Критериальная работа 7 класс Starlight 7 module 4
учебно-методический материал по английскому языку (7 класс)

Филиппова Юлия Михайловна

Проверочная работа в формате устного ответа ОГЭ

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл starlight_7._module_4_sa.docx25.39 КБ

Предварительный просмотр:

MYP Assessment Task              Student Name:                                      Due Date:__________                                                                                                                                  

Title

Healthy mind, healthy body

Subject

Language Acquisition English

MYP (Grade)

3

SOI

People should share the message of having healthy mind and body to promote eco-friendly forms of helping mother nature in a modern world.

Key Concepts

Communication

Assessment

Summative assessment

Criterion

Criterion C, D:  

Instructions: Read the speaking prompts below. Tell your teacher about the photo using the prompts. Do not use translating devices or dictionaries for this task. You have to speak not more than 3 minutes.

Differentiation: The instructions can be translated in Russian (if needed). You can make notes and use them while talking with a teacher.

Criterion С, D

Description of the Task:

Instructions:        

  • Look at the photo at pg. 76.
  • Give brief description of the photo. When describing a photo to someone, imagine the person can't see it. Include details about the place, what people are doing, what they are wearing and how they feel (4 points) 
  • Do you think students should take exams? Why/why not? (2 points)
  • Are you stressed an important test? What do you do to feel less stressed? (2 points)

Students should give their answers in English. You have to speak 1.5-2 min.

Рубрикатор (см приложение Критерии устная часть)

Assessment Criteria

What criteria will be used to assess the students?

Task specific clarifications

Criterion C

  1. respond appropriately to simple short phrases
  2. interact in simple and rehearsed exchanges, using verbal and non-verbal language
  3. use basic phrases to communicate ideas, feelings and information on a variety of aspects of everyday topics
  4. communicate with a sense of audience.

Criterion D

  1. write and speak using a basic range of vocabulary, grammatical structures and conventions; when speaking, use clear pronunciation and intonation
  2. organize basic information and use a range of basic cohesive devices
  3. use language to suit the context

Criterion C: Communicating in response to spoken (speaking)

1-2

3-4

5-6

7-8

You make a limited attempt to tell about picture and give basic information, use minimal basic phrases to express ideas, feelings and give information on this topic. You speak minimally using simple and rehearsed phrases, often give wrong answers.

You respond to 2 simple short questions (factual) and give basic information in spoken text, use some basic phrases to express ideas, feelings and information on this topic. You sometimes speak in simple and rehearsed phrases.

You appropriately  respond to 4 questions (factual and conceptual) and give basic information in spoken text, use basic phrases to express ideas, feelings and information on this topic. In most cases you speak successfully using simple and rehearsed phrases.

You  respond in detail to all questions (factual, conceptual and debatable) and give basic information in spoken text, use basic phrases effectively to express ideas, feelings and give information on this topic. You speak confidently using simple and rehearsed phrases.

Вы в минимальной степени рассказываете о фотографии и даете базовую информацию в устном тексте, недостаточно передаете свои мысли, чувства или информацию на данную тему. Вы минимально высказываетесь с помощью простых, заранее подготовленных реплик, часто даете неверные ответы.

Вы отвечаете на 2 простых вопроса (фактических) и передаете базовую информацию в устном тексте, не полностью передаете мысли, чувства и информацию на данную тему. Вы в некоторых случаях высказываетесь с помощью простых, заранее подготовленных реплик.    

Вы хорошо отвечаете на 4 вопроса (фактических и концептуальных) и передаете базовую информацию в устном тексте, в значительной мере передаете мысли, чувства и информацию на данную тему. Вы в большинстве случаев успешно высказываетесь с помощью простых, заранее подготовленных реплик.    

Вы подробно отвечаете на все вопросы (фактические, концептуальные и спорные) и даете базовую информацию в устном тексте, уверенно передаете мысли, чувства и информацию на данную тему. Вы уверенно высказываетесь с помощью простых, заранее подготовленных реплик.    

Criterion D: Using language in spoken and written form

1-2

3-4

5-6

7-8

You have difficulty organizing basic information, use vocabulary and grammar structures with many errors, use a limited range of connections in the text. You have a lot of mistakes making understanding difficult. (more than 7 minor lexical and\or grammar mistakes)

You aren’t good at organizing basic information, not always appropriately to the format, use vocabulary and grammar structures with some errors, use minimal connections in the text in a wrong way. You have some mistakes (5-6 minor lexical and\or grammar mistakes) making understanding difficult.

You are good at   organizing basic information appropriately to the format, use vocabulary and grammar structures generally accurately, use connections in a right way sometimes, You have some mistakes (3-4 minor lexical and\or grammar mistakes) though these do not interfere with comprehensibility.

You effectively organize basic information: use vocabulary and grammar structures accurately (1-2 minor lexical and\or grammar mistakes), and connections.

Вы испытываете трудности в организации основной информации, в основном неверно используете лексику и грамматические структуры, почти не используете слова-связки. Многочисленные ошибки(более 7 лексических или грамматических ошибок), затрудняющие понимание.

Вы недостаточно хорошо организуете основную информацию, не

 всегда в соответствии с требуемым форматом, иногда правильно используете лексику и грамматические структуры, часто неверно используете слова-связки. Есть ошибки(5-6 лексических или грамматических ошибок), которые затрудняют понимание.

Вы хорошо организуете основную информацию в соответствии с требуемым форматом, обычно правильно используете лексику и грамматические структуры, иногда правильно используете слова-связки. Есть ошибки(3-4 лексические или грамматические ошибки), но это не затрудняет понимание.

Вы эффективно высказываетесь: четко организуете основную информацию в соответствии с требуемым форматом, правильно используете лексику и грамматические структуры и слова-связки (1-2 лексические или грамматические ошибки).

Перевод в российскую оценку

«1»

«2»

«3»

«4»

«5»

0

1-2

3-4

5-6

7-8


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Лексико-грамматический тест 2 класс Starlight Module 2,3

Лексико-грамматический тест составлен для проверки знаний учеников 2 класса по учебнику Starlight Module 2,3. Проверяется усвоение знаний по темам "Артикли", "Предлоги", лексика "Части лица и тела", к...

Лексико-грамматический тест 2 класс Starlight Module 4

Лексико-грамматический тест составлен по учебнику Starlight Module 4 для учащихся 2 класса. В тесте проверяются знания лексики по теме "Музыкальные инструменты",  глаголы движения и употребление ...

Лексико-грамматический тест 2 класс Starlight Module 5

Тест составлен по учебнику Starlight Module 5 для учащихся 2 класса. В тесте проверяются знания, полученные в результате изучения следующих грамматических тем: "Глагол have got", "Множественное число ...

пример контрольной работы 8 класс Starlight module 2

пример контрольной работы 8 класс Starlight module 2...

Технологическая карта. 5 класс. Starlight. Module 5a.

Технологичекая карта урока...

Критериальная работа 7 класс Starlight 7 module 2

Проверочная работа с выражением своего мнения...

Критериальная работа 8 класс Starlight 8 module 3

Проверочная работа в форме устного высказывания...