Контрольно – измерительные материалы к УМК English – 5 под ред. Кузовлева В.П. в формате ОГЭ
тест по английскому языку (5 класс)

Рыбченко Анастасия Сергеевна

Разработка содержит 4 контрольные работы за год по ведущим видам речевой деятельности: чтение, аудирование, говорение, письмо. Задания разработаны в формате ОГЭ.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл kontrolnye_raboty_5_klass_v_formate_oge.docx22.32 КБ

Предварительный просмотр:

Control work № 1. School trips. Listening.

РАЗДЕЛ 1.АУДИРОВАНИЕ.

Вы услышите 4 высказывания о школьных поездках. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего A-D и утверждениями, данными в списке 1-5. Используйте каждое место из списка 1-5 только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу.

1. School trips are not useful.

2. You can learn a lot during school trips.

3. School trips help you to get know your classmates better.

4. School trips are only for money with a lot of money.

5. School trips can help you to decide what job you want to have.

Говорящий

A

B

C

D

Утверждение

РАЗДЕЛ 2.ГРАММАТИКА И ЛЕКСИКА.

Прочитайте приведенный ниже текст. Выберите из слов, напечатанных в скобках, те, которые грамматически и лексически  соответствуют содержанию текста. Заполните пропуски 1-6 выбранными словами.

How Old Should Be to Stay at Home Alone

It is (1) _________________ (fair/unfair) to think that all children are silly. I can stay at home alone. But some children look for (2) _________ (entertain/entertainment) and have parties when they parents are away. Then the house is very (3) _____________ (mess/messy). These children can’t stay alone. And I think you should be older than 10 and care about your (4) _________ (safe/safety) know how to use (5) _________ (danger/dangerous) things like a gas cooker. Here is my advice – do not open the doors to strangers and keep the house (6) __________ (tidy/untidy).

Составьте предложения из слов.

1. should / You / dark houses / be / of / cautious.

2. cautious / be / should / You / strangers / of.

3. with / go / should / your friend / You.

4. go / your parent’s / get / before you / should / You / permission.

Control work № 2.Helping people. Writing.

РАЗДЕЛ 1. ПИСЬМО.

You have got a letter from your English-speaking pen friend Phil.

… I have a neighbour, she is 86. I always clean the paths of snow in her garden. She wants to give money to me for work but I never take it. Then she makes cakes and cookies for me. Everyone in our neighbourhood helps elderly people.

Do you have elderly neighbours? Do you help them? What do you do for your neighbourhood?

Write him a letter and answer his 3 questions.

Write 80-100 words. Remember the rules of letter writing.

Control work №3. Popular celebrations. Speaking.

РАЗДЕЛ 1. ГОВОРЕНИЕ.

Task 1. Monologue.

Give a talk about the most popular celebration in your school (or hometown).

Remember to say

  • what it was.
  • when it was.
  • what happened.
  • what you liked best of all.

The teacher will listen to you. Then he/she will ask you some questions.

Task 2. Dialogue.

Your foreign friend is on exchange trip in your hometown.

You invite him/her to go on a sightseeing excursion.

  • Tell your friend about the sights of your hometown/region.
  • Suggest going on a sightseeing excursion.
  • Answer your friend’s questions about the excursion.

You begin the conversation. The teacher will play the part of your foreign friend.

РАЗДЕЛ 2.ГРАММАТИКА И ЛЕКСИКА.

Прочитайте приведённый ниже текст. Выберите из слов, напечатанных в скобках, те, которые грамматически и лексически соответствуют содержанию текста. Заполните пропуски 1-6 выбранными словами.

My Trip to Sochi During the Winter Olympics.

I have always dreamed of being a (1) ___________ (traveler/travel) and seeing the Olympics personally. I was happy to visit Sochi and to see 2014 Winter Olympics.

First, my family and I visited Riviera Park. It is Sochi’s most famous park. There are different attractions, rides, games, (2) _____________ (exhibit/exhibitions) and cafés in the park. There are lots of beautiful places to take photos there. We had a lot of fun in this park.

On day two, we went to Krasnaya Polyana to watch snowboarding (3) ______________ (compete/competition). Canadian (4) ____________ (snowboarders/ snowboard) were the best.

On day three, we watched the Olympic hockey game, Canada played with Sweden. Canada won the gold and our (5) ____________ (national/nation) flag was raised. I was happy. Besides, I got an autograph from my favourite Canadian hockey (6) _____________ (play/player) – Sidney Crosby!

Control work № 4. Travelling. Reading.

РАЗДЕЛ 2.        ЧТЕНИЕ.

Прочитайте тексты и установите соответствия между текстами А-D и заголовками 1-5. Запишите свои ответы в таблицу. Используйте каждую цифру только один раз. В задании есть один лишний заголовок.

1. Manchester Is a Big International Port.

2. Manchester Is a Student City.

3. Manchester Is a Big Modern City.

4. Manchester Is a Great City for Sport.

5. Manchester Is a City for Entertainment.

A. Manchester is the third largest city in England. More than 500,000 people live there. The city has an international airport. It is the third largest in the UK. It welcomes 20 million people every year. The city has got a modern on – street transport system, the Metrolink. Manchester communicates with the world with two TV stations and six radio stations.

B. Manchester has more than 12,000 sport clubs. Ten million people play or watch sport there, more than in any other city of Britain. Manchester United, the world’s most famous football club, has more international fans than any other club.

C. Young people think that Manchester is the centre for music, fashion and style. There are two symphony orchestras, more than fifty museums and galleries. Two million people visit Manchester’s museums and galleries a year. There are a lot of other attractions with something for everyone.

D. Manchester is one of the UKʼs most popular university cities. People from different countries study in its five universities. The city has taught the world for many years. More than twenty Nobel Prize winners came from Manchester.          

Текст

A

B

C

D

Заголовок

РАЗДЕЛ 2.ГРАММАТИКА И ЛЕКСИКА.

Прочитайте текст с пропусками, обозначенными номерами 1 – 7. Эти номера соответствуют заданиям 1-7, в которых представлены возможные варианты ответов 1, 2 или 3. Обведите номер выбранного вами варианта ответа.

Hello everybody,

How are you today? The school year has (1) ____________ and all day I work a lot at school. After classes my (2) __________ time comes! This week we are having a (3) ___________ festival in my town. It’s my favourite, we wear (4) ___________ costumes and dance traditional dances. The town’s (5) ___________ is very popular and all of us know their songs. Will you and your parents come to our town to enjoy the festival?

(6) __________ hello to your parents.

I hope to (7) __________ from you soon.

Your friend,

Tom        

1.

1) happened

2) finished

3) begun

2.

1) spare

2) lovely

3) useful

3.

1) show

2) graffiti

3) folk

4.

1) true

2) local

3) foreign

5.

1) choir

2) pantomime

3) performance

6.

1) Say

2) Talk

3) Speak

7.

1) meet

2) hear

3) remember

        


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Контрольные измерительные материалы по английскому языку для 7 класса к УМК В.П.Кузовлев и др. «English»

Контрольные измерительные материалы по английскому языкудля 7 класса  к УМК В.П.Кузовлев и др. «English»...

Контрольно-измерительные материалы для проверки качества знаний по английскому языку для учащихся 6 класса, обучающихся по УМК "Enjoy English". издательство "Титул" - 2011 г., автор М. З. Биболетова. Unit 5 - "Faces of London".

Пояснительная записка к контрольно-измерительным материалам для проверки качества знаний по английскому языку для учащихся 6 класса, обучающихся по УМК “Enjoy English”, издательство «Титул» - 20...

Тренировочные контрольно-измерительные материалы в формате ГИА 9 класс

Тренировочные контрольно-измерительные материалы в формате ГИА 9 класс...

Контрольно – измерительные материалы к УМК English – 7 под ред. Кузовлева В.П. в формате ОГЭ

Контрольные работы по основным видам речевой деятельности: чтение, говорение, аудирование, письмо в формате ОГЭ. Работы дополнены лексико-грамматическими заданиями и заданиями на словообразование....

Контрольно – измерительные материалы к УМК English – 8 под ред. Кузовлева В.П. в формате ОГЭ

Материалы контрольных работ включают в себя тестовые задания в формате ОГЭ, которые направлены на проверку сформированности таких видов речевой деятельности, как чтение и письмо, аудирование, говорени...

Контрольно – измерительные материалы к УМК English – 9 под ред. Кузовлева В.П. в формате ОГЭ

Материалы контрольных работ включают в себя тестовые задания в формате ОГЭ, которые направлены на проверку сформированности таких видов речевой деятельности, как чтение и письмо, аудирование, го...

Контрольно – измерительные материалы к УМК English – 6 под ред. Кузовлева В.П. в формате ОГЭ

Разработка содержит 4 контрольные работы за год по ведущим видам речевой деятельности: чтение, аудирование, говорение, письмо. Задания разработаны в формате ОГЭ....