronouncing of some geographical names.

Слайд №4 T: - Repeat after me!

Canada                                                         Calgary

Ottawa                                                          Halifax

Edmonton                                                     Winnipeg

Montreal                                                        Lake Erie

Quebec                                                          Lake Ontario

Toronto                                                          Lake Michigan

Vancouver                                                     the Yukon river                                          

Niagara Falls            

IV. Актуализация знаний учащихся по пройденному материалу.  

And  now let’s remember what do we know about Canada. Look at our Canada-quiz.

(презентация). Choose the right answer, please!

T- P: - Read the first question, please!  Who answers? The full answer, please!

          - Let’s read the right answer!        

          - The next question, please!

T: - Thanks for your answers. Well done! We go on. V. Представление проектов учащихся.

1) Girls, come to the blackboard, please! You have prepared a project about famous places of Canada, about Canada’s parks. Listen attentively! I’ll give you cards with chart. You will have to make some notes about each place. Fill in the table! Match the park and activities people do there. Begin, please!

Cлайды №

- Now let’s check! In what park you can …  

          hear stories about the Blackfoot culture?                  Head Smashed-In

          see a village that is over 1,000 years old?                 L’Anse aux Meadows

     see a bear?                                                                 Nahanni NP

     see tepees?                                                                 Head Smashed-In                                                                                                                              

     see the first metal tools in North America?               L’Anse aux Meadows

     see high waterfalls?                                                   Nahanni NP                                      

          go skiing                                                                    the Kluane NP

          Fill in the table!

                                    National parks of Canada

Famous place

Activities

L’Anse aux Meadows

 see a village that is over 1,000 years old

see the first metal tools in North America

Head-Smashed-In-Buffalo-Jump

hear stories about the Blackfoot culture

see tepees

Nahanni National Park

see a bear

see high waterfalls                                                  

Kluane National Park

go skiing                                                                    

             

            And now about the Niagara Falls. Listen to and fill in the gaps.                              

The Niagara Falls

It is situated between _______ and _______ .

The average depth of the water below Niagara Falls is ___ meters.

They are also ___ meters high and ___ meters long.

                                 (330, 55, 52)

Thank you, girls. It was very interesting.

2) Now let’s listen to our boys. They have prepared a project about cities of Canada. Listen attentively! Write down the names of cities! So, begin, please!

Слайды №№

Thank you, boys! It was a beautiful project!

VI. Релаксация.

 By the way, what famous Canadians do you know? Of course, you know the members of the Toronto Maple Leafs, famous Canadian hockey club. One of  the world-famous Canadians is Celine Dion. Are you tired? Let’s have a rest! Let’s listen to the national anthem of Canada in the performance of Celine Dion.

And what is the name of  the Canadian national anthem? It is the song “O Canada”. Stand up! We must respect the national anthem of the state. Let’s listen to it!

(слушают стоя, звучит “O Canada” в исполнении Селин Дион)

Did you like it? Let’s continue our work.

VII. Развитие лексических навыков.

You know, Vancouver was home of Winter Olympic games 2010. And what sports are popular in Canada? What sports can you do in Canada?

(Ксерокопии)

Unscramble the words to find typical Canadian activities.

Find following words:

Cлайд №

Dog-sledding, curling, canoeing, ice-skating, snowmobiling, ice-hockey, hiking, skiing, mountain-climbing, snowboard, ice-sculpting, cross country skiing, baseball, snowshoe racing.

Are you ready? What sport do you find unusual?

Yes, snowshoe racing is an unusual sport for us.

Слайд №№

A snowshoe is footwear for walking over the snow.  The indigenous people of North America developed the most advanced and diverse snowshoes.

And snowshoe racing is one of the fastest growing winter sports in Canada.

VIII. Формирование навыков ознакомительного чтения.

T: Canada is home of many inventions. And some sports were invented in Canada.

Let’s read about it.

(ксерокопии)

Read and translate, please!

IX. Объяснение домашнего задания.

T: Our lesson is coming to the end. Open your daybooks and write down your hometask. On the next lesson we’ll check the other projects. Four other groups prepare presentations of their projects.

1. The Toronto Maple Leafs.

You’ll speak about the famous Canadian hockey club.

2. Wildlife of Canada.

3. The Aboriginal people of Canada.

4. The History of Canada.

Two other groups, whose presentations we have watched and listened to, work with the text “Canadian culture. (ксерокопии)

X. Заключительный этап урока.

T: I thank everybody for the lesson. I liked the way you worked. But especially I liked the results of the members of two groups with projects. Your speaking about Canada was interesting. Everybody gets ….

Was the lesson interesting for you? If you liked our lesson give me a smile. Thank you. The lesson is over. Good-bye!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Открытый урок по английскому языку 3 класс для общеобразовательных школ.(2 часа в неделю) Тема: « Weather\Seasons »

Пояснительная записка1.       Фамилия  имя отчество автораБерезовская А.В.2.       Место работы (полное наименование ОУ)ГБОУ СОШ ...

Открытый урок по английскому языку 2 класс по темам "The Alphabet", "Animals" ""

Данный урок прденазначен для учащихся 2 класса, 4 четверть. Тип урока- обощаяющий, урок- конкурс.  На уроке проходит повторение и закрепление материала, повторение лексических единиц, грамматичес...

Школа - это весело. Конспект открытого урока по английскому языку 5 класс.

Школа - это весело. Конспект открытого урока  по английскому языку 5 класс....

Открытый урок по английскому языку 2 класс "The ABC"

Открытый урок по английскому языку 2 класс по УМК Биболетова "Enjoy English"...

Открытый урок по английскому языку 3 класс "Части тела" (Биболетова М.З.)

Урок-путешествие по теме "Части тела". Во время урока учащиеся путешествуют по планетам солнечной системы, выполняя различные задания по теме. Закрепление грамматического материала "Спряжение глагола ...

Презентация к открытому уроку по английскому языку 2 класс, Family and friends 2, Presents

Презентация+конспекст урока по английскому языку...

Открытый урок по английскому языку 2 класс (УМК "Rainbow English" 2 класс)

В данной разработке представлен открытый урок по УМК Афанасьевой, Михеевой Rainbow English. Урок проводился по 2-й части учебника, Step 30. Этот шаг был разделен мною на 2 этапа (в данном уроке были и...