План-конспект урока "Going shopping"
план-конспект урока по английскому языку (6 класс)

Буканова Екатерина Петровна

Учебник:Spotlight 6

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл plan-konspekt_uroka._pokupki._5_klass.docx22.1 КБ

Предварительный просмотр:

МУНИЦИПАЛЬНОЕ АВТОНОМНОЕ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ

«СРЕДНЯЯ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА №10»

План - конспект

урока по английскому языку

в 6 классе

Going Shopping

                                                                     Учитель:  Буканова Е.П.  

 

                                                 Технологии:  

                                                              1.  Игровая технология

   2. Информационные технологии

                                                                             3. Личностно-ориентированное

                                              обучение                                                                                                    

2017-2018 учебный год

Конспект урока английского языка

Тема: Going Shopping (Module 9. Lesson 9a.).

Цели:

• обучающие:

— освоить во всех видах речевой деятельности знакомые и новые лексические единицы по темам «Магазины, покупки» и «Досуг»;

— повторить и использовать в связной речи неопределенный и определенный артикли;

— повторить и обобщить глагол to be в прошедшем времени;

— научиться составлять монологическое высказывание и писать краткий текст о самых известных магазинах;

• развивающие:

— развивать навыки и умения во всех видах речевой деятельности;

— развивать умение осваивать новые грамматические конструкции в контексте;

— развивать воображение при моделировании ситуаций общения;

— развивать социокультурную компетенцию;

• воспитательные:

— воспитывать интерес к культуре своей страны и стран изучаемого языка, развивая умение сопоставлять разные элементы культуры.

Универсальные Учебные Действия:

Личностные:

-ориентация в социальных ролях и межличностных отношениях;

-социальная мотивация учебной деятельности, смыслообразование.

Познавательные:

- самостоятельное выделение и формулирование познавательной цели;

- поиск и извлечение необходимой информации из прослушанного \ прочитанного текста, определение основной и второстепенной информации;

-осознанно и произвольно строить высказывания в устной форме.

Коммуникативные:

 -проявлять активность во взаимодействии для решения коммуникативных и познавательных задач;

-задавать вопросы, необходимые для организации сотрудничества с партнером;

-слушать собеседника;

-строить понятные для партнера высказывания.

Регулятивные:

- организация внимания и самоконтроля;

-  умение предвидеть возможности получить конкретный результат при решении задач;

 - адекватно использовать речь для регуляции своей деятельности;

- выполнять учебные действия в речевой и умственной форме;

- умение давать оценку деятельности по ее результатам (самооценка).

Ход урока.

I Организационный момент

Good morning, boys and girls! I’m glad to see you again! Let’s start our English lesson!

  1. Речевая разминка

- How are you? What is the weather like today? What day of the week is today? How many lessons do you have? What are they? What date is it today? Who is absent?  

    2) Фонетическая разминка

- Let’s practise our tongue twisters and improve our pronunciation.

A good cook could cook as much cookies as a good cook who could cook cookies.

The big black bug bit the big black bear,

But the big black bear bit the big black bug back!

She saw a fish on the seashore and I'm sure The fish she saw on the seashore was a saw-fish.

II Сообщение темы урока.

- Today we are going to have an interesting lesson because we are going to speak about Shopping. Do you like going shopping? Of course you do. Everybody likes it.

- When do you usually go shopping? Do your friends/parents go with you? So, open your copy- books and put down the theme of our lesson: “Going shopping”.

III Введение и отработка новых лексических единиц и речевых оборотов.

  1. Let’s remember all types of the shops. Look at the screen. Let’s read and practise the pronunciation.  
  • Open your books at page 106. Here you can see the picture of the shopping centre or the mall. And there are a lot of different shops there. Answer my questions, please.
  • How many floors are there? What shops can you see on the first/second floor? What are their names? Let’s put down some important things.  

At a/the       shopping centre

In a/the       mall

                   chemist’s

                  ….

  1. - Now let’s have a look at what things we can buy at all these shops. Look at the screen again and read all these phrases. So, let’s play a game. I’ve got some cards with the types of the shops on them and you’ll choose one and try to explain what can we buy there. The rest students should guess what shop it is. (Приложение 1)
  • Let’s make short dialogues. Look at the example – ex.1 (b) p. 106. Work in pairs.
  1. Let’s read about the most famous shops in London. I’ll give you the cards with the information about these shops. Your task is to guess what type of the shop it is. (Приложение 1)
  2. Now we are going to watch the video about famous shops in London. Your task is to write the names of the shops, which you will hear in the video.

http://learnenglish.britishcouncil.org/en/shopping-great/shopping-great-part-1

IV Развитие навыков аудирования, чтения.

- Close your books, please. I’ll give you the dialogue. But there are ten gaps. Let’s listen to the tape. Try to hear what words are missed. (Приложение 2)

- Let’s check. Open your books – ex.2 p.106. Now you read the dialogue and do the exercise.

- Let’s write some new words and phrases.

cheap – expensive

in the sale – на распрадаже

  • Translate some sentences into English orally:

Эта рубашка была на распрадаже.

Это дорогое платье было на распрадаже

V Подведение итогов урока.

  • Let’s share your opinions about the lesson. Did you like our lesson?

Was it very difficult for you?

Were there any difficulties?

Was it easy for you?

Your marks are…

Your home task is ex.6 on p.107 in your book.

Your work at the lesson was excellent. Thank you. That’s all for today. The lesson is over. Good bye!

ПРИЛОЖЕНИЕ 1

Burger King

Burger King sells hamburgers, chicken burgers, French Fries, milkshakes and desserts. You can find Burger King in many streets of London.

Boots

Boots is the biggest England’s shop of this kind. The first one opened in 1849. You can buy all sorts of medicine and beauty products. You can also test your eyes there.

Hamleys

Hamleys is a very big shop. It is about 250 years old. There are seven floors selling everything for boys and girls from dolls to model cars. About five million people visit it every year.

Waterstone’s

Waterstone’s is the biggest England’s shop of this type. The first shop opened in 1982. It has every type of book. The main Waterstone’s shop in Cenral London has over 14 miles of shelves!

Greengrocer’s

Clothes shop

Record shop

Toy shop

Florist’s

Cafe

Bookshop

Toy shop

Bakery

Chemist’s

Jeweller’s

Newsagent’s

Shoe shop

Fast food restaurant

ПРИЛОЖЕНИЕ 2

Spotlight 5 Module 9 Lesson 9a Ex.2 p.106

Emma: Hi Kelly! How are you?

Kelly: Hi Emma! I’m 1)_______, thanks. What about you?

Emma: I’m well too. Do you like my new 2) _______? I was at the mall 3) _________ with my  4)______. We were in Benny’s shoe shop because there was a sale on.

Kelly: Oh! I love them! Were they expensive?

Emma: No, they weren’t. They were really cheap. Only £5)_____!

Kelly: Were there any 6) _________ in the sale?

Emma: Yes, there were lots. Do you want to go to Benny’s shoe shop together this 7)________? Then you can see.

Kelly: Ok! We can have a snack at the Rainforest 8)______ too.

Emma: Good 9) ______! I love the 10)_______ there.

Spotlight 5 Module 9 Lesson 9a Ex.2 p.106

Emma: Hi Kelly! How are you?

Kelly: Hi Emma! I’m 1)_______, thanks. What about you?

Emma: I’m well too. Do you like my new 2) _______? I was at the mall 3) _________ with my  4)______. We were in Benny’s shoe shop because there was a sale on.

Kelly: Oh! I love them! Were they expensive?

Emma: No, they weren’t. They were really cheap. Only £5)_____!

Kelly: Were there any 6) _________ in the sale?

Emma: Yes, there were lots. Do you want to go to Benny’s shoe shop together this 7)________? Then you can see.

Kelly: Ok! We can have a snack at the Rainforest 8)______ too.

Emma: Good 9) ______! I love the 10)_______ there.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

План - конспект урока по английскому языку в 5 классе "Shopping for food"

Вл время  урока по теме "Shopping for food" дети вспомнят изученную лексику по теме. Организуется работа в парах, группах. На уроке используются красочные раздаточные материалы, так что детям буд...

План-конспект открытого урока английского языка в 5 классе по учебнику Spotlight-5 Тема урока - “Going shopping”.

План-конспект открытого урока английского языка в 5 классе по учебнику Spotlight-5 Тема урока -  “Going shopping”....

План-конспект урока по английскому языку по теме "Shopping for clothes" для 5 класса

План-конспект урока по английскому языку по теме "Shopping for clothes" для 5 класса УМК Биболетовой М.З....

План-конспект открытого урока английского языка в 5 классе по учебникуSpotlight-5 Тема урока – “Going shopping”.

Цели:1)практические:- развитие лексических навыков по теме «Магазины, покупки»;- практика учащихся в устной речи, чтении (развитие умений ознакомительного и изучающего чтения), аудировании;- развитие ...

План-конспект открытого урока по английскому языку в 5Б классе на тему «Shopping.Food products»

Задачи:1.Закрепить ранее изученный лексический материал по теме «Shopping.Food products»2.развивать коммуникативные навыки в диалогической речи, творческое воображение,мотивацию к дальнейшему овладени...

План-конспект открытого урока в 6 классе с презентацией по теме " Shops and shopping".

Открытый урок проходил в рамках муниципального семинара в 2013 году. Конспект урока по теме "Магазины и покупки" 6 клаcc по учебнику Кузовлева В. П. Представлена презентация, с помощью которой можно у...