Контрольно – измерительные материалы к УМК English – 6 под ред. Кузовлева В.П. в формате ОГЭ
тест по английскому языку (6 класс)

Рыбченко Анастасия Сергеевна

Разработка содержит 4 контрольные работы за год по ведущим видам речевой деятельности: чтение, аудирование, говорение, письмо. Задания разработаны в формате ОГЭ.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл 6_klass.docx26.33 КБ

Предварительный просмотр:

Control work № 1. Appearance. Listening.

РАЗДЕЛ 1. АУДИРОВАНИЕ.

Вы услышите три коротких диалога, обозначенных буквами А, В, С. Определите, где происходит каждый из диалогов. Используйте каждое место из списка 1-4 только один раз. В задании есть одно лишнее место действия. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу.

1. At the shop.

2. At school.

3. At the museum.

4. At the library.

Диалог

А

В

С

Место действия

РАЗДЕЛ 3.ГРАММАТИКА И ЛЕКСИКА.

Прочитайте приведенный ниже текст. Преобразуйте, если необходимо, слова, напечатанные в скобках, так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски 1-8 полученными словами.

I have got a sister, Kelly by name. I am 2 years (1) _________ (old) than my sister. Kelly and I are different. Her hair isn’t as (2) ___________ short as my hair. (3) _________ (Kelly) nose is straight, and I’ve got a turned-up nose. My sister is a bit (4) _________ (slim) than I am. I think she is much (5) ___________ (attractive) than I because she looks like my mother, but I look like my father. He is very tall and I am the (6) _________ (tall) in my class.

Kelly (7) ________ (like) wearing smart bright clothes.  She (8) ________ (choose) a dress at the moment. I don’t care much for clothes and don’t like bright things.

Какое слово лишнее в каждом ряду? Подчеркни его.

  1. careful, cheerful, helpful, brave
  2. unkind, unfriendly, silly, unhappy
  3. honest, helpful, kind, careless
  4. lazy, talkative, sociable, boastful
  5. kind, clever, impolite, polite

Control work № 2. Indoor fun. Reading.

РАЗДЕЛ 1. ЧТЕНИЕ.

Прочитайте текст. Определите, какие из приведенных утверждений 1-7 соответствуют содержанию текста (True), а какие не соответствуют (False).

Indoor Fun

It was the morning and Millie and Billy finished their breakfast. They helped Mummy to wash the dishes.

ˮCan we go out to play now?ˮ they asked

I’m afraid no,ˮ Mummy said. ˮThe weather is awful.ˮ

Millie and Billy looked out of the window It was windy and it was raining.

ˮItʼs very cold outside too,ˮ Mummy said. ˮSo, you’ll stay at home.ˮ

ˮWhat can we do then?ˮ Billy asked.

ˮYou can have indoor fun,ˮ Mummy said. ˮThink of things that will be fun to do indoors and do them.ˮ

So, that is what they did.

They drew some pictures and coloured them. Millie did a picture of an elephant and Billy did one of a bear.

Then they looked all around the house for secret places. They couldn’t find one but what they found was a little toy dinosaur behind a cupboard in the spare room. The toy was dusty, the children washed it and it was as good as new.

After that they made a camp in the living room. They took the dinosaur into the camp.

Later Millie and Billy played ˮscary monstersˮ. Millie put on the monster mask. It was a Halloween mask. And Billy was a ghost.

When it was bath time, Millie and Billy played again. This time they were fishes and they were swimming in the river.

ˮWe really had lots of indoor fun today!ˮ Billy said.

ˮYes, that’s right,ˮ Millie said. ˮNight-night. Sweet dreams.ˮ

ˮSweet dreams,ˮ Billie replied sleepily and soon he and Millie were sleeping, they were dreaming dreams of indoor games.

  1. Millie and Billy played at home that day.

1)  True                                           2) False

  1. That day the weather was fine.

1)  True                                           2) False

  1. The children drew pictures of different animals.

1)  True                                           2) False

  1. The children found a new dinosaur toy.

1)  True                                           2) False

  1. The children had a Halloween party.

1)  True                                           2) False

  1. In the evening, the children took a bath.

1)  True                                           2) False

  1. The children enjoyed the day indoors.

1)  True                                           2) False

РАЗДЕЛ 2.ГРАММАТИКА И ЛЕКСИКА.

Выберите подходящий вариант ответа a, b, c, чтобы заполнить пропуски в предложениях 1-8.

1. Please buy _________ milk when you go shopping.

a) some                                  b) any                                         c) few

2. There is _________ sugar left, it is not enough to make a cake.

a)any                                      b) few                                         c)little

3. We have _________ potatoes, it is enough for supper.

a) a few                                  b) a little                                     c)any

4. We have _________ packets of juice for the party. We need to buy some   more.

a) a few                                  b) a little                                     c)few

5. I’ve got _________ time. Let’s do your task now.

a) little                                   b) a little                                     c)few

6. I haven’t got _________ money to buy a new toy for you.

a)some                                  b) enough                                    c)few

7. We haven’t got _________ flour left.

a) some                                 b) little                                        c)any

8. How _________ time did it take you to do the test?

a) little                                  b) many                                       c) much

Control work №3. The weather in my region. Speaking.

РАЗДЕЛ 1. ГОВОРЕНИЕ.

Task 1. Monologue.

Give a talk about the weather in your region.

Remember to say

  • what the weather is like in different seasons
  • what weather you like
  • how you spend your free time in different weather conditions.

Task 2. Dialogue.

You play the part of an exchange student in an international language school. You see your classmate Mike/Mary.

  • Ask you classmate how he/she is.
  • Show sympathy and give advice.
  • Answer your classmate’s questions about your plans for tomorrow.
  • Describe the weather forecast for tomorrow and express your opinion about the weather

You begin the conversation. The teacher will play the part of your classmate.

РАЗДЕЛ 2.ГРАММАТИКА И ЛЕКСИКА.

Прочитайте приведенный ниже текст. Образуйте от слов, напечатанных в скобках, при помощи суффиксов и приставок, данных в рамочке, слова, которые грамматически и лексически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски 1 – 8 полученными словами.

Приставки: -un

Суффиксы прилагательных: -ful, -less, -y (2)

Суффиксы существительных: -tion, -ness (2)

Britain’s countryside is (1) _____________ (beauty) at any time of the year. Each region has its own (2) ___________ (attract) and the landscape changes with the seasons.

Summer is the season of long, (3) ___________ (sun) days, ideal for visiting Scotland. On a good day, you can take a boat trip. Then you can enjoy eating outside. But don’t forget that Scotland’s most famous food (haggis) is very (4) ___________ (healthy).

Visit the Highlands and admire the (5) ___________ (great) of Ben Nevis and the (6) ___________ (bright) and beauty of Scotland’s gardens. If the weather is (7) ___________ (rain), visit one of the museums. They have (8) ___________ (price) collections.        

Control work № 4. Famous people. Writing.

You have received a letter from your English-speaking pen friend Megan.

… Now I am doing a project Famous People. For my project, I’ve chosen Thomas Edison. I’ve learnt that before Thomas Edison had become famous, he worked as a telegraph operator and didn’t do well in school.

Have you done any projects about famous people? What famous person did you do project about? Why? What other famous people would you like to do projects about?

Write her a letter and answer 4 questions.

Write 100-130 words. Remember the rules of letter writing.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Контрольные измерительные материалы по английскому языку для 7 класса к УМК В.П.Кузовлев и др. «English»

Контрольные измерительные материалы по английскому языкудля 7 класса  к УМК В.П.Кузовлев и др. «English»...

Контрольно-измерительные материалы для проверки качества знаний по английскому языку для учащихся 6 класса, обучающихся по УМК "Enjoy English". издательство "Титул" - 2011 г., автор М. З. Биболетова. Unit 5 - "Faces of London".

Пояснительная записка к контрольно-измерительным материалам для проверки качества знаний по английскому языку для учащихся 6 класса, обучающихся по УМК “Enjoy English”, издательство «Титул» - 20...

Тренировочные контрольно-измерительные материалы в формате ГИА 9 класс

Тренировочные контрольно-измерительные материалы в формате ГИА 9 класс...

Контрольно – измерительные материалы к УМК English – 5 под ред. Кузовлева В.П. в формате ОГЭ

Разработка содержит 4 контрольные работы за год по ведущим видам речевой деятельности: чтение, аудирование, говорение, письмо. Задания разработаны в формате ОГЭ....

Контрольно – измерительные материалы к УМК English – 7 под ред. Кузовлева В.П. в формате ОГЭ

Контрольные работы по основным видам речевой деятельности: чтение, говорение, аудирование, письмо в формате ОГЭ. Работы дополнены лексико-грамматическими заданиями и заданиями на словообразование....

Контрольно – измерительные материалы к УМК English – 8 под ред. Кузовлева В.П. в формате ОГЭ

Материалы контрольных работ включают в себя тестовые задания в формате ОГЭ, которые направлены на проверку сформированности таких видов речевой деятельности, как чтение и письмо, аудирование, говорени...

Контрольно – измерительные материалы к УМК English – 9 под ред. Кузовлева В.П. в формате ОГЭ

Материалы контрольных работ включают в себя тестовые задания в формате ОГЭ, которые направлены на проверку сформированности таких видов речевой деятельности, как чтение и письмо, аудирование, го...