Презентация и разработка урока на тему "My place" 6 класс
учебно-методический материал по английскому языку (6 класс)

Ли Екатерина Владимировна

Мой дом

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл презентация к уроку 1.92 МБ
Файл разработка урока29.21 КБ

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 2

My place

Слайд 3

Living room D ining room Kitchen

Слайд 4

Bedroom Bathroom Study

Слайд 5

1. Living room 2. Kitchen 3. Dining room 4. Bathroom 5. Bedroom 6. Study

Слайд 10

There is a sofa in the living room. There are some cushions in the living room. There aren’t any chairs in the living room. Are there any books in the living room? ex. 3 p. 18

Слайд 11

Types of the sentences: Affirmative = Утвердительное (+) Interrogative (question) = Вопросительное (?) Negative = Отрицательное (-)

Слайд 12

There is a sofa in the living room. - ? There are some cushions in the living room . - ? There aren’t any chairs in the living room.- ? Are there any books in the living room? - ? Types of the sentences:

Слайд 13

We use in the singular. (singular – ед. ч. существительного ) We use in affirmative plural. (plural – мн. ч. существительного ) We use in the negative and interrogative. a/an some any a/an, some, any -?

Слайд 14

Types of the sentences: Affirmative = + Interrogative = ? Negative = - Singular and plural form

Слайд 15

Prepositions of place

Слайд 16

For example: There is a clock on the wall .

Слайд 17

H.w . – ex. 10 p. 19 (b.) Draw a plan of your living room. Write a description of it based on the plan.



Предварительный просмотр:

«My place»

Spotlight 6, Module 2 b

Цели урока:

Развить навыки употребления в речи изученных ранее и введение новых ЛЕ по теме «Дом. Квартира»; повторить и закрепить использование  местоимений some/any, артиклей a/an,  предлогов места.

Предметные результаты:

  • умение применять ЛЕ по теме «Дом. Квартира» в речи;
  • умение применять местоимения some/any, предлогов места на базе активной лексики урока;
  • умение действовать по образцу при выполнении упражнений.

Личностные и метапредметные результаты:

  1. Личностные УУД:
  • формирование ответственного отношения к учению;
  • формирование самооценки и самоорганизации, готовности  и способности обучающихся к саморазвитию;
  • принятие ценностей семейной жизни.
  1. Регулятивные УУД:
  • умение самостоятельно определять цель учебной деятельности (формулировка и принятие учебных задач урока);
  • умение оценивать правильность выполнения учебной задачи, собственные возможности её решения;
  • оценка - выделение и осознание учащимся того, что уже усвоено и что еще подлежит усвоению, осознание качества и уровня усвоения.

3. Познавательные УУД

  • осознанное и произвольное построение речевого высказывания в устной и письменной форме.

4. Коммуникативные УУД

  • планирование учебного сотрудничества с учителем и сверстниками – определение способов взаимодействия.

Учебные задачи урока:

1. Используя информацию, предоставленную учителем, актуализировать в речи учащихся ЛЕ по теме «Дом. Квартира», повторить и закрепить местоимения some/any, предлоги места.

2. Отработать знания на практике.

3. Сформулировать домашнее задание в соответствии с логикой дальнейшего изучения предмета.

 Тип урока:

 Комбинированный

Методы:

1.        Словесный (монолог, диалог)

2.        Практический (выполнение заданий)

3.        Дедуктивный (анализ, применение знаний, обобщение)

4.  Игровой (употребить изученную ЛЕ и предлоги в игровой форме)

Оборудование:

  • учебник «Spotlight 6»
  • рабочая тетрадь «Spotlight 6»
  • компьютер;
  • экран.

Ход урока

Hello! I am glad to see you! Today we are not alone and hope everything will be all right.

Look at my picture! This is my dream house.  Do you like it? Yeah! It’s really amazing! (слайд 1 )

Did you guess what’s the theme of our lesson? – My place

(слайд 2)

Try to guess how many rooms are there in this house?  

There are 5 rooms. So, let’s see.
(слайд 3,   слайд 4)

You know all their names, accept one.

So, repeat after me:

  1. Living room – translate
  2. Kitchen - translate
  3. Bedroom - translate
  4. Bathroom - translate
  5. Dining room - translate
  6. Study – Do you know the translation of this word?

Great!

Do you want to learn more about the house?

Ok. Let’s talk about it today!

We can go inside and visit some rooms! You are welcome!

But firstly, let’s read and translate these words ones more.

 (Слайд 5)  Дети по очереди читают, а затем переводят слово.

Well-done!

Do you live in a flat or in a house?

What rooms have you got?

Now, let’s make Task 1.

……., please read the task and translate it.

There are some words which you don’t know or don’t remember – guess. What does it mean?

Новые слова:  laundry (прачечная), garage.

Ученики выполняют задание.

So, … let’s read the table witch you’ve done.

In each room we use different things, so I want you to read some words and remember the translation. If you don’t know – I’ll help you.

Let’s begin:  (карточки на доске)

You should repeat after me and then try to translate it.

  1. Shelves
  2. Bookcase
  3. Fridge
  4. Painting
  5. Cushion
  6. Mirror
  7. Bathtub
  8. Wardrobe
  9. Sink
  10.  Cooker
  11.  Curtains
  12.  Cupboard
  13.  Clock

Wonderful!

Now look at the pictures , and name the things which you’ll see. What’s this?......

          (cлайд 6)    Curtains, Cushions, Shelves

          (cлайд 7)    Wardrobe, Bookcase, Cupboard

          (cлайд 8)    Mirror, Bathtub, Sink

          (cлайд 9)    Fridge, Cooker

     Now we’ll use these words in the sentences. It’ll help us to describe the room. But firstly let’s know some rules not to be mistaken.

Open your books at p. 18 and do ex. 3 -   read what is there in the living room. (слайд 10)

  1. There is a sofa in the living room.    – translate
  2. There are some cushions in the living room.    - translate
  3. There aren’t any chairs in the living room.    - translate
  4. Are there any chairs in the living room?    - translate

Let’s see what kind of sentence each of them.

Affirmative = Утвердительное  (+)   (слайд 11)

Interrogative (question) = Вопросительное  (?)

Negative =   Отрицательное  (-)

(слайд 12)
Sentence number 1 is affirmative.

Sentence number 2 is affirmative.

Sentence number 3 is negative.

Sentence number 4 is interrogative (question).

Look again at these sentences and think about the rules of using

a/an,  Some or Any. (слайд 13)

Put the articles   a/an, and words  some or any in the following sentences: 

  1. We use  (a/an)  in the singular.
  2. We  use  (some)  in affirmative plural.(plural – множественное число существительных)
  3. We use   (any)   in the negative and interrogative.

Right

Now look at your papers and do Task № 2.     (слайд 14) в помощь ребятам.

                   

Task 2.  Choose the correct answer:

1. “There is ... tea in this kitchen?”

a) any    b) some      c) a        d) an

2.  I haven’t got … books to read.

a) some        b) an     c) a          d) any

3. Are there … lamps in the house?

a) some        b) a   c) any        d) an

4. There are… books on the table.

a) a        b) an    c) some     d) any

5. This is … interesting newspaper.

a) a           b) an    c) any        d) some

6.  There aren’t … cups of tea on the table.

a) some        b) any    c) a          d) an

7.  Have the Evans got … flat?

a) any          b) some      c) an        d) a

8.  There aren’t …… cushions on the sofa.

a) some      b) a     c) any      d) an

9. There is …… fridge in the kitchen.

a) an      b) some       c)any       d)a

10. There isn’t …… clock on the wall.

a) a         b)an        c) some        d)any

11. Is there …. milk in the cup?

a) some         b) any        c) a         d) any

Good job.

Do you see any prepositions in this exercise? Name them, please.

Дети называют знакомые предлоги.

What other prepositions do you know?

Let’s pronounce them. (cлайд 15)

To sum up our lesson I suggest you describe the house, it’s rooms.

First of all – how many rooms are there? What are they?

Are there any volunteers?  

You should describe the rooms (the furniture).

4 ученика по очереди заполняют комнаты мебелью, а потом рассказывают.

Ex.: There is a clock on the wall. (cлайд 16)

Thank you for your work today! Now you know the types of the rooms and furniture in them.

Besides, now you can use a/an, any or some in different types of sentences.

That’s all for today! Your marks for today are  …..

(слайд 17)

At home you can draw a picture or the plan of your dreamy living room and write a description of it.  ex.10 p. 19

Good bye and have a nice day, children.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Методическая разработка урока информатики в 11 классе "Вставка гиперссылок для управления презентацией PowerPoint"

Ресурс к уроку информатики в 11 классе по теме "Вставка гиперссылок для управления презентацией PowerPoint" представляет комплект методических материалов: 1. План урока. 2. Презентация, сопровождающ...

Презентация и разработка урока по ОБЖ в 5 классе на тему "Бытовая химия"

Урок изучения нового материала по ОБЖ в 5 классе на тему "Бытовая химия"...

«Когда владыками суши были драконы».(Разработка урока по природоведению − 5 класс по программе «Школа 2100» с применением компьютерной презентации.)

Методическое сопровождение к урокуХраброва Татьяна ВладимировнаУчитель химииГБОУ СОШ № 456Колпинского районаСанкт-Петербурга Тема урокаКогда владыками суши были драконыПредметПриродов...

методическая разработка урока биологии в 6 классе по теме "Движения живых организмов" и презентация к ней. Методическая разработка урока биологии в 6 классе по теме "Дыхание растений, бактерий и грибов" и презентация к ней.

Методическая разработка урока с поэтапным проведением с приложениямиПрезентация к уроку биологии в  6 классе по теме "Почему организмы совершают движения? ".Методическая разработка урока с поэтап...

Разработка урока по теме "Places of interest in London "

УМК М.З.Биболетова " Enjoy English 5-6". Урок с использованием технологии коммуникативного обучения, компьютерных технологий, метод проектов....

Разработка урока геометрии в 7 классе по теме "Параллельные прямые" в условиях реализации ФГОС с презентацией к данному уроку.

Разработка урока  в 7 классе по геометрии по теме "Параллельные прямые" составлена в условиях реализации ФГОС. Материалы содержат  Технололгическую карту урока и презентацию к данному уроку....