Задания, презентации, тренажеры
учебно-методический материал по английскому языку

На уроках редко пользуюсь только материалами рабочего УМК. Часто использую дополнительные задания.

Скачать:


Предварительный просмотр:

Открытый урок английского языка в 3 классе по теме: «Времена года»

Цель урока: повторение пройденного материала и введение новой лексики по теме: “Времена года»; ее первичное закрепление в речи.

Тип урока: комбинированный

Триединая дидактическая цель:

1. образовательный аспект:

- способствовать развитию практического владения английским языком;

- создать условия для формирования навыков говорения и чтения;

2. развивающий аспект:

- создать условия для развития памяти, воображения, способности к распределению внимания, умения слушать,

анализировать, сопоставлять;

3. воспитательный аспект:

- воспитывать уважительное отношение друг к другу при работе в коллективе;

- формировать потребности и способности к сотрудничеству;

- создать условия для формирования способности к критическому мышлению.

Основные задачи урока:

1) повторить и обобщить ранее изученный материал.

2) развивать умения и навыки устной речи: учить рассказывать о временах года;

3) развивать умения в чтении;

4) развивать умения в письменной речи;

Оснащение урока:

1. Учебник Биболетовой М.З., Денисенко О.А., Трубаневой Н.Н. «Английский с удовольствием» для 3 класса;2. Рабочая тетрадь к учебнику Биболетовой М.З., Денисенко О.А., Трубаневой Н.Н. «Английский с удовольствием» для 3

класса;

3. Мультимедийный проектор, компьютер или ноутбук, экран или интерактивная доска;

4. Презентация, выполненная в программе «PowerPoint» «Времена года»

Основные этапы урока:

1. Организационный момент. Введение в языковую среду. Фонетическая зарядка.

2. Закрепление пройденного материала.

3. Ознакомление с темой урока. Постановка его целей и задач.

4. Первичное закрепление изученной темы.

5. Подведение итогов. Постановка домашнего задания.

Ход урока:

1.1 Приветствие. Введение в языковую среду.

Good afternon! I`m glad to see you!

( хоровая отработка в режиме учитель – класс – ученик)

What day of the week is today?

( хоровая отработка в режиме учитель – класс – ученик)

What other days of the week do you know?

Name all of them.

( опрашиваются два-три ученика)

1.2 Фонетическая зарядка:

Today I want to tell you a new story about Tiny:

Тайни любит все времена года. Зимой он любит кататься на коньках на озере. Когда он замерзает, то старается согреть

руки дыханием: [w] - [w] - [w]: well, welcome, white, winter. Зимой Тайни любит повторять: «Well, welcome white winter!» (

хоровая отработка «учитель – класс – ученик»). Наступает весна, лес оживает от пения птиц: [ŋ] - [ŋ] -[ŋ]: sing, spring, pink, morning. «Morning! Sing! It’s spring!» - обращается Тайни к птицам ( хоровая отработка «учитель –

класс – ученик»). Летом Тайни приглашает своих друзей в гости: [ ] - [ ] - [ ]: «Summer!Come to the country!

Run and have fun!» ( хоровая отработка «учитель – класс – ученик»). Осенью Тайни любит гулять по лесу и любоваться

разноцветными деревьями. Он с удивлением и интересом рассматривает нарядные деревья: [ :] - [ :] - [ :] : walk, draw,

watch, autumn. «Walk! Watch! Draw autumn!» (хоровая отработка «учитель – класс – ученик»). Давайте теперь все вместе

еще раз хором повторим, что любит говорить Тайни в разное время года.

2. Закрепление пройденного материала.

Давайте вспомним что делает Гномик Тайни в Понедельник (swims in the river), во Вторник (listens to music), Среду

(watch TV), Четверг (draw funny pictures), Пятницу (read fairy tales), Субботу (play computer games) и Воскресенье

(write fairy tales) ?

Very good! Well done! Now, open your books p. 61

3. Ознакомление с темой урока. Постановка его целей и задач.

3.1 But what happened? We can’t go on at our lesson. There is a lock, isn’t it? Но что произошло? Мы не можем продолжать

наш урок. Дверь в страну знаний закрыта на ключ. What shall we do? Что же нам делать? I think we must guess what our lesson will be today about. Let’s try! Я думаю, мы должны догадаться о теме нашего урока. Давайте попробуем!

Children, look at the board. You can see many new pictures. Ребята, посмотрите на доску. Вы видите новые картинки.. Глядя на иллюстрации догадайтесь, что обозначают слова. Ребята, у вас было много вариантов ответа, что обозначают слова.

Почему мы не смогли сказать, что эти слова обозначают? So, let’s read and translate these words.(словарная работа- зима,весна,осень,лето,) (-At the screen you can see the сolours. Match the right word. (Take off-Touch down)

-прилагательные-take off-touch down-работа на доске

Well done! Ребята, скажите на какую тему эти слова? (о временах года) Если вы правильно назовете тему нашего будущего

урока заиграет музыка и откроет нам путь: Well done! You are right! Today we are going to speak about the seasons. Молодцы!Вы правы, сегодня мы будем говорить о временах года.

3.1. Let’s listen to the song about the seasons:

Spring is green,

Winter is white,

Autumn is yellow,

Summer is bright

(хоровая отработка в режиме «учитель – класс – ученик, далее это стихотворение читают два – три ученика)

T: Now you will have the special task. You must continue and finish the sentences. We will use Round Table. Я даю вам задание вы по очереди подумайте и запишите свой ответ и передайте задание партнеру по плечу.(2 мин)

Spring come after……..

Summer comes after…..

Autumn comes after……

Winter comes after…..

Keys: winter,spring,summer,autumn.

3.2. Найди слова в цепочке: (Find the words in a chain!)

Springsummerwhiteyellowwinter (работа в интерагтивной доске)

3.3 Затем выполнить Ex.3 p.61 (Слайд 10-Слайд 13)

В упражнении 3 (Слайд 10-13) учащиеся тренируются в диалогической речи.We will use Single Round Robin. Даю вам 1 секунду на

каждый вопрос (Задает вопрос, ученики по очереди отвечают)Example:

Pupil 1: Do you like winter?

Pupil 2: Yes, I do. / No, I don’t.

Pupil 1: Why do you like winter?

Pupil 2: I can ski and skate.

3.4 I think you are tired. It’s time to have a rest. We will use the structure Follow the leader. Show different animals.

(Слайд №14)

Физкультминутка

4. Первичное закрепление изученной темы.

4.1 Итак, давайте расскажем о том, что мы можем делать в разное время года. Ex. 2 p 61. Но до этого давайте вспомним наши развлечения .Quiz-Quiz-Trade.Карточки со словами развлечениями на знание перевода и

актуализации изученной лексики.

4.2 Вы можете воспользоваться следующим слайдом-подсказкой: (слайд-15,16)

We will use Think-Write-Round Robin(карточки с зимними и летними развлечениями)

4.3 Think and say what season you like, say what you can do in this season.(слайд 17) Timed –Pair-Share You have 2 minutes to do these task.

Даю вам 2 мин.со своими партнерами по лицу отвечаете по данному вопросу.

Далее идет опрос всех желающих, желательно выслушать всех и всех похвалить даже если ученик справился с заданием не очень хорошо, если у кого совсем не получилось предложить попробовать еще раз на следующем

занятии).

5.Рефлексия (в форме опроса о том, что повторили, что знали, что узнали, чему научились и т.д.). Подведение

итогов (оценки за урок). Постановка домашнего задания. ( выучить стих-е)5.1 Now we will use the structure Parking. Прикрепите смайлик на доске, показывающее ваше настроение после урока.



Предварительный просмотр:

Date______________________

Name_________________ Surname__________________________

Test.

I variant

1.  Запиши сравнительную и превосходную степени прилагательных:

  1. Strong_______________________________________________________
  2. Small________________________________________________________
  3. Cold_________________________________________________________
  4. Slim_________________________________________________________
  5. Hot__________________________________________________________
  6. Funny________________________________________________________
  7. Good_________________________________________________________

2. Раскрой скобки:

  1. Apples are ______________(tasty) than lemons.
  2. Autumn is____________________(warm) than winter.
  3. Whale is__________________(big) animal in the world.
  4. Spring is______________________(nice) season.
  5. Mountains are___________________(high) than hills.
  6. The Nile is___________________(long) river.

3. Составь предложения из данных слов:

  1. of Russia , the capital, is, Moscow.

________________________________________________________________________

  1. dirtier, towns, are, countries, than.

________________________________________________________________________

  1. the highest, Everest, in the world, mountain, is.

________________________________________________________________________

Date______________________

Name_________________ Surname__________________________

Test.

II variant

1.  Запиши сравнительную и превосходную степени прилагательных:

  1. Long __________________________________________________________
  2. Tall____________________________________________________________
  3. Warm__________________________________________________________
  4. Fat_____________________________________________________________
  5. Big_____________________________________________________________
  6. Dirty____________________________________________________________
  7. Bad_____________________________________________________________

2. Раскрой скобки:

  1. Lions are______________________(strong) than wolves.
  2. A mouse is____________________(small) than a cat.
  3. Dolphin is___________________(kind) animal in the world.
  4. Winter is_____________________(cold) season.
  5. Camel is_________________________(useful) animal in the desert.
  6. Monkeys are _____________________(funny) than dogs.

3. Составь предложения из данных слов:

  1. of England, the capital, is, London.

________________________________________________________________________

  1. nicer, towns, countries, are, than.

_______________________________________________________________________

  1. the longest, is, river, in the world, the Nile.



Предварительный просмотр:

Упражнения "Различия британский - американский английский”

  1. Прочитайте предложения и определите, относятся ли выделенные слова к британскому или американскому варианту.
  1. Where’s your flat in London?  
  2. She needs a flash light to go to the attic.
  3. When I approached the bus stop I saw a long line of people .
  4. You shouldn´t ride your bike on the sidewalk.
  5. Doreen lives on the 7th floor. Let´s take the lift.
  6. Waiter, can I have the check, please?
  7. David always wears jeans and trainers everywhere he goes.

2. Распределите следующие слова на две группы (Британский и Американский), обращая внимание на написание слов.

favorite – favourite, apologize – apologise, labour – labor, catalogue – catalog, theatre – theater, counselor – counsellor, license – licence, color – colour, hypnotise – hypnotize, center – centre, programme – program, specialize – specialise,  traveller – traveler, humour – humor, archaeology – archeology, dialog – dialogue, defence – defense, neighbour – neighbor, kilometre - kilometer.

 

3. Распределите слова на две группы (Британский и Американский).

trousers – pants (брюки), gas – petrol (бензин), freeway – motorway (шоссе), a boot – a trunk (багажник), candy – sweets (конфеты), a flashlight – a torch (фонарик), autumn – fall (осень), an apartment – a flat (квартира), a diaper – a nappy (подгузник), underground – subway (метро), sidewalk – pavement (тротуар), a lift – an elevator (лифт), first floor – ground floor (первый этаж), post – mail (почта), cookies – biscuits (печенье), chips – French fries (картофель фри), pharmacy – chemist’s (аптека), a truck – a lorry (грузовик), rubbish – garbage (мусор), crazy - mad (сумасшедший), holiday – vacation (отпуск), to wait in line – to queue (стоять в очереди), a shopping cart – a trolley (тележка), a mobile phone – a cell phone (мобильный телефон), a city centre – downtown (центр города), a restroom – a toilet (общественный туалет), engaged – busy (занят), soccer – football (футбол), a jumper – a sweater (свитер), at five past nine – at five after nine (в пять минут десятого), a cab – a taxi (такси), a tin – a can (жестяная банка), a faucet – a tap (кран), an eraser – a rubber (ластик), a film – a movie (фильм), sneakers – trainers (кроссовки), a cooker - a stove (кухонная плита), drapes – curtains (шторы)  

 

3. Прочитайте текст об английской девушке Мэри. Напишите аналогичный рассказ об американской девушке Норе, заменив британские выражения их американскими эквивалентами.

   Mary lives in a big flat. Every morning she gets up at ten past six and puts on a blouse and a pair of trousers. Mary has a little son, so she has to change his nappy. Then she drinks her coffee with a biscuit and checks her post. Mary works in the city centre, so she takes the underground to get there. Her office is on the ground floor, so she doesn’t use the lift. Mary goes shopping after work. She buys a lot of stuff, so she drives her trolley to the car and puts all the bags into the boot. In the evening when Mary gets home she takes out the rubbish and then she just walks along the pavement. She usually watches some nice film before going to bed.

 Мэри живет в большой квартире. Каждое утро она встает в 10 минут седьмого и надевает блузку и брюки. У Мэри есть маленький сын, поэтому она должна поменять ему подгузник. Затем она пьет кофе с печеньем и проверяет почту. Мэрии работает в центре, поэтому она добирается туда на метро. Ее офис находится на первом этаже, поэтому она не пользуется лифтом. После работы Мэри едет за покупками. Она покупает много вещей, поэтому она везет тележку до машины и ставит все пакеты в багажник. Вечером, когда Мэри приходит домой, она выносит мусор и затем просто гуляет по тротуару. Она обычно смотрит какой-нибудь хороший фильм перед сном.

D:\BE&AE\AQtaB5DAGXo.jpg


 

Ответы:

1.

British – favourite, apologise, labour, catalogue, theatre, counsellor, licence, colour, hypnotise, centre, programme, specialise, traveller, humour, archaeology, dialogue, defence, neighbour, kilometre.

American – favorite, apologize, labor, catalog, theater, counselor, license, color, hypnotize, center, program, specialize, traveler, humor, archeology, dialog, defense, neighbor, kilometer.

2.

British – trousers, petrol, motorway, a boot, sweets, a torch, autumn, a flat, a nappy, underground, pavement, a lift, ground floor, post, biscuits, chips, chemist’s, a lorry, rubbish, mad, holiday, to queue, a trolley, a mobile phone, a city centre, a toilet, engaged, football, a jumper, at five past nine, a taxi, a tin, a tap, a rubber, a film, trainers, a cooker, curtains

American – pants, gas, freeway, a trunk, candy, a flashlight, fall, an apartment, a diaper, subway, sidewalk, an elevator, first floor, mail, cookies, French fries, pharmacy, a truck, garbage, crazy, vacation, to wait in line, a shopping cart, a cell phone, downtown, a restroom, busy, soccer, a sweater, at five after nine, a cab, a can, a faucet, an eraser, a movie, sneakers, a stove, drapes

3.

Mary lives in a big apartment. Every morning she gets up at ten after six and puts on a blouse and a pair of pants. Mary has a little son, so she has to change his diaper. Then she drinks her coffee with a cookie and checks her mail. Mary works in downtown, so she takes the subway to get there. Her office is on the first floor, so she doesn’t use the elevator. Mary goes shopping after work. She buys a lot of stuff, so she drives her cart to the car and puts all the bags into the trunk. In the evening when Mary gets home she takes out the garbage and then she just walks along the sidewalk. She usually watches some nice movie before going to bed.



Предварительный просмотр:

  1. Make up sentences. Translate into Russian. Составьте из данных слов предложения. Переведите.
  1. some – the kitchen – I – for – want – furniture – to buy.
  2. aren’t – the table – cakes – on – there – on – any.
  3. have – I - please – can – some – butter?
  4. there – any – casinos – in – are – Berlin?
  5. take – book – you – any – can – here.
  6. lives – the west – Mary – somewhere – in.
  7. something – talk – let’s – else – about.
  8. loves – our family – fish – in – nobody.
  9. on TV – interesting – is – nothing – tonight - there.
  10. anybody – my dictionary – has – seen?

 

  1. Make the sentences negative. Преобразуйте следующие предложения в отрицательные.

Model: I’ve got some euros in my purse. (У меня есть немного евро в кошельке.) – I haven’t got any euros in my purse. (У меня нет евро в кошельке.)

  1. We saw some water under the fridge. (Мы видели воду под холодильником.)
  2. There are some fancy dresses in this store. (В этом магазине есть модные платья.)
  3. You’ll find some balls on the floor. (Ты найдешь несколько мячей на полу.)
  4. I’ve had some important phone-calls this morning. (У меня было несколько важных звонков этим утром.)
  5. He is reading some letters in the kitchen. (Он читает письма на кухне.)
  6. I recognized somebody at the party. (Я узнал кое-кого на вечеринке.)
  7. You can plant this flower somewhere in the garden. (Ты можешь посадить этот цветок где-нибудь в саду.)
  8. We should call somebody. (Нам нужно кого-нибудь позвать.)

  1. Make the sentences interrogative. Преобразуйте следующие предложения в вопросительные.

Model: I can speak some Russian. (Я могу немного говорить по-русски.) – Can you speak any Russian? (Ты можешь немного говорить по-русски?)

  1. My teacher gave me some advice. (Мой учитель дал мне совет.)
  2. We have seen some great films this month. (Мы посмотрели несколько классных фильмов в этом месяце.)
  3. He has got some beer in the fridge. (У него есть немного пива в холодильнике.)
  4. She said something strange about her neighbor. (Она рассказала кое-что странное о своем соседе.)
  5. They ate something for lunch. (Они что-то съели на обед.)
  6. We can find better food somewhere else. (Мы можем найти более лучшую еду где-нибудь еще.)
  7. There is something wrong with your car. (С твоей машиной что-то не в порядке.)
  8. Somebody is calling my name. (Кто-то зовет меня.)

  1. Fill in the gaps choosing the pronoun. Поставьте подходящее местоимение.

  1. Would you like … (some/any/no) milk?
  2. You can leave at … (some/any/no) time.
  3. Could you give me … (some/any/no) help, please?
  4. We must buy … (some/any/no) vegetables for dinner.
  5. I haven’t got … (some/any/no) eggs for pancakes.
  6. I think … (something/anything) is burning.
  7. … (Somebody/Anybody) told me about his job.
  8. I couldn’t find my umbrella … (somewhere/anywhere/nowhere).
  9. Sorry, I can do … (someone/anyone/nothing) for you.
  10. There was … (something/anything/nobody) to answer the phone in the office.

 

Ответы:

1.

  1. I want to buy some furniture for the kitchen. (Я хочу купить мебель для кухни.)
  2. There aren’t any cakes on the table. (На столе нет пирожных.)
  3. Can I have some butter, please? (Можно мне немного масла?)
  4. Are there any casinos in Berlin? (В Берлине есть казино?)
  5. You can take any book here. (Ты можешь взять здесь любую книгу.)
  6. Mary lives somewhere in the west. (Мэри живет где-то на западе.)
  7. Let’s talk about something else. (Давайте поговорим о чем-нибудь еще.)
  8. Nobody loves fish in our family. (Никто не любит рыбу в нашей семье.)
  9. There is nothing interesting on TV tonight. (Сегодня вечером нет ничего интересного по ТВ.)
  10. Has anybody seen my dictionary? (Кто-нибудь видел мой словарь?)

2.

  1. We didn’t see any water under the fridge.
  2. There aren’t any fancy dresses in this store.
  3. You won’t find any balls on the floor.
  4. I haven’t had any important phone-calls this morning.
  5. He isn’t reading any letters in the kitchen.
  6. I didn’t recognize anybody at the party.
  7. You can’t plant this flower anywhere in the garden.
  8. We shouldn’t call anybody.

3.

  1. Did your teacher give you any advice?
  2. Have you seen any great films this month?
  3. Has he got any beer in the fridge?
  4. Did she say anything strange about her neighbor?
  5. Did they eat anything for lunch?
  6. Can we find better food anywhere else?
  7. Is there anything wrong with your car?
  8. Is anybody calling my name?

4.

  1. some (Хочешь немного молока?)
  2. any (Ты можешь уйти в любое время.)
  3. some (Ты мог бы мне помочь?)
  4. some (Нам нужно купить овощи на ужин.)
  5. any (У меня нет яиц для блинов.)
  6. something (Кажется, что-то горит.)
  7. Somebody (Кто-то рассказал мне о его работе.)
  8. anywhere (Я не смог нигде найти свой зонт.)
  9. nothing (Прости, я ничем не могу помочь тебе.)
  10. nobody (В офисе не было никого, чтобы ответить на звонок.)


Предварительный просмотр:

Предварительный просмотр:


Предварительный просмотр:

Время проведения -
OLYMPIAD TEST FOR THE 8TH GRADE

Part 1. Listening  

Questions 1–6  

Fill in the blanks below.  

Write NO MORE THAN TWO WORDS AND/OR A NUMBER for each answer.  

                                                  Delano’s Restaurant  

          Opening hours                   •    Monday to Thursday – 5:00 to 10:00 pm  

                                                        •    Friday to Sunday – 5:00 to midnight                              

                                                      Reservation Form

Full name for reservation            •    1 ..............................  

                                                         •    Contact phone number: 2 ..............................  

Reservation details                       •    Date: Friday, February 7  

                                                          •    Time: 8:00 pm  
       

                                                          •    No. of people:  

                                                           9 adults, plus two 3 ..............................  

Special event?                                 •    4 ..............................  

Special requirements                     •    Do not serve: 5 ..............................  

                                                          •    6 .............................. seating needed      

Questions 7 and 8

Choose TWO letters A–E.  

Which TWO starters does the woman choose?  

A          White bean salad  

B          Tomato and basil salad  

C          Stuffed mushrooms  

D          Salmon fritters  

E          Bread and pesto  

 

Questions 9 and 10  

Choose TWO letters A–E.  

Which TWO special requests does the woman make?  

A          Make a cake  

B          Prepare decorations  

C          Sing a song  

D          Play special music  

E          Give a present  

Part 2. Reading

I. Microsoft: Missing Sentences

Choose the sentences which best fit the gaps.

1......................................

   Bill Gates, the head of Microsoft, the creator of Basic, MSDOS, Windows and Flight Simulator, is the richest man in America. If you lived to be 70, you would have to make $100 million dollars every year of your life in order to come up with what Gates is currently worth. 2..................................... Gates himself draws a salary around $300,000, about a tenth of that claimed by America's best-paid company heads.

He is a one-man band: he works 15-hour days and loses his temper easily. He is addicted to competition, and to winning. He enjoys poker and fast cars. 3............................................

4............................................. By the time he was 16, he had already set up a company, and was making money from computing. Maths was his strong subject, important because it shares with programming the same ways of thinking. Gates was paid to debug the local mainframe, and he also offered a data-processing service to local authorities.

When the first PC appeared on the cover of Popular Computer in January 1975, Gates, then 19, phoned the manufacturer. He claimed he had a version of Basic for the 8080 microprocessor and was ready to do business. Working night and day, Gates and a friend squeezed the language into 4K with enough space left over to run a programme. 5............................................ The coding certainly required a high level of ingenuity.

Things were done so quickly that a bootstrap loader had to be written on the flight to deliver the completed tape. 6............................................... Gates never forgot how his Basic was immediately pirated by computer companies all over the world. He became a very sharp businessman indeed, unwilling to give anyone a free ride.

A typical example of the Gates technique can be demonstrated by his relationship with IBM. IBM split with Microsoft and produced its own version of OS/2 to compete with Windows. 7.............................................. When OS/2 had to be Windows-compatible to stand a chance of survival, Microsoft released Windows 3.1 and made other changes so that IBM's product was compatible only with last year's model.

8............................................. They wear T-shirts and anoraks, eat pizzas and read sci-fi, but they know more than the difference between ROM and RAM, and they shall inherit the earth.

A. It was a task so difficult that many claimed it was impossible.

B. Above all, he is a technical whizkid.

C. It's a hard life competing against the new technicians.

D. By a miracle, the tape worked when it was loaded.

E. IBM is a company whose management were tied to old technology.

F. Of course, that wealth is largely the result of Microsoft's

astronomical share price.

G. Gates started early.

H. But Microsoft makes money on every copy of OS/2 that IBM sells.

I. How do you become a billionaire?

II: Scanning for Detail: Seaside Resorts in England

Choose the correct answer from the text. The answers may be in any order, and chosen more than once.

SEASIDE RESORTS

Which seaside resort would you go to, if you

01. liked seeing a lot of people

02. had breathing problems

03. were interested in architecture

04. wanted to go fishing

05. were interested in fish

06. were interested in rocks

07. liked drinking British beer

08. preferred a warm climate

09. wanted to go sailing

10. were interested in English poetry

11. had an interest in the history of warfare

A.

Bournemouth

Bournemouth is well-known as a healthy and attractive and modern resort, surrounded by gardens and pine forests, which is popular all year round. It stands on two small hills in the sheltered valley of the Bourne river, the banks of which are laid out as public gardens. There are excellent and extensive sandy beaches for bathing, and a long line of picturesque cliffs. Among interesting things to see, there is the town art gallery and museum, and the East Cliff rock garden attracts geologists for it contains a large collection of British geological specimens. The town has literary connections, with Thomas Hardy and R. L. Stevenson, and Mary, the second wife of the poet, Shelley, is buried in St Peter's churchyard. Pleasant walks may be taken along the coast in both directions

B.

Brighton

Brighton is a popular place, with a pebble beach and some sand at low tide. It lies on the slope of a hill, in the middle of a broad and shallow bay. The chief attractions of the place are its clear and bracing air, the fine expanse of sea bordered by white chalk-cliffs, and the crowds of visitors. There are a large number of old and interesting buildings in the town, in particular the Royal Pavilion, built in an Oriental style by the famous architect, John Nash, for the Prince Regent. There is an interesting aquarium near the Palace Pier. On the landward side of the town, the South Downs provide many interesting walks and viewpoints. In the summer, there is horseracing at the town race course, immortalized in Graham Greene's novel, Brighton Rock. Brighton is well-known for its numerous public houses.

C.

Torquay

This is a well-known resort and spa on Tor Bay, Devon, with excellent bathing from a sand and pebble beach. It has a reputation for being a warm and well-sheltered place, and there is sub-tropical vegetation, palm-trees and the like, growing in the public gardens. On account of the mild climate, it is a popular place for people with delicate chests and pulmonary problems. The place dates back to pre-historical times, and there are numerous archaeological remains. Visitors enjoy picturesque cliff walks, but the town is best seen from a boat in the bay. In fact, Torquay is an important yachting station and an annual regatta is held there in August or September.

D.

Scarborough

Situated on the Yorkshire coast, Scarborough is build around two bays, separated by a headland on which are the ruins of a twelfth-century castle. The castle makes a fine viewpoint, especially at sunrise. The new town to the north is rather formal, and some find it dull; the narrow streets of the old town to the south become very crowded. The North Bay has gardens and a promenade, protected by a sea-wall. Anne Bronte is buried in Scarborough churchyard. It is a good place for the active and vigorous, for the town makes a good centre for the North York Moor national park, and there is opportunity for sea fishing.

E.

Hastings

The name of the town is remembered because of the Battle of Hastings, 1066, in which the French defeated the English and took over the country. Near Hastings is Battle Abbey, one of the most interesting historical monuments in Britain, founded by William the Conqueror after his victory over the English, led by Harold. The Abbey stands on the exact spot where the English king fell. There are many old buildings, including the remains of a Norman castle, open to the public. The sea front is striking, being about three miles long, and having a fine esplanade. The beach is pebble with sand at low tide. The town is active only in summer, and along the sea-front are row upon row of bed and breakfast hotels. There are cliffs to the east, providing walks to the well-known beauty spots of Fairlight and Ecclesbourne Glens.

Part 3. Use of English

I.  Complete the sentences with the correct word.

     discarded                                                      glittered                                                                        

                                aisle  

                                                        mind-boggling                                  help                                    

1.  When Jason travels he prefers to sit in an ……………………… seat.

2. Please, ………………….. yourself to some snacks.

3. A lot of edible food is ………………………..… in rubbish bins every day.

4. The beautiful gypsum crystals ……………………………. in the light.

5.  There are so many possible uses for nanotechnologies; it’s …………………………. !

III. Fill in the sentences using the proper part of speech:

1. Talk about your ideas and opinion on internet ________groups.    DISCUSS

2. The physician _________the dosage from one to four pills.   INCREASING

3. Environmental __________is one of the most important problems concerning humanity. DETERIORATE

4. His Spanish is perfect. Sometimes I think he is a _____Spanish speaker. NATURE

5. He is very ________. He wants to win the first place in the international translation contest. AMBITION

6. The right for _____children to take a full and active part in everyday life means that such children must be helped to be as independent as possible.    ABLE

Part 4. Test of your knowledge of English-speaking countries.

Multiple-Choice Questions

Choose the correct answer for each question.

1. The original name of that city was New Amsterdam. Today the city is called

a)Philadelphia      b)New York      c)Gettysburg      d)Pittsburg

2. The Golden Gate Bridge is a symbol of

a)San Francisco b)Seattle c)Vancouver

3. What is the British flag popularly known as?

a)Royal Ensign b)Royal Standard c)Union Jack d)St. George

4. What is the highest point in England?

a)Hadrian's Wall b)Snowdon c)Scafell Pike d)Ben Nevis

5. What city is England's «steel city»?

a)Leeds b)Sheffield c)Newcastle d)Birmingham

6. If a town name ends in «-burgh» it was probably founded as a what?

a)A market town b)A royal manor c)A cattle trading center d)A fortress town

7. In which year was the Great Fire of London?

a)1667 b)1664 c)1666

8. In which year did Mrs. Margaret Thatcher become Prime Minister?

a)1977 b)1981 c)1982 d)1979

9. Sneakers (US) in the UK are

a)trainers b)wellies c)knickers d)smalls e)sandals

10. Where would a British person hang their clothes?

a)in the closet b)in the wardrobe c)in the drawers d)in the cupboard e)in the clothes house

Part 5. Writing (review)

Write 140-190 words in an appropriate style.

You see this announcement in a Film and TV Magazine.

“Film / TV show reviews wanted
Next month is National Science month. In next month’s issue, we want to celebrate films and TV shows that promote science.

Do you know any shows or film which promote science?  Write us a review, explaining what it is about, why you enjoy it and why it encouraged you to learn about science.

The best reviews will be published in our next issue.”



Предварительный просмотр:

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\vLsa0.jpg

Грамматические задания в игровой форме для учащихся 2-4 классов.

    1. Помоги Малышу вставить артикль a или an, и узнаешь его любимое лакомство.

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\i.jpg

1) ___ dog, ___ fish, ___ eye, ___ car, ___ tree, ___ duck, ___ lemon;

2) ___ airplane, ___ elephant, ___ book, ___ owl, ___ girl;

3) ___ pen, ___ doll, ___ pupil, ___ bird, ___ mouse, ___ bus;

4) ___ orange, ___ star, ___ man, ___ engineer, ___ chair, ___ aunt;

5) ___zebra, ___umbrella, ___ banana, ___ boy, ___ egg, ___ tree.

                     (sweet)

2. Тим позвонил Розе,расположите фразы телефонного разговора в правильном порядке.

q Yes, he has.

 q Hi. It’s Jane here. Can I speak to Rose, please?

 q OK. Bye then.

 q Sure. Has he got your number?

 q Yes, please – can you ask him to ring me?

 q Thanks. Bye.

 q No, I’m sorry – she isn’t in. Can I take a message?

07f35c031e99ad763a1f2547bfc8c258

3. Выбери вместе с Розой подходящее слово из второго столбика. C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\i (1).jpg

1) I can _______ in the river.

2) He has a black _____ .

3) This woman is my _____ .

4) Peter is ____ years old.

5) I have ____ in the morning.

6) There is a lot of ____ in winter.

7) ____ is food.

a) mother

b) breakfast

c) dog

d) ten

e) meat

f) swim

g) snow

4. Малыш учится считать. Потренируйся вместе с ним, продолжи ряд числительных. C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\i.jpg

1) two, three, four, five, __________

2) eleven, twelve, thirteen, fourteen, _________

3) sixteen, seventeen, eighteen, nineteen, ________

4) first, second, third, fourth, __________

5) twenty three, twenty four, twenty five, twenty six, ____________

5. Лиза  нашла старинный документ. Помоги ей расшифровать его. Каждая цифра в послании соответствует порядковому номеру буквы в алфавите. http://im0-tub-ru.yandex.net/i?id=b5b4e48b5ba2ffbe60cccec42f84679f-117-144&n=24

8 5 12 12 15! 13 25    14 1 13 5    9 19    20 15 13.  9    1 13    1    16 9 18 1 20 5.

__________! _____   ________   ____   _______. __   ____   _    ____________.

        7 15   20 15   20 8 5    13 1 26 5.  20 8 5   7 15 12 4   9 19   20 8 5 18 5.

____   ____    _____   ________.  _____   ________   ____   ________.

6. Впиши вместе с Геной нужную форму глагола to be. C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\i (4).jpg

1) It _____ a snake.

2) I _____ a teacher.

3) We _____ from Russia.

4) My mother _____ twenty five.

5) Ann and Mary _____ students.

7. Помоги Дружку вспомнить множественное число существительных. Не забудь про исключения. C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\i (2).jpg

1) one cat – three ____________                            4) one bus – four ____________                      

2) one ball – two _____________                                   5) one child – six ____________

3) one mouse – eight __________                          6) one man – seven ___________

8. Дружок захотел составить рассказ, но все предложения у него отделились друг от друга. Помоги ему собрать свой рассказ.

A. His name is Sam.

B. We like to play tennis in the park.

C. There is a big park near my house.

D. My name is Kate.

E. I can play tennis well.

F. I am six.

G. We live in Park Street.

H. I have got a pet – a dog.

1 ___, 2 ____, 3 ____, 4 _____, 5 _____, 6 _____, 7 _____, 8 _____.

You are great!       C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\i (3).jpg



Предварительный просмотр:

1. Выберите подходящий предлог и переведите текст.

I can see a boy … (in/on/at) the picture. The boy is sitting … (on/at/in front of) the table. His feet are … (in/on/at) the floor … (at/under/beside) the table. He is sitting … (in/on/at) the chair. There is another chair … (under/opposite/above) the boy. The bookcase is … (in/on/at) the right. The boy is holding a pen … (on/at/in) his hand. There is a laptop, a phone and a book … (between/on/at) the table.

2. Найдите к английским предлогам из первой колонки русские аналоги из второй.

1. on a) напротив

2. in b) снаружи, вне

3. near/next to с) под

4. between d) на

5. under e) перед

6. above f) рядом, около

7. opposite g) внутри

8. in front of h) в

9. inside i) над

10. outside j) между

3. Переведите описание расположения зданий на улице, обращая внимание на предлоги места.

1. Ресторан находится позади супермаркета.

2. Школа находится между аптекой и книжным магазином.

3. Салон красоты находится напротив парка.

4. Стоянка находится справа от больницы, перед детским садом.

5. Банк находится рядом с библиотекой, слева от театра.

4. Выберите верный вариант предлога.

1. The bedroom is … (in/next to/on) the bathroom … (in/next to/on) the second floor.

2. The basement is … (in front of/under/above) the house.

3. The mirror is … (under/above/in) the washing-machine.

4. The table is … (in/on/between) the dining-room.

5. The sofa is … (above/inside/near) the window.

6. Julia is … (in/at/inside) school now.

7. I stayed … (in/at/near) home last weekend.

8. My car is … (inside/outside/between) the house and the shop.

9. The models are … (opposite/inside/between) the camera.

10. The paintings are … (on/inside/outside) the gallery.

предлоги места в английском языке, теория

Ответы:
1.

in – at – on – under – on – opposite – on – in – on.
Я вижу мальчика на картинке. Мальчик сидит за столом. Его ноги находятся на полу, под столом. Он сидит на стуле. Напротив мальчика стоит еще один стул. Книжный шкаф находится справа. Мальчик держит ручку в руке. На столе лежат ноутбук, телефон и книга.

2.
1 – d, 2 – h, 3 – f, 4 – j, 5 – c, 6 – i, 7 – a, 8 – e, 9 – g, 10 – b.

3.
1. The restaurant is behind the supermarket.
2. The school is between the chemist’s and the bookstore.
3. The beauty salon is opposite the park.
4. The parking is to the right of the hospital, in front of the kindergarten.
5. The bank is next to the library, to the left of the theatre.

4.
1. next to – on (Спальня находится рядом с ванной на втором этаже.)
2. under (Подвал находится под домом.)
3. above (Зеркало висит над стиральной машиной.)
4. in (Стол стоит в столовой.)
5. near (Диван стоит у окна.)
6. at (Джулия в школе сейчас.)
7. at (Я остался дома в прошлые выходные.)
8. between (Моя машина стоит между домом и магазином.)
9. opposite (Модели стоят напротив камеры.)
10. inside (Картины находятся внутри галереи.)


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Презентация-тренажер заданий части "В" ЕГЭ по теме "Развитие жизни на Земле"

Презентацию можно использовать в 9 и 11 классах для отработки темы "Развитие жизни на Земле"...

Презентация – тренажер по подготовке к ОГЭ по английскому языку. Устная часть ОГЭ 2016. Задания 1-3

Интерактивный тренажёр представляет собой презентацию, которая помогает подготовится к сдаче  устной части ОГЭ по английскому языку...

Презентация – тренажер по подготовке к ЕГЭ по английскому языку. Устная часть ЕГЭ Задание 2

Интерактивный тренажер  представляет собой презентацию, которая помогает подготовиться к сдаче устной части ЕГЭ по английскому языку. ...

Презентация – тренажер по подготовке к ЕГЭ по английскому языку. Устная часть ЕГЭ Задание 2 (2)

Интерактивный тренажер  представляет собой презентацию, которая помогает подготовиться к сдаче устной части ЕГЭ по английскому языку. ...

Презентация – тренажер по подготовке к ЕГЭ по английскому языку. Устная часть ЕГЭ Задание 2 (3)

Интерактивный тренажер  представляет собой презентацию, которая помогает подготовиться к сдаче устной части ЕГЭ по английскому языку. ...

Презентация Тренажер ЕГЭ, задание 8

Этот тренажёр позволит отработать правильное употребление причастного оборота...

Презентация Тренажер ЕГЭ, задание 8, морфологические нормы

Тренажер позволит отработать правильное употребление морфологических норм...