«Родная страна и страны изучаемого языка . Путешествия по своей стране и зарубежом»
презентация к уроку по английскому языку (9 класс)

Урок по теме "Путешествия" по УМК М.З. Биболетовой Enjoy English 9 класс

Скачать:


Предварительный просмотр:

Предмет:  Английский язык.

Класс:  УМК Биболетова М. З.,9 класс (базовый уровень).

Учитель: Зарипова А.К., МОУ Некоузская СОШ с. Новый Некоуз

Тема урока: «Родная страна и страны изучаемого языка . Путешествия по своей стране и зарубежом»

Оснащение: Компьютер, проектная доска,CD диск, раздаточный материал

Цели урока

  Aims of the listening materials-the students will be able to listen to the interview about travelling and do the test

Students’ age, level, interests-the 9-th form

Text chosen (title, type, authenticity, topic, content-«Leisure »

Listening subskills developed-listening for specific information

Личностные результаты Умение анализировать нравственную

сторону поступков и поступков других людей. Умение вести обсуждение и давать оценки.

Потребность в поиске истины. Умение нести индивидуальную ответственность за выполнение задания.

Умение работать в группе. Потребность и способность выражать себя в доступных видах творчества

Метапредметные результаты - Регулятивные-Целеполагание.

Прогнозирование

Коммуникативные: умение с достаточной полнотой и точностью выражать свои мысли в соответствии с задачами.

Познавательные: Поиск и выделение необходимой информации.

Моделирование

Логические: выведение следствий

Коммуникативные:

Постановка вопросов

Регулятивные: коррекция

 Логические: Выдвижение гипотез и их обоснование

Коммуникативные: умение с достаточной полнотой и точностью выражать свои мысли в соответствии с задачами

Main coursebook used and the unit you are going to use this material in the 9 form unit 2

         

Ход урока :

I. Organizing moment.

-Good morning, boys and girls! I am glad to see you. Today we shall read, speak as usual. We shall also write. What about? You`ll tell me yourselves a bit later.

II. Phonetic warm-up:

Look at the blackboard. Can you read the words on it?

Match the words:

a) to book a hotel

1. узкая лодка

b) a trip

2. поездка

c) a foreign trip

3. палатка

d) a seaside

4. заказать номер в гостинице

e) a sunbath

5. солнечная ванна

f) guest house

6. плавать

g) a tent

7. заграничная поездка

h) climbing

8. лазать

i) to sail

9. гостевой домик

j) a narrow boat

10. морское побережье

III. Speaking warm-up:

.Use the words from the table and make up as many sentences as you can.

Work in a chain.

IV. Listening subskills

Phase

Procedure and instructions

Aims

Личностные результаты

Метапредметные результаты

Pre-listening

Warm-up activity T-Ps

What are you going to do during your summer holidays?

Where would you like to go and why?

How do you think is it possible to have a rest and to improve language speaking skills at the same time?

To engage speaking activities.

To prepare for listening.

To encourage students to share their own experiences

 

Воспитание нравственности чувств и этического сознания

Стремление к активному образу жизни

Регулятивные: целеполагание

Логические:

 построение логической цепи рассуждений.

Коммуникативные: умение выражать свои мысли

V. Dynamic pause:

I can see that you are tired. Let’s do some exercises:

 Stand up, please. Look at the blackboard. Watch the video, repeat and act out.

While -listening

  1. Listen to the video and tick the ways of travelling.

Tick:

By car

 By bus

By plain

 On foot

By train

By ship

By bike

hitchhiking

 By boat

By horse

2. Listen to the interview again and choose the correct answer :

Choose the correct answer:

  1. When do British people go (travel) on holidays?
  1. in spring   b) in autumn  c) in summer
  1. What are the most popular months?
  1. July, August b) April, May c) September, October
  1. How many trips do British people do every year?
  1. 40 mln  b) 43 mln  c) 45 mln
  1. Where are 85% of foreign trips?
  1. The USA b) the eastern Europe c) the Western Europe
  1. What country is the most popular for many people?
  1. France  b) Italy c) Spain
  1. Why do British people travel abroad?
  1. because of the weather b) because of the money c) because of interest
  1. How did people travel in 19th century?
  1. by plane  b) by car c) by train

8. What town did they visit mostly?

a) London b) Brighton c) Oxford

9. What do usually people do at the seaside?

a) work and play b) watch TV c) swim, sunbath, windsurf

10. Where can people stay in?

a) in the street  b) in a hotel, guest house c) in a train

11. Where do some people stay in?

a) in a hotel b) in a tent, caravan c) bed and breakfast

12. Where do 2 mln. people spend their holidays?

a) in London  b) in Paris c) in Devon, Cornwall

13. Is London popular?

a) yes, it is  b) no, it is not

14. How do people spend active holidays?

a) watching TV b) dancing and singing c) cycling, climbing

15. What is the other way of traveling?

a) sailing on a narrow boat  b) going on foot c) traveling by plane

1. Listening for detailed information.

2. Listening for specific information.

Умение анализировать нравственную

сторону поступков и поступков других людей.

Познавательные:  извлечение

Необходимой информации из прослушанного текста

Определение основной и второстепенной информации

Post-listening

Discuss with your partner you favorite way of traveling! Why? What county would you prefer to visit? Why?

Make up the dialogue.

1.To engage pupils in speaking activities on the topic

2. To check.

Умение вести обсуждение и давать оценки.

Регулятивные: Контроль

Коррекция

Коммуникативные: умение выражать свои мысли

Логические: :выведение следствий

VII. Conclusion:

What new information have you learned?

Was it useful for you?

Was it interesting?

Your home task is to be able to speak about your favorite way of travelling


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Test 12 Страна/страны изучаемого языка и родная страна.

Иренировочный тест для подготовки к ГИА...

Конспект урока английского языка "Ты гордишься своей страной?"

Организация урока:T.: Good morning, good morning,Good morning to you.Good morning, good morningI am glad to see you.P.: Good morning, good morning,Good morning to you.Good morning, good morningWe are...

Контрольная работа (тестирование) по английскому языку (углублённый курс изучения) по грамматике, лексике и письму по теме: «Родная страна и страны изучаемого языка. Мир вокруг нас» (II четверть). 5 класс.

Контрольная работа (тестирование) по английскому языку (углублённый курс изучения) по грамматике,  лексике и письму по теме: «Родная страна и страны изучаемого языка.  Мир вокруг нас» (II че...

Конспект урока английского языка "Путешествие в волшебную страну" 2 класс

данный урок был ориентирован наРазвитие фонематического слуха и произносительных навыков учащихся.Закрепление знания алфавита и соответствующей лексики.Развитие умения аудирования  с целью извлеч...

Методическая разработка "Праздники родной страны и страны/стран изучаемого языка." с интерактивными играми на сервере LearningApps

Методическая разработка "Праздники родной страны и страны/стран изучаемого языка." с интерактивными играми на сервере LearningApps ЯКласс https://www.yaklass.ru/p/angliyskiy-yazyk/4-kla...